Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 274 worden weergegeven.

Discussie: Schindler's List

  1. #1

    Standaard Schindler's List

    Tot mijn grote verbazing las ik dit. Ik denk dat iedereen op deze titel zit te wachten en de film zo langzamerhand uit gaat groeien tot de meest geanticipeerde film uit de geschiedenis van de film.

    Ik vermeld er duidelijk bij dat het om geruchten gaan. Ook al staat er wel heel erg precies wat er op de DVD komt te staan. Ik was in ieder geval niet teleurgesteld over de uitgave, en dat dat het wachten zeer zeker waard was. Laten we hopen dat het commentaar van Spielberg er ook echt op komt te staan.

    Early rumours regarding the November/December release of Spielberg classic Schindlers List have begun to emerge.

    A poster on the Home-Theatre-Forum has posted the following specifications as being genuine. While we cannot vouch for their authenticity, we thought you would be interested in seeing them.

    DTS 5.1
    DD 5.1
    DD 2.0 (french)
    Featurrette (Making Of)
    On Location: Oswiecim, Poland (Auschwitz Camp)
    On Location: The Krakow Ghetto
    Filmmakers Diary: Little Girl in Red Coat
    Personal Introduction by Steven Spielberg
    Production Notes
    The Saviour Featurette: The Life of Oscar Schindler
    The Survivors of Holocaust
    Commentary By Steven Spielberg (Not a 100% sure, not confirmed yet)
    Commentary by Liam Neeson, Ralph Fiennes and Ben Kingsley
    Deleted Scenes
    Soundtrack Via in Menu
    3 Theatrical Trailers (U.S. and 2 Interntional)
    6 TV Spots

  2. #2
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2002
    Woonplaats
    De Cirkel in Badhoevedorp

    Standaard

    Laten ze het maar ook op rgio 2 uitbrengen. Ik vind die film aangrijpend mooi

  3. #3

    Standaard Re: Schindlers List Nov/Dec 2003 mogelijk op DVD

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Commentary By Steven Spielberg (Not a 100% sure, not confirmed yet)
    No way! Spielberg houdt niet van audio commentaar.

  4. #4

    Standaard

    Volgens mij is deze post op andere forums (bv. dvdtalk.com) alweer aardig ontkracht...

    't was ook te goed voor woorden...

  5. #5

    Standaard Re: Schindlers List Nov/Dec 2003 mogelijk op DVD

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Commentary By Steven Spielberg (Not a 100% sure, not confirmed yet)
    No way! Spielberg houdt niet van audio commentaar.
    Inderdaad uitgesloten dat dat gaat gebeuren. Spielberg heeft zelfs eens gezegd dat ie het commentaar dat ie 'live' van David Lean kreeg bij de gerestaureerde versie van Lawrence of Arabia maar hoogst irritant vondt. Ik zou een moord hebben begaan om zoiets te mogen meemaken en die gozer heeft er een hekel aan! Onbegrijpelijk, maar een commentaartrack is dus niet te verwachten..

  6. #6

    Standaard Re: Schindlers List Nov/Dec 2003 mogelijk op DVD

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Onbegrijpelijk, maar een commentaartrack is dus niet te verwachten..
    Dit zou ik niet zo snel zeggen. Er gaan al langer geruchten dat Spielberg speciaal voor Shindler´s List een audiocommentaar heeft opgenomen.
    We wachten af dus... Zou wel heel gaaf zijn.

  7. #7

    Standaard Re: Schindlers List Nov/Dec 2003 mogelijk op DVD

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Spielberg heeft zelfs eens gezegd dat ie het commentaar dat ie 'live' van David Lean kreeg bij de gerestaureerde versie van Lawrence of Arabia maar hoogst irritant vondt.
    Nonsens. Spielberg heeft juist het tegendeel gezegd. Hij vond het live-commentaar van Lean "fascinating and informative". Zie "Conversation with Steven Spielberg" op de Lawrence Of Arabia DVD.

    NB:
    Spielberg was samen met Scorsese een van de "sponsors" van de restauratie van LOA in 1989 door Robert Harris.

    Terzijde:
    LOA was de film die Spielbergs leven veranderde.
    "The day before I (first) saw Lawrence (at age fifteen), I thought I wanted to be a surgeon. The day after, I knew I wanted to be a director. Whenever I want to see what great films used to be like, I watch Lawrence" (uit "Lawrence Of Arabia, The 30th Anniversary Pictorial History" van Robert Morris en Lawrence Raskin).
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  8. #8

    Standaard

    Ik heb ook her en der wel vaker gehoord dat Spielberg voor Schinders List inderdaad een uitzondering zou gaan maken. Dus de berichtgeveing kwam voor mij meer als een mogelijk dat hij het inderdaad heeft gedaan. Mijn god we mogen hopen van wel.

    Dat hij met LOA inderdaad verteld dat hij audiocommentaar de meest interessante optie van de DVD vind, druist nogal in tegen zijn eigenuitgaven. Het is wel erg gaaf om hem te horen praten over hoe hij met Lean, Scorsese en nog wat andere gasten daat zat, en de eerste keer de gerestaureerde versie bekeek. En Lean er live commentaar bij gaf. Jammer dat dat nooit is opgenomen !!!

    Wat hij ook zei was dat voordat Spielberg aan een film begon hij eerste 3 films keek : Lawrence Of Arabia, Bridge On The River Kwai & Dr. Zhivago. Die wou ik naderhand dan ook allemaal hebben. En zijn inderdaad stuk voor stuk jeweeltjes.

    Nou ja, laten we hopen dat we worden getrakteerd op de extra's en het geluid dat stond aangekondigd voor Schinders List. het is bij uitstek een film om gepaard te laten gaan met een paar uitstekende historische documantaires lijkt mij.

    Een ander idee dat maar door mij hoofd blijft gaan is dat het een verkooptruk is. Eerst maar zeggen dat hij geen enkel commentaar wil inspreken en alle films zonder uitbrengen en dan na die tijd nog een keer maar dan wel met commentaar. Of dat het em toch wel erg bevalt en hij als nog voor de verdere films commentaat gaat geven. Zoals met Tarantino die het ook absoluut niet wou en toen From Dusk Till Dawn deed en zich realiseerde dat het eigenlijk best wel leuk is.

  9. #9

    Standaard

    In ieder geval hoop ik dat ie er zo snel mogelijk komt....was echt een hele goede film!!!!

  10. #10

    Standaard

    Die film moet echt iedereen hebbem en gaan kijken.
    The Pianist heeft er wel wat van weg trouwens.

    Dushen

  11. #11

    Standaard

    Deze film zal ook zekers in de kast komen te staan echt een zeer goede film dat ie nog niet eerder is uitgekomen begrijp ik niet. Laten we hopen dat het niet lang meer duurt.

  12. #12

    Standaard Re: Schindlers List Nov/Dec 2003 mogelijk op DVD

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Spielberg heeft zelfs eens gezegd dat ie het commentaar dat ie 'live' van David Lean kreeg bij de gerestaureerde versie van Lawrence of Arabia maar hoogst irritant vondt.
    Nonsens. Spielberg heeft juist het tegendeel gezegd. Hij vond het live-commentaar van Lean "fascinating and informative". Zie "Conversation with Steven Spielberg" op de Lawrence Of Arabia DVD.
    Ik ken die featurette op de Lawrence-dvd maar ik herinner me dat ie niet zo lang geleden (volgens mij ten tijde van de rerelease van ET of het uitkomen van Minority Report) in een interview heeft gezegd dat ie het toch maar helemaal niets vondt. Ik dacht dat het een interview in Empire of Total Film was ofzo.

  13. #13

    Standaard

    Hebbes! Een stukje uit een interview met Spielberg in het augustus 2002 nummer van het Engelse Filmblad 'Empire' ter gelegenheid van het uitkomen van Minority Report:

    As we're in retro mode here, why don't you do DVD commentaries?
    I'm such a selfish storyteller that when I put a DVD on to watch the movie, even if you've watched it many times before, I don't want anything to distract viewers from hearing the story. If I were to, as many of my colleagues do, be commenting on what I told the actor in that scene, interesting anecdotes about how I got the actors to cry in The Color Purple, why the shark didn't work on that shot and how it was a miracle that the shark didn't work because substituting the barrels of the shark amped up the suspense... All Those things the audience can learn from watching the 'making of' at the end of the DVD. They can apply it to the memory of the movie, but I hate interrupting the flow of the story I am telling you.

    But on the Lawrence of Arabia DVD, you touchingly recall how David Lean sat next to you and gave you a personal commentary as you watched the movie...
    But did I also tell you that there were many times I wanted David to shut up! There were many times I wished David would stop telling me about Anthony Quinn's mood that day or Peter O'Tool's better idea's that David had to argue him out of. I wanted to watch the movie. I was gratefull that he was giving me a running commentary for about an hour, and then I got so into the movie and David wouldn't stop talking. I had to focus on the movie and hope David didn't ask me any questions about the last thing he said to me. That's the power of David Lean's talent. He made me watch his movie rather than listen to him.
    Een beetje een ondankbare hond dus, die Spielberg, maar in ieder geval 'niet echt' een fan van commentaartracks.

    Btw: ik heb dit stukje helemaal met de hand ingetikt, zo'n eerzuchtig stuk vreten ben ik.

  14. #14

    Standaard

    Interessant stuk. Blij dat je de moeite heb genomen het in te typen .
    Btw, mijn excuses voor mijn "nonsens" dat wat bot over komt nu ik het zo teruglees.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  15. #15

    Standaard

    Ik heb die docu dus weer even gekeken, en ik heb echt niets gehoord over het feit dat hij vond dat Lean stil moest zijn. In tegendeel hij is just erg enthousiast en zegt : those few hours I will never forget.

    Nu zijn er twee mogelijkheden :

    Of niet het hele interview staat op DVD, en er is door Columbia in geknipt, dat zou kunnen om zo de legende Lean eer aan te doen. Maar gezien de context eromheen lijkt het mij niet dat hij iets al dit gezegd zou kunnen hebben, want vooral tijdens dit stuk is Spielberg zo opgewekt.

    Of hij staat gewoon te liegen en is tegenstrijdig, en probeert zichzelf eronderuit te lullen om nu toch maar weer een excus te vinden om toch maar niet een commentaar op te nemen.

    Echter, echter is het hele argument natuurlijk Bullocks, omdat het nog steeds een interactieve feature bevat, het is niet zo dat je er verplicht naar moet kijken met commentaar, maar voor degenen die dat willen. Als je het met Spielberg eens bent, doe je het niet, als je dat graag wil dan doe je het wel.

  16. #16

    Standaard

    Laatste nieuws: Schindler's List wordt verwacht in 2004.

    http://www.thedigitalbits.com/rumormill.html

  17. #17

    Standaard

    Hmm, heb net de beschikbare dvd versie binnen gekregen. Saillant detail: op de cover staat als extra: Director's Commentary...
    Op de disc uiteraard niet, mar dat verrastte me geen moment. Wel een DTS track, is niet echt veel verschil met de DD track,maar heb de film even doorgespoeld voor de beeldkwaliteit en heb het geluid dus niet echt goed aan kunnen horen. Het is een dvd-9, dus de beeldkwaliteit vind ik best okee eigenlijk. De engelse subs zijn afgrijselijk. De duitse uitspraken (van bijv. de naam van het bedrijf van Schindler) wordt gewoon niet vertaald of echt volledig verkeerd. Voorderest zitten er constant gaten in. Die subs kunnen gelukkig uit...

  18. #18

    Standaard

    Spielbergfilms.com:

    October 10, 2003 Updates
    -SCHINDLER'S LIST DVD officially confirmed for 2004
    Source: Video Store Magazine, thanks to Brett
    It's official (as all signs have been pointing to), as SCHINDLER'S LIST, the last "A-list" title in Spielberg's filmography to hit DVD will be released in 2004, according to Universal Home Video president Craig Kornblau.

    Kornblau told Video Store Magazine yesterday that "it’s fair to say that the one big title in our vault that hasn’t been out on DVD is Schindler’s List. It’s coming in 2004."

    Can't get any more confirmation than that! Of course I'll report on any new information that comes down the pike asap!

  19. #19

    Standaard

    zou het nou eindelijk eens zover zijn? Dat zou toch wel 1 van de belangrijkste releases voor mij zijn van komend jaar. Zelfs belangrijker dan LOTR ROTK . Dit is gewoon een uitermate goede film die heel veel teweeg weet te brengen. En met alle respect: heel veel films zijn gewoon hollywoodfilms (als je gaat generaliseren ). En dat is Schindler's List imho gewoon niet
    Ik wil hem hebben

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    zou het nou eindelijk eens zover zijn? Dat zou toch wel 1 van de belangrijkste releases voor mij zijn van komend jaar. Zelfs belangrijker dan LOTR ROTK .
    Hoho, niet overdrijven hè ?
    Maar Schindlers List is zeker nog één van de meest gewilde 'musthaves' op DVD, die ik zeker zal gaan aanschaffen. Prachtige ingrijpende film met een zeer goede rol van Liam Neeson.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  21. #21

    Standaard

    Het spijt me Christiaan om je teleur te stellen, maar Schindlers List om te beginnen wel grotendeels door Hollywood mensen gemaakt. En dan ook nog aan het roer King Hollywood himself.

    Verder zou je weten dat als je het boek hebt gelezen het verhaal hier en daar wel degelijk is aangedikt. Het hele einde dat Schindler in tranen is geroerd wanneer hij zich realiseert dat hij voor alle die materiele dingen als een speldje, de auto enz. nog veel meer joden had kunnen kopen komt niet eens in het boek voor en is dus duidelijk expres aangezet om onze emoties te spelen, typisch Hollywood trukje.

    Verder inderdaad ook een die ik wil hebben (ik heb gelukkig de videoband nog) en of het de belangrijkste release gaat worden. Nou wel een van de denk ik. De Star Wars box lijkt ook in de lucht te hangen voor eind volgend jaar, en verder inderdaad ROTK, maar wie weet ook eindelijk de juiste SE versie van the Matrix Trilogie.

    Ik denk dat ik nooit eerder zo diep tot in het hart door een film was geraakt als met Schindelers List. Het verdiend zeker in het pantheon der beste films ooit te worden geplaatst, maar om te stellen dat het juist geen Hollywood film is gaat mij wel een beetje te ver. Persoonlijk moet ik zeggen dat als je het toch over oorlogsfilms of series hebt ik Band Of Brother nog veel indrukwekkender vond.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Het spijt me Christiaan om je teleur te stellen, maar Schindlers List om te beginnen wel grotendeels door Hollywood mensen gemaakt. En dan ook nog aan het roer King Hollywood himself.
    Ik denk dat Christiaan meer bedoelt dat deze film niet direct doet denken aan een 'typische' Hollywood productie. Uiteraard vanwege het onderwerp en de manier waarop ie gemaakt is. Meestal worden de Hollywood producties op één hoop geveegd en afgedaan als puur entertainment. Vaak ten onrechte overigens. Schindlers list is natuurlijk een hele bijzondere film en welke film de 'belangrijkste' film is, zal iedereen voor zichzelf moeten uitmaken. LOTR en Star Wars zijn voor mij puur entertainment en deze film is staat voor mij toch op een ander nivo. Niet dat de een beter is dan de ander, maar het zijn gewoon films die niet te vergelijken zijn.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  23. #23

    Standaard

    Hier ben ik het volledig met je eens Mike . Zowel wat betreft Schindler's List als Hollywood film als wat betreft LOTR als entertainment.
    (PS: LOTR 4/5 disc zal wel vrij zeker een MOOIERE uitgave worden . Of Schindler's List moet ook in zo'n verpakking met zulke kwaliteits extra's worden uitgebracht)

  24. #24

    Standaard

    Ik was het ook niet echt eens met de vergelijking, maar gezien deze al gemaakt was ben ik ook daar vanuit gegaan.

    Ik kan inderdaad moeilijk Schinlders List entertainment gaan noemen, dat zal wel erg respectloos zijn, niet ?

    Als de TTT weer zo mooi gaat worden als ook FOTR was, dan zitten we geramd. Ooit aan het begin van deze thread die ik zelf heb geopend ooit geloof ik staat een lijst met extra's of mogelijke extra's en specificaties. Ik weet niet meer waar deze lijst vandaan komt, maar als dat het gaat worden ben ik zeer zeker niet ontevreden. Ik hoorde laatst ergens dat Spielberg geen commentaar bereid was te leveren, ook niet op deze film. Dus dat zou dan vervallen. Als er echter een documentaire wordt gemaakt over hoe de film is gemaakt zoals bij Close Encounters, Jurassic Park of recent Idiana Jones, dan denk ik dat het commentaar overbodig is en we genoeg hebben. Wat meer historische achtergrond zou ook niet verkeerd zijn. En verder zijn er geruchten geweest over een langere cut van de film in de plaats van de huidige 191 min.

    Nou ja en uiteraard DTS en breedbeeld, maar dat lijkt me nogal wiedes. Echter als de film met DTS wordt uitgebracht denk ik niet dat het op een 2-disc gaat lukken en moeten ze wel over om er eend 3 disc van de maken.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Ik hoorde laatst ergens dat Spielberg geen commentaar bereid was te leveren, ook niet op deze film. Dus dat zou dan vervallen.
    Ik ben niet zo vreselijk dol op director's comment. Niet dat ik ideeen achter de film niet graag hoor, integendeel juist. Alleen vind ik het zo'n gedoe om weer de hele film met alleen die stem van de regisseur te gaan kijken. Dan heb ik liever een docu met fragmenten. Ik denk dat veel meer mensen dat beter vinden dan nóg eens 3 uur te gaan zitten.

    Ik moet wel zeggen dat het commentaar bij Gladiator dermate boeiend was dat ik dat wél heb kunnen volhouden.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •