Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 48 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen [DVD]

    Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen [DVD]

    Wie kent het sprookje van Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen niet. Dus, er was eens...

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Het sprookje ken ik wel, deze film nog niet. Ik weet dat het een klassieker is en ik zal hem een dezer dagen eens gaan huren denk ik.

  3. #3

    Standaard

    1.33:1 was niet tot EIND jaren vijftig het gebruikelijke beeldformaat maar tot BEGIN jaren vijftig. "The Robe" (1953) wordt algemeen gezien als de start van het cinemascope formaat (hoewel er voor 'The Robe" ook al wat experimenten waren geweest met een breder schermformaat - Abel Gance's "Napoleon" (1927) met sommige scenes in 4.00:1 !!! en "The Big Trail" (1930) in 2.10:1 Grandeur schieten me zo te binnen).
    De video restoratie van Snow White is overigens verricht door hetzelfde bedrijf (Lowry Digital Images) dat verantwoordelijk is voor de fantastische beeldkwaliteit van North By Northwest en Citizen Kane (R1). Doctor Zhivago zal ook van hun hand zijn
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  4. #4

    Standaard

    Altijd weer hetzelfde gezeik met die Disney DVD's! Waarom wéér geen Platinum Edition voor de Nederlandse markt? Ik kap met het sparen van de Disney DVD's. Ik kopieer ze wel als Divx tot de tijd dat de DVD's te kopiëren zijn. Het is zonde van het geld. Niet dat ik het niet wil kopen, want ik heb ze tot nu toe allemaal gekocht...maar ik wil wel de Collecters/Platinum Editions. Nog een jaartje wachten dan maar...

  5. #5

    Standaard Prachtig

    Wat een heerlijke film is dit ! OK, ik ben wel Disney gek, maar dit is echt een klassieker. Wat verschrikkelijk jammer dat al die extra's er niet op zitten zoals in de USA. Maar ja, ik ben haast wel gebonden aan de Nederlandse versie, mijn kinderen willen hem immers ook zien ! Ik ben zo bereid extra geld te betalen als wij ook die uitgebreidere versie zouden kunnen krijgen. Jammer, maar het doet niets af aan deze prachtige film !

  6. #6

    Standaard

    Anno 1937 gemaakt, bedenk dat even wel.
    Helemaal met het handje zonder moderne (computer) technieken.
    Voor die tijd een hoogstandje.
    Ik ben 53 jaar maar niet te flauw toe te geven dat ik het prachtig vind.

  7. #7

    Standaard

    Ik had de film al zo'n 30 jaar niet gezien... Vanavond heerlijk achterover gehangen en deze DVD bekeken. Ik heb genoten alsof ik weer 5 jaar oud was...
    Wat is deze restauratie prachtig gelukt zeg! Alsof de tekeningen gisteren gemaakt zijn!!!

  8. #8

    Standaard

    Morgen lezen we waarschijnlijk wel meer recensies, want vandaag rent natuurlijk iedereen naar de winkel om f 7,-- korting te cashen.
    Ik heb ook zitten kijken met een glaasje Ranja met een rietje voor me en mijn duim weer in mijn mond.

  9. #9

    Standaard

    Gisteren heb ik bij een bevriende collega even mogen genieten van disc 2 van de SE versie. Die deleted scenes zijn echt supergaaf! Ongelooflijk dat dat materiaal nog beschikbaar was!
    ....En natuurlijk vreselijk zonde dat de Beneluxversie dat extra materiaal moet ontberen. De markt om ons heen is zonder twijfel veel interessanter en waarschijnlijk wegen de extra kosten niet op tegen de te verwachten opbrengsten......
    Maar door hier elke keer met een 'gestripte' versie geconfronteerd te worden zullen de, door de distributeurs zo gevreesde, internet-importpraktijken zeker niet afnemen.

    Alexander
    (Die zometeen toch maar even de NL versie gaat halen vanwege de op komst zijnde gezinsuitbreiding...)

  10. #10

    Standaard

    De commercie hanteert bewust en perfect gescheiden markten.
    Kruidvat en andere zaken importeren dure parfums uit de markt in Venezuela en leggen dat hier in de winkel voor 40% tot 60% onder onze marktprijzen.
    Ik importeerde 2 CD's uit de Dominicaanse Republiek. Ondanks USA$30 transportkosten was ik voordeliger uit dan in de winkel in Nederland. Te gek dus.
    Koop dus gerust DVD's in het buitenland. Dat werkt op den duur lekker nivellerend en bovendien je krijgt completer materiaal.

  11. #11

    Standaard

    Voor de liefhebbers is dit artikel misschien nog interesant: http://www.ad.nl/1003125587920.html

  12. #12

    Standaard

    Uren heb ik al genoten van de 2e dvd van de special edition...Zegt die spiegel in de nederlandse versie ook van die leuke zinnen als je een poosje niets doet??

    Bij mij roept hij fantastische humorvolle zinnetjes met als doel je aan te sporen om een keuze te maken.

    " don't mind me I'm just hanging here "

    " heloooo annybody home "

    " was it something i said "

    " I don't have all eternity..oh wait...i do "

    " choose wisely but even more important, choose today "

    erruug leuk
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  13. #13

    Standaard

    Voor de geïnteresseerden. De speciale regio 2 UK versie van Snow White (die met dat boek) ligt bij verschillende vestigingen van de FRS in de schappen voor ongeveer 94 piekjes. Erg duur, je kunt hem beter bij Play 247 bestellen, maar is wel handig voor de mensen die geen Credit Card hebben.

    Oh ja, er was wat twijfel over de 2-disc set bij Play247. Dit is inderdaad de luxe boekversie, maar de afbeelding die je op de site ziet is van de binnenverpakking. Vandaar het misverstand.

  14. #14

    Standaard

    Heren en Dames,

    Gisteren de normale versie bij AH gekocht. Ja, ook de AH verkoopt tegenwoordig DVD's.
    Door de 7,- gulgen aktie en 60 airmiles ingeleverd te hebben koste de DVD 37,95.
    Dat is nog eens ff een voordeeltje!

    Dus degene die hem nog niet gekocht hebben maar wel willen kopen, eerst ff naar de AH rennen, als je natuurlijk airmiles hebt

    Sneeuwwitje is helemaal geweldig!!!

  15. #15

    Standaard

    Zo, ik heb hem gezien hoor. Nederlandse 1-disc versie bij de videotheek gehuurd en hij staat er echt superstrak op hoor. Jammer dat de extra´s een beetje dun bezaaid zijn, maar de kwaliteit van de extra´s is in ieder geval goed. Vooral die documentaire is errug goed.

  16. #16

    Standaard

    alex en henk,

    ook ik ben al wat ouder maar vond dit toch ook een leuke film!
    die film is erg goed op dvd gezet.
    mischien dat ik toch wat meer disney films ga aanschaffen!

    over die 2 disc versie:

    het gaat mij meestal toch om de hoodffilm.die extra's is wel allemaal leuk maar meestal kijk je daar maar 1 keer naar en verder nooit weer!
    voor mij is het belangrijker dat de hoofdfilm goed op dvd is gezet alsmede het geluid.vind in de meeste gevallen die extra's het geld niet waard.geldt niet voor alle films trouwens, die se7en special edition is wel veel beter dan de standaard uitvoering, maar hebben we het wel over een nieuwe master en beter geluid van de hoofdfilm!

  17. #17

    Standaard

    Mooie recensie
    Heb de trailer van deze film op DVD (staan op Unbreakable R2 NL) en die is zo mooi he :eek
    De film zelf is voor zover als ik het me na 15 jaar ofzo kan herinneren ook leuk
    Maar het verhaal is gewoon mooi
    Denk toch zeker omdat dit een Milestone en een Disney is deze eerdaags ga aanscaffen, alleen hij is haast niet meer te vinedn en waar je hem vind prijzig. (24.99 - 27.99 - 31.99)
    Maar na het lezen van deze recensie krijg ik wel moet om dat ervoor neer te leggen :P
    StarTrader

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dave
    alleen hij is haast niet meer te vinedn en waar je hem vind prijzig.
    Als ik jou was, dan zou ik zeker niet meer wachten totdat hij goedkoper wordt. Dat is met Disney DVD's namelijk zelden het geval!
    Daarnaast is Sneeuwwitje een speciale release geweest met een beperkte oplage... Op = Op ... en daarna mag je JARENLANG wachten voordat de DVD (of volgende medium...) van deze film opnieuw op de markt komt!

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Als ik jou was, dan zou ik zeker niet meer wachten totdat hij goedkoper wordt. Dat is met Disney DVD's namelijk zelden het geval!
    Daarnaast is Sneeuwwitje een speciale release geweest met een beperkte oplage... Op = Op ... en daarna mag je JARENLANG wachten voordat de DVD (of volgende medium...) van deze film opnieuw op de markt komt!
    Dankje voor de info, had het zelf ook al begrepen, toch volgende week maar is langs de dvd-boer
    StarTrader

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dave
    Dankje voor de info, had het zelf ook al begrepen, toch volgende week maar is langs de dvd-boer
    Me 2. Ik heb hem al zien liggen, dus ik denk dat ik volgende week meteen Snowwhite (de UK versie) en Beauty & the Beast C.E. (NL versie) ga aanschaffen.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dave


    Dankje voor de info, had het zelf ook al begrepen, toch volgende week maar is langs de dvd-boer
    Heb hem vanmiddag gehaald, liep gelukkig nog ff eerst bij de E-plaza binnen waar ik nog een exenplaar zag staan van jawel Sneewwitje voor 19.95 dus toch maar daar gehaald, ben ik blij dat ik toch nog heel ff gewacht had.

    Woensdagochtend ga ik hem kijken met m'n kleine neefje en nichtje, ik ben benieuwd
    StarTrader

  22. #22
    Erwin_W
    Guest

    Standaard

    Weet iemand of ik nog ergens de Special Edition kan kopen??
    Die een tijdje geleden is uitgekomen net als Belle en het Beest nu...

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin Weber
    Weet iemand of ik nog ergens de Special Edition kan kopen??
    Die een tijdje geleden is uitgekomen net als Belle en het Beest nu...
    Ja, hij is over een paar maandjes precies een jaar out-of-print. Ik kom de SE (de Engelse dan) nog vaak genoeg tegen bij vestigingen van FRS of Van Leest dus het is denk ik een kwestie van rondkijken bij dat soort zaken.

  24. #24

    Standaard

    Gisteren naar de ECI geweest om weer een kwartaalaankoop te doen en toen zag ik dus Sneeuwwitje staan voor nog geen €17,- in de speciale uitvoering. In de trein las ik dat het om de eerste Disneyclassic ging en dat ie uit 1937 kwam, mijn verwachtingen waren om die reden niet al te hoog gespannen. Ik kwam pas tegen middernacht thuis en wilde snel nog even vijf minuutjes kijken; puur om de kwaliteit te checken en ik was echt heel erg enthousiast. Ik verwachtte fletse kleuren, maar niks ervan: mooie heldere en warme kleuren. Mijn vader houdt helemaal niet van films en die moet ik altijd overhalen om te kijken. Op een gegeven moment wilde ik hem afzetten, maar hij wilde hem perse midden in de nacht afzien. Hij is echt geweldig!! Hij duurt 80 minuten, maar voor mijn gevoel duurde hij nog geen halfuur: prachtfilm!!

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Diddledidoo
    Ik verwachtte fletse kleuren, maar niks ervan: mooie heldere en warme kleuren. Mijn vader houdt helemaal niet van films en die moet ik altijd overhalen om te kijken. Op een gegeven moment wilde ik hem afzetten, maar hij wilde hem perse midden in de nacht afzien. Hij is echt geweldig!! Hij duurt 80 minuten, maar voor mijn gevoel duurde hij nog geen halfuur: prachtfilm!!
    Een film als SnowWhite MAG je niet zomaar afzetten Pure filmhistorie en eentje die de titel "klassieker" ECHT mag dragen.
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •