Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 144 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Godfather Trilogy, The [DVD]

    Godfather Trilogy, The [DVD]

    The Godfather, een van de beste film series ooit gemaakt, nu in een complete box set met alle drie de films op vijf DVD's

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Ik zal wel een andere versie van The Godfather Trilogy Boxset R2 Nederlandse editie hebben dan, want de mijne heeft gewoon bar slecht beeld, GF1 heeft een hele slechte beeldkwaliteit GF2 heeft een redelijke beeldkwaliteit GF3 heeft een vreselijke beeldkwaliteit. Het geluid bij alle 3 de delen is gemiddeld goed. (wel heldere verstaanbare dialogen)

    Dat wil niet zeggen dat ik de films niet goed vind, want ik ben een groot fan, dus mij hoor je niet klagen dat ze op DVD zijn uitgebracht, hij staat ook mooi in de kast (al is die nepleren hoes wel een beethe jammer), maar om nou een review te plaatsen waarin wordt gesugureerd dat de beeldkwaliteit heel goed is en het geluid super, dat gaat me echt te ver... Ik weet niet hoe jullie hierbij komen...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DFY
    GF1 heeft een hele slechte beeldkwaliteit GF2 heeft een redelijke beeldkwaliteit GF3 heeft een vreselijke beeldkwaliteit.
    Misschien is het handig als je even aangeeft wat er dan mis is bij het beeld? M.a.w. waar stoor je je aan? Op die manier kunnen andere bezitters van deze box beter reageren denk ik.

  4. #4

    Standaard

    De belangrijkste dingen (maar er zijn er meer, en natuurlijk is niet alles op elk moment aanwezig, maar er zijn maar weinig momenten dat alles een beetje fatsoenlijk is):

    - Beeld is soft
    - Onscherp
    - Out of focus
    - Vuil
    - Weinig detail (maar dat komt natuurlijk ook door de toen toegepaste opnametechnieken, en neem ik voor lief)
    - Kleuren zijn niet aanwezig (voor een groot deel zo bedoeld, maar iets meer kleurverzadiging was wel prettig geweest)

    De meeste zaken zouden opgelost kunnen worden wanneer er iets meer tijd was besteed aan het restaureren van het beeld, maar blijkbaar was het voornamelijk om te doen dat ze op DVD zouden verschijnen met zo weinig mogelijk inspanning.

    Als ik een beoordeling zou moeten geven dan kwam het niet verder dan 3 sterren. (eigenlijk minder, maar je moet niet teveel gaan vergelijken met huidig materiaal, maar er zat zeker meer in als er meer tijd aan restaureren was besteed)

    Over het geluid zal ik niet zo diep op ingaan, mede omdat dat niet zo interessant is omdat er weinig geluid is in de film, voornamelijk dialogen, en die zijn op zich van een goede kwaliteit, maar om daar nou 4.5 ster voor te geven? ik zou eerder denken aan 3,5 ster.

    Nogmaals, ik ben heel blij dat de boxset er is, maar de kwaliteit is niet bijzonder.

  5. #5

    Standaard

    Beeld en geluid zijn, gelet op de leeftijd van de film best goed te noemen.
    Maar je mag het niet met beeld- en geluidskwaliteit van hedendaagse films vergelijken.(b.v. Gladiator of Private Ryan)
    In die zin moet je dan ook voorzichtig zijn met superlatieven over beeld en geluid.
    Niet echt belangrijk, maar ik vind de box en het fotowerk heel mooi.De meeste opbergdozen en hoezen halen dit niet.
    Ik zit trouwens nergens mee, want ik heb na jaren nog steeds even geboeid zitten kijken. Hij staat op mijn scorelijst erg hoog.

  6. #6

    Standaard echt lelijk?!

    Ik ben eigenlijk een beetje in de war nu...
    Is het beeld nu wel/niet mooi???
    Ik begrijp heel goed dat het niet een beeldkwaliteit kan hebben zoals die van saving private ryan, maar is het echt zo lelijk dat je er gewoon niet naar wilt kijken???
    Want dan kan ik net zo goed de VHS serie kopen...alhoewel ik dan geen extra's heb.

    Ik wil hem morgen gaan kopen, dus gelieve te zeggen of het wel de moeite waard is, ik ken de films NIET (ben 17)

    Michael

  7. #7

    Standaard

    Als je het beeld wilt gaan vergelijken dan is de verhouding zoek, want zo moet je niet gaan denken, want het benaderd het beeld niet eens. Saving Private Ryan heeft perfect beeld, The Godfather Trilogy heb ik beschreven.

    Als je de films niet kent, dan zou ik, ook al zegt iedereen dat het klassiekers zijn, ze eerst maar eens huren, want je moet er wel van houden. Ikzelf ben een groot fan, maar ik ken er genoeg die er niets aan vinden. Als je denkt met die box DVD kwaliteit in huis te halen (en zeker als je DVD kwaliteit als SPR gewend bent) dan moet je het zeker niet doen, dan kom je bedrogen uit. Het heeft dus meer een verzamelwaarde en het feit dat het op een makkelijk medium staat, plus de extra's die de moeite waard zijn.

    Behalve als je genoeg geld hebt of je graag wilt showen aan je vrienden dat je de box in je kast hebt staan zou ik ze in jouw geval misschien eerst 's gaan huren.

  8. #8

    Standaard Re: echt lelijk?!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mr_piccolo
    Ik ben eigenlijk een beetje in de war nu...
    Is het beeld nu wel/niet mooi???
    Als je de films niet kent, huur ze eerst eens inderdaad. Wat beeld en geluid betreft kan je volgens mij best op de mening van Paul (dvd.nl) vertrouwen. Die zit meestal wel goed (slijm, slijm )

  9. #9

    Standaard

    Ok, bedankt voor de reactie.
    Misschien ga ik ze eerst huren en dan misschien kopen voor later, als herrinnering.
    Mijn vader zegt in ieder geval dat het films zijn die je gewoon gezien moet hebben.
    Voor die 130,- haal je toch ook heel wat in huis vind ik, 5 dvd's voor die prijs is niet veel.
    Waarschijnlijk koop ik ze gewoon en neem ik de beeldkwaliteit voor lief.

    p.s. ik "hou" wel degelijk van maffia-films en dan vooral de manier van het dagelijks leven van toen, dat trekt mij enorm.

    nogmaals bedankt,

    Michael

  10. #10

    Standaard

    DFY - staat je TV wel goed afgesteld ?

    Ik vind dat The Godfather Collectie er prachtig uitziet. De waardering voor beeldkwaliteit die in de review is gegeven is imho meer dan terecht.

    Paramount niet genoeg tijd besteed aan de restauratie? Als ik me niet vergis heeft Paramount meer dan 2 jaar besteed aan het restaureren en prepareren van The Godfather Trilogy op DVD. De release is zelfs een paar keer uitgesteld omdat ze nog niet klaar waren.

    Robert Harris (oa verantwoordelijk voor de restauratie van Vertigo, My Fair Lady, Rear Window, Lawrence Of Arabia; kortom iemand die weet waarover hij het heeft) had dit te zeggen over de beeldkwaliteit van de DVD's:

    "The look, the texture, the color palette of the original dye transfer prints are, IMHO, beautifully reproduced by Paramount for this video release.

    Even problems which I have seen on film elements have been made transparent via this transfer.

    Other than an occasional speckling of minus density (negative dirt which prints as clear - white - on prints), a norm on negatives which have been mistreated and overly printed, I see no problems.

    A beautiful transfer which properly represents the film."
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  11. #11

  12. #12

    Standaard

    Een hele mooie boxset met geweldige cinema, jammer dat het tegenwoordig vaak alleen maar draait om hoe "goed" het beeld is. Ik vind de beeldkwaliteit, met in m'n achterhoofd het jaartallen waarin de films zijn gemaakt, heel erg goed. Er zou weer eens wat meer naar inhoud van een film moeten worden gekeken ipv de beeldkwaliteit/geluidskwaliteit. Als filmliefhebber wil je toch eerst een GOEDE film, al het andere komt op daarna.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mr_piccolo
    Mijn vader zegt in ieder geval dat het films zijn die je gewoon gezien moet hebben.
    En als je eigen vader niet meer kan vertrouwen...

  14. #14

    Standaard

    Mensen, mensen... Twijfel nu maar niet... De films zijn meesterwerkjes, de restauratie is meesterlijk en de DVD-transfer is subliem!
    Hou je van maffia films? Dit is de enige echte!!

  15. #15

    Standaard

    Als Alex als Crew member zegt dat het goed is, dan is het ook goed!

    (He Alex, ik gehoord dat je bij 600 posts een dvd.nl t-shirt krijgt, hen je hem al binnen? )

  16. #16

    Standaard Goed beeld.

    Ik vind het beeld gewoon goed. Nu moet ik zeggen (zonder arrogant te willen zijn) dat de Toshiba sd210 nou eenmaal heel goed beeld weergeeft. Bij een collega op zijn Cyberhome was het allemaal wat minder. Maar die heeft sowieso wat moeite met donkere kleuren.
    Het geluid is over het algemeen goed. Ik vind alleen in in het eerste half uur van deel 1 de stemmen af en toe wat schel.
    Maar stop nu maar met lezen. GA HEM KOPEN.
    Want dit blijven, zeker in het genre, absolute hoogstandjes in de film industrie

  17. #17

    Standaard

    Ik zal nog 1 keer duidelijk maken dat de FILMS subliem zijn ALS je er van houdt, MAAR, en ook al qoute hitch_fan Robert Harris dat hij vind dat kort samengevat het beeld prima gerepresenteerd is, vraag ik me toch af of jijzelf wel de films al hebt gezien hitch_fan, want die beste man zal natuurlijk nooit en te nimmer verkondigen dat de transfer mislukt is... Ik blijf bij mijn mening dat de beeldkwaliteit beneden de maat is.

    Het is ook geen discussie of het meesterwerkjes zijn, de box zo mooi is, het weinig geld kost, je de films gezien moet hebben omdat het klassiekers zijn, omdat je vader je aanraad om ze te zien etc., het enige waar ik op commentateer is de kwaliteit van de transfer en het oordeel geveld door DVD.nl.

    Oh jah, je hoeft je geen zorgen te maken over de kwaliteit van mijn apparatuur en de afstelling daarvan, neem maar van mij aan dat dat wel in orde is....

  18. #18

    Standaard

    Hoe de meningen ook verdeeld zijn over de beeldkwaliteit ( ik vond het beeld prima tot goed ) Een ander voordeel van dvd is zoals je weet dat ze wat langer houdbaar zijn als vhs banden, zou dus al een reden op zich kunnen zijn om geen vhs-box meer aan te schaffen. Als jij straks vader bent kun jij tegen je zoon zeggen:" vroeger had je pas echte maffia-films"
    sterker nog je kunt ze dan zelfs aan je kleinzoon laten zien want jij was zo slim om ze in 2001 al op dvd te kopen.!!!!
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  19. #19

    Standaard top film

    Ik denk als het beeld altijd wel beter kan. Het is inderdaad soms wat donker enzo, maar je gaar volgens mij niet tijdens een film kijken hoe mooi het beeld wel niet is. Als je eenmaal in het verhaal zit word het beeld een stuk minder belangrijk.
    Voor degene die nog twijfelen om hem te kopen, gewoon doen. Zeker als dit je genre is.

    Veel kijkplezier!!!!

    Reservoirdogs

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DFY
    Ik zal nog 1 keer duidelijk maken dat de FILMS subliem zijn ALS je er van houdt, MAAR, en ook al qoute hitch_fan Robert Harris dat hij vind dat kort samengevat het beeld prima gerepresenteerd is, vraag ik me toch af of jijzelf wel de films al hebt gezien hitch_fan, want die beste man zal natuurlijk nooit en te nimmer verkondigen dat de transfer mislukt is... Ik blijf bij mijn mening dat de beeldkwaliteit beneden de maat is.
    Ja, ik heb ze gezien in de bios, op VHS, op TV en nu op DVD. Daarnaast zie/heb ik zeer veel oude tot zeer oude films op DVD. Ik denk dus dat ik aardig de beeldkwaliteit van de Godfather DVD's kan beoordelen.

    Robert Harris is niet verantwoordelijk voor de transfer van de Godfather trilogie (die is door Paramount zelf gedaan). Robert Harris heeft overigens helemaal niets met DVD te maken. De beste man restaureert films, is een autoriteit op zijn gebied en weet dus zeer wel hoe een film op DVD eruit hoort te zien. Als je een regelmatige bezoeker van hometheaterforum.com zou zijn, dan zou je ook weten dat Robert Harris geen blad voor de mond neemt als hem iets niet bevalt.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  21. #21

    Standaard

    Op zich is dit geen vervelende discussie, maar het kost me te veel tijd om op schrift een en ander duidelijk te maken. Wat ik heb gedaan is objectief de kwaliteit beoordelen, de meeste mensen hier hebben de kwaliteit beoordeeld in vergelijking tot voorgaande releases. Dat heeft die beste Robert Harris naar mijn mening ook gedaan, al is 'ie een autoriteit op dit gebied. Of neem je alles aan van zogenaamde experts?

    Je hebt me nog steeds niet verteld wat jij hitch_fan vind van de kwaliteit, je hebt alleen andere mensen gequote.

    Voor de rest wilde ik het hierbij laten, nogmaals het enige wat ik wilde is objectief weergeven wat ik van de kwaliteit van de DVD's vond (in het bijzonder de transfer), niets over de films zelf...

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DFY
    Op zich is dit geen vervelende discussie, maar het kost me te veel tijd om op schrift een en ander duidelijk te maken. Wat ik heb gedaan is objectief de kwaliteit beoordelen, de meeste mensen hier hebben de kwaliteit beoordeeld in vergelijking tot voorgaande releases. Dat heeft die beste Robert Harris naar mijn mening ook gedaan, al is 'ie een autoriteit op dit gebied. Of neem je alles aan van zogenaamde experts?
    Als die expert Robert Harris heet, dan wel ja. Volgens mij weet jij niet echt wie Robert Harris is en wat hij doet.

    [B]Je hebt me nog steeds niet verteld wat jij hitch_fan vind van de kwaliteit, je hebt alleen andere mensen gequote.
    Je moet mijn posts natuurlijk wel lezen. Om mezelf uit een eerdere post te quoten:

    "Ik vind dat The Godfather Collectie er prachtig uitziet. De waardering voor beeldkwaliteit die in de review is gegeven is imho meer dan terecht."
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  23. #23

    Standaard

    Al is die Robert Harris de koningin, dat doet mij niets, maar goed, ik heb je posts wel degelijk gelezen, maar per abuis is me ontschoten dat je dat hebt gezegd idd, mijn excuses, ik begrijp dat je het met die beste Robert eens bent.

    Ik ken hem niet idd, doet dat afbreuk aan mijn beoordeling dan? Als ik hem wel kende dan had ik anders moeten kijken naar het plaatje wat op m'n tv staat? Dan was alles wel in een keer perfect? Ik snap niet wat hij met deze discussie te maken heeft eigenlijk, je moet toch op je eigen mening afgaan? En geloof me, ik heb heel wat DVD's in de kast staan waarmee ik deze box kan vergelijken (al moet dat dus niet), en heb genoeg verstand van zaken om dit soort uitspraken te durfen doen, ben alleen bang dat veel mensen toch maar een standaard antwoord geven van: "geweldig deze box, hier zaten we op te wachten, nu is alles perfect" maar ik had helaas wel iets beters verwacht/gehoopt (en dan met name de transfer, want de extra's, het feit dat het eindelijk op DVD is uitgebracht, verzamelwaarde e.d. die zijn optimaal)

    Ik denk dat ik gewoon wat kritischer, objectiever en eerlijker ben, helemaal als het gaat om DVD...

  24. #24

    Standaard gewoon goede film

    Man niet te veel zeuren over het beeld en geluid, dat is wel ok.
    Het gaat om de film en die is vet.

    Gewoon vette mafia films, kope dus

  25. #25

    Standaard

    The Godfather, Casablanca e.d. zijn de mooiste films ooit gemaakt en ook 25 jaar terug bestond er mooie fotografie of cinematografie. Ik kan me niet voorstellen dat men zich laat afleiden door zaken als anamorf, gestoken scherp e.d. . Het is als met muziek, een hit laat zich ook beluisteren op een transistorradiootje op een steiger.
    Staf van der Heijden

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •