Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 238 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    In welke richting zit je te denken voor de projector
    Het zal de richting uitgaan van LCD. Mijn oog is al gevallen op de Philips Garbo. Deze staat voor zeer weinig geluidsoverlast (-32Db geloof ik) en een 6000 uur lamp.

  2. #27

    Standaard Re: Foto van mijn stoelen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AlexandervanDongen
    (P.S. weet iemand hoe ik de foto meteen in het bericht plaats -zonder link dus?)
    Dan zul je de foto eerst op een andere site moeten zetten, dan klik je op de foto, en klik je op eigenschappen! Dan staat er een hele link, die link moet je dan in je bericht plaatsen!

    Ik wou dat ik zo'n bios kon maken, echt stoer!

    Tommy
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

  3. #28
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Foto van mijn stoelen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AlexandervanDongen
    Even een fotootje van mijn stoelen.

    Laat even weten wat jullie ervan vinden!
    Die zitten zekker wel lekker denk ik

  4. #29

    Standaard Re: Foto van mijn stoelen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AlexandervanDongen
    Laat even weten wat jullie ervan vinden!
    Is het niet beter om een lekkere luie bank te nemen?
    PC kapot of nieuw netwerk of bestaande netwerk uitbreiden of onderhouden:
    http://www.chab-it.nl/

  5. #30

    Standaard

    Is het niet beter om een lekkere luie bank te nemen?
    Zit wel wat in ja, maar toch associeer ik van die echte fluwelen stoelen nog altijd met het echte bioscoopgevoel. Een bank is meer wat je in je huiskamer zet.

    Ik hou nog wel gewoon een DVD in de woonkamer, dus als mijn vriendin en ik even toe zijn aan "hangen" dan weten we de bank best wel te vinden.


    Alexander

  6. #31

    Standaard

    Zoals ik al had gezegd kan ik door mijn studie in Amsterdam alleen in het weekend bouwen. Daarom alleen dan bouw-updates.

    Ik heb vandaag gewerkt met 2 vrienden en de derde laag op de rode zijmuren gezet. Ook hebben we een begin gemaakt met de ophoging waarop de achterste drie stoelen komen. Het zijn twee pallets als basis met daarop houten platen. De ophoging is 1.80 bij 1.25 en wordt rond de 25 cm hoog.

    Alexander

  7. #32

    Standaard Re: Ben begonnen met bouwen van eigen bioscoop!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AlexandervanDongen
    Rode vloerbedenking,
    Zes "fluwelen" bioscoopstoelen
    Zwarte voor en achterwanden,
    Vloerbedenking loopt stuk door op de muren,

    sorry hoor....... vloerbedeNking?????????????????
    wat the fok is dat?



    verder veel succes.

    en plaats foto's.... daar zit iedereen op te wachten...
    3d

  8. #33

    Standaard

    Vloerbedenking!....., ken je dat niet?

    Omdat de kleur van het tapijt zo bepalend ben ik een aantal keer van gedachten veranderd wat kleur betreft, daarom is het bij mij vloerbedenking.

    Die foto's komen, ik heb er vandaag nog een aantal gemaakt. Moet alleen nog rolletje volschieten en naar de Hema,

    Alexander

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AlexandervanDongen
    Vloerbedenking!....., ken je dat niet?

    Omdat de kleur van het tapijt zo bepalend ben ik een aantal keer van gedachten veranderd wat kleur betreft, daarom is het bij mij vloerbedenking.

    hahahaha
    geweldig! zo had ik hem nog niet gezien
    3d

  10. #35

    Standaard Foto's van de ruimte zoals hij was.

    Dit zijn foto's van enkele weken terug. Het is inmiddels allemaal uitgeruimd en geschilderd.

    (Let niet op de rotzooi)

  11. #36

    Standaard

    Ik weet het, het ziet er nog niet echt impressive uit maar het zal er toch echt mooi uit gaan zien.


  12. #37

    Standaard

    erg gaaf om er mee bezig te zijn! maar hoe doe je dat met geld joh als ik zo brutaal mag zijn.....

  13. #38

    Standaard

    Zoiets is bij mij ook in de planning, alleen de garage dan.

    Heb je al nagedacht over de isolatie? Ben benieuwd.

    gr

    Ron

  14. #39

    Standaard

    Wat financieen bereft heb ik veel geluk:

    De stoelen waren gratis,
    De ophoging was gratis.
    De vloerbedeking is een aanbieding
    Veel hulp van vrienden
    en heeeele lieve ouders die bijvoorbeeld mijn scherm betalen en mijn oude dvd hebben overgekocht voor een leuke prijs.

    De beamer is voor mijn eigen rekening.

  15. #40

    Standaard

    Heb je al nagedacht over de isolatie? Ben benieuwd.
    Ik woon in een vooroorlogs, vrijstaand huis. Het fijne van deze huizen is dat de wanden zo'n 30 cm dik zijn. Ook het flafond is van staal. Ik heb dus geen isolatie nodig. Ik kon mijn geluidsinstallatie in de woonkamer ook al flink open zetten zonder er last van te hebben.

    Laten we zeggen dat hij dus lekker hard kan...

  16. #41

    Standaard Thuisbioscoop

    Hoi Alexander,

    Gaaf idee man, die thuisbioscoop!
    Ik ben ook bezig met zoiets, maar ik ben nu nog aan het bedenken aan een goede geluids-issolatie. Heb je mischien TIPS voor mij?

    Succes,
    Dennis van Wechem

  17. #42

    Standaard

    Hoi Dennis,

    Zie hier voor info omtrent geluidsisolatie

    Mvrgr

    Patrick

  18. #43

    Standaard

    Zoals ik al zei Dennis, gebruik ik geen geluidsisolatie. Mijn muren zijn dik genoeg.

    Het plannen voor je bioscoop is heel belangrijk. Veel succes ermee!

    Alexander

  19. #44

    Standaard

    Ik zal proberen om in het weekend wat recente foto's on-line te zetten. Hou deze thread in de gaten!!!

    Alexander

  20. #45
    djoeri
    Guest

    Standaard

    Als ik dit zo lees en de foto's bekijk zou ik ook graag een eigen bioscoop thuis willen bouwen. maarja daar hebben wij helaas geen plaats voor. Maar ik blijf dit zeker volgen, misschien dat ik in de verre toekomst ook een eigen bioscoop ga bouwen.

    gr djoeri

  21. #46

    Standaard

    Ik weet niet of je de scherm al heb hangen, maar tav bepaling van de hoogte van de scherm, werd mij het volgende geadviseerd : eerst de zithoogte bepalen. Dan bepaal je de hoogte van je ogen + 5 cm. Deze hoogte wordt het middelpunt (vertikaal) van je scherm.

    Zodra je de scherm goed hebt hangen, ga je de positie van de projector bepalen tov scherm.

    Zo heb ik het tenminste toegepast en het bevalt me uitstekend.

    Frans

  22. #47

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AlexandervanDongen


    Het zal de richting uitgaan van LCD. Mijn oog is al gevallen op de Philips Garbo. Deze staat voor zeer weinig geluidsoverlast (-32Db geloof ik) en een 6000 uur lamp.
    Ik heb die Garbo ook, erg leuk ding! Het is alleen een beetje jammer dat de standaard uitvoering maar 800 ansi lumen is dus je hebt er wel een scherm met een beetje hoge gain voor nodig.

  24. #49

    Standaard

    Ehmmm.. ik zou niet aanraden om een scherm met hoge gain te nemen.. dan kan je hotspotting krijgen en ben je gevoeliger voor de plaats vanwaar je kijkt...
    Verduisteren is de oplossing! (is zoiezo veel mooier) (in de bioscoop is het niet voor niets donker...)
    Upgrading is a neverending story...

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PM
    Ehmmm.. ik zou niet aanraden om een scherm met hoge gain te nemen.. dan kan je hotspotting krijgen en ben je gevoeliger voor de plaats vanwaar je kijkt...
    Verduisteren is de oplossing! (is zoiezo veel mooier) (in de bioscoop is het niet voor niets donker...)
    Okay okay dat ben ik helemaal met je eens... Wie wil uberhaubt een film in een lichte omgeving zien? Laat ik mijzelf dan corrigeren: neem in ieder geval goed doek... Die garbo blinkt niet uit in z'n contrastratio... Daarnaast compontent aangesloten op je dvd speler dan is het een absoluut genot voor het oog!

Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •