Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 64 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik denk dat ik voor zuilen ga......is 4 zuilen te veel van het goeie?

    Eltax zuilen zijn niet zo duur...

    http://www.box-office.nl/pages/box_1pag.html

    Kan iemand mij vertellen of ik perse nog een active sub nodig heb?

    En iemand anders nog ervaring met Etax?

    Ik heb zelf speakers uit de Eltax Symphony serie en ze bevallen me echt prima. Voor dat geld vind je niet makkelijk betere speakers.

    Ik heb 2 x Eltax Symphony 8.2 (zuilen dus) als front, 2 x Symphony 4.2 aan de andere kant van de kamer (staan alleen aan bij muziek), 2 x Symphony 2.2 als surround speakers en dan nog een centerspeaker.

    Binnenkort ga ik ook een subwoofer kopen. Ik dacht dat bij een dergelijke set speakers een subwoofer niet echt noodzakelijk was, maar het geeft toch wel veel meerwaarde aan het geluid. Bij 5.1 surround wordt er veel minder laag naar je gewone speakers gestuurd.

    Ik heb mijn Eltax speakers bij Conrad.nl besteld. Die zijn een stuk goedkoper dan een reguliere winkel en ze komen ze nog gratis bij je thuis afleveren ook. Ik weet alleen niet of ze de Symphonie serie nog in het assortiment hebben.

    Ik heb trouwens ook ontdekt dat je receiver ook voor een groot deel bepalend is voor het geluid. Voor mijn huidige Kenwood receiver had ik een JVC en die klonk een stuk doffer.

  2. #27

    Standaard Re: Blikkerig geluid uit nieuwe Homecinema set

    Citaat Oorspronkelijk gepost door B. Gerdes

    *knip*

    Als er gepraat wordt in films zal een speaker toch wel een beetje bass moeten weergeven om een stem realistisch weer te geven. Als de subwoofer dat allemaal moet doen... een sub is bedoeld voor de ultra diepe tonen en niet voor alle bass. GEEN KLEINE SPEAKERS DUS
    Een subwoofer kan dus wel worden ingezet voor alle bas, tot een bepaald niveau natuurlijk. Dit is afhankelijk van de X-over die je instelt op je receiver. Aangezien het geluid van een subwoofer 'in principe' niet plaatsbaar is, kun je dus best je center op small zetten en de basweergave door je sub laten verzorgen.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick Gerritzen

    Binnenkort ga ik ook een subwoofer kopen. Ik dacht dat bij een dergelijke set speakers een subwoofer niet echt noodzakelijk was, maar het geeft toch wel veel meerwaarde aan het geluid. Bij 5.1 surround wordt er veel minder laag naar je gewone speakers gestuurd.
    Dat klopt, want het laag dat jij bedoelt is het LFE kanaal. Daar kan een sub dus (ook) voor worden gebruikt, sterker nog, daar is die sub bij 5.1 in hoofdzaak voor bedoeld. Zonder sub verdeel je het LFE kanaal over je luidsprekers (5.0 als het ware) en dan is het effect van het LFE kanaal veel kleiner imho.

  4. #29
    bwe
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stamina
    Ik weet het ik weet het. Stom stom stom .....ik wist niet van het bestaan af..
    Gecondoleerd, ik leef met je mee. ik zou ook huilend de kamer uit rennen als ik van film/muziek zou moeten genieten uit pc-speakertjes. als het nog kan pak de boel weer netjes in en ga snel terug naar de winkel en praat als brugman om de boel daar achter te laten. misschien verkopen ze ook echte luidsprekers (van hout het liefst) van meer dan 10 kilo per stuk. en vraag of je ze kan beluisteren!
    tip:
    koop een vakblad als whathifi! of de Duitse varianten en lees wat recensies. daar staan goede tips in.

  5. #30

    Standaard Re: Blikkerig geluid uit nieuwe Homecinema set

    Als reactie op MarcoV:

    Je kan gewoonweg niet hetzelfde geluid verwachten met kleine speakers + een subwoofer, dan mis je ECHT wel een stuk bandbreedte. De cross-over kan blijvoorbeeld tot ongeveer 160 HZ ingesteld. Denk je echt dat die kleine speakertjes alles vanaf 160 HZ (fatsoenlijk) weergeven? Nee, dat lukt niet, een stukje bandbreedte mis je daardoor.

  6. #31

    Standaard Re: Blikkerig geluid uit nieuwe Homecinema set

    Citaat Oorspronkelijk gepost door B. Gerdes
    Als reactie op MarcoV:

    Je kan gewoonweg niet hetzelfde geluid verwachten met kleine speakers + een subwoofer, dan mis je ECHT wel een stuk bandbreedte. De cross-over kan blijvoorbeeld tot ongeveer 160 HZ ingesteld. Denk je echt dat die kleine speakertjes alles vanaf 160 HZ (fatsoenlijk) weergeven? Nee, dat lukt niet, een stukje bandbreedte mis je daardoor.

    Dat zeg ik ook helemaal niet

    Lees mijn posts nog maar eens, dan zie je dat ik het over een subwoofer heb en niet over kleine speakers.

    Ik hoop trouwens dat die kleine speakertjes vanaf 80 of 100 Hz kunnen weergeven, want dat is de standaard X-over instelling bij de meeste receivers (iets met THX norm volgens mij). Als jij je kantelfrequentie op 160 Hz zet en je speakers op small, versterk je in principe je basweergave tussen 80/100 en 160 Hz. In principe is het geluid dan niet homogeen. Maar op dit forum zitten een aantal leden die meer ervaring hebben en dit veel beter kunnen uitleggen dan ik

    Dat de weergave uit een satelliet in het algemeen niet indrukwekkend is, is een hele andere discussie. :wink:

  7. #32

    Standaard

    Ik heb de JVC th-a10r en deze set klinkt voor een home-set echt super. De boxjes wat erbij zitten komt goed geluid uit na natuurlijk diverse instellingen.
    De boxjes moet je niet vergelijken met natuurlijk Kef speakers , het is maar een alles in 1 set.
    Ik ben in ieder geval dik tevreden ermee.

    groeten

  8. #33
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stamina

    Bij kieskeurig wordt de set de hemel ingeprezen...op wat ze dat baseren..geen idee.

    .
    Die site moet je alleen gebruiken om plaatjes te kijken en zeker niet lezen wat er allemaal geschreven staat

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door stamina

    Bij kieskeurig wordt de set de hemel ingeprezen...op wat ze dat baseren..geen idee.

    .
    Die site moet je alleen gebruiken om plaatjes te kijken en zeker niet lezen wat er allemaal geschreven staat
    Dat ben ik met je eens want ze zijn helemaal niet voor de consumenten als ze zeggen. Want de bedrijven die erop staan betalen er gewoon voor. dus kom je nog niet bij de goedkoopste terecht.
    Speaker Freak

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door stamina

    Bij kieskeurig wordt de set de hemel ingeprezen...op wat ze dat baseren..geen idee.

    .
    Die site moet je alleen gebruiken om plaatjes te kijken en zeker niet lezen wat er allemaal geschreven staat
    Ben ik met je eens!
    Speaker Freak

  11. #36

    Standaard

    Na 1x is het ook wel duidelijk..
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Klaas Vorens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door stamina

    Bij kieskeurig wordt de set de hemel ingeprezen...op wat ze dat baseren..geen idee.

    .
    Die site moet je alleen gebruiken om plaatjes te kijken en zeker niet lezen wat er allemaal geschreven staat
    Ben ik helemaal met je eens

    hou es op joh

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dadaveke
    Ik heb de JVC th-a10r en deze set klinkt voor een home-set echt super. De boxjes wat erbij zitten komt goed geluid uit na natuurlijk diverse instellingen.
    De boxjes moet je niet vergelijken met natuurlijk Kef speakers , het is maar een alles in 1 set.
    Ik ben in ieder geval dik tevreden ermee.

    groeten
    Instellingen zoals je achterspeakers op +7 db als ze naast je staan op de bank zeker Kieskeurig is inderdaad geen goede site voor reviews, het zijn meestal gebruikerservaringen die niet worden beargumenteerd. "Het geluid is echt geweldig" punt

  14. #39

    Standaard

    Off-topic
    [spoiler:f2520bad1a]Klaas je bent een beetje sneu bezig, grow up, get a life. [/spoiler:f2520bad1a]
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NicK Portier
    Off-topic
    [spoiler:0377990bcf]Klaas je bent een beetje sneu bezig, grow up, get a life. [/spoiler:0377990bcf]
    Sorry het ging niet snel genoeg en drukte nog een paar keer. Daarom zoveel achter elkaar.
    Speaker Freak

  16. #41

    Standaard

    Mijn ervaring (gebaseerd op tientallen gebruikers) is dat JVC in de beeldsector uitstekende producten maakt, maar wat versterkers, en zeker surround receivers (laat staan complete setjes) betreft, wat achterblijft bij de meeste andere merken. Je kunt het "doffe" geluid iets maskeren door bepaalde luidsprekers te kiezen, maar optimaal krijg je het geluid niet.
    Ik heb een jarenlange ervaring met het koppelen van luidsprekers aan bepaalde sets. Mijn adviezen check ik altijd naderhand bij de gebruiker zelf. En als je op kwaliteit geselecteerde luidsprekers van Eltax mocht zoeken,

    MODERATOR EDIT: SPAMLINK VERWIJDERD!

  17. #42

    Standaard

    Kan er iemand eens iets doen aan die reclame voor eltax speakers?
    en meneer K.J. Buist uit maarssen. Het is niet netjes om reclame te maken voor je eigen belang op dit forum. Ik geloof zelfs dat het niet eens mag volgens de forum regels.
    HT: Horen, Zien en Beleven

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Klaas Vorens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door NicK Portier
    Off-topic
    [spoiler:dad08b6074]Klaas je bent een beetje sneu bezig, grow up, get a life. [/spoiler:dad08b6074]
    Sorry het ging niet snel genoeg en drukte nog een paar keer. Daarom zoveel achter elkaar.
    hou op man er zit een dag tussen


    Voor Eltax and friends zeg ik B A N.....het wordt namelijk gewoon vervelend, de onafhankelijke en goedbedoelde hulp op dit forum verdwijnt zo volkomen!!! En heeft dit forumgedeelte eenmaal het stempel van gekleurd advies gekregen, daar kom je niet zomaar meer vanaf.

    PM richting moderators zal ik iig, dan ook asap versturen.

  19. #44
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Volgens mij valt het tot nu toe allemaal nog wel mee jongens
    Er is niet echt sprake van puur eigenbelang
    Althans, anderen kunnen hier zeker informatie uit halen en daar is een forum toch voor
    Eltax is mijn merk gewoon niet maar er zijn zeker best veel liefhebbers van dat merk
    Kijk het nog even aan hoe de Eltax "reclame" zich verder ontwikkeld

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Volgens mij valt het tot nu toe allemaal nog wel mee jongens
    Er is niet echt sprake van puur eigenbelang
    Althans, anderen kunnen hier zeker informatie uit halen en daar is een forum toch voor
    Eltax is mijn merk gewoon niet maar er zijn zeker best veel liefhebbers van dat merk
    Kijk het nog even aan hoe de Eltax "reclame" zich verder ontwikkeld
    Kijk de bovenste 4 a 5 threads maar even door Johan...

    En die thread over het inruilen van een Sony speler voor een van Eltax? Laat me niet lachen, dat ligt er toch dik boven op? De info is gewoon gekleurd en als je dat wil moet je naar de website van de betreffende fabrikanten toe - het is gewoon verkapte commerciele spam

    Ik weet wel dat HT niet de hoofdmoot is van dit forum, maar ik kwam hier ook voor mijn allereerste info en dat was gewoon heel leerzaam. Met dit soort Eltax-info verlies je die sfeer naar mijn mening volkomen....


    PS o ja, check HTforum ook eens, zelfde thread, zelfde vragen en opmerkingen :wink:

    Just my 0.02

  21. #46
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ik weet het Marco V en je heb helemaal gelijk
    Maar toch kan iemand hier wel zijn mening plaatsen en verwijzen naar bepaalde sites
    Ik kan me namelijk wel voorstellen dat iemand die op zoek is naar info ,al dan niet over Eltax, er toch wel wat nut van heeft
    Maar het lijkt voor de rest zeker op reclame van iemand voor iemand( of zichzelf)

    Eltax is mijn merk niet zoals ik al zei maar als dit iemand was geweest die hetzelfde deed over bijvoorbeeld B&W dan zou ik het ook wel leuk gevonden hebben
    Zeker als ze dan verwijzen naar andere sites

    Al met al ben ik van mening dat als dit niet te lang zo doorgaat dat het allemaal wel meevalt
    Er is altijd iemand die er wat aan heeft en die al opzoek was naar Eltax

    Neem verders niet weg dat het zeker op reclame wijst

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ik weet het Marco V en je heb helemaal gelijk
    Maar toch kan iemand hier wel zijn mening plaatsen en verwijzen naar bepaalde sites

    *knip*

    Al met al ben ik van mening dat als dit niet te lang zo doorgaat dat het allemaal wel meevalt
    Er is altijd iemand die er wat aan heeft en die al opzoek was naar Eltax

    Neem verders niet weg dat het zeker op reclame wijst
    Bedankt voor je steun Johan :wink: Ik ben het wel met je eens maar:

    - dit zijn 99% zeker geen meningen van gebruikers (=commercieel);
    - het duurt al een dag of 5: ik vind dat het dus niet (meer) meevalt.

    En het is zeker leuk om verwezen te kunnen worden naar websites van andere merken, maar de verwijzingen die hier staan zijn niet naar de officiele site van Eltax hoor

    Anyway, we merken het wel.

  23. #48

    Standaard

    MarcoV noemt het Eltax & Friends... Ik noem de grootste verzieker gewoon bij naam: Klaas Vorens. Die is echt bezig ook om de gezellige sfeer op dit forum te verzieken.
    Kijk hierboven maar eens, na zn multiple post. Die 1e 2 kan per ongeluk zijn. Die zijn exact hetzelfde. Die 3e was al anders, maargoed kan ook per ongeluk zijn. Die 4e echter (die van na scorpion) was echter met opzet. Hier zat gewoon een dag tussen.

    Sowieso al dat ie toen al met zo'n opmerking kwam in een andere thread. :x

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Klaas Vorens
    Je bent zeker niet veel gewend...
    En als het niet uit eigenbelang is dan zet je de link van je eigen winkel er niet steeds bij. Klaas heeft inmiddels hier en op htforum een terechte waarschuwing gehad.

    Onze nieuweling Kor heeft tot nu toe 4 posts waarvan er in 2 de link staat naar zn eigen website (winkel).

    Dus bij deze 2 personen speelt eigenbelang wel zeker een grote rol. Ik hoop dat de Moderator ze goed in de gaten houdt...
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Maar toch kan iemand hier wel zijn mening plaatsen en verwijzen naar bepaalde sites
    Ja ok maar de site van je eigen (web-)winkel? En een site die je snel in elkaar zet met een paar foto's en 3 hyperlinks waarvan er 2 naar je (web-)winkel leiden? Waar verder totaal geen info opstaat..
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  25. #50
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MarcoV

    - het duurt al een dag of 5: ik vind dat het dus niet (meer) meevalt.

    .
    Dat het al 5 dagen duurde had ik nog niet door ,zie het nu pas
    Maar ik ben het verders ook gewoon met je eens daar gaat het niet om
    Zie er alleen ook wel de voordelen van (helaas gaat het hier om Eltax)
    Al is zijn website ook niks bijzonders, helaas
    Maar wat de sfeer en nuttige info betref , in :wink: die mening steun ik je zeker MarcoV

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •