Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 42 van 42 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Micoom
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dewo Sastromihardjo
    Enige tijd geleden was deze gekleurde versie op dvd nog te koop bij bol, helaas kun je er nu alleen nog de zw/w versie krijgen.
    Ik heb zelf spijt dat ik hem toen niet heb gekocht.
    Dat is dan gewoon een fout op de site van BOL geweest, want de kleuren versie is nog nooit uitgebracht op DVD. Ik zou ook zeggen gelukkig maar :wink: We willen toch altijd het oorspronkelijke materiaal op onze schijfjes? Wanneer beeld formaten aangepast zijn beginnen we te stomen, maar wanneer een zwart wit film ( en dat is ie niet doordat ie zo oud is, maar omdat de regiseur dat voor ogen had) ingkleurd wordt vinden velen dat schijnbaar beter We willen toch ook niet dat ze Schindlers list gaan lopen inkleuren voor de DVD versie

    Het is natuurlijk hoe je deze film altijd hebt gezien ik ken hem niet anders als in kleur dus ik denk dat hij zwart wit voor mij zo tegenvallen ofzo en dan vind ik het zonde van mijn geld want hij kost toch nog steeds 20 euro ofzo
    tom

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The force is strong
    Het is natuurlijk hoe je deze film altijd hebt gezien ik ken hem niet anders als in kleur dus ik denk dat hij zwart wit voor mij zo tegenvallen ofzo en dan vind ik het zonde van mijn geld want hij kost toch nog steeds 20 euro ofzo
    tom
    Voordat ik de dvd kocht, kon ik hem ook alleen in kleur. Maar nu dat ik de zwart-wit versie heb gezien wil ik de ingekleurde versie nooit meer zien.

    Ik zelf houw ook liever van color films het liefst technical color uit de jaren 50 maar dan moet het wel orgineel zijn.

  3. #28

    Standaard

    De film is bedoeld in zwart/wit opgenomen, want in 1962 (oid) waren er natuurlijk al lang kleuren films. Je wilt Schindlers List toch ook niet in kleur kijken?

  4. #29

    Standaard

    Ik heb laatst Suspicion van Hitchcock bij Play gekocht. Op die DVD staat de zwart-wit versie en de ingekleurde versie. De ingekleurde versie is naar mijn mening erg lelijk gedaan. De ingekleurde versie van the longest day is veel beter gedaan.
    Was het niet Orson Welles die op zijn sterfbed zei:
    "Keep Ted Turner and his crayons away from my films".

  5. #30

    Standaard

    BTW: is Schindlers List ook verkrijgbaar op DVD?

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mteutelink
    BTW: is Schindlers List ook verkrijgbaar op DVD?
    Nee, dat helaas nog niet. Maar daar gaan al wat draadjes over... :wink:
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  7. #32

    Standaard

    Vandaag was weer eens The Longest Day in kleur op RTL7. Het ziet er toch echt onnatuurlijk uit, dat inkleuren van z/w films. Vooral bij de gevechtscènes zie je rare afwijkingen. Rook neemt de kleur aan van de achtergrond. Bij een shot met veel soldaten in het zand was de rook dus groen en bruin.
    Ook was het jammer dat de film verknipt was naar 4:3. Dat was pijnlijk duidelijk met een scène waar Amerikaanse en Duitse soldaten langs elkaar marcheren zonder elkaar te zien (zat een muurtje tussen) In het 4:3 shot zag je alleen de Amerikanen.
    En dan nog de vertaling, sjonge wat een analfabeet hebben ze daar opgezet. Scène met Sean Connery bijv.
    Zegt een jonge Schotse soldaat "Let's get them back for Duinkerken"
    Connery tegen zijn maatje: "Duinkerken? That kid was surely still in school then!"
    Vertaling: "Don Kirk? Die zat nog op school"

  8. #33

    Standaard

    Hmm, ik had het niet verwacht, maar de scenes die ik zag, zagen er toch zeer goed uit. Het kwam redelijk natuurlijk over.
    Heerlijk die verkeerde vertalingen.

  9. #34

    Standaard

    De inkleuring deed me denken aan het kleurenschema van Saving Private Ryan en Band of Brothers, maar ergens heb ik het idee dat dat niet helemaal de bedoeling was.

    Niet dat ik meer dan 5 minuten gezien heb, want zelfs als-ie in zwart wit was geweest had-ie er nog niet uitgezien. Die, fullscreen, die!
    "God schmod. I want my monkey man!"

    Mijn Schijfjes

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Simon
    maar ik snap niet dat je zo'n ingekleurde versie wilt zien.

    gelukkig zijn ze er mee gestopt...
    Maar ook al zou het er prachtig uitzien dan nog vind ik het een zeer slecht idee. Ik wil een film zien zoals hij oorspronkelijk is bedoeld door de maker en niet wat een computer er van heeft gemaakt. Een van de belangrijkste dingen die film tot kunst (kunnen) verheffen is de cinematografie en dan wil ik de visie van de artiest zien en niet het verkrachtende gepruts van een machine.
    Als 't er prachtig uit zal zien vind ik 't een prima idee! De wereld is in kleur, zwart/wit-films zijn films met een handicap. Het is niet voor niks dat 99,95% van de films van nu in kleur & met geluid zijn. Ik ben er van overtuigd dat als ze in de 1ste helft v.d. 20ste eeuw de technieken van nu zouden hebben dan ook nagenoeg alles in kleur & met geluid zou zijn gemaakt. De films waren niet zwart/wit bedoeld, 't was niet de visie v.d. artiest, 't waren de beperkte technische mogelijkheden die daar voor zorgden. Ik heb een paar 100 zwart/wit-films & shorts en een paar 10-tallen stomme films & shorts, erg leuk allemaal (anders zou ik 't niet kopen), maar in kleur & met geluid was 't waarschijnlijk nóg mooier geweest. King Kong (1933) is 1 van mijn meest favoriete films, maar de jungle en al die dieren zouden toch veel beter tot hun recht komen in kleur?! En dat hadden de makers ook gevonden!

  11. #36

    Standaard

    Ondanks dat werden de shots belicht voor zwart-wit fotografie. Niet voor kleur.
    "God schmod. I want my monkey man!"

    Mijn Schijfjes

  12. #37

    Standaard

    Voor de liefhebbers, vanavond is de gekleurde versie weer op TV, RTL7 20:30
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Doc Rebel Bekijk bericht
    Als 't er prachtig uit zal zien vind ik 't een prima idee! De wereld is in kleur, zwart/wit-films zijn films met een handicap. Het is niet voor niks dat 99,95% van de films van nu in kleur & met geluid zijn. Ik ben er van overtuigd dat als ze in de 1ste helft v.d. 20ste eeuw de technieken van nu zouden hebben dan ook nagenoeg alles in kleur & met geluid zou zijn gemaakt. De films waren niet zwart/wit bedoeld, 't was niet de visie v.d. artiest, 't waren de beperkte technische mogelijkheden die daar voor zorgden. Ik heb een paar 100 zwart/wit-films & shorts en een paar 10-tallen stomme films & shorts, erg leuk allemaal (anders zou ik 't niet kopen), maar in kleur & met geluid was 't waarschijnlijk nóg mooier geweest. King Kong (1933) is 1 van mijn meest favoriete films, maar de jungle en al die dieren zouden toch veel beter tot hun recht komen in kleur?! En dat hadden de makers ook gevonden!
    Wat een prehistorische mening! Al vele decennia wordt zwart-wit als een heel eigen film-esthetiek gezien met z'n eigen schoonheid. Ik gruw eerlijk gezegd bij het idee van Casablanca, Citizen Kane of Touch of Evil in kleur. Het zou de films lang niet zo krachtig maken.

    In the Wizard of Oz, een vroege (uit 1939) en enorm populaire kleurenfilm, wordt trouwens gebruik gemaakt van zowel kleur als zwart-wit om daarmee emoties en sfeer aan te zetten. Dat laat al zien dat filmmakers ook toen de kracht van zwart-wit begrepen en het waardeerden. Het feit dat er na de introductie van technicolor nog zoveel zwart-wit-films gemaakt zijn en gemaakt worden is daar nog eens verder bewijs van. Het is echt veel te kort door de bocht om te denken dat men voor de komst van kleurenfilm gebruik maakte van zwart-wit omdat er niets anders was. Sterker nog: net als bij de komst van geluidsfilm verzetten veel filmmakers zich destijds tegen de komst van kleur omdat men het een "gimmick" vond.

    Zo, dat was mijn "zaterdagmiddag-rant".

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Wat een prehistorische mening!
    Het is dan ook een prehistorische post.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Het is dan ook een prehistorische post.
    Van een member die ook al bijna 2 jaar niet op het forum is geweest zie ik nu. :sad:

  16. #41

    Standaard

    Ik vind zwart/wit ook bij menig film horen en passen, maar dat neemt niet weg dat het toen in veel gevallen zo gemaakt is omdat er niet anders mogelijk was.
    En wie weet is het bij een aantal titels dat wij achteraf dat zwart wit allerlij betekenis
    zijn gaan geven ten op zichte van kleur, terwijl dat er toen nooit orgineel mee bedoeld is.

    Maar zwart/wit is in veel gevallen erg mooi, het plaatst je in een setting die je anders met veel scenes en dialoog zou moeten uitleggen.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  17. #42

    Standaard

    Hij wordt overigens gewoon in z/w uitgezonden. Vreemd dat ze de aankondigingstukjes steeds in kleur deden.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •