De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DTS-ES via 'n DTS-receiver

    Mijn receiver (Sony STR-DE685) heeft een DTS-decoder. Als ik mijn dvd-speler hierop aansluit en ik speel 'n dvd'tje af met een DTS-ES 6.1 geluidsspoor, wordt dat dan nog goed weergegeven? Staat 'DTS' voor DTS in het algemeen, of wordt er in mijn geval, met een DTS-ES 6.1 dvd'tje, slechts een DTS 5.1 geluid weergegeven?

    Alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    Je receiver zal van het 6.1 een 5.1 signaal maken.
    Ik weet niet of ie het 6e spoor weg laat of dat ie hem split over de 2 rear kanalen... slechter zal het er niet van worden.

    En als er alleen dts staat dan wordt over het algemeen 5.1 bedoeld..

  3. #3

    Standaard

    Als er DTS staat (en het ook ECHT DTS is en GEEN DTS-ES) dan is het altijd 5.1 want 6.1 DTS = DTS-ES net als met 5.1 EX ook gewoon 6.1 is. Hoe gek het ook klinkt.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sonyman
    Als er DTS staat (en het ook ECHT DTS is en GEEN DTS-ES) dan is het altijd 5.1 want 6.1 DTS = DTS-ES net als met 5.1 EX ook gewoon 6.1 is. Hoe gek het ook klinkt.
    5.1 EX is geen 6.1, een DTS 5.1 EX decoder SIMULEERD het 6de kanaal uit de 2 surrounds die een vlaggetje hebben hoe het ongeveer moet ofzo...... DTS 6.1 (ES) is dus echt door de makers een 6de kanaal teogevoegd....

    grTZ

  5. #5

    Standaard

    Een film met DTS-ES is 6.1 daar staat dat ES voor, een extra achterspeaker (of 2 soms als de reciever dat ondersteunt). Het gaat dus erom dat je reciever DTS-ES aankan, als je reciever alleen DTS aankan dan wordt dat extra ES kanaal in je huidige 2 achterspeakers gemixt.

    Dolby Digital 5.1 EX is niet echt 6.1 omdat het extra achterkanaal uit de 2 achterste kanalen wordt gefilterd, het is niet vastgelegd als een extra kanaal op de dvd zoals bij DTS-ES.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Jansen
    5.1 EX is geen 6.1, een DTS 5.1 EX decoder SIMULEERD het 6de kanaal uit de 2 surrounds die een vlaggetje hebben hoe het ongeveer moet ofzo...... DTS 6.1 (ES) is dus echt door de makers een 6de kanaal teogevoegd....

    grTZ
    Damn, net te laat

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel


    Damn, net te laat

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Jansen
    Ik mis de ......

  9. #9

    Standaard

    Je zult altijd alle informatie weergeven, zowel bij dvd's die dtses matrix 6.1 zijn als dtses discreet 6.1. Beide 'formaten' hebben het surround back signaal in de beide surround kanalen zitten (matrix encoded). Een 5.1 decoder geeft dit dus gewoon weer, maar een dtses decoder splitst dit af naar een 7e kanaal: de surround back.
    Je mist dus niets, alleen zal de verdeling anders zijn.

    ps. de discreet variant heeft naast dat het surround back signaal in de beide surround kanalen zit een filetje die het signaal los bevat. Reden voor deze dubbele oplossing is dat hiermee ook een discreet track backward compatible is met 5.1 decoders (anders zou alleen de matrix variant dit zijn)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •