De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 'n Dolby Digital vraagje.

    'k Heb vandaag From Russia With Love gekocht, en deze film roept 'n vraagje bij me op. Tenminste, het geluidsspoor. Achterop de hoes staat namelijk, bij de regio-, beeldformaat- en overige logo's, het Dolby Digital logo, terwijl bij het kopje 'talen' staat dat het geluidsspoor mono is.
    Ik dacht dat Dolby Digital betekende dat de film voorzien was van 'n 5.1 geluidsspoor! Nu is het uiteraard geen wereldramp, maar ik vroeg het me gewoon af. Dolby Digital hóeft dus niet per sé 5.1 te zijn?

  2. #2

    Standaard

    ...om er meteen maar nóg een vraagje tegenaan te gooien: DTS 6.1 ES, is dat 'n discrete 6.1, of een matrix 6.1?

  3. #3

    Standaard Re: 'n Dolby Digital vraagje.

    nee dat is ook zo als je het logo dolby digtal er op staat kan het ook gewoon 2.0 zijn dus gewoon stereo geluid

  4. #4

    Standaard Dts 6.1

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaz van Kooten
    ...om er meteen maar nóg een vraagje tegenaan te gooien: DTS 6.1 ES, is dat 'n discrete 6.1, of een matrix 6.1?
    daar heb je ook 3 verschillede van het hebt gewoon dts 6.1 en je hebt dts matrix 6.1 en je hebt ook dts neo 6.1

    Gr richard voskamp

  5. #5

    Standaard Re: 'n Dolby Digital vraagje.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door richard voskamp
    nee dat is ook zo als je het logo dolby digtal er op staat kan het ook gewoon 2.0 zijn dus gewoon stereo geluid :lol:
    Maar waarom staat er dan in élke mogelijke home-cinema woordenlijst dat Dolby Digital gebruikt maakt van 5.1 kanalen? Is het misschien zo dat Dolby Digital MAXIMAAL gebruik kán maken van 5.1 kanalen, maar dat het ook compatible is met minder kanalen?

  6. #6

    Standaard Re: 'n Dolby Digital vraagje.

    Maar waarom staat er dan in élke mogelijke home-cinema woordenlijst dat Dolby Digital gebruikt maakt van 5.1 kanalen? Is het misschien zo dat Dolby Digital MAXIMAAL gebruik kán maken van 5.1 kanalen, maar dat het ook compatible is met minder kanalen?[/quote]

    dat weet ik juist ook niet dat vroeg ik me nou ook altijd af en ik heb daar ook nooit een andtwoordt op gekregen
    sorry.

    gr richard 8)

  7. #7

    Standaard

    Dolby digital is niets anders als de benaming van de manier waarop het geluid is omgezet naar digitale informatie op je dvd..

    Dat zegt dus opzich niks over het geluid ..behalve dan dat het in het dolby digital formaat op de schijf staat.

    Dolby digital komt in meerdere versies voor van 1.0 (mono) tot 6.1 (surround)

    Dus als er op jouw hoesje staat "Dolby digital 5.1" dan pas betekend het dat er 6 kanalen aan audio informatie op de dvd staan.

    Als er alleen staat dolby digital dan kan het dus van 1.0 tot 6.1 zijn

    En ik geloof dat hier oook een uitleg over staat in de woordenlijst van dit forum...

  8. #8

    Standaard

    Tom Rood heeft helemaal gelijk.

    Kleine aanvulling hierop: Dolby Digital wordt ook weleens aangeduidt met AC-3, dit is namelijk de compressiestandaard die gehanteerd wordt om het digitale geluid samen te persen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •