Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 94 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Star Wars Episode II: Attack of the Clones [DVD]

    Star Wars Episode II: Attack of the Clones [DVD]

    Na het zeer matige 'eerste' deel moest George Lucas wel met een goed vervolg komen. Wereldwijd was vrijwel iedereen het er over eens dat Episode I vooral een reclame was voor digitale special effects, maar verder weinig te bieden had. In Episode II maakt Lucus dit gelukkig weer helemaal goed.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Ik heb de titel ook in mijn bezit en vind het een goede film maar hij kan niet tippen aan het niveau van de "classics"(4,5 en 6).
    Wel vond ik hem veel beter dan Ep. I
    Jordé den Tenter Formally Known As JDT.

  3. #3

    Standaard

    sorry, voor de fan en de lovende kritieken, maar ik vond de film tegenvallen. Goed geluid en mooi beeld maken in mijn ogen nog geen goede film.

    Gr steef

  4. #4

    Standaard

    :D Ja, wat moet ik hier nou aan toevoegen.
    Een briljantje in mijn collectie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    UltraStartrader
    Aantal plussen : 411!!!!

  5. #5

    Standaard

    Ik vind de film ook maar matig. Ik vind deel 1 denk ik zelfs beter. Maar eigenlijk had Lucas het gewoon bij 4, 5 en 6 moeten houden.
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

  6. #6

    Standaard Re: Recensie : Starwars II - Attack of the clones

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Leon Grave
    Starwars II - Attack of the clones
    Kan de recensie niet openen :(
    Maar ook zonder de recensie vind ik deze dvd een toppertje in mijn collectie (y)
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  7. #7

    Standaard

    Prachtige beeldwaliteit en zeer goede geluidseffecten zoals de sonic charges, maar helaas verbloemt dit het matige verhaaltje wat er achter hangt. De sxf zouden in dienst moeten staan van de film en nu draait helaas de hele film op de sfx. Gelukkig geen irritant schepsel zoals Jar Jar, maar het is duidelijk dat de toch goede acteurs zich niet goed kunnen inleven in een vaak compleet blauwe achtergrond.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  8. #8

    Standaard

    [...] de tenenkrommende acteerprestaties van de jonge Anakin (Jake Lloyd) zijn vervangen voor de prima Anakin die Hayden Christensen weet neer te zetten.
    Dit vind ik het enige minpuntje van de recensie. Ik vind de acteerprestatie van Hayden Christensen helemaal niet goed. Gedeeltelijk is dat ook niet zijn schuld want George Lucas zou zich toch eens moeten realiseren dat een verhaal verzinnen iets anders is dan een filmscript schrijven met goede dialogen.

  9. #9

    Standaard

    Eh een goed verhaal? Beter film? beter acteren? In mijn ogen zijn ALLE star wars films een showcase voor wat er mogelijkis op het gebied van special effects op een bepaald moment. Als je de oude delen terugziet kun je dat moeilijk goed acteren noemen! Ik kijk er met plezier naar maar ik vind George Lucas een draak van een regisseur, een draak van een scenario schrijver enz enz. Het is al vaker gezegd maar die opeenvolging van liefdescenes en actei ik snap niet dat het publiek niet rollend van het lachen uit hun stoelen vielen. Mensen dit is over 10 jaar camp. Wat zeg ik het is nu al camp!
    Certainty of death! Small chance of succes! What are we waiting for?
    DVD collectie

  10. #10

    Standaard

    Schitterende beeld- en geluidskwaliteit, maar al bij al toch een bijzonder mager verhaaltje.

  11. #11

    Standaard

    Beter laat dan nooit... 4 maanden geleden was beter geweest. Maar goed zal wel z'n reden hebben. Film is wel oke, maar de personages bij de oudere sw films waren altijd interessanter. De speciale effecten zijn wel erg mooi.
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  12. #12

    Standaard

    Het blijft een discussie zonder einde of de eerste drie delen nou wel of niet verfilmd hadden moeten worden. Logisch dat ze anders zijn den dele 4,5 en 6. De tijd is verander en george Lucas is 20 jaar ouder geworden. Je moet de films gewoon beoordelen op de kwaliteit en die is goed. Beeld is fantastisch, geluid is top en verhaal mager. :D

  13. #13
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2002
    Woonplaats
    De Cirkel in Badhoevedorp

    Standaard

    Ik vind het een leuke film en inderdaad. jammer dat ze 3, 4 en 5 niet op DVD hebben gezet. Ik vind de film SW2 net zo leuk als SW1

  14. #14

    Standaard Re: Recensie : Starwars II - Attack of the clones

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan
    Kan de recensie niet openen
    Is als het goed is inmiddels verholpen...

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix
    Dit vind ik het enige minpuntje van de recensie. Ik vind de acteerprestatie van Hayden Christensen helemaal niet goed.
    Volledig mee akkoord. Als hij al kan acteren dan doet 'ie het zeker niet in AOTC.
    En net als Rinkelbeer vond ik deel 1 toch net iets beter dan 2. Voor het verhaal moet je het eigenlijk bij geen van de twee doen... Ik heb beide delen puur voor de home theater-ervaring die ze bieden. Als DVD gezien, zijn het schitterende releases.

  16. #16

    Standaard Goede demo disc, jammer van de film

    Naar mijn mening verdient deze film ook zeker geen 4 discs. Ik persoonlijk vind de film ronduit slecht. Ik ben groot fan van de oude films en vond The Phantom Menace wel aardig. Attack of the Clones biedt echter weinig nieuws voor sci-fi en fantasy fans. Het verhaal is bijna niet bestaand en dient enkel om de actie scenes aaneen te schakelen. Het acteerwerk is ronduit slecht vooral door nieuwkomer Hayden Christensen. En ook al mogen de special effects er zeker zijn, het lijkt alsof de film eigenlijk een lange reclame spot voor ILM is. Ik heb de film uitgezet toen ik deze een tweede maal aan het kijken was, iets wat ik zelden doe.

    Maar ik moet toegeven dat het beeld spectaculair is (de rede waarom ik de DVD heb gekocht) en dat het geluid (als is het iets minder dan de mix van The Phantom Menace) uitmuntend is. Goede demo disc dus. Jammer van de film.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  17. #17

    Standaard

    Ik vond de film de eerste keer wel ok, de 2e keer vond ik hem al een stuk minder. Het geluid is wel ok al vind ik dat ze het laag soms te zeer oppompen, vooral in de eerste scene. Het acteerwerk was ver te zoeken bij deze film, van mij krijg ie een kleine 6.

  18. #18

    Standaard

    Tja.. vind de film nog wel redelijk vermakelijk... maar beeld en geluid 5 sterren?? Het geluid moet qua .LFE nogal bijgesteld worden, namelijk 5 db.. en het beeld is naar mijn idee veel te soft, vooral in de niet CGI scenes is dit overduidelijk.

    Greot Bjorn

  19. #19

    Standaard Nou.......

    Was ik bijna klaar met mijn recensie van 5 A4 tjes met veel screenshots erbij (deze zijn niet bij het aantal pagina's vermeld.)..... grrrrr :roll: :x

    Te laat dus... misschien zet ik hem wel op een andere site...

    Maar ja, ik vond dit in ieder geval de beste SW film tot nu toe, ja, zelfs the Empire Strikes back is een plaats gezakt naar de 2e plaats..
    AMD64™ Opteron™ 146 2.0 Ghz "Sledgehammer" 1Mb L1
    Harman/Kardon HK970 Integrated Stereo Amplifier

  20. #20

    Standaard THX Optimyzer

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bmateijsen
    Tja.. vind de film nog wel redelijk vermakelijk... maar beeld en geluid 5 sterren?? Het geluid moet qua .LFE nogal bijgesteld worden, namelijk 5 db.. en het beeld is naar mijn idee veel te soft, vooral in de niet CGI scenes is dit overduidelijk.

    Greot Bjorn

    THX Optimyzer...
    AMD64™ Opteron™ 146 2.0 Ghz "Sledgehammer" 1Mb L1
    Harman/Kardon HK970 Integrated Stereo Amplifier

  21. #21

    Standaard

    Ongetwijfelt een van de beste DVD's uit mijn collectie (Erg compleet o.a.).
    Een ding is voor mij echter onbegrijpelijk. De DVD ondersteunt geen DTS. Daarom alleen al zou de DVD voor geluid geen 5 sterren moeten krijgen
    'You can always count on Americans to do the right thing ... After they've tried everything else.'
    - Winston Churchill -

  22. #22
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Dat is het hem nu juist .... je moet fan zijn om het weten te appreciëren .... ik was dus ook bij de weinigen die Episode I best te pruimen vond .... zo goed als het origineel kan toch nooit ....

  23. #23
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joey Lindeman
    Ongetwijfelt een van de beste DVD's uit mijn collectie (Erg compleet o.a.).
    Een ding is voor mij echter onbegrijpelijk. De DVD ondersteunt geen DTS. Daarom alleen al zou de DVD voor geluid geen 5 sterren moeten krijgen
    Hij heeft Dolby Digital EX .... ik denk niet dat DTS in dit geval veel beter zou kunnen klinken dan de aanwezige DD EX track .... ik moet het meestal toch al niet zo hebben van DTS ... vooral omdat ik in een nogal lawaaierige buurt woon en de extra fijne details die DTS dan met zich meebrengt toch niet kan ervaren ....

    Dus kort gezegd ik vind die 5 sterren meer dan verdiend voor het geluid ...

  24. #24

    Standaard

    Ik vond deel twee best een goede film. Maar deel 1 vond ik ook goed. Het probleem wat de films natuurlijk hebben is dat het prequels zijn voor de orginele trilogie die de meeste mensen door en door kennen.

    Het is natuurlijk heel erg moelijk, zo niet onmogelijk, om een spannende verrassende trilogie als iedereen al weet hoe de trilogie zal gaan eindigen.

    Ik denk dat dit de hoofdoorzaak is voor het feit dat een heleboel mensen de delen 1 en 2 vinden tegenvallen.

    Zoals bekend bestaat de gehele Star Wars Saga uit negen delen. Ik denk dat George meer succes zal hebben met het uitbrengen van de delen 7 8 en 9.

  25. #25
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard68
    Ik vond deel twee best een goede film. Maar deel 1 vond ik ook goed. Het probleem wat de films natuurlijk hebben is dat het prequels zijn voor de orginele trilogie die de meeste mensen door en door kennen.

    Het is natuurlijk heel erg moelijk, zo niet onmogelijk, om een spannende verrassende trilogie als iedereen al weet hoe de trilogie zal gaan eindigen.

    Ik denk dat dit de hoofdoorzaak is voor het feit dat een heleboel mensen de delen 1 en 2 vinden tegenvallen.

    Zoals bekend bestaat de gehele Star Wars Saga uit negen delen. Ik denk dat George meer succes zal hebben met het uitbrengen van de delen 7 8 en 9.
    Misschien wel ja alhoewel hij hier voor de keuze staat om volledig met het expanded universe te breken of deze te volgen ... ik zou het spijtig vinden moest hij er compleet mee breken ... aangezien al de stukjes van de expanded universe op dit moment mooi in elkaar vallen en een mooi geheel vormen .... als je dat natuurlijk compleet gaat ondermijnen ... dan kan het hele expanded universe opnieuw van nul begonnen worden ...

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •