Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 99 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard acteerles 7 "de dood"

    1 van de meest terugkerende thema's in films is toch wel de dood.

    Ik ben benieuwd naar jullie meningen over dit onderwerp, bijvoorbeeld.

    Welke acteur/actrice heeft in een film zijn/haar overlijden het beste gespeeld. ( en het slechtste )

    Bij welk scene waarin iemand overleed moest je een traantje laten.

    Wat is de meest rare manier waaop iemand overleed in een film.

    etc etc


    waarschuwing !!!!!

    Dit is natuurlijk een heel gevaarlijk onderwerp wat spoilers betreft, dus vermeld de filmtitel waaover je wat wil posten in de subject regel en als het een cruciale dood is in de film, gebruik dan de spoilerallert.

    Veel plezier in deze morbide thread des doods
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  2. #2

    Standaard

    De meest kick ass dood...

    scarface

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    De meest kick ass dood... Geen idee hoe je die spoilers voor elkaar krijgt, dus pleur hier maar gewoon effe

    SPOILERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR (scarface)
    Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat niemand die film ooit heeft gezien.
    [Spoiler][spoiler] bij de tweede voor de S moet je nog een / zetten.

    Hint voor de Crue om dit in een FaQ tezetten. http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...threadid=18628

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M Balje


    [Spoiler][spoiler] bij de tweede voor de S moet je nog een / zetten.
    Cool thx

  5. #5

    Standaard American Beauty, One Flew Over The Cuckoo's Nest

    Interessant onderwerp. Mits het goed wordt vertolkt, is de dood het meest emotionele moment van een film. Mij schieten vooral scenes te binnen waarin iemand onverwacht overlijdt, zoals bij American Beauty en One Flew Over The Cuckoo's Nest. Van de laatste had ik het boek al eerder gelezen. Toch blijft de scene bizar en indrukwekkend.

  6. #6

    Standaard

    Mooie sterfscene vond ik wel die van Boromir in Lord of the Rings.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  7. #7

    Standaard once were warriors

    Een van de momenten waar ik even een minuut of 5 erg stil van werd was een moment uit de volgende film "Once were warriors"

    het moment dat de dochter des huizes wordt gevonden nadat ze zich heeft opgehangen in de tuin. .
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  8. #8

    Standaard Titanic / Platoon / The Green Mile

    2 sterfscenes die me nu even te binnen schieten en die ik best wel indrukwekkend vond zijn:

    - De dood van Jack Dawson in Titanic
    - Elias die door de vietcong wordt neergemaaid in Platoon

    *edit*
    en natuurlijk de executie van John Coffey in [b]The Green Mile[b]
    "Eat right, exercise, die anyway....."
    (Bumpersticker from The X-Files, Season 7, Episode "Fight Club")

    Mijn verzameling glimmende schijfjes

  9. #9

    Standaard

    De dood van Mufasa in the lion king

  10. #10

    Standaard Re: American Beauty, One Flew Over The Cuckoo's Nest

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix
    Mij schieten vooral scenes te binnen waarin iemand onverwacht overlijdt, zoals bij American Beauty
    Op zich was deze niet onverwacht, 't wordt nl aan het begin van de film al gezegd .
    - In the end the love you take, is equal to the love you make - The Beatles

  11. #11
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Tja, vele denk ik. Maar gezien het feit dat ik een lieve vrouw en een lieve dochter heb, ben ik wat weekhartiger over de scene uit Gladiator wanneer hij thuiskomt en zijn vrouw en zoon ziet hangen. ... Tja, het gevoel van lang weg van huis en dan dat... Dat moet je maar niet projecteren...

  12. #12

    Standaard

    In Stanley Kwan's Rouge, als Leslie Cheung en Anita Mui besluiten samen zelfmoord te plegen omdat ze niet bij elkaar kunnen zijn. Ze voeren elkaar rauwe opium en huggen elkaar, rechtop zittend, en sterven dan.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rveldhuizen
    Tja, vele denk ik. Maar gezien het feit dat ik een lieve vrouw en een lieve dochter heb, ben ik wat weekhartiger over de scene uit Gladiator wanneer hij thuiskomt en zijn vrouw en zoon ziet hangen. ... Tja, het gevoel van lang weg van huis en dan dat... Dat moet je maar niet projecteren...
    Doet me gelijk denken aan het einde van Spartacus, waar hij stervend aan het kruis zijn vrouw nog eens ziet en voor het eerst van zijn leven zijn dochtertje ziet Hartverscheurend....
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  14. #14

    Standaard Re: American Beauty, One Flew Over The Cuckoo's Nest

    Originally posted by Felix
    Mij schieten vooral scenes te binnen waarin iemand onverwacht overlijdt, zoals bij American Beauty
    Originally posted by WitteGijt?
    Op zich was deze niet onverwacht, 't wordt nl aan het begin van de film al gezegd .
    Het is al weer een tijd geleden dat ik die film in de bioscoop heb gezien. Maar ondanks dat je soms wel weet dat iemand doodgaat in een film, kan het moment dat het gebeurt toch erg onvoorspelbaar zijn.

  15. #15

    Standaard

    Ik vond de dood van Al Pacino in Carlitos way erg mooi gedaan.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  16. #16

    Standaard The Godfather

    Een mooie scene vind ik ook de dood van Don Vito Corleone (Marlon Bardo) in The Godfather

  17. #17

    Standaard

    de allermooiste dood (doden eigenlijk) is die natuurlijk uit
    Romeo and Juliet (heb het nu even over die van Baz Luhrman)!

    dat niemand die nog heeft genoemd..
    vooral het verhaal dat daarachter zit maakt het tot iets emotioneels (door de enorme grootheid van hun liefde) en frustrerends (wáárom, tis zo zielig..)...
    The greatest thing, you'll ever learn,
    is just to love, and be loved in return...

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jelger
    De dood van Mufasa in the lion king
    lach jij er maar om
    ik heb er tranen met tuiten om gehuild; net als natuurlijk de dood van bambi's mama! daar word ik soms nog zwetend van wakker..
    The greatest thing, you'll ever learn,
    is just to love, and be loved in return...

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hanna

    lach jij er maar om
    ik heb er tranen met tuiten om gehuild
    Normaal gesproken heb ik helemaal niets met die mierzoete Disney filmpjes, maar ik moet zeggen dat de Lion King hierop een uitzondering is. Niet dat ik er een traan om laat ...

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix

    Normaal gesproken heb ik helemaal niets met die mierzoete Disney filmpjes, maar ik moet zeggen dat de Lion King hierop een uitzondering is. Niet dat ik er een traan om laat ...
    want.. dat doen stoere jongens niet..??!?
    The greatest thing, you'll ever learn,
    is just to love, and be loved in return...

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hanna
    net als natuurlijk de dood van bambi's mama! daar word ik soms nog zwetend van wakker..
    Ach ja, dat was ook zo zielig. Heb ik vroeger ook flink om zitten janken in de bioscoop
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  22. #22

    Standaard

    ik pink elke keer een traantje weg als Kenny in Southpark weer het land der levenden verlaat...!

    (behalve in de kerstaflevering van seizoen 1 die hij mag volmaken!)

    gr. Coen

    Iets serieuzer: de dood van Jenny in Forrest Gump, zeker als Forrest dan bij haar graf staat en vertelt hoe nu alles verloopt met hem en little Forrest
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  23. #23

    Standaard

    Meest shockerende dood: die van Terry in Final Destination. Zonder te 'spoilen': ZO snel heb ik er nog geen gezien..

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jelger
    De dood van Mufasa in the lion king
    Vond ik ook heel ontroerend.

    En bij Once upon an time in the west, waar in het begin een gezin wordt vermoord en als laatste een jongetje
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  25. #25

    Standaard Re: Titanic / Platoon / The Green Mile

    Originally posted by Tijntje


    - Elias die door de vietcong wordt neergemaaid in Platoon

    Dit vind ik idd ook een zeer bizar moment.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •