Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 42 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Longest Day (colourized)

    Ik ben op zoek naar de klassieker 'The Longest Day' en dan wel de ingekleurde versie (natuurlijk regio 2 NL ondertiteld). Weet iemand waar ik die kan vinden en of die uberhaupt wel uitgebracht is? Misschien heeft iemand hem ook wel en wil die hem weg doen.

    Let wel: het gaat me om de ingekleurde versie en niet de B&W die overal te vinden is.

    Alvast bedankt,

    Marc

  2. #2

    Standaard

    Er is inderdaad voor TV ooit een gekleurde versie gemaakt. Deze is toen in de VS wel op video uitgekomen, maar later nooit meer op DVD. Maar ach, wat niet is, kan nog komen. Vind persoonlijk de zwart-wit versie wel meer charme hebben. Hier een link voor de video: The Longerst Day - video
    Niet dat je er veel aan hebt. Ze hebben in de VS namelijk een ander videosysteem dat je hier niet kunt afspelen (tenzij je een "niet-standaard" Nederlandse videorecorder hebt of zo; weet eigenlijk niet precies hoe dat werkt bij video...).

  3. #3

    Standaard

    Hij is ooit ook eens op canal+ uitgezonden in kleur, misschien dat iemand hem toen heeft opgenomen.

    Grt.

    Robert

  4. #4

    Standaard

    maar ik snap niet dat je zo'n ingekleurde versie wilt zien.

    gelukkig zijn ze er mee gestopt...

  5. #5

    Standaard

    Ach kan leuk zijn zo'n ingekleurde versie. Ik vind persoonlijk zwart-wit originelen ook beter, maar heb ooit eens een ingekleurde Laurel en Hardy gezien en dat is toch heel aardig. Gezien er geen kleurenfoto's of beelden van dit duo zijn, is het soms daarom juist wel eens interessant om ze een keer in kleur te zien. Nooit geweten dat Stan Laurel bv. rood (oranje) haar had. Kijk dat zijn dan weer leuke details die je zo te weten komt... Inkleurders doen vaak heel goed research naar de authenciteit van de kleuren die ze gebruiken om de oorspronkelijke kleuren zo goed als mogelijk te benaderen. Zo is het gebruik van kleur toch iets meer dan alleen een beetje verf..

  6. #6

    Standaard

    Ik moet bekennen dat ik hem ook alleen nog maar in kleur heb gezien op TV. Maar origineel is hij Z/W, dus die wil ik dan ook hebben op DVD. Ik vind hem alleen nog een beetje duur.
    De inkleuring is overigens erg goed gedaan, het ziet er niet zo uit als zo'n vooroorlogse briefkaart met ingekleurde foto voorop.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Ach kan leuk zijn zo'n ingekleurde versie. Ik vind persoonlijk zwart-wit originelen ook beter, maar heb ooit eens een ingekleurde Laurel en Hardy gezien en dat is toch heel aardig. Gezien er geen kleurenfoto's of beelden van dit duo zijn, is het soms daarom juist wel eens interessant om ze een keer in kleur te zien.
    Er bestaan wel kleurenfilms van L&H: een korte propagandafilm uit 1943 genaamd "Tree In A Testtube" en homemovies van Stan Laurel uit midden jaren 50.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Ach kan leuk zijn zo'n ingekleurde versie. Ik vind persoonlijk zwart-wit originelen ook beter, maar heb ooit eens een ingekleurde Laurel en Hardy gezien en dat is toch heel aardig. Gezien er geen kleurenfoto's of beelden van dit duo zijn, is het soms daarom juist wel eens interessant om ze een keer in kleur te zien.
    Er bestaan wel kleurenfilms van L&H: een korte propagandafilm uit 1943 genaamd "Tree In A Testtube" en homemovies van Stan Laurel uit midden jaren 50.
    Weer wat geleerd. Maar dit zijn dat ook geen films uit het "mainstream" genre, alleen echte oldie-kenners (zoals jijzelf ) weten van het bestaan hiervan...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Simon
    maar ik snap niet dat je zo'n ingekleurde versie wilt zien.

    gelukkig zijn ze er mee gestopt...
    Gelukkig lijkt het inderdaad verleden tijd. Inkleuren van oude zwart/wit films was een idee van Ted Turner aan het eind van de jaren 80. Probleem was (en is) dat het grote publiek nauwelijks interesse had (en heeft) in oude zwart/wit films - men wil kleur (en tegenwoorig ook 5.1 geluid). Turner bezat de Warner library en had midden jaren 80 net de MGM library met een groot aantal zwart/wit MGM en RKO klassiekers aangekocht en wilde natuurlijk zijn investering terug verdienen. Dus inkleuren maar. Dit tot ongenoegen van een grote groep regisseurs die hem terecht beschuldigden van minachtende en respectloze cultuurbarbarij.
    Persoonlijk vind ik het er niet uitzien, ook niet bij The Longest Day. Het gebeurde namelijk met computers die met de verschillende gradaties grijs nogal veel moeite hadden waardoor je inderdaad vooroorlogse briefkaart effecten kreeg (vooral de menselijke huidskleur heeft hieronder te lijden ).
    Maar ook al zou het er prachtig uitzien dan nog vind ik het een zeer slecht idee. Ik wil een film zien zoals hij oorspronkelijk is bedoeld door de maker en niet wat een computer er van heeft gemaakt. Een van de belangrijkste dingen die film tot kunst (kunnen) verheffen is de cinematografie en dan wil ik de visie van de artiest zien en niet het verkrachtende gepruts van een machine.

    Overigens, het kleuren van films gebeurde om artisitieke redenen al in de tijd van de stomme film (nachtscenes werden vaak blauw getint, dagscenes geel etc.) en ook bv het 3-strip technicolor proces was een manier van filmen waarbij naderhand pas de kleuren werden toegevoegd. Een 3-strip technicolor film als bv Gone With The Wind is in zwart/wit opgenomen (maar natuurlijk altijd als kleurenfilm bedoeld).
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Weer wat geleerd. Maar dit zijn dat ook geen films uit het "mainstream" genre, alleen echte oldie-kenners (zoals jijzelf ) weten van het bestaan hiervan...
    . De bekendste homemovie van L&H is ongetwijfeld het filmpje dat opgenomen is in de tuin van Laurel vlak voor de dood van Hardy. Deze laat een sterk vermagerde Hardy zien (dunner dan Laurel! - schokkend en treurigmakend gezicht). Hardy had nl een paar hartaanvallen gehad en is toen uit gezondheidsoverwegingen zo snel en sterk gaan vermageren dat dat ironisch genoeg waarschijnlijk leidde tot een vervroegde dood.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  11. #11

    Standaard

    Ik heb een ingekleurde versie van de longest day op video band als het goed is ik wil ook een gekleurde versie wist trouwens nie da die eigenlijk zwart-wit is maar hij komt vanavond op tv dus da wordt kijken(een paar uur later) ik heb hem zitten kijken en hij is gewoon kleur wel vaag maar toch kleur en in de tv gids(veronica) stond dat die zwart-wit was maar is dit dezelfde versie als op dvd die nou op tv was of is dit de ingekleurde als dit de zwart-wit is dan koop ik de dvd zeker anders weet ik het nog nie help me
    greetz tom

  12. #12
    Ernest Hamstra
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The force is strong
    Ik heb een ingekleurde versie van de longest day op video band als het goed is ik wil ook een gekleurde versie wist trouwens nie da die eigenlijk zwart-wit is maar hij komt vanavond op tv dus da wordt kijken(een paar uur later) ik heb hem zitten kijken en hij is gewoon kleur wel vaag maar toch kleur en in de tv gids(veronica) stond dat die zwart-wit was maar is dit dezelfde versie als op dvd die nou op tv was of is dit de ingekleurde als dit de zwart-wit is dan koop ik de dvd zeker anders weet ik het nog nie help me
    greetz tom
    De versie die op DVD uit is is (gelukkig) de zwart-wit versie .

  13. #13

    Standaard

    Ik heb ondertussen de zwart wit versie gekocht en naast 'A Bridge Too Far' in de kast gezet. Ik houd de kleurenversie wel even op video.

    Marc

  14. #14

    Standaard

    Ik zat net een stukje te kijken (het is op SBS6) maar het ziet er echt niet uit nee. Alsof je naar een heel erg versleten videoband zit te kijken.

  15. #15

    Standaard

    Het is ook een oude film dus ....
    Vindt de gekleurde versie echt niet lelijk.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark9534
    Het is ook een oude film dus ....
    Vindt de gekleurde versie echt niet lelijk.
    Nou, de zwart-wit versie ziet er toch haarscherp uit anders. Dit soort films zijn gewoon niet gemaakt om ingekleurd te worden en al helemaal niet door zo'n ondeugdelijk systeem als wat ze destijds gebruikt hebben.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark9534
    Het is ook een oude film dus ....
    Vindt de gekleurde versie echt niet lelijk.
    Nou, de zwart-wit versie ziet er toch haarscherp uit anders. Dit soort films zijn gewoon niet gemaakt om ingekleurd te worden en al helemaal niet door zo'n ondeugdelijk systeem als wat ze destijds gebruikt hebben.
    Helemaal mee eens. Ik heb de orginele z/w film op DVD en die is voorzien van een goede transfer. Ik zou hem niet anders willen zien. EN iedereen praat in zijn eigen taal, ook niet onbelangrijk.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  18. #18

    Standaard

    Maar kijken jullie niet liever naar kleuren ? Ik iig wel.

  19. #19

    Standaard

    (tenzij je een "niet-standaard" Nederlandse videorecorder hebt of zo; weet eigenlijk niet precies hoe dat werkt bij video...).
    Je moet gewoon opletten of je video "NTSC PLAYBACK" heeft, dan kan je gewoon amerikaanse video's afspelen, let wel op dat je TV minimaal PAL 60 kan afspelen.
    FOK YOU MAN (Tony Montana)

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark9534
    Maar kijken jullie niet liever naar kleuren ? Ik iig wel.
    Tuurlijk, maar dan moeten het wel orgineel opgenomen kleuren zijn van het negatief. Dat inkleuren vind ik niet mooi, hoe goed ze het ook proberen.
    Buiten dat heeft een z/w film zijn aparte sfeer. Vandaar dat er na de mogelijkheid tot in kleur opnemen af en toe nog steeds z/w films gemaakt worden. Raging Bull en The Elephant Man zijn goede voorbeelden.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  21. #21
    Ernest Hamstra
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark9534
    Maar kijken jullie niet liever naar kleuren ? Ik iig wel.
    Ik kijk het liefst naar een film zoals-ie gemaakt is. Dus in het originele beeldformaat met de originele kleuren.

  22. #22

    Standaard

    maar nou weten we nog steeds niet of the longest day op dvd in kleur is te krijgen maar dit zo wel niet dus ga ik de zwart wit versie maar kopen(ik houd me ingekleurde videoband) ik heb hem gisteren op tv zitten kijken en vond dat het inkleuren goed is gedaan aftoe zag je het wel maarja ik ben dan ook alleen de ingekleurde versie gewend.
    greetz tom

  23. #23

    Standaard

    Ik heb gister ook maar weer is The longest day gekeken en ik wist niet eens dat er een zwart/wit versie van was. Op tv laten ze volgens mij ook ieder jaar weer de kleurenversie zien.
    Als er alleen een z/w versie op dvd is heb ik er geen problemen mee, dus ik denk dat ik of mijn broertje maar gewoon deze versie koop.
    As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster

  24. #24

    Standaard

    Enige tijd geleden was deze gekleurde versie op dvd nog te koop bij bol, helaas kun je er nu alleen nog de zw/w versie krijgen.
    Ik heb zelf spijt dat ik hem toen niet heb gekocht.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dewo Sastromihardjo
    Enige tijd geleden was deze gekleurde versie op dvd nog te koop bij bol, helaas kun je er nu alleen nog de zw/w versie krijgen.
    Ik heb zelf spijt dat ik hem toen niet heb gekocht.
    Dat is dan gewoon een fout op de site van BOL geweest, want de kleuren versie is nog nooit uitgebracht op DVD. Ik zou ook zeggen gelukkig maar :wink: We willen toch altijd het oorspronkelijke materiaal op onze schijfjes? Wanneer beeld formaten aangepast zijn beginnen we te stomen, maar wanneer een zwart wit film ( en dat is ie niet doordat ie zo oud is, maar omdat de regiseur dat voor ogen had) ingkleurd wordt vinden velen dat schijnbaar beter We willen toch ook niet dat ze Schindlers list gaan lopen inkleuren voor de DVD versie
    Mijn DVD's
    StarTrader

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •