Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 61 worden weergegeven.

Discussie: X-Men 1.5 [DVD]

  1. #1

    Standaard X-Men 1.5 [DVD]

    X-Men 1.5 [DVD]

    Een maand voordat het vervolg in de bioscoop verschijnt, brengt Fox de ultieme DVD-versie uit van de zeer succesvolle stripverfilming X-Men. Wat voegt deze versie toe aan de (al geruime tijd verkrijgbare) normale editie?

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Kan iemand (misschien Koen, die hem blijkbaar heeft) mij vertellen of de vertaling opnieuw is gedaan, of hebben ze die overgenomen van de oude? M.a.w.: Is Wolverine nog steeds ondertiteld als Wolfman, enzo?

    Dit beinvloed namelijk wel mijn keuze of ik hem koop (niet dat ik dan mijn oude wegdoe, want daar staat weer "Mutant Watch" op, natuurlijk).


  3. #3

    Standaard

    1.5? Wat is stomme veronderstelling! De hoofdfilm is ongewijzigd en pas als ze daar 50% aan hadden toegevoegd was deze versie-aanduiding terecht geweest. Nu is het het zoveelste handelstruukje om de goedgelovige klanten uit te schudden. :x

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timothy
    M.a.w.: Is Wolverine nog steeds ondertiteld als Wolfman, enzo?
    Maak je geen zorgen, 'Wolverine' is gewoon vertaald als 'Wolverine'.

    De hoofdfilm is ongewijzigd en pas als ze daar 50% aan hadden toegevoegd was deze versie-aanduiding terecht geweest.
    Dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Omdat je op 1.5 redelijk wat informatie over deel 2 krijgt, is het in die zin als een soort van 'tussenuitgave' te zien. Maar het is inderdaad redelijk verwarrend, ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die een compleet nieuwe cut van de film verwachten. Wellicht had men in plaats van '1.5' beter Special, Ultimate, of Collectors Edition aan de titel toe kunnen voegen?

    Nu is het het zoveelste handelstruukje om de goedgelovige klanten uit te schudden. :x
    In ieder geval weten de 'goedgelovige klanten' die DVD.nl lezen nu hoe het zit... :wink:

  5. #5

    Standaard

    Ik ben het spuugzat, die uitmelkerij van de maatschappijen. Ik weiger nog om een special/ultimate/collectors/1.5 of wat dan ook voor een editie te kopen als er niet bij de eerste release duidelijk wordt gemaakt dat er nog een editie komt. Het is gewoon geld over de balk smijten, iedere keer 2x dezelfde film kopen. Neem een voorbeeld aan LOTR. Meteen was al duidelijk dat je beter kon wachten op de Special Edition. Ik mag hopen dat ze er verlies op lijden.

    EDIT DOOR MODERATOR: Scheldwoord verwijderd.
    Mrs. Peel, we're needed!

    My precious

  6. #6

    Standaard

    Ben het wel mee eens, dat het jammer is, dat er geen extended cut van de film erbij zit.
    En de het aantal deleted scenes is teruggebracht. In een van de eerste aankondingingen zouden er meer als 20 deleted scenes erbij zittten, maar dat hebben ze teruggebracht. Maar toch ga ik deze versie aanschaffen, want er zitten toch wel een aantal leuke extra's bij. En het geluid is DTS en ik denk dat het bij zo'n een film wel tot zijn recht komt 8)
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  7. #7
    eX0duS
    Guest

    Standaard

    Wat gaat dit kosten?
    Lijkt me wel een vette toevoeging voor mijn collectie eigenlijk.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Milan van Weelden
    Waarom krijgt deze film het predikaat Topper? Films met een hogere 'uitslag' hebben dit niet gekregen!
    Het gaat bij de toekenning puur om de DVD, niet om de film zelf, de waardering van de inhoud wordt dan ook niet meegeteld.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Steed
    Ik weiger nog om een special/ultimate/collectors/1.5 of wat dan ook voor een editie te kopen als er niet bij de eerste release duidelijk wordt gemaakt dat er nog een editie komt.
    Volgens mij is er niemand die je verplicht om een nieuwe versie te kopen. Bovendien is het meer dan jaar geleden dat de originele versie uitgebracht is. Inmiddels zijn er legio mensen die sinds die tijd voor het eerst een DVD-speler hebben gekocht en op deze manier een prima versie van de film in huis kunnen halen. Ik vind het een beetje vreemd dat je je 'bekocht' voelt als er een betere versie uitkomt van een DVD die je hebt. Als je een auto hebt gekocht ga je toch ook niet lopen klagen als er een nieuw model uitkomt?
    Eric van Ballegoie

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Milan van Weelden
    Waarom krijgt deze film het predikaat Topper?
    Films met een hogere 'uitslag' hebben dit niet gekregen!

    Ik kan me herinneren dat Nathan een keer zei dat elk punt minimaal een 4,5 moet hebben....en bij inhoud staat toch echt een 4.
    Het predikaat Topper wordt toegekend als de uitgave minimaal een 9 (4,5 bolletje) heeft voor beeld, geluid en extra's. De inhoud telt dus niet mee, we kijken alleen naar de technische kant van de DVD.

    [edit] Eric was me net voor... :wink: [/edit]

    Bovendien is het inmiddels meer dan jaar geleden dat de originele versie uitgebracht
    Maak daar maar twee jaar van. (Uitgaande van de datum van de recensie van de oude versie.)

  10. #10
    Daniv
    Guest

    Standaard

    Ik had gelukkig de one-disc versie niet, dus had ik deze op Play besteld. Ik vind het jammer dat je de deleted scenes en de behind de scenes feature niet appart kan bekijken, nu moet je de enhanced mode inschakelen en wachten tot een bepaald logo in het beeld verschijnt. Voor de rest vind ik het een geweldige dvd.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koen Koene
    Maak je geen zorgen, 'Wolverine' is gewoon vertaald als 'Wolverine'.
    Than it's mine! ALL MINE!!! - ahum - euhm, dan schaf ik hem wel aan


  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniv
    nu moet je de enhanced mode inschakelen en wachten tot een bepaald logo in het beeld verschijnt
    Op 'onze' R2-versie verschijnt er geen logo in het beeld maar worden de featurettes automatisch afgespeeld. Waarschijnlijk omdat het gebruik van een logo/icoontje (verwerkt in een ondertitelingspoor) tot gevolg zou hebben dat de film in 'enhanced mode' niet niet Nederlands ondertiteld zou zijn.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Steed
    Ik weiger nog om een special/ultimate/collectors/1.5 of wat dan ook voor een editie te kopen als er niet bij de eerste release duidelijk wordt gemaakt dat er nog een editie komt.
    Volgens mij is er niemand die je verplicht om een nieuwe versie te kopen. Bovendien is het meer dan jaar geleden dat de originele versie uitgebracht is. Inmiddels zijn er legio mensen die sinds die tijd voor het eerst een DVD-speler hebben gekocht en op deze manier een prima versie van de film in huis kunnen halen. Ik vind het een beetje vreemd dat je je 'bekocht' voelt als er een betere versie uitkomt van een DVD die je hebt. Als je een auto hebt gekocht ga je toch ook niet lopen klagen als er een nieuw model uitkomt?
    Slechte vergelijking. Bij auto's komen er altijd om de zoveel tijd nieuwere versies uit. Van films is dit bijlange niet altijd het geval. Filmmaatschappijen weten dat fans liever een collectors edition hebben, en zouden deze dan ook duidelijk op voorhand moeten aankondigen zodat de koper KAN KIEZEN of hij de kale versie of wacht op de collectors edition. Het is maar normaal dat je als liefhebber van een film niet gaat wachten op een DVD die niet aangekondigd is!
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  14. #14

    Standaard

    Slechte vergelijking. Bij auto's komen er altijd om de zoveel tijd nieuwere versies uit. Van films is dit bijlange niet altijd het geval.
    Helemaal mee eens. De vergelijking met "auto's" slaat gewoon helemaal nergens op!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Surya
    Filmmaatschappijen weten dat fans liever een collectors edition hebben, en zouden deze dan ook duidelijk op voorhand moeten aankondigen zodat de koper KAN KIEZEN of hij de kale versie of wacht op de collectors edition.
    Hmmm dus volgens jou mag een filmmaatschappij nooit een verbeterde versie van een product uitbrengen? Om het extreem te stellen: Als HOM Vision nu kiest om American History X in anamorf breedbeeld met 5.1 geluid en extra's zou uitbrengen, dan zou dat een slechte zaak zijn?
    Eric van Ballegoie

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Om het extreem te stellen: Als HOM Vision nu kiest om American History X in anamorf breedbeeld met 5.1 geluid en extra's zou uitbrengen, dan zou dat een slechte zaak zijn?
    Neen, ze hadden vanin het begin een goede versie moeten uitbrengen! De versie die ze uitgebracht hebben is met de beste wil van de wereld niet goed te praten en had dus nooit gemaakt mogen worden.
    Aan de andere kant is die versie zo slecht dat echte liefhebbers ze niet willen en dus een buitenlandse versie gaan kopen
    Tuurlijk mogen ze verbeterde versies uitbrengen, maar de manier waarop het nu gebeurt dient enkel om iedereen 2x dezelfde film te laten kopen, en DAT is fout...
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  17. #17

    Standaard

    Meschien als deze dvd er ooit voor € 5,00 komt te liggen dat ik hem koop want ik heb de 1 disc al en dubbel de film vind ik eigelijk overbodig.

    Het is eigelijk het zelfde verhaal als met de LOTR dvd's het gaat alleen weer om de extra's en de Dts track.
    Als je de idealen combi wil hebben zou je dus deze moeten hebben en de 1 disc,maar dan zit je wel dubbel met de film. (de eerste versie is dus overbodig)
    Van LOTR zou je dus een 5 disc uit moeten brengen.
    De eerste disc van de 2 disc Se is overbodig als je alle 6 de disc hebt,als ik het goed gelezen heb.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Surya
    Tuurlijk mogen ze verbeterde versies uitbrengen, maar de manier waarop het nu gebeurt dient enkel om iedereen 2x dezelfde film te laten kopen, en DAT is fout...
    Volgens mij ben je er helemaal zelf bij als je ervoor kiest om een nieuwe versie te kopen. Deze nieuwe versie bevat extra's die van toepassing zijn op de tweede film en die ten tijde van de eerste DVD dus gewoon niet beschikbaar waren. Volgens mij is het een vreemd soort 'hebberigheid' als je je nu bekocht voelt: Ik heb zelf de oude versie en ik zal de nieuwe niet kopen, maar voor mensen die de oudere versie niet hebben is dit een prachtige DVD (die overigens duurder is dan mijn origineel). Ik heb nu echt niet ineens het gevoel dat ik een inferieur product in mijn collectie heb zitten.
    Eric van Ballegoie

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eX0duS
    Wat gaat dit kosten?
    Lijkt me wel een vette toevoeging voor mijn collectie eigenlijk.
    Kijk hier maar eens.
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Surya
    Tuurlijk mogen ze verbeterde versies uitbrengen, maar de manier waarop het nu gebeurt dient enkel om iedereen 2x dezelfde film te laten kopen, en DAT is fout...
    Klopt. De makers van de X-Men DVD zijn puur evil en hebben met opzet eerst een normale editie uitgebracht om extra geld te verdienen.

    Kom op zeg, er is vast een reden waarom ze eerst een normale versie hebben uitgebracht. In de review staat zelfs dat Bryan Singer op de DVD belooft dat ze niet nog een keer meerdere releases van een X-Men film zullen uitbrengen! Lijkt mij dat hun intenties goed zijn.

    Ik ben het met je eens dat het natuurlijk idioot zou zijn als ze van een film met opzet eerst een normale editie uitgeven, alleen om meer geld te verdienen. Ik denk echter dat dit (haast) nooit gebeurt.
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

  21. #21

    Standaard

    Ik snap niet echt waarom zoveel mensen zich bekocht voelen. De eerste versie was toch ook een goedgevulde uitgave, zeker in die periode. En ook een DVD.nl topper. (dus slecht kan ie niet zijn :wink: ) Deze is gewoon een opwarmer voor X-Men 2, niets mis mee. En ze hebben er ook nog eens een DTS track opgezet. Ik heb zelf de eerste editie vanaf het moment toen die beschikbaar kwam en vindt het een mooie uitgave. Dat zal ook zo blijven. X-men 1.5 is een hele mooie uitgave voor mensen die de film nog niet hebben en voor mensen die de vorige versie hebben maar enorm fan zijn van superhelden films. (en extra's) Die zullen hem zeker kopen. Mensen die niet tot deze groepen horen dus niet.
    Mijn DVD's
    StarTrader

  22. #22

    Standaard

    Zeker de moeite waard, alleen al maar om de dts track. Gelukkig heb ik de vorige uitgave niet.

  23. #23

    Standaard

    Geweldige release, dit. Ik zal echter toch mijn oude versie niet vervangen. Ik vond het geluid al heel goed en meer extra's hoef ik voor deze film niet echt. Misschien doe ik het ooit toch, als ik 'm ergens eens héél goedkoop aantref.

  24. #24

    Standaard

    Ik vind dit echt pure geldklopperij.............
    maar je hebt altijd de keus om ém wel of niet te kopen......blijkbaar zijn er toch veel mensen die een 'verbeterde' versie wel kopen want ze blijven die dingen uitbrengen !

    Ik ben tevreden met de 'kale' DVD, ondanks dat dit 1 van m'n favoriete films ooit is.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Denissen
    Ik ben tevreden met de 'kale' DVD, ondanks dat dit 1 van m'n favoriete films ooit is.
    En zo kaal is hij nu ook weer niet, hé ?

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •