De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe DVD recorder Philips doorn in oog muziekindustrie

    Nieuwe DVD recorder Philips doorn in oog muziekindustrie



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Mp3!!?!!

    Leuk voor de jeugd maar als liefhebber kan je met MP3 niet uit de voeten.

    compressietechniek weg dynamiek

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis
    Mp3!!?!!

    Leuk voor de jeugd maar als liefhebber kan je met MP3 niet uit de voeten.

    compressietechniek weg dynamiek
    Voor de gemiddelde consument een aardige uitkomst toch?
    Niet iedereen is een audiofiel, dit produkt richt zich duidelijk niet op dat segment...

  4. #4
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis
    Mp3!!?!!

    Leuk voor de jeugd maar als liefhebber kan je met MP3 niet uit de voeten.

    compressietechniek weg dynamiek
    Je weet toch dat datgene wat je op een cd'tje beluistert ook gecompresseerd is, zei het gewoon in mindere mate ? :wink:

    Verder moet ik zeggen dat ik ook niet een echte voorstander ben van dit soort apparaten ... aangezien je in mp3 veel verschillende kwaliteitsklassen hebt ... je hebt er die bijna gelijk zijn aan het origineel en je hebt er die echt naar niks lijken ... ook het gebruik van die compressietechniek op MD keur ik af aangezien die gecompresseerde audio op de MD walkman wel goed klinkt maar in de gewone huiskamer MD toch ook wel laat afweten ... dan is er idd een groot stuk van de dynamiek weg ... men moet volgens mij niet zozeer zijn oog richten op compressie, of het moet dan compressie zonder verlies zijn, maar op het uitbreiden van de inhoud van de huidige media ... moest men op een DVD in CD audio indeling kunnen schrijven dan had men direct een serieus groter aantal uren meer muziek op het dvd'tje ... maar ja ...

    Ik vind dan toch dat mp3 serieuze gebreken heeft op dat vlak ... ik weet niet of iemand dan al van het APE formaat gehoort heeft maar dit is een lossless compressor waarbij er du niks aan kwaliteit verloren gaat en waar een CD'tje ongeveer 700 MB is neemt APE omgeveer maar de helft aan ruimte in en behoudt toch de originele geluidskwaliteit ... daar zit volgens mij toekomst in ...

  5. #5

    Standaard

    Ik denk dat niet iedereen ineens een nieuwe speler gaat kopen, terwijl je nu al spelers hebt die 'gewone' mp3-CDs spelen...
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Je weet toch dat datgene wat je op een cd'tje beluistert ook gecompresseerd is, zei het gewoon in mindere mate ? :wink:

    Verder moet ik zeggen dat ik ook niet een echte voorstander ben van dit soort apparaten ... aangezien je in mp3 veel verschillende kwaliteitsklassen hebt ... je hebt er die bijna gelijk zijn aan het origineel en je hebt er die echt naar niks lijken ... ook het gebruik van die compressietechniek op MD keur ik af aangezien die gecompresseerde audio op de MD walkman wel goed klinkt maar in de gewone huiskamer MD toch ook wel laat afweten ... dan is er idd een groot stuk van de dynamiek weg ... men moet volgens mij niet zozeer zijn oog richten op compressie, of het moet dan compressie zonder verlies zijn, maar op het uitbreiden van de inhoud van de huidige media ... moest men op een DVD in CD audio indeling kunnen schrijven dan had men direct een serieus groter aantal uren meer muziek op het dvd'tje ... maar ja ...
    Mwoah, in vergelijking met MP3 vindt ik ATRAC (het compressieprotocol van Minidisc) toch niet verkeerd. Echt audiofielen zullen het verschil met gewone cd wel merken maar het zit er niet zo vreselijk ver vanaf. De grote massa zal er in ieder geval wel interesse in hebben, dus is het niet zo vreemd dat Sony nu met zo'n product komt.

  7. #7
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Je weet toch dat datgene wat je op een cd'tje beluistert ook gecompresseerd is, zei het gewoon in mindere mate ? :wink:

    Verder moet ik zeggen dat ik ook niet een echte voorstander ben van dit soort apparaten ... aangezien je in mp3 veel verschillende kwaliteitsklassen hebt ... je hebt er die bijna gelijk zijn aan het origineel en je hebt er die echt naar niks lijken ... ook het gebruik van die compressietechniek op MD keur ik af aangezien die gecompresseerde audio op de MD walkman wel goed klinkt maar in de gewone huiskamer MD toch ook wel laat afweten ... dan is er idd een groot stuk van de dynamiek weg ... men moet volgens mij niet zozeer zijn oog richten op compressie, of het moet dan compressie zonder verlies zijn, maar op het uitbreiden van de inhoud van de huidige media ... moest men op een DVD in CD audio indeling kunnen schrijven dan had men direct een serieus groter aantal uren meer muziek op het dvd'tje ... maar ja ...
    Mwoah, in vergelijking met MP3 vindt ik ATRAC (het compressieprotocol van Minidisc) toch niet verkeerd. Echt audiofielen zullen het verschil met gewone cd wel merken maar het zit er niet zo vreselijk ver vanaf. De grote massa zal er in ieder geval wel interesse in hebben, dus is het niet zo vreemd dat Sony nu met zo'n product komt.
    Daar heb je inderdaad meer dan gelijk mee ... als ik kan kiezen tussen de Mp3 op mijn PC of de ATRAC op mijn MD zal ik resoluut voor MD kiezen ... aangezien ik dit nog altijd beter vind klinken dan .... maar zoals je zelf reeds zegt ... het zit er allemaal niet echt ver af ... dus waar moet je dan de lijn weer gaan trekken ...

  8. #8

    Standaard

    Mja, ik heb ook een vaste MD-speler staan: dynamiek is goed, maar je moet de versterker wel iets luider zetten om hetzelfde volume te halen. Maar je hoort idd wel het verschil met cd, al is MD nog veel beter dan b.v. sattellietradio...

    Met een MD-walkman moet je soms oppassen: je verlaagt best het opnameniveau met enkele dB want vooral de lage tonen kunnen wel eens voor distortie zorgen in de kleine koptelefoontjes.

    Mp3 is voor mij ongeveer hetzelfde als radio... kan als achtergrondmuziek wel gelden, maar om actief naar te luisteren moet je minstens cd hebben... de enige reden van het bestaan van mp3 is volgens mij het feit dat we nog niet over voldoende snelle internetverbindingen beschikken om volledige cd-tracks over te brengen, vandaar het nut van compressie...

    Maar ik heb mp3 al altijd een tegendraads iets gevonden: men zou inderdaad beter media op de markt brengen met meer opslagcapaciteit, zodat er geen compressie nodig is. Ik brand van verlangen tot ik een dvd audio/SACD-speler heb... (een van Denon met een Denon Link die multikanaalsgeluid overbrengt...)

  9. #9
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yann
    Maar ik heb mp3 al altijd een tegendraads iets gevonden: men zou inderdaad beter media op de markt brengen met meer opslagcapaciteit, zodat er geen compressie nodig is. Ik brand van verlangen tot ik een dvd audio/SACD-speler heb... (een van Denon met een Denon Link die multikanaalsgeluid overbrengt...)
    Ik ben zelf ook ten zeerste benieuwd naar SACD en DVD-Audio ... maar ik vind het op dit moment zowat hetzelfde probleem als DVD+R en DVD-R .... nog niet echt een algemene standaard, beide hebben hun voordelen ... wat je dus met een dilemma achterlaat ...

  10. #10

    Standaard

    pioneer heeft al spelers die dvd-video, dvd-audio en sacd afspelen, voor een redelijke prijs van rond de 450 euro, als ik me goed herinner. maar het is natuurlijk geen audiofiele kwaliteit zoals een Denon of een Musical Fidelity...

  11. #11
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yann
    pioneer heeft al spelers die dvd-video, dvd-audio en sacd afspelen, voor een redelijke prijs van rond de 450 euro, als ik me goed herinner. maar het is natuurlijk geen audiofiele kwaliteit zoals een Denon of een Musical Fidelity...
    Maar als je student bent is 450 € geen redelijke prijs .... :wink:

  12. #12

    Standaard

    Laten deze twee grote bedrijven zich eerst maar eens richten op het ontwikkelen van een goeie betaalbare DVD-recorder...
    RNTfuture® have no fear for the future...

  13. #13

    Standaard

    Maar als je student bent is 450 € geen redelijke prijs ....
    Patience, my friend, patience... 8)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •