De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.

Discussie: eltax?+vraagje

  1. #1

    Standaard eltax?+vraagje

    Hallo,
    ik heb gezien dat de home cinema systemen van eltax goedkoop zijn, ideaal voor mij maar wat zijn de ervaringen hiermee? Is dit kwaliteit?

    2.
    Ik heb een dvdspeler met alle nodige audio uitgangen (rear,front,....) maar natuurlijk niet versterkt. Is het nodig om zo'n superversterker van 300€ te kopen of kan ik ook iets doen met een geluidsset van 5 boxen (met de subwoofer versterken)

    3. Aan een subwoofer heb je een aantal uitgangen, kan iemand die voor mij opsommen en zeggen voor wat ze dienen?

    alvast bedankt

    Hans

  2. #2

    Standaard

    Hoi, hierbij mijn visie op je vragen.

    1. Ik heb zelf al mijn speakers van de Eltax Symphony serie (behalve mijn subwoofer) en ze bevallen me uitstekend. In deze prijsklasse vind je geen betere. Ik heb 2x Eltax Symphony 8.2 als front, 2x Eltax Symphony 4.2 als extra muziekspeakers, 2x Eltax Syphony 2.2 als surround en 1 Eltax Symphony centerspeaker.

    2. De uitgangen van je dvd speler zijn niet versterkt. Je hebt dus zeker een versterker / receiver nodig. Je kunt je speakers niet rechtstreeks op je dvd-speler aansluiten als je dvd-speler niet ook een versterker bevat.

    3. Je subwoofer heeft een aantal uitgangen, waarop je bijvoorbeeld je frontspeakers aan kunt sluiten. Het is echter beter om deze aan te sluiten op de daarvoor bestemde uitgangen op je receiver, zeker als je 5.1 surround geluid wilt.

    Ik krijg de indruk dat je op dit moment alleen frontspeakers, een subwoofer en een dvd-speler hebt :wink:

    Je hebt toch echt ook een receiver nodig. Die hebt je in verschillende prijsklassen, afhankelijk van je eisen.

    Groeten, Patrick

  3. #3

    Standaard

    bedankt voor je reactie moet ik dan +- 500€ besteden als ik goed 5.1 geluid wil en al een dvdspeler heb?

    (ik heb alleen een dvdspeler die is aangesloten op de miniketen)

    hans

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door krijtgat
    bedankt voor je reactie moet ik dan +- 500€ besteden als ik goed 5.1 geluid wil en al een dvdspeler heb?

    (ik heb alleen een dvdspeler die is aangesloten op de miniketen)

    hans
    Je kunt ook kijken naar een 2e hands receiver, bijvoorbeeld op marktplaats.nl. Je kunt soms tussen de 100 en 150 euro al een goede 2e hands receiver vinden. Zo heb ik die van mij (een Pioneer) ook "gevonden".

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick Gerritzen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door krijtgat
    bedankt voor je reactie moet ik dan +- 500€ besteden als ik goed 5.1 geluid wil en al een dvdspeler heb?

    (ik heb alleen een dvdspeler die is aangesloten op de miniketen)

    hans
    Je kunt ook kijken naar een 2e hands receiver, bijvoorbeeld op marktplaats.nl. Je kunt soms tussen de 100 en 150 euro al een goede 2e hands receiver vinden. Zo heb ik die van mij (een Pioneer) ook "gevonden".
    Je kunt zelfs een nieuwe vinden voor ongeveer € 199,- op MODERATOR EDIT: SPAMLINK VERWIJDERD! dat is niet duur. Anders meot je echt tweede hands gaan kijken! Succes ermee :wink:
    Speaker Freak

  6. #6

    Standaard

    bedankt voor alle reacties

  7. #7

    Standaard

    Ik zou als ik jou was ook eens kijken naar de wat duurdere modellen van Eltax. Ik vond persoonlijk (geluid is sowieso persoonlijk) die symphony's niet zo mooi klinken.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentVega79
    Ik zou als ik jou was ook eens kijken naar de wat duurdere modellen van Eltax. Ik vond persoonlijk (geluid is sowieso persoonlijk) die symphony's niet zo mooi klinken.
    Dat ben ik ben ik met je eens. Je kunt veel beter kijken naar de evolution of linear response serie. Deze klinken zeer goed en je portomonee is niet meteen leeg :wink:
    Speaker Freak

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Klaas Vorens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentVega79
    Ik zou als ik jou was ook eens kijken naar de wat duurdere modellen van Eltax. Ik vond persoonlijk (geluid is sowieso persoonlijk) die symphony's niet zo mooi klinken.
    Dat ben ik ben ik met je eens. Je kunt veel beter kijken naar de evolution of linear response serie. Deze klinken zeer goed en je portomonee is niet meteen leeg :wink:
    En vlak ook zeker de Liberty serie niet uit!

  10. #10

    Standaard

    Ik heb ervaring met de goedkopere complete DVD systemen van Eltax.
    Je moet er rekening mee houden dat alle waar naar zijn geld is. Een surround receiver van pak weg 150 - 200 euro heeft zijn beperkingen. Dat uit zich in een mogelijke ruis bij weergave en een wat lager vermogen. Dat geldt voor alle merken. Je kunt niet zomaar willekeurige luidsprekers aansluiten. Eltax adviseert de goedkopere 5.1 speakers.
    Ik zou liever iets meer besteden en bijvoorbeeld de Yamaha receiver RX V 440 kiezen (ca 375 euro). Die geeft ook voldoende vermogen om de meeste luidsprekers goed aan te sturen.
    Overigens ook een opmerking over het vergelijk dat Klaas V maakt tussen Evolution en Linear Response luidsprekers van Eltax. Beide zijn weliswaar uitstekende luidsprekers, maar totaal verschillend. De Evolution is een low budget speaker, die ik zeker niet op een goede surround receiver als ik noemde zou aansluiten. Wel geschikt voor een eenvoudige surround set van bijvoorbeeld Sony. De Linear Response serie behoort tot de tot van Eltax en valt vooral bij klassiek georienteerde luisteraars in de smaak. Meer weten over de betere Eltax luidsprekers?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kor Buist
    Ik heb ervaring met de goedkopere complete DVD systemen van Eltax.
    Je moet er rekening mee houden dat alle waar naar zijn geld is. Een surround receiver van pak weg 150 - 200 euro heeft zijn beperkingen. Dat uit zich in een mogelijke ruis bij weergave en een wat lager vermogen. Dat geldt voor alle merken. Je kunt niet zomaar willekeurige luidsprekers aansluiten. Eltax adviseert de goedkopere 5.1 speakers.
    Ik zou liever iets meer besteden en bijvoorbeeld de Yamaha receiver RX V 440 kiezen (ca 375 euro). Die geeft ook voldoende vermogen om de meeste luidsprekers goed aan te sturen.
    Overigens ook een opmerking over het vergelijk dat Klaas V maakt tussen Evolution en Linear Response luidsprekers van Eltax. Beide zijn weliswaar uitstekende luidsprekers, maar totaal verschillend. De Evolution is een low budget speaker, die ik zeker niet op een goede surround receiver als ik noemde zou aansluiten. Wel geschikt voor een eenvoudige surround set van bijvoorbeeld Sony. De Linear Response serie behoort tot de tot van Eltax en valt vooral bij klassiek georienteerde luisteraars in de smaak. Meer weten over de betere Eltax luidsprekers? Kijk dan op of op de fabriekssite: www.eltax.com
    SPAM SPAM en nog eens SPAM

    Met een mooi verhaaltje erbij probeer je reclame te maken, dit mag niet
    dit verziekt het forum.

  12. #12
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Het wordt nu inderdaad zeer en zeer vervelend
    Hadden ze eerst nog mijn voordeel van de twijfel, die is nu compleet verdwenen
    Stoppen met spam en gelijk maar een BAN
    Dat lijk me zeer terecht inmiddels

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •