De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard dvd's Fawlty Towers beschadigd

    Hallo,

    Ik kwam tot de ontdekking dat er kleine scheurtjes in de binnenste rand van de dvd's van de Fowlty Towers box zitten. Volgens mij komt dit door de verpakking. De dvd's gaan er niet bepaald soepel in en uit.... Zijn er meer mensen met dit probleem?

    Ik had een fotootje gemaakt om hierbij te voegen maar dat lukt niet... Iemand een tip ?

    HC

  2. #2

    Standaard

    komt door de slechte verpakking ik heb hetzelfde..

  3. #3

    Standaard

    Nergens last van.
    StarTrader

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    verschillende van deze boxen ook ergens last van
    welkom..... vlieg waar ik wijs

  6. #6

    Standaard

    Ja ik heb precies hetzelfde nu je het zegt!
    Ook mijn DVD's van de Blackadder-boxset beginnen scheurtjes te vertonen.
    Wat gek eigenlijk? Je zou zeggen dat die schijfjes heel sterk en flexibel zijn.
    I'm gonna make you an offer you can't refuse!

  7. #7

    Standaard

    Ik ben bekend met dat het stroef gaat met de dvd's maar ze beschadigen er bij mij niet van, althans ik merk niks als ik afspeel.

  8. #8

    Standaard

    Telkens één van de discs van The Crow SE en van Saving Private Ryan zijn bij mij beschadigd. Ook van die scheurtjes in de binnenring van de DVD. Waar ik werk maken we de grondstof voor CDs en DVDs (speciaal polycarbonaat) en ik kan je verzekeren dat het broos spul is - brozer dan je zou denken. Echter, de beschadigingen komen doordat de hubs in die dozen veel te veel spanning veroorzaken. Je krijgt dan alles kapot. Wat ik tegenwoordig doe, is heel voorzichtig de uitstekende 'palletjes' op die hubs wat bijvijlen. Niet te veel of de schijf valt er uit ! Lukt aardig.

  9. #9

    Standaard

    Bij mijn fawlty towers box zijn de scheurtjes in de binnenste rand van de dvd's ook aanwezig (in disc 2 en 3) :(
    Waarvan het scheurtje in disc2 al bijna het data-gedeelte van de dvd heeft bereikt. :shock:
    Ik heb dit al eens eerder gepost op een ander forum, waren toen ook meerdere mensen die last hadden van dit probleem.
    Lijkt dus op een productiefout.
    I have a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel! - Edmund Blackadder

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door snake
    Bij mijn fawlty towers box zijn de scheurtjes in de binnenste rand van de dvd's ook aanwezig (in disc 2 en 3)
    Waarvan het scheurtje in disc2 al bijna het data-gedeelte van de dvd heeft bereikt.
    Ik heb dit al eens eerder gepost op een ander forum, waren toen ook meerdere mensen die last hadden van dit probleem.
    Lijkt dus op een productiefout.
    Gaatje boren? Om te voorkomen dat iets verder uitscheurt helpt dit vaak wel bij andere dingen. Nauurlijk geen 10mm boortje, maar heel voorzichtig met een 2,5 of 3 mm? Bij cd's werkt het aardig, al merk je dan wel de onbalans bij Sony miditower. Maar da's weer te voorkomen door eenzelfde gaatje aan de andere kant. Riskante actie natuurlijk, maar als die disc nog verder uitscheurt ben je hem ook kwijt.

    Of natuurlijk teruggaan met die zooi.

    btw, geen problemen met die box hier.

  11. #11

    Standaard

    Heb ik bij het Hoesje van Total Recall .......... de dvd is van binnen ingescheurd met 3 scheurtjes. Hij speel nog gewoon af maar k vind t maar niets dus heb k hem maar in een amaray doosje geduwt

  12. #12

    Standaard Zelfde probleem...

    ...heb ik dus bij de Yes Symphonic DVD. Deze zit ook in zo'n kartonnen hoesje als Fawlty Towers... schrik schrik schrik. Ik snel mijn andere DVD's gecontroleert maar de rest heeft gelukkig geen probleem. :P

    ondertussen is deze DVD nu te koop in een standaard plastic doosje. Ik heb de producent maar eens ge-emailt. Ik vind het wel een productiefoutje, hey ik heb CD's uit 1985 die er ondanks regelmatig gebruik nog zgan uit zien. Indien ik het voorelkaar krijg hem om te ruilen horen jullie dat natuurlijk...
    Mijn stapeltje DVD's, plus een paar voor de kinders ;-)

    Mijn set: Panasonic 42PV60, Harman Kardon AVR4500 Receiver, Harman Kardon DVD25, B&W 602S3 Front, B&W LCR600 Center, B&W 601S3 Surround, REL Quake II Sub.

  13. #13

  14. #14
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Volgens mij kun je die barstjes niet zelf veroozaken door een dvd'tje uit een doosje te halen. Wel pas je nest op aangezien dese barstjes / scheurtjes na veelvuldig afspelen groter kunnen worden door de hoge snelheid waaraan de DVD wordt afgespeeld ... en dan zou je op een bepaald moment eens serieuze problemen kunnen krijgen ....

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Volgens mij kun je die barstjes niet zelf veroozaken door een dvd'tje uit een doosje te halen.
    Het kan toch wel. Als de 'hub' in de doosjes erg hard klemt kunnen er kleine stukjes uit de middenring springen of kunnen er kleine barstjes ontstaan die, zoals je al zei, steeds groter kunnen worden. Het plastic gebruikt in DVDs is veel brozer dan veel mensen denken !...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •