Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 67 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke DVD-A/SACD heb je?

    Sinds kort heb ik een speler die zowel DVD-A als SACD aankan en ik ben benieuwd wie een van beide/allebei heeft en welke schijfjes er al in de collectie zitten. En wat vinden 'we' ervan?

    Ik heb de volgende:

    REM - Automatic for the people DVD-A
    Orff - Carmina Burana DVD-A
    Metallica - Metallica (Black Album) DVD-A

    John Coltrane - Love Supreme SACD (nog niet binnen)
    Miles Davis - Kind of blue SACD

    REM is echt top, heel mooi gemixed en natuurlijk gave muziek. Orff viel tegen, maar ik ben ook nog aan het prutsen met instellingen. Metallica is qua muziek wel goed, maar ik zou het geen referentie DVD-A willen noemen.

    John Coltrane moet ik nog binnenkrijgen. Miles Davis is heel erg mooi. Dat is nu een die ik als referentie zou aanmerken. Sowieso is de muziek geweldig, maar de multichannel mix is heel erg mooi gedaan. Als je je ogen dichtdoet is het net of je bij Miles Davis en John Coltrane in de studio zit. Fantastisch!

    Wat zijn jullie ervaringen?
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  2. #2

    Standaard

    Heb onlangs laura nyro op sacd (stereo) tango classic (multi ch)
    een sacd sampler gekocht (stereo en multi ch)

    allemaal qua weergave hoorbaar mooier dan gewone cd,s
    alhowel de geadverteerede lyrische verbetering er by mij niet uitkwam. (draai met een teac vrds10 se nog gewone cd,s en dat is gewoon een erg goede cd speler)


    wel een leuke aanwinst op het weergave vlak

  3. #3

    Standaard Re: Welke DVD-A/SACD heb je?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Sinds kort heb ik een speler die zowel DVD-A als SACD aankan en ik ben benieuwd wie een van beide/allebei heeft en welke schijfjes er al in de collectie zitten. En wat vinden 'we' ervan?

    Ik heb de volgende:

    REM - Automatic for the people DVD-A
    Orff - Carmina Burana DVD-A
    Metallica - Metallica (Black Album) DVD-A

    John Coltrane - Love Supreme SACD (nog niet binnen)
    Miles Davis - Kind of blue SACD

    REM is echt top, heel mooi gemixed en natuurlijk gave muziek. Orff viel tegen, maar ik ben ook nog aan het prutsen met instellingen. Metallica is qua muziek wel goed, maar ik zou het geen referentie DVD-A willen noemen.

    John Coltrane moet ik nog binnenkrijgen. Miles Davis is heel erg mooi. Dat is nu een die ik als referentie zou aanmerken. Sowieso is de muziek geweldig, maar de multichannel mix is heel erg mooi gedaan. Als je je ogen dichtdoet is het net of je bij Miles Davis en John Coltrane in de studio zit. Fantastisch!

    Wat zijn jullie ervaringen?
    He Goed idee, Mike! Ik heb ook een speler die beide aankan (Onkyo dv-sp800) , helaas nog geen schijfjes . Maar die komen er snel aan, ben benieuwd of ik jullie ervaringen kan beamen

  4. #4

    Standaard Re: Re: Welke DVD-A/SACD heb je?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin de Goeij
    He Goed ide, Mike! Ik heb ook een speler die beide aankan (Onkyo dv-sp800) , helaas nog geen schijfjes . Maar die komen er snel aan, ben benieuwd of ik jullie ervaringen kan beamen
    en: waar koop jij de sacd en dvd-audio, mike?

  5. #5

    Standaard

    Ik heb ook Miles Davis - Kind of Blue op SACD en verder heb ik 2 SACD's die bij m'n dvdspeler zaten. De ene is van Jerry Goldsmith waarop wat filmmuziek staat. Die klinkt uiteraard heel erg goed en is heel goed opgenomen. De andere is van het Budapest orkest. Normaal gesproken luister ik geen klassieke muziek, maar het slot van Bolero (wordt gespeeld door het Budapest orkest) knalt werkelijk de kamer binnen. Dat stukje laat ik vaak aan mensen horen die nog niet helemaal overtuigd zijn van SACD. Ik heb nog geen moderne muziek op SACD, maar binnenkort zal ik Sea Change van Beck kopen. Die van John Coltrane lijkt me trouwens ook wel wat.

  6. #6

    Standaard Re: Re: Re: Welke DVD-A/SACD heb je?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin de Goeij
    en: waar koop jij de sacd en dvd-audio, mike?
    Coltrane & REM heb ik bij DVDBoxoffice betrokken, Miles & Orff komen van Play.com. Oh ja...Metallica ook van DVDBoxoffice.

    Een beetje vreemde eend in de bijt is Chuck Mangione. Dit is een gewone DVD, maar met een 96Khz/24bit stereo soundtrack van Chesky Records. Ook heel erg mooi geluid.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  7. #7

    Standaard

    ik ben in het bezit van de Marantz DV-8300, deze speelt zowel DVD-A als SACD.
    Ik heb Queen - A Night At The Opera (DVD-A)
    deze is echt geweldig, hele mooie mix, harstikke mooi geluid, echt een topper vind ik.

    En ik heb Oh Yeah Ultimate Hits van Aerosmith (Single Layer SACD Stereo)
    Deze viel me in het begin wat af, maar naa mate je hem vaker hoort, hoor je de verschillen. Hij valt dan ook in het genre waar je de kwaliteit in moet ontdekken. Rock klinkt vaak wat minder in kwaliteit, wat niet vaak zo is. verder de muziek is top, en de kwaliteit is ook goed.

    groeten,
    Albert

  8. #8

    Standaard

    interessante vraag idd. Ik was namelijk half aan het overwegen om een philips 963sa te gaan aanschaffen. deze speler schijnt naar progressive scan dvd ook sacd te kunnen afspelen. Alleen had ik het idee dat het aanbod van sacd schijfjes wat beperkt was. Zeker als je niet echt van klassiek en jaz houdt.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb Queen - A Night At The Opera op DVD-A en Muse - Hulaballoo op SACD.
    Queen klinkt werkelijk fantastisch via de multichannel en DTS.
    Muse vind ik eerlijk gezegd wat tegenvallen.Nu heb ik bij meerdere mensen ook naar DVD-A geluisterd en moet toch eerlijk zeggen dat daar mijn voorkeur naar uit gaat.
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  10. #10

    Standaard

    Ik was namelijk half aan het overwegen om een philips 963sa te gaan aanschaffen. deze speler schijnt naar progressive scan dvd ook sacd te kunnen afspelen.
    Ondersteunt inderdaad progressive scan over component, NTSC standaard en PAL PS na afstandsbediening hack.
    Hij speelt ook SACD's af en heeft bovendien upsampling (96/24 en 192/24) voor cd's (ook over de digital out).
    Ook nog eens regiovrij te maken met de afstandsbediening

    Erg mooi ding, heb hem zelf ook

  11. #11

    Standaard Re: Welke DVD-A/SACD heb je?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Orff viel tegen, maar ik ben ook nog aan het prutsen met instellingen.
    Inmiddels heb ik mijn QED Qunex2 kabels binnen. Tot die tijd had ik als 'noodoplossing' 3 simpele stereo snoertjes (samengeraapt zootje dat ik nog ergens in de la had liggen) tussen speler en receiver zitten. Ik moet zeggen dat deze kabels een wereld van verschil maken. Vooral bij Orff bleek dus het signaal 'in elkaar gedrukt' te klinken met die simplex kabels. Nu klinkt het veel gedefiniëerder en 'losser'. Uiteraard zit er nu ook meer dynamiek in. Was te verwachten en een vlugge luistertest met de SACD's en DVD-A's die ik reeds had beluisterd gaf bij Orff nog het meest dramatische verschil.
    Ook REM klonk een stuk lekkerder en omdat Metallica heel veel volume heeft, zat deze ook ineens een stuk lekkerder in zijn vel. Over het algemeen dus alles beter, met een paar uitschieters.

    De winnaar is vooralsnog REM. Die is echt heeeel erg mooi uitgemixed.

    Daarna komt de SACD van Joe Satriani (Strange Beautifil Music) die ik vanmiddag binnenkreeg. Klinkt ook erg mooi. Moet nog een keer goed ervoor gaan zitten als de buren weg zijn...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  12. #12

    Standaard

    Krijg onderhand toch wel de kriebels om een sacd te bestellen of Mike moet eens langs willen komen, om eens zo'n sacd laten horen

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin de Goeij
    Krijg onderhand toch wel de kriebels om een sacd te bestellen of Mike moet eens langs willen komen, om eens zo'n sacd laten horen
    editje: een leuke sacd van jean micheal jarre of rem mag ook

  14. #14

    Standaard

    Ik heb op dit moment de volgende DVD-A's:

    Yes- Magnification
    Yes- Fragile
    America- Homecoming

    Alle 3 klinken ze super, de laatste 2 zijn begin jaren 70 opgenemen maar ze klinken werkelijk schitterend op DVD-A.

    Ik ga zeker REM - Automatic for the people DVD-A aanschaffen nu ik de ervaring van Mike heb gelezen.

    Vanuit Amerka gaat ik ook nog Empire van Queensrijche bestellen op DVD-A.

  15. #15

    Standaard Joe Satriani (Strange Beautifil Music)

    Dat is zeer gaaf mike top muziek, zal wel super klinken. Ga er nu toch over denken om ook maar een SACD-speler aan te schaffen.

  16. #16

    Standaard

    mijn eerste SACD-jes besteld:

    * Mike Oldfield - Turbular Bells
    * Gloria Estefan - Greatest Hits

    Nu nog op zoek naar top analoge kabeltjes

  17. #17

    Standaard

    Ik heb vandaag via de website van Van Leest de SACD "Darkside Of The Moon" van Pink Floyd besteld,deze komt 24 maart uit!!!
    En als je hem voor 10 Maart reserveerd krijg je deze pin er gratis bij!!!
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  18. #18

    Standaard

    Ik heb de volgende DVD-Audio's.

    BB.King & Eric Clapton. Riding with the King. DVD-Audio.
    Bjork - Vespertine. DVD-Audio.
    Bob Marley - Early Years. DVD-Audio
    Corrs,the In Blue. DVD-Audio
    Fleetwood Mac, Rumours. DVD-Audio
    Foreigner, Foreigner. DVD-Audio
    Mana Unplugged. DVD-Audio
    Peppino D'Agostino. DVD-Audio
    R.E.M Automatic from the people. DVD-Audio
    R.E.M Reveal. DVD-Audio
    Steely Dan - 2 against Nature. DVD-Audio

    En ik heb er nog 3 in bestelling.
    Crowded-house-Crowded-house
    John McEuen & Jimmy Ibbotson - Nitty Gritty Surround
    Luis Conte, David Garfield,David Carpenter: The Latin Jazz Trio
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  19. #19

    Standaard

    Hier nog een online winkel in engeland.
    http://www.futureent.com/audiodvd/new.php?start=0
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Hier nog een online winkel in engeland.
    http://www.futureent.com/audiodvd/new.php?start=0
    Heej, dat hoort http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=11990]hiergepost te worden

  21. #21

    Standaard

    ach ja sorry, ben er even tussen uit geweest ;)
    maar volgens mij is die zaak veelste duur ook.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    ach ja sorry, ben er even tussen uit geweest
    maar volgens mij is die zaak veelste duur ook.
    Zitten wel pittige prijzen tussen En alleen dvd-audio

  23. #23

    Standaard

    Sinds gisteren heb ik de DVD-A van de Carmina Burana van Orff.
    Schitterend!!! Heel goede geluidskwaliteit!!
    En maandag hoop ik de SACD Dark Side Of The Moon te krijgen van Pink Floyd!!!
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe
    Sinds gisteren heb ik de DVD-A van de Carmina Burana van Orff.
    Schitterend!!! Heel goede geluidskwaliteit!!
    En maandag <knip>
    Misschien dat ik die maar eens aanschaf..heb ook al op cd. Kan ik mooi vergelijken. Ik zoek nl nog een leuke dvd-audio. 8)

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin de Goeij
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe
    Sinds gisteren heb ik de DVD-A van de Carmina Burana van Orff.
    Schitterend!!! Heel goede geluidskwaliteit!!
    En maandag <knip>
    Misschien dat ik die maar eens aanschaf..heb ook al op cd. Kan ik mooi vergelijken. Ik zoek nl nog een leuke dvd-audio. 8)
    Krijg je zeker geen spijt van!!
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •