Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 190 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    He je bent er weer j.vandendool!!!!

    Eindelijk. Ik heb je gemist, echt waar. Je was opeens met de noorderzon van het forum verdwenen. En je komt opeens terug alsof de zon gewoon weer opkomt.

    Vertel!!! Waar was je? (of ben ik nu te opdringerig )

    groetjes Rein

  2. #52
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    He je bent er weer j.vandendool!!!!

    Eindelijk. Ik heb je gemist, echt waar. Je was opeens met de noorderzon van het forum verdwenen. En je komt opeens terug alsof de zon gewoon weer opkomt.

    Vertel!!! Waar was je? (of ben ik nu te opdringerig )

    groetjes Rein
    Hoi, ik had zo links en recht wat berichtjes geplaats dat ik tijdlijk weg zou zijn van het forum
    Misschien dat je ze had misgelopen
    Ik ben aan het verhuizen en verbouwen geweest in die tussentijd
    Vandaar dat ik al die tijd geen internet had en al mijn spullen stonden opgeslagen, incl. de computer
    Die verbouwing is totaal uit de hand gelopen en dat duurde dus allemaal veel langer dan de bedoeling was
    MAAR...............ik ben er weer

  3. #53

    Standaard

    Super. Die berichten had ik inderdaad gemist, maar dat geeft niet. blij dat je er weer bent!

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Weet je al precies wanneer je gaat beginnen? Omdat je nu natuurlijk zo veel langer met de verbouwing bezig bent geweest?
    En wat is eigenlijk de reden dat je verbouwing zoveel langer duurde dan de planning was?
    Ik hoop dus binnen 3 weken te kunnen beginnen
    ROFLOL

    Neehoor, daar had ik niet overheen gelezen . Was gewoon even van mijn beeld weggevallen toen ik keek .
    Leuk he: de euro

  5. #55
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ik ben druk bezig geweest om zoveel mogelijk de ruimte leeg te halen (zo,n 70% en dat staat nu in een andere ruimte/schuurtje)
    Zo kan ik dus vast beginnen met telkens een wand aan te pakken
    Ik heb al hele donkergrijze (antraciet)verf voor het plafond
    Hierdoor wordt er geen licht gereflecteerd wat vanaf het scherm komt
    Verder heb ik al twee soorten isolatie staan, glaswol en speciale groene vlokkenschuim
    Het wordt dus dubbel geisoleerd
    De stroom voorziening is ook al in orde gemaakt
    Dit is een tweede groepenkast met 3 extra groepen voor de ruimte van de HT
    Dit staat dus los van de overige (8)groepen van het huis
    De verwarming hangt er inmiddels ook al, altijd lekker voor in de winter toch
    En de ruimte is ook zeer goed beveiligd met o.a de beste sloten
    Het begin is er dus inmiddels :wink:

  6. #56
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Verders kan ik vast vertellen dat ik in overleg en op advies van mijn hifi/ht dealer (Audiovision in Dordrecht) geen doekscherm neemt maar een gespoten scherm
    Dit is een proef, maar in het buitenland schijnt deze manier net ze goed te zijn als een doekscherm van 1500 euro terwijl de verf zo,n 60 euro kost
    De verschillen schijnen zo klein te zijn dat men zich daar afvraagd waarom je nog zo,n duur scherm zou kopen
    Ben benieuwd (scherm kopen kan altijd nog)
    Het betref hier dan een 18/22 mm MDF plaat die geheel glad wordt gemaakt
    MDF lijkt van zichzelf al heel glad maar is dat zeker niet
    Dan gaat er een soort elastische verf overheen die is samengesteld uit wit,grijs en okergeel
    Dit uiteraard in de juiste verhoudingen want je kunt niet zomaar iets doen natuurlijk

  7. #57
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Even de topic titel veranderd

  8. #58

    Standaard

    Gaaf dat je begonnen bent . Het is idd een leuk idee om eens een gespoten wand te gebruiken voor je projectie.
    Ik neem aan dat je dit zelf gaat doen? (kan het kloppen dat ik ergens gelezen heb dat je autospuiter bent van beroep?).
    Maar waarom in godesnaam een okergeel erdoor doen? Dat snap ik echt even voor geen meter .
    Ga je foto's maken en deze posten? Dat is wel een heel leuk idee. Is op het andere forum ook een soort van "gebruik" voor mijn gevoel :P .
    En altijd heeeeeeel erg leuk om te zien altijd hoe iemand een normale ruimte weet om te bouwen in een HT 8)
    Veel plezier en succes met de verbouwing

  9. #59

    Standaard

    nog een tip van een bouwkundige:
    denk aan het aanbrengen van een dampremmende folie, (naden afplakken met aluminium tape)voordat je gipsplaat aanbrengt.
    Hiermee voorkom je inwendige condensatie in de isolatie. De folie houdt het vochttransport tegen wat er plaats gaat vinden van binnen naar buiten. Ik hoop dat je niet al bent begonnen,

    groeten

  10. #60

    Standaard

    nog een tip van een bouwkundige:
    denk aan het aanbrengen van een dampremmende folie, (naden afplakken met aluminium tape)voordat je gipsplaat aanbrengt.
    Hiermee voorkom je inwendige condensatie in de isolatie. De folie houdt het vochttransport tegen wat er plaats gaat vinden van binnen naar buiten. Ik hoop dat je niet al bent begonnen,

    groeten

  11. #61
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rooijackers
    . Ik hoop dat je niet al bent begonnen,
    Zover ben ik inderdaad nog niet
    Goede tip

  12. #62
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Gaaf dat je begonnen bent . Het is idd een leuk idee om eens een gespoten wand te gebruiken voor je projectie.
    Ik neem aan dat je dit zelf gaat doen? (kan het kloppen dat ik ergens gelezen heb dat je autospuiter bent van beroep?).
    Maar waarom in godesnaam een okergeel erdoor doen? Dat snap ik echt even voor geen meter .
    Ga je foto's maken en deze posten? Dat is wel een heel leuk idee. Is op het andere forum ook een soort van "gebruik" voor mijn gevoel :P .
    En altijd heeeeeeel erg leuk om te zien altijd hoe iemand een normale ruimte weet om te bouwen in een HT 8)
    Veel plezier en succes met de verbouwing
    Klopt inderdaad dat ik spuiter bent ja (niet alleen auto,s dus)
    Foto,s zal niet meevallen daar ik (nog) niet digitaal ben op fotogebied
    Ik wil zo,n plaat spuiten met die "speciale" verf omdat men dat met name in de VS als zeer goed hebben getest
    Dit hebben ze vergeleken met o.a een grayhawk scherm (en die zijn echt peperduur)
    Zo,n gespoten scherm is wel iets minder maar dat is de prijs dus ook
    Ze vragen zich dus af waarom je voor zo,n klein kwaliteits verschil nog zo,n duur scherm zal kopen
    Dat wil ik dus zelf wel eens zien, want ze kunnen wel zoveel zeggen toch
    Dat okergeel is om de kleur van het scherm iets aan te passen, al zal je dit niet zien
    Het scherm wordt dus niet geel zeg maar
    Dit verbeter dan de kleur weergave van het projectie beeld
    Dat is de reden

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rooijackers
    . Ik hoop dat je niet al bent begonnen,
    Zover ben ik inderdaad nog niet
    Goede tip
    nog een tip dacht ik ineens aan:
    Aangezien jij voor het beste wil gaan zou je Phonotech toe kunnen gaan passen, dit merk kun je vinden via de profesionele bouwhandels. Het merk voorziet in geluidsisolatie voor alle toepassingen en in alle vlakken (vloer, wand en dak). Wat ik ervan weet is het volgende:
    Er worden speciale regels tegen de wand (hier ga ik voor het gemak van uit) geschroefd, deze regels zijn akoestisch ontkoppeld dwz dat de regel uit meerdere lagen bestaat, uit mijn hoofd iets van hout, kokos vezel en nog iets. Nadat de regels zijn aangebracht worden Phonotech platen tussen de regels bevestigd. Tegen de platen kan men dan weer een PhonotechPLUS plat bevestigen (speciale gipsplaat) en klaar ben je. Oh ja vergeet niet de damprem te plaatsen alvorens de plusplaat wordt bevestigd. Het hele pricipe geldt ook voor de vloer en het dak, hier ook weer een damprem aanbrengen. Phonotech heeft diverse producten om het geluid buiten te houden.
    Ik vroeg me overingens af hoe je de deur gaat isoleren, lijkt mijn een potentieel lek?

    (phonotech zit dacht ik in Geleen, op het net kan ik zo snel niks vinden)
    Groeten

  14. #64
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rooijackers
    Ik vroeg me overingens af hoe je de deur gaat isoleren, lijkt mijn een potentieel lek?

    (
    Zo,n deur is inderdaad een probleem geval
    Waarschijnlijk moet je gaan denken aan een schuifdeur voor de gewone deur te plaatsen
    Deze kan je namelijk wel met rubbers afdichten
    Je laat de deur dan in rubbers geleiden dus er zal wel een oplossing zijn

    Maar de plannen zijn inmiddels gewijzigd wat de isolatie betref
    Uit een kleine test is gebleken dat het allemaal niet zo heel erg drasties hoef te worden geisoleerd
    Test was gewoon met een radio is de ruimte en dan aan de buitenzijde luisteren
    Hierbij is gebleken dat het minder erg is dan ik had verwacht
    Wat ik wel gelijk isoleer is de wand voor de garagedeur (niet meer in gebruik dus)
    Aan deze wand kom ook het scherm te hangen
    Wanneer de HT set dan speel ga ik kijken en luisteren waar de overige probleem punten zitten en die worden dan ook mooi aangepakt
    Maar vooralsnog lijken dus minder grote maatregelen voldoende dan in eerste instantie gedacht werd
    De enige direct aangrensende woning is die van mezelf :wink:
    Dus eerst maak ik de wand af waar het scherm komt en de vloer (enkel tapijt)
    Daarna set opstellen en luisteren naar de zwakke punten
    Hoe dan ook, toch bedankt voor de tip want wie weet is het alsnog wel nodig

  15. #65

    Standaard

    Dat scheelt je aardig wat geld/tijd en moeite als je niet alles hoeft te isoleren
    Jammer dat je geen digitale fotocamera hebt. Het is zeker geen optie om normale foto's in te scannen en die te posten? Iig, we zien wel. En anderes lezen we het gewoon :P

  16. #66
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Dat scheelt je aardig wat geld/tijd en moeite als je niet alles hoeft te isoleren
    Jammer dat je geen digitale fotocamera hebt. Het is zeker geen optie om normale foto's in te scannen en die te posten? Iig, we zien wel. En anderes lezen we het gewoon :P
    Het eind resultaat krijgen jullie zeker te zien :wink:

  17. #67

    Standaard

    Lukt het een beetje met de bouw van je HT? Het is al weer zo'n tijd stil rond de verbouwing.
    De hele tijd druk bezig zeker?
    Groeten,

    Christiaan

  18. #68
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Lukt het een beetje met de bouw van je HT? Het is al weer zo'n tijd stil rond de verbouwing.
    De hele tijd druk bezig zeker?
    Groeten,

    Christiaan
    Niks meer gedaan (helaas) aan de HT ruimte in die tussentijd
    Moet namelijk eerst twee schuurtjes in orde maken en inrichten zodat ik de rotzooi uit de HT ruimte daar kwijt kan
    Als het goed gaat ga ik zaterdag weer verder met de bios ,hoop ik

  19. #69
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Gelukkig toch weer wat kunnen doen vandaag
    Heb vandaag een wand gezet voor de garagedeur waar het scherm op komt te hangen
    Eerst een frame gezet met glaswol isolatie erachter
    Daarvoor heb ik het groene vlokkenschuim geplaats daar dit een goede geluids isolatie moet geven
    Dit geheel weer dicht gemaakt met gipsplaten
    Deze wand is dus tot zover dicht en klaar om af te werken
    Ik wil volgende week aan het scherm zelf gaan beginnen
    Morgen wil ik het plafond heel donker antraciet (bijna zwart) maken
    Ook ga ik morgen de naden tussen de gipsplaat en de schroefgaten dicht maken en even nadenken wat ik op de andere wanden wil hebben
    Ook ga ik even nadenken hoe ik nu precies de verlichting wil hebben
    Al met al een drukken dag dus morgen
    Ik hou jullie op de hoogte

  20. #70

    Standaard

    Klinkt goed zover. Antraciet? Mooie kleur is dat .
    Over je plafond: heb je een pronto? Zoja is het misschien nog leuk om icm X10(?) dimmers te gebruiken voor spots. (meen ergens gelezen te hebben dat halogeen niet te dimmen is?). Als je dat weet in te bouwen (wat niet zo moeilijk is) dan heb je mooie sfeerverlichting.
    Misschien ook nog een leuk idee om boven je scherm een aantal spots te plaatsen welke goed te dimmen zijn? Op die manier kom je aan de juiste achtergrond verlichting die nodig schijnt te zijn bij het kijken. Ik lees wel eens dat helemaal donker tijdens de film ook niet optimaal is?
    Even off-topic: als dat zo is, loopt dat dan niet spaak met een CRT? Die moet toch juist volledige donkerte hebben om optimaal te presteren?.
    Maar je weet nog niet welke kleur je je andere muren gaat maken? Misschien net een fragmentje minder donker antraciet? Past er mooit bij, en het is nog steeds ernstig donker 8) .
    Succes en groeten,

    Christiaan

  21. #71

    Standaard

    ps: wat voor scherm gebruik je? Thommydoek schijnt erg goed te zijn? Of is dat een type van doek? Kom de naam iig ernstig vaak tegen op htforum.
    Groeten,

    Christiaan

  22. #72
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ik heb helaas geen Pronto nee ,nog niet teminste
    Maar halogeen is wel degelijk te dimmen hoor
    Althans, ik doe het in de woonkamer ook en het werkt goed
    Maar de sfeerverlichting komt zeker helemaal goed hoor, absoluut
    Tijdens het kijken wil ik het gewoon 100% donker hebben en dus totaal geen verlichting aan hebben
    Ik heb mijn projector toen bij Garmt in zijn huis gezien en daar merkte ik ook al dat hoe donkerder hoe beter
    Garmt vertelde dit ook zo vandaar
    De overige wanden worden waarschijnlijk iets van heel donker rood of blauw of donker grijs
    Maar wat kleur mag er wel zijn dus waarschijnlijk iets met blauw
    Er komt namelijk ook donker blauwe tapijt in te liggen
    Ik heb ook al een heerlijke 2 zits bank en een grote poef voor de bank om de benen op te leggen
    Lekker relax zitten/hangen dus
    Ook heb ik een koelkast voor bij de HT ruimte
    Deze moet ik alleen nog donkergrijs/zwart metallic spuiten evenals de radiator

  23. #73
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    ps: wat voor scherm gebruik je? Thommydoek schijnt erg goed te zijn? Of is dat een type van doek? Kom de naam iig ernstig vaak tegen op htforum.
    Groeten,

    Christiaan
    In principe wil ik eerst dat speciaal gespoten mdf scherm gaan proberen waar ik het eerder al over had
    Val het toch tegen dan zat ik inderdaad aan dat Thommydoek te denken
    Thommydoek is overigens geen merk
    Hij noemt zichzelf Thommy op het htforum en verkoop toevallig doek
    Nu is de bijnaam van dat doek dus "thommydoek"
    Ik had hier al een keer contact met hem over gehad
    Maar dat is dus de tweede optie
    Verder kan ik ook nog een nieuw scherm kopen bij Audiovision voor de helft van de prijs
    Zit alleen een beetje met de maat want die was eigenlijk net iets te klein voor wat ik wil
    Ik wil namelijk minimaal 2 meter breed gaan projecteren
    2 tot 2.3 meter zeg maar :wink:

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ook heb ik een koelkast voor bij de HT ruimte
    Wel aansluiten op een andere groep he :wink:

    Mvrgr

    Patrick

  25. #75
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vdB
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ook heb ik een koelkast voor bij de HT ruimte
    Wel aansluiten op een andere groep he :wink:

    Mvrgr

    Patrick
    Ja, heb ik inderdaad al aan gedacht ja
    Toch bedankt voor de tip Patrick :wink:

Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •