Bekijk uitslag poll: X-Men: Zegen of vloek?

Stemmers
59. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Zegen

    54 91,53%
  • Vloek

    5 8,47%
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 46 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard X-Men: Zegen of vloek?

    Hier dacht ik net ineens aan. De superhelden-rage begon met deze film, en nu kunnen we er elke maand wel weer eentje verachten. Denk maar aan DareDevil, The Hulk, The Fantastic Four, een nieuwe Superman-reeks, nieuwe Batman-films, en dan nog maar even de vele sequels en andere stripverfilmingen achterwege gelaten.

    De ''schuld'' is dus te wijzen aan de X-Men. Is deze film dus een zegen(hoe meer superhelden, hoe beter) of een vloek(en wéér een superheldenfilm)?

  2. #2

    Standaard

    Het is een zegen. Elke goede film is een zegen. We zullen waarschijnlijk een paar zeperds mogen verwachten (Keanu Reeves zou Constantine in Hellblazer spelen ) maar dat geldt voor alle genres.
    Dankzij X-Men en Blade 1 werd de weg vrijgemaakt. Maar we kunnen ook weer een Nick Fury : Agent of Shield en Steel verwachten.
    Ga enkel de goede films bekijken en laat de andere links liggen.
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

  3. #3

    Standaard

    Ik denk dat ook Spider-Man erg invloed heeft gehad op de comic-films die nu in productie zijn. X-Men was een redelijk succes, maar omdat Spider-Man zo'n enorme winst heeft gemaakt durven producenten het nu aan om films als Superman en The Fantastic Four een flink budget te geven.

    In mijn ogen een goede zaak in ieder geval.
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gabriel B.
    Het is een zegen. Elke goede film is een zegen. We zullen waarschijnlijk een paar zeperds mogen verwachten (Keanu Reeves zou Constantine in Hellblazer spelen :shock: ) maar dat geldt voor alle genres.
    Dankzij X-Men en Blade 1 werd de weg vrijgemaakt. Maar we kunnen ook weer een Nick Fury : Agent of Shield en Steel verwachten.
    Ga enkel de goede films bekijken en laat de andere links liggen. :D
    We krijgen ook nog LXG

    http://www.apple.com/trailers/fox/lx...er_medium.html

    en veel meer waaronder Ghost Rider in 2004,kijk maar is hier.

    http://superherohype.com/

    Maar ik hoef ze niet allemaal te zien/hebben.

    X-Men 2 en Spiderman 2 zal ik zeker aanschaffen denk ik,maar de rest blijft nog de vraag.
    Batman alleen als er goede versie's komen of in een Box van 5.

    Maar ik X-Men is een goede film.
    Maar het komt mede door X-Men want Batman was toch eerst.

  5. #5

    Standaard

    A blessing!
    Het is een hele goede film naar mijn mening en hoop dat deel 2 ook heel goed is.
    "Elke goede film is een zegen." (goed gezegd Gabriël)
    Jordé den Tenter Formally Known As JDT.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JDT
    A blessing!

    "Elke goede film is een zegen." (goed gezegd Gabriël)

    Ben ik het ook mee eens Daarom heb ik hier ook op vloek gestemd. Ik vind Xmen vergelijkbaar met Spiderman, ze gingen voor een voldoende terwijl ze altijd 'all-out' moeten gaan, zeker bij dit soort actie spektakels. Ik hoop ook dat ze bij X2 wèl alles uit de kast halen in ieder geval..

  7. #7

    Standaard

    X-Men is een zegen. Vind het een goeie film (beter dan Spider-Man) en maakt idd de weg vrij naar Daredevil, The Hulk en X2. Films die ik dolgraag wilt zien (en op DVD wil hebben)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M Balje
    Maar ik X-Men is een goede film.
    Maar het komt mede door X-Men want Batman was toch eerst.
    Het grappige is, dat uitgerekend Joel Schumacher de Batman filmserie om zeep heeft geholpen waar het eventjes niet goed ging.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Peters
    Ik vind Xmen vergelijkbaar met Spiderman, ze gingen voor een voldoende terwijl ze altijd 'all-out' moeten gaan, zeker bij dit soort actie spektakels.
    Dat vind ik nou juist niet, X-men is een veel volwassenere film dan Spiderman. Het gaat er hem duidelijk om de karakters, niet de special effects. X-Men werkt ook met een uit het leven gegrepen thema, waar spiderman het moet doen met 'hoe ga ik om met deze krachten'.

  9. #9

    Standaard

    Geen twijfel over mogelijke: ZEKER EEN ZEGEN !!!
    Three-Star Trader.

    322 Blu-rays in bezit.

    StarMars.nl

  10. #10

    Standaard

    Ik heb ook voor vloek gekozen. Niet vanwege X-Men -- vind ik een goede film -- maar omdat de vraagstelling van de poll eigenlijk is of er teveel superhelden films komen. En dat vind ik van wel. Het probleem met dat soort films is dat het verhaal bijna altijd op hetzelfde neerkomt. Ze worden dan ook voornamelijk voor de Amerikaanse markt gemaakt; zij zijn opgegroeid met die 'comics'. Persoonlijk vind ik dat de Europese stripboeken cultuur verreweg superieur is. Veel meer variatie in onder andere personages en verhalen.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JDT
    A blessing!
    "Elke goede film is een zegen." (goed gezegd Gabriël)
    Inderdaad, maar welke commissie bepaalt dat een goed film is? Ik zou het anders formuleren: 'Elke film die je leuk/goed vindt is een zegen'. Vroeger (lijkt wel een reclame...) verslond is strips vooral superman, spiderman en x-man. En ik moet zeggen dat geen enkele 'echte' film over deze superhelden me hebben kunnen bekoren. Het zal wel met mijn levendige fantasie te maken hebben dat ik me hele andere dingen voorstel met een strip. Zal wel het zelfde idee zijn dat een hoop mensen hebben die 'het boek van de film' hebben gelezen en vrijwel allemaal zeggen dat het boek beter is.
    Nu gooien ze er een hoop gizmo's tegenaan om het mooier te maken, maar ook dat pakt meestal verkeerd uit. De f/x moeten dan ineens de film gaan dragen, want het verhaal stelt geen bal voor.

    Nee...niet noar miene smek, die superfilms...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  12. #12

    Standaard

    Echt goed vond ik Xmen niet, bijzonder daarintegen wel.
    Naar mijn mening kunnen er niet genoeg nieuwe soort films gemaakt worden, ze zijn lang niet allemaal goed maar er ziten vast wel een paar toppers bij. Toch maar voor zegen gestemd.

    Spiderman vond ik zelf al een stuk leuker.
    Ben benieuwd naar de volgende action-hero-film 8)
    Heman??? 8)


  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door expo
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Peters
    Ik vind Xmen vergelijkbaar met Spiderman, ze gingen voor een voldoende terwijl ze altijd 'all-out' moeten gaan, zeker bij dit soort actie spektakels.
    Dat vind ik nou juist niet, X-men is een veel volwassenere film dan Spiderman. Het gaat er hem duidelijk om de karakters, niet de special effects. X-Men werkt ook met een uit het leven gegrepen thema, waar spiderman het moet doen met 'hoe ga ik om met deze krachten'.
    Ik ben het ook helemaal met jou eens Expo, ik vind X-Men daarom nog steeds de beste superheldenfilm. Vind ik namelijk wel belangrijk, dat het verhaal belangrijker is dan de special effects, deze moeten er zijn om het verhaal te ondersteunen.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix
    Ik heb ook voor vloek gekozen. Niet vanwege X-Men -- vind ...
    Ik ben ook opgegroeid met die strips dus dat geldt niet helemaal. En een spektakelfilm over Kuifje hoef ik nou ook niet perse te zien.

    Verder hoe meer hoe beter wat me niks lijkt sla ik wel over.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix
    Edit Het probleem met dat soort films is dat het verhaal bijna altijd op hetzelfde neerkomt. Ze worden dan ook voornamelijk voor de Amerikaanse markt gemaakt; zij zijn opgegroeid met die 'comics'. Persoonlijk vind ik dat de Europese stripboeken cultuur verreweg superieur is. Veel meer variatie in onder andere personages en verhalen.
    Ik ben het niet met je eens Felix, dat ze altijd op hetzelfde neerkomen, misschein was dat vroeger zo. Maar als je ziet dat de laatse 10 jaar het niveau van de Amerikaanse comics flink omhoog gegaan is en dat je bepaalde comics qua niveau zo naast de Europese strips kan leggen. Dus dat Europese strips superieur zijn, vind ik toch wel weer een stereotype uitspraak. Ik kan je verhallen laten lezen, die qua nivea hoger liggen dan de Europese strips.
    En weer Ontopic, X-Men is een zegen voor mij. Ik vond het een goede film
    en ik hoop dat het er meer Superhelden/comic verfilmingen komen. Je ziet dat de het ook aanslaat, want de interesse van de consument, voor deze films neemt ook toe (ook in Europa, en met name in NL)
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix
    Edit Het probleem met dat soort films is dat het verhaal bijna altijd op hetzelfde neerkomt. Ze worden dan ook voornamelijk voor de Amerikaanse markt gemaakt; zij zijn opgegroeid met die 'comics'. Persoonlijk vind ik dat de Europese stripboeken cultuur verreweg superieur is. Veel meer variatie in onder andere personages en verhalen.
    Ik ben het niet met je eens Felix, dat ze altijd op hetzelfde neerkomen, misschien was dat vroeger zo. Maar als je ziet dat de laatse 10 jaar het niveau van de Amerikaanse comics flink omhoog gegaan is en dat je bepaalde comics qua niveau zo naast de Europese strips kan leggen. Dus dat Europese strips superieur zijn, vind ik toch wel weer een stereotype uitspraak. Ik kan je verhalen laten lezen, die qua nivea hoger liggen dan de Europese strips.
    En weer Ontopic, X-Men is een zegen voor mij. Ik vond het een goede film
    en ik hoop dat het er meer Superhelden/comic verfilmingen komen. Je ziet dat de het ook aanslaat, want de interesse van de consument, voor deze films neemt ook toe (ook in Europa, en met name in NL)
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door expo
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Peters
    Ik vind Xmen vergelijkbaar met Spiderman, ze gingen voor een voldoende terwijl ze altijd 'all-out' moeten gaan, zeker bij dit soort actie spektakels.
    Dat vind ik nou juist niet, X-men is een veel volwassenere film dan Spiderman. Het gaat er hem duidelijk om de karakters, niet de special effects. X-Men werkt ook met een uit het leven gegrepen thema, waar spiderman het moet doen met 'hoe ga ik om met deze krachten'.
    Ben het met je eens Expo. X-Men is zeker volwassener film als Spiderman, evenals de comics van X-Men die volwassener zijn als Spider-Man
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  18. #18

    Standaard

    ik vind het een zegen, maar eigenlijk begonnen deze films dankzij Batman & superman.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan
    Maar als je ziet dat de laatse 10 jaar het niveau van de Amerikaanse comics flink omhoog gegaan is en dat je bepaalde comics qua niveau zo naast de Europese strips kan leggen. Dus dat Europese strips superieur zijn, vind ik toch wel weer een stereotype uitspraak. Ik kan je verhallen laten lezen, die qua nivea hoger liggen dan de Europese strips.
    Als ze in de toekomst dan eens die verhalen gaan verfilmen i.p.v. die cliché stripboeken van gewone man/vrouw wordt superheld met bionische krachten die vriendinnetje/stad redt door de kwaadaardige vijand te verslaan, dan vind ik het prima. :wink:

  20. #20

    Standaard

    Ik vind de superheldenfilms ook echt een zege, lekkere spectakelverhalen met soms erg mooie effecten. Dit hoort erbij, want juist het superhelden gegeven moet iets buitenaards hebben. X-men vind ik totnogtoe ook de beste en ik verwacht dan ook veel van X-2. Ook de DC van Daredevil lijkt mij de moeite waard, want die film heeft toch ook lovende kritieken gehad.
    De superheldenfilms van vroeger hadden voor mij een nogal hoog "mannetje in raar pakje dat vreemde dingen doet" gehalte. Totaal niet geloofwaardig...

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan
    Maar als je ziet dat de laatse 10 jaar het niveau van de Amerikaanse comics flink omhoog gegaan is en dat je bepaalde comics qua niveau zo naast de Europese strips kan leggen. Dus dat Europese strips superieur zijn, vind ik toch wel weer een stereotype uitspraak. Ik kan je verhallen laten lezen, die qua nivea hoger liggen dan de Europese strips.
    Als ze in de toekomst dan eens die verhalen gaan verfilmen i.p.v. die cliché stripboeken van gewone man/vrouw wordt superheld met bionische krachten die vriendinnetje/stad redt door de kwaadaardige vijand te verslaan, dan vind ik het prima. :wink:
    Het probleem is dat vaak de verhalen zo gecompliceerd zijn, dat het verfilmen vaak veel moeite met zicht meeneemt. Een goed voorbeeld is Watch Men. Al jaren word er gesproken over een verfilming, maar tot heden is dit niet gebeurt, mede omdat de schrijver van het verhaal, wil dat het niet te veel van het (strip) verhaal mag afwijken. Daarom hoop ik dat Aranofsky toch besluit om toch een Batman film te maken. Want hij heeft toch een aprate kijk op het film maken (en dan krijgen we toch een volwassener Batman film) 8). Waar ik ook benieuwd naar ben is Hellboy 8)
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door expo
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Peters
    Ik vind Xmen vergelijkbaar met Spiderman, ze gingen voor een voldoende terwijl ze altijd 'all-out' moeten gaan, zeker bij dit soort actie spektakels.
    Dat vind ik nou juist niet, X-men is een veel volwassenere film dan Spiderman. Het gaat er hem duidelijk om de karakters, niet de special effects. X-Men werkt ook met een uit het leven gegrepen thema, waar spiderman het moet doen met 'hoe ga ik om met deze krachten'.
    Klopt idd. Ik vond het een echte topfilm waar meer inzat dan alleen actiescenes.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommycat
    Klopt idd. Ik vond het een echte topfilm waar meer inzat dan alleen actiescenes.
    En hij was pas echt goed geweest als hij wat langer was geweest, want sommige delen hadden ze van mij best erbij mogen stoppen. Daarom dubbel jammer dat de 1.5 release geen DC is.
    Hopelijk heeft X-2 geen beperkingen qua duur...

  24. #24

    Standaard Re: X-Men: Zegen of vloek?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobW
    De superhelden-rage begon met deze film, en nu kunnen we er elke maand wel weer eentje verachten. ... De ''schuld'' is dus te wijzen aan de X-Men.
    Da's toch wat te veel eer voor deze film. Er waren al lang voor X-men succesvolle superhelden-films. De opleving begon volgens mij met de Batman-serie (die niet voor niets tot in den treure is uitgemolken -en ze zijn er nog steeds niet klaar mee). X-men is in dit opzicht daarom zegen noch vloek.

    Maar alleen het feit dat er nog veel comic-helden verfilmd gaan worden is op zich niet goed of slecht. Niet het onderwerp bepaalt of een film goed of slecht is, maar de uitvoering.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  25. #25

    Standaard

    Een Vloek!

    Ik vond X-men best een leuke film, maar ik vind het wel weer genoeg geweest zo met dit genre.
    Spiderman vond ik ook nog wel gaan. maar het werd al wat minder.
    Ik denk dat ik het na de hulk echt gehad heb met dit genre.
    'You can always count on Americans to do the right thing ... After they've tried everything else.'
    - Winston Churchill -

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •