Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 144 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Ik sluit me aan bij iedereen die zegt dat de Godfather Trilogy een superdvd-box is met supersound en picture, MAAR; is Godfather niet gefilmd in 2.35:1 aspect? weet iemand dit?

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ferry8


    ....kan je deze film dan wel vergelijken met Apocalypse now....deze is toch ook 20 jaar gelden gemaakt...en volgens mij is het beeld en zeker het geluid echt top hoor...!
    Nee, de film is prachtig gerestaureerd, maar het geluid van Apocalypse Now is beter. In The Godfather zitten nergens subwooferslopende scenes za'k maar zeggen.

  3. #53

    Standaard

    ja is waar, maar wie subwooferactie verwacht bij Godfather is volkomen verkeerd bezig in zijn beoordelingen naar mijn mening?

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Danielle Gerards
    Ik sluit me aan bij iedereen die zegt dat de Godfather Trilogy een superdvd-box is met supersound en picture, MAAR; is Godfather niet gefilmd in 2.35:1 aspect? weet iemand dit?
    Het negatieve beelformaat van de Godfathers is 35 mm. Daar is de film ook op geprint.
    Maar de Aspect ratio van de film is 1.85 : 1

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    Nee, de film is prachtig gerestaureerd, maar het geluid van Apocalypse Now is beter. In The Godfather zitten nergens subwooferslopende scenes za'k maar zeggen.
    De eerste is van 1972, de tweede van 1974. Dus voordat het geluid van subtiele ondersteuning zo'n overdonderende rol zou gaan spelen.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    ja is waar, maar wie subwooferactie verwacht bij Godfather is volkomen verkeerd bezig in zijn beoordelingen naar mijn mening?
    oke daar heb je gelijk in!!.........maar verdient de beoordeling van het geluid wel 5 sterren zoals bij deze recensie is aangegeven...?ik geloof dat tijdens enkele actie scenes kwamen de surrounds niet tot leven.....oke maar over de film zelf niets dan lof...it doesn't get any better than this..!

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ferry8
    oke daar heb je gelijk in!!.........maar verdient de beoordeling van het geluid wel 5 sterren zoals bij deze recensie is aangegeven...?
    Ik meen van wel. Stel je geeft alleen 5 sterren aan een film die volgens de huidige normen je sub en rears aan het werk zet. Achter een paar jaar is dit natuurlijk ook weer achterhaald en zul je sterren moeten aftrekken. Daarom lijkt het me verstandiger dat je een film uit bijvoorbeeld 1970, die optimaal gerestaureerd is -zelfs al is hij naar de huidige normen kwa beeld en geluid niet meer zo "perfect," toch met de volle pot beloond. De potentieele kopers zullen wel niet zo naief zijn om te veronderstellen dat een film uit die tijd zich kan meten met de huidige standaard, maar wel via de kwotering weten dat het voor die tijd zeer goed is. Trouwens zelfs mooi mono hoeft helemaal niet rampzalig te zijn, luister maar eens wat John Woo ermee heeft gedaan in de The Killer.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin


    Ik meen van wel. Stel je geeft alleen 5 sterren aan een film die volgens de huidige normen je sub en rears aan het werk zet. Achter een paar jaar is dit natuurlijk ook weer achterhaald en zul je sterren moeten aftrekken. Daarom lijkt het me verstandiger dat je een film uit bijvoorbeeld 1970, die optimaal gerestaureerd is -zelfs al is hij naar de huidige normen kwa beeld en geluid niet meer zo "perfect," toch met de volle pot beloond. De potentieele kopers zullen wel niet zo naief zijn om te veronderstellen dat een film uit die tijd zich kan meten met de huidige standaard, maar wel via de kwotering weten dat het voor die tijd zeer goed is. Trouwens zelfs mooi mono hoeft helemaal niet rampzalig te zijn, luister maar eens wat John Woo ermee heeft gedaan in de The Killer.
    Ik ben het voor het grootste gedeelte met je eens. Maar volgens mij kan je oude films zoals Apocalypse Now en Das Boot (oke wel actie films) wel redelijk met de huidige films vergelijken qua geluid. Ook hier worden de rears goed gebruikt in non-action scenes. Maar over het algemeen vind ik deze soundtracks echt top klasse. Als je ook op andere sites kijkt, zijn ze wel heel kritisch op het geluid, want het kan volgens hun ook veel beter. bijv op dvdangle, dvdfile en michaeldvd.

  9. #59

    Standaard

    Heb zelf gisteren dan ook eindelijk de Box gekocht (werd tijd)
    De films ken ik al lang(er) en die zijn gewoon super, alleen dan nu eindelijk in DVD kwaliteit, heb gisteren een scene gekeken en deze zag er echt goed uit voor een film zo oud!
    de Box zelf is ook zeer mooi gemaakt, ben daarom ook blij dat ik hem eindelijk gekocht heb, ben ook zeer benieuwd naar de extra's,
    Groeten,
    Mr Blonde
    StarTrader

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ferry8
    Maar volgens mij kan je oude films zoals Apocalypse Now en Das Boot (oke wel actie films) wel redelijk met de huidige films vergelijken qua geluid. Ook hier worden de rears goed gebruikt in non-action scenes. Maar over het algemeen vind ik deze soundtracks echt top klasse. Als je ook op andere sites kijkt, zijn ze wel heel kritisch op het geluid, want het kan volgens hun ook veel beter. bijv op dvdangle, dvdfile en michaeldvd.
    Deze soundtracks zijn dan ook uitstekend, maar ze waren bij het verschijnen van de films al outstanding. Vooral Apocalypse Now was zijn tijd ver vooruit.
    Ik heb er ook absoluut geen probleem mee als men kritischer wil zijn op het geluid, en het zal inderdaad ook altijd beter kunnen, maar soms wil men wel eens vergeten dat zelfs plain mono heel goed kan klinken en precies kan passen bij de sfeer van een film.

  11. #61
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Vooral dankzij de lovende woorden van enkelen heb ik eindelijk de Godfather box bijna in mijn bezit.

    Ik heb er wel een paar dvd's uit mijn collectie moeten voor ruilen ... maar kom.

  12. #62

    Standaard Paul (en vele anderen) hebben geen woord teveel gezegd.

    Gisteren de laatste film bekeken en ik ben zeker zwaar onder de indruk van alle drie de films. Vooral de tweede en derde film spraken me erg aan.
    En Al Pacino is gewoon meesterlijk in deel 3 vooral.

    Beeld- en geluidskwaliteit is gewoon zeer goed. Vooral hoe ze de oude delen hebben weten te restaureren is erg knap, gezien de manier waarop ze behandeld waren. Hier en daar toch wat beeldruis en filmvlekjes, wat zich gelukkig beperkt tot wat tussenshots in de open lucht. Zoals Paul al zei is het zwartniveau mooi en heel diep en het schaduwdetail vond ik zelf beter dan ik had verwacht.

    De extra´s moet ik nog kijken (en het audiocommentaar natuurlijk nog luisteren), wat nog een hele klus zal zijn. Maar goed, ik ben dus voorlopig nog lang niet klaar met genieten van deze heerlijke box.

  13. #63

    Standaard Re: Paul (en vele anderen) hebben geen woord teveel gezegd.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Gisteren de laatste film bekeken en ik ben zeker zwaar onder de indruk van alle drie de films. Vooral de tweede en derde film spraken me erg aan.
    En Al Pacino is gewoon meesterlijk in deel 3 vooral.
    Precies het tegenovergestelde van mijn mening !

    Voor mij zijn het eerste deel en de flahbacks van twee mijn absolute favoriete stukken van de trilogie. De door Coppola geschreven stukken vind ik toch wat minder. Een goed voorbeeld daarvan is de moordpoging op Pentangeli en het daaropvolgend verraad van Frank, ik snap nog steeds niet hoe dit precies in elkaar zit...(maar misschien ligt het wel aan mij...)

    Al Pacino vind ik geweldig in deel 1 en 2, maar in deel 3 speelt hij weer te veel zijn vertrouwde spelletje.

  14. #64

    Standaard Re: Re: Paul (en vele anderen) hebben geen woord teveel geze

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark_vdH

    Precies het tegenovergestelde van mijn mening !
    Al Pacino vind ik geweldig in deel 1 en 2, maar in deel 3 speelt hij weer te veel zijn vertrouwde spelletje.
    Ik ben het volledig met je eens. Maar dit ligt volgens mij niet eens aan Al Pacino, maar uit het feit dat de oplossingen voor de derde film niet goed zijn. Een uitgewoonde Don, die alsmaar pogingen onderneemt om van zijn imperium een gewoon, legaal bedrijf te maken, maar als het er op aankomt een paar hotshot advocaten op dat Vaticaans gespuis af te sturen, is het toch weer dat oude vertrouwde bang bang, en wordt er weer a volonté opgeruimd.
    Daartussen sjokt de Don de hele film als een geslagen man rond. Ik denk dat zijn vader, Don Corleone, hem eens bij de schouders genomen zou hebben en hem toesnauwen:
    "You can act like a man."
    Het is nog altijd een mooie film, maar een die op een Godfather film lijkt. Het gaat om niet langer om de familie, eer, wraak of de andere oude vertrouwde thema's, de Godfather part III neemt op de melodramatische wijze van een grand opera de wereldwijde corruptie op zijn schouders en bezwijkt zowat onder de last.

  15. #65

    Standaard

    weet iemand of er in de nabye toekomst nog een her-uitgave van deze box zal uitkomen ofzo met betere beeldkwaliteit!?

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yi-Long
    weet iemand of er in de nabye toekomst nog een her-uitgave van deze box zal uitkomen ofzo met betere beeldkwaliteit!?
    Wat is er mis met de huidige. Ik heb hem net nog laatst gezien ook de extra's. Perfect. Aan die beeldkwaliteit kunnen ze echt niet veel meer verbeteren, lijkt me voor zo'n oudje.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  17. #67

    Standaard

    Ow, omdat ik op www.michaeldvd.com de scores voor de beeldquality had gezien en die waren nou ook weer niet zó fantastisch...dus ik dacht, maybe zyn ze van plan om het nóg meer te verbeteren...maar als jy zegt dat het beeld prima in orde is, dan zal ik strax ff naar de winkel fietsen en de box kopen
    (Áls myn cocacolacard nog geaccepteerd wordt en het stopt met regenen)

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yi-Long
    Ow, omdat ik op www.michaeldvd.com de scores voor de beeldquality had gezien en die waren nou ook weer niet zó fantastisch...dus ik dacht, maybe zyn ze van plan om het nóg meer te verbeteren...maar als jy zegt dat het beeld prima in orde is, dan zal ik strax ff naar de winkel fietsen en de box kopen
    (Áls myn cocacolacard nog geaccepteerd wordt en het stopt met regenen)
    Gelet op de hoge leeftijd van deze film is de beeldrestauratie zeer goed te noemen. Meer zit er gewoon niet in. Ik heb toevallig gisteren The Stones in the Park gezien uit 1969, waar niets aan het beeld gedaan is, nou dan zie je een levensgroot verschil. Dan is The Godfather puik in orde.

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Vooral dankzij de lovende woorden van enkelen heb ik eindelijk de Godfather box bijna in mijn bezit.

    Ik heb er wel een paar dvd's uit mijn collectie moeten voor ruilen ... maar kom.
    Blijven ruilen, blijven ruilen en wat spulletjes verkopen. The Godfather is een must!!!

  20. #70

    Standaard Re: Re: Re: Paul (en vele anderen) hebben geen woord teveel

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin


    Ik ben het volledig met je eens. Maar dit ligt volgens mij niet eens aan Al Pacino, maar uit het feit dat de oplossingen voor de derde film niet goed zijn. Een uitgewoonde Don, die alsmaar pogingen onderneemt om van zijn imperium een gewoon, legaal bedrijf te maken, maar als het er op aankomt een paar hotshot advocaten op dat Vaticaans gespuis af te sturen, is het toch weer dat oude vertrouwde bang bang, en wordt er weer a volonté opgeruimd.
    Daartussen sjokt de Don de hele film als een geslagen man rond. Ik denk dat zijn vader, Don Corleone, hem eens bij de schouders genomen zou hebben en hem toesnauwen:
    "You can act like a man."
    Het is nog altijd een mooie film, maar een die op een Godfather film lijkt. Het gaat om niet langer om de familie, eer, wraak of de andere oude vertrouwde thema's, de Godfather part III neemt op de melodramatische wijze van een grand opera de wereldwijde corruptie op zijn schouders en bezwijkt zowat onder de last.
    De derde film heeft ook wat meer de bedoeling gehad een inside beeld te schetsen en het weede deel had als bedoeling een kijkje achter de schermen. De eerste film belichtte vooral de "methoden" die in die wereld gebruikelijk waren.

  21. #71

    Standaard

    Nou ik heb het eerste deel gezien op RTL 5, die vond ik heel goed, dus als deel twee en drie even goed, of misschien zelfs beter zijn, dan koop ik die box binnenkort (zeker weten!)
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  22. #72

    Standaard

    Als ze mij zouden afvoeren naar een onbewoond eiland en ik zou maar 1 DVD mogen meenemen, zou het dan dus The Godfather-box worden. Een film, die ik in al die jaren ben blijven waarderen en waarvan ik me verbaasde dat ie mij op DVD wederom en nog steeds boeide. In mijn collectie toch wel de absolute nr.1 van blijvende films. Of anders gezegd, 't is de laatste die ik wegdoe.
    Daarom verbaast het me dat ie in de Nederlandse top relatief laag scoort. Voor mij persoonlijk moeilijk te begrijpen dat heel wat "mindere" films hoger scoren.

  23. #73

    Standaard

    Een van de beste films allertijden, deel 1. Ik vind die gewoon de beste boven de andere 2.

    De extra bonus dvd is trouwens ook zeer de moeite waard, de stamboom, de uitleg van Coppola met zijn plakboek. Ook mooi was de auditie van Robert deNiro voor de rol van Santino "Sonny" Corleone. Die had die rol moeten krijgen ipv James Caan.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Een van de beste films allertijden, deel 1. Ik vind die gewoon de beste boven de andere 2.

    De extra bonus dvd is trouwens ook zeer de moeite waard, de stamboom, de uitleg van Coppola met zijn plakboek. Ook mooi was de auditie van Robert deNiro voor de rol van Santino "Sonny" Corleone. Die had die rol moeten krijgen ipv James Caan.
    Ja ik ben het met je eens, de extra's zijn zeer de moeite waard. Wat kwam er in die tijd een hoop bij kijken om een film tot een succes te maken.
    B.v. alleen al hoe ze die straat volledig hebben herbouwd.

  25. #75

    Standaard

    Het is niet echt heel raar dat hy hier in nederland zo laag scoort, aangezien deze film echt heel weinig nog op tv is uitgezonden de laatste jaren (dit is de eerste keer dat ik hem zag, en ik zag alleen zaterdag de eerste helft, want gisteravond zat ik in een bus vanwege de NS)
    Veel mensen weten dus dat het een erg goede film zal zyn, maa ze weten het niet zeker aangezien hy byna nooit is langsgekomen op TV...
    Wel klote dat hy in fullscreen werd uitgezonden op RTL 5...

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •