De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.

Discussie: de Speurneuzen

  1. #1

    Standaard de Speurneuzen

    Sinds Lilo & Stitch probeert BHV nederlands ons voor te houden dat de nieuwe disney uitgaven geen franse versies meer zijn. Tenminste ze zetten nergens meer op de achterkant dat het ook een frans audiospoor bezit. Echter staat op de disc print nog wel steeds ook de franse titel. Dat de discs naast een engelse en nederlandse 5.1 track ook een franse 5.1 track hebben is niet zo erg, maar bij de Speurneuzen hebben ze het wel bont gemaakt. De engelse track is 5.1, de nederlandse echter maar dolby surround. Maar nu komt het de franse is 5.1 en DTS! Hier staat dus niets van op de hoes vermeld. De nederlandse geluidstrack op de zo gezegde nederlandse versie heeft moeten in krimpen voor een franse DTS track. Maar om vele klachten vooraf te verkomen vermelden ze het maar niet meer op de hoes. :x

    Voor de rest ziet ie er wel goed uit hoor.
    Mijn DVD's
    StarTrader

  2. #2

    Standaard triest, zeer triest.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Micoom
    Maar nu komt het de franse is 5.1 en DTS! Hier staat dus niets van op de hoes vermeld. De nederlandse geluidstrack op de zo gezegde nederlandse versie heeft moeten in krimpen voor een franse DTS track.
    Nee hé niet weer Frans DTS En voordat er misverstanden ontstaat zeg, neen schrijf ik het nog een keer op. Liever geen DTS track dan een Franse DTS track (let wel het gaat om orginele taal). Wanneer leert Buena Vista (en dan kijk ik richting naar de overheersende Amerikanen) nou eens dat de Benelux echt niet bij Frankrijk hoort (en ja Frans wordt gesproken in de Benelux, maar BV moet niet gaan overdrijven met Franse DTS tracks).

  3. #3

    Standaard

    Is het weer van dat, ja? Buena Vista denkt zeker dat we héél dom zijn.
    Verleden week heb ik me nog blauw geërgerd toen ik merkte dat Lilo en Stitch in de UK ook alweer een DTS-track heeft. Ze zetten hun titels toch genoeg af, is het dan zoveel moeite gevraagd om een aparte Franse en een aparte Nederlands/Vlaamse versie te maken? Alle andere maatschappijen (Fox, Universal,...) schijnen daar geen problemen mee te hebben...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4

    Standaard

    Buena Vista vindt het blijkbaar wel heel erg moeilijk om een aparte disc voor de Nederlandse markt te maken. Ik erger me hier verschrikkelijk aan. Nog erger vind ik dat men het lef niet heeft om er melding van te maken dat de DVD een Franse Dolby Digital- of DTS-track heeft.

    En ik zie het niet zo gauw veranderen. De volgende titel heeft zich al aangekondigd: Who Framed Roger Rabbit. We krijgen weliswaar een 2-disc i.p.v. een 1-disc, maar disc 2 komt van de Franse 2-disc en heeft geen ondertitels en op disc 1 staan een aantal extra's op die je ook terugvindt op disc 2. Bovendien moeten we het hier in Nederland zonder audiocommentaar en, natuurlijk, DTS-track doen. Ik snap echt niets meer van Buena Vista.

    Trouwens, ook de andere onlangs verschenen Disney-DVD's bevatten een Franse audiotrack en dit wordt niet op de hoes vermeldt.

  5. #5

    Standaard

    Rare lui, die mensen van Buena Vista. Hadden er niet gewoon 3 (Engels, Nederlands, Frans) 5.1 tracks op zo'n schijf gepast?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Rare lui, die mensen van Buena Vista. Hadden er niet gewoon 3 (Engels, Nederlands, Frans) 5.1 tracks op zo'n schijf gepast?
    Vast wel, maar zoals ik zei heeft 1 5.1 track moeten wijken (de nederlandse dus :x ) voor een extra franse DTS track. En dan zijn ze nog te laf om het op de hoes te vermelden.
    Mijn DVD's
    StarTrader

  7. #7

    Standaard

    Ahem. Op de hoes van De Speurneuzen staat wel degelijk Franse DTS. Mogelijk is de hoes in Vlaanderen en Nederland anders. Zou ook niet de eerste keer zijn (zie Lilo & Stitch).
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Ahem. Op de hoes van De Speurneuzen staat wel degelijk Franse DTS. Mogelijk is de hoes in Vlaanderen en Nederland anders. Zou ook niet de eerste keer zijn (zie Lilo & Stitch).
    Dat zou de reden wel eens kunnen zijn.... Mijn in Nederland gekochte DVD vermeld op de hoes inderdaad niet de FR audio en zelfs niet de FR ondertiteling.

    Marcel 'Bambi' Versteeg
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  9. #9
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Is het weer van dat, ja? Buena Vista denkt zeker dat we héél dom zijn.
    Verleden week heb ik me nog blauw geërgerd toen ik merkte dat Lilo en Stitch in de UK ook alweer een DTS-track heeft. Ze zetten hun titels toch genoeg af, is het dan zoveel moeite gevraagd om een aparte Franse en een aparte Nederlands/Vlaamse versie te maken? Alle andere maatschappijen (Fox, Universal,...) schijnen daar geen problemen mee te hebben...
    En hou er dan ook rekening mee dat de meer recentere titels een Nederlands en een Vlaamse Audio track hebben (aangezien er toch nog wel wat verschillen in ons taalgebruik zitten) .... verder vind ik ook wel dat de stelling klopt : beter geen DTS als een franse DTS .... want daar ben ik dus niks mee ! Dat de Nederlandse audio track maar Surround is vind ik echt niet erg aangezien ikzelf altijd de Engelse 5.1 zal beluisteren en voor de kinderen (die liefst wel Nederlands hebben ) Zal het natuurlijk geen zorg wezen dat het maar stereo is in plaats van 5.1 ... als je begrijpt wat ik bedoel

  10. #10

    Standaard

    Ik luister ook naar de Engelse audiotrack, dat is voldoende in combinatie met de NL-subs

  11. #11

    Standaard

    Ik heb er allemaal geen last van of het wel of geen franse dts of hoes of engelse subs is Vond het een hele leuke film waar ik met plezier naar heb gekeken. Prima release wat mij betreft

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •