Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 274 worden weergegeven.

Discussie: Schindler's List

  1. #26

    Standaard

    Je hebt tegenwoordig toch ook scenespecifiek commentaar. Zoals recent bij The Right Stuff, zodat een aantal belangrijke scenes eruit worden gehaald en dat daar dan wat over gezegd wordt. Ik moet bekennen dat ik het ook nog maar een paar keer heb gedaan, maar die keren dat ik het commentaar heb beluisterd heb ik wel erg veel geleerd over de film. Echter is niet iedereen even goed in het leveren van audiocommentaar. Het commentaar van Mel Gibson bij Braveheart was echt zwaar bagger. Het commentaar daarintegen van de meeste Risley Scott films, of het commentaar van Peter Jackson bij Lord Of The Rings was echt heel erg goed. Maar heb hebt wel gelijk dat er al gauw overlap gaat plaatsvinden als je ook nog eens een grote documentaire erop gaat zetten. En wanneer het commentaar met te veel wordt gedaan veranderd het al snel in een enorme geitclub, en dat is ook niet de bedoeling.

    Zeker bij bepaalde historische films. Ik bedoel oudjes als Lawrencve Of Arabia Psycho en dat soort films had ik het zeer graag gezien. Gelukkig hebben anderen als Citizen Kane of Seven Samurai wel die optie. Hoe is dit nou aangepakt, met de technieken van toen, hoe hebben ze dat opgelost, erg interessant altijd.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Ik was het ook niet echt eens met de vergelijking, maar gezien deze al gemaakt was ben ik ook daar vanuit gegaan.

    Ik kan inderdaad moeilijk Schinlders List entertainment gaan noemen, dat zal wel erg respectloos zijn, niet ?
    Daarom is Schindler's List in mijn ogen ook een betere film: het is een film die daadwerkelijk wat weet uit te dragen. De gemiddelde hollywoodfilm is gewoon puur vermaak en entertainment. Films die echt een duidelijke boodschap hebben zijn in mijn ogen gewoon vaak beter. Zeker in dit geval. LOTR (welke dan ook) zijn gewoon puur vermaak. Niets meer, niets minder. Schindler's List zegt ook gewoon wat.
    Vandaar. En LOTR ROTK wordt voor volgend jaar toch als 1 van de belangrijkste releases gezien die er is.
    Nu is de vraag: waarom is een film belangrijk als release: omdat hij commercieel zo gigantisch goed gaat, of omdat de film een boodschap weet over te brengen? Voor mij is dat in dit geval het laaste waarom de film zo belangrijk is.
    Maargoed, dit zou wel eens een hele lange discussie kunnen worden . En dat was niet de bedoeling van deze trhead .

  3. #28

    Standaard

    Ook al kan ik niet ontkennen dat ook in Lord Of The Rings een enorme berg aan moraal is verwerkt. Zeer in Fellowship is dat keer op keer zichtbaar. Neem bijvoorbeeld het gesprek dat Gandalf en Frodo hebben wanneer ze de weg kwijt zijn in Moria, daar zit wel degelijk een diepere betekenis achter. Echter is dit meer een verpakte versie en gaat het de massa meer om de entertainment.

    Met Schindlers List is er daarnaast ook weinig te entertainen. En wordt het gewoon rechtstreeks in je gezicht gemept, en dat is niet altijd even prettig. Naast Schindlers List waren er nog wel een paar van dat soort films. Ik zag gisteren weer een keer Thin Red Line, ook zo'n film. Soms willen mensen denk ik ook gewoon even flink wakker geschud worden en met de harde realiteit worden geconfronteerd, al was het alleen maar om zich te realiseren hoe goed als wij het wel niet hebben.

  4. #29

    Standaard

    The Pianist? Ook een soortgelijke film . Ook recht in je gezicht.
    In mijn ogen zijn de LOTR films (tot nu toe dan) meer als amusement opgenomen en gemaakt dan werkelijk met de diepe betekenis erachter. De boeken ben ik met je eens dat er duidelijk wel diepere dingen inzitten, en die kom je logischerwijs meteen weer tegen in de film(s). Dat is natuurlijk normaal, anders moet je het volledig gaan herschrijven. Alleen die diepere betekenis is niet de bedoeling geweest van het maken van de films. En is het niet zo dat men met Schindler's List inderdaad wil laten zien hoe heftig het geweest is, hoe fout sommigen waren, en hoe heldhaftig anderen op hun beurt weer waren?
    al was het alleen maar om zich te realiseren hoe goed als wij het wel niet hebben
    Helaas beseffen we dat pas als we dit soort films bekijken. Dan hebben we zoiets van: "Oow, wacht, das waar ook. Ik geloof dat wij het wel goed hebben. ". Dat ben ik helemaal met je eens....

  5. #30

    Standaard

    Nou moet ik wel zeggen dat ik niet weet of ik de Pianist ook zo beoordeel. Ik vond persoonlijk de hele hype om de Pianist nogal boven proportie opgeklopt. In principe gaat het gewoon om een gast die telkens weer mazel heeft. Vlak voor dat ik deze film zag was ik bij een lezing geweest van een man die 11 concentratiekampen had overleefd. Als ik dat vergelijk met The Pianist, dan valt het nog wel mee. De onderduiker in The Pianist heeft in principe niets van de echte Holocaust meegekregen, hij is ver van de concentratiekampen verwijderd gebleven, en het einge is die razzia in the gettho en dat hij zijn familie verliest. Op zich al wel erg genoeg. Vanuit een histirisch standpunt is de film nogal achterhaald. Want ook hier wordt even weer flink een par keer in benadrukt dat niet iedereen fout was, dat wisten we toch al wel ? Ook Schinlders List vertelt een dergelijk verhaal, alleen begint Oscar zich ook pas heel erg laat te realiseren wat er echt aan de hand is, en dat hij moet ingrijpen.

    Denken over de Tweede wereld oorlog heeft in Nederland toch wel een erg sterg ideologisch karakter. Ik denk eigenlijk in de hele wereld wel. Het is meestal of wit of zwart. Maar meer een meer historisch onderzoek toont juist aan dat er een enorm grijs gebied tussen zit, en iedereen wel een beetje fout was, anders kon je gewoon niet overleven, zeker na 43 toen Duitsland Stalingrad had verloren en in het bezette gebied het roer massaal omgooide.

    En bepaalde feiten In Nederland liegen er inderdaad ook niet om :
    110.000 Joden geexporteerd (het hoogte in heel west Europa)
    De oorlogsproductie waar Nederland gedurende de oorlog volop aan mee werkte, en zo zelfs ten tijd van oorlog een tijd van economische expansie beleefde.
    Een ex minister-president (Colijn) die vindt dat we ons maar moeten neerleggen bij ons verlies en moeten samenwerken met de bezetter.

    Hieruit blijkt wel dat in vele regionen de Nederlanders erg fout bezig waren, maar in de strategie om te overleven valt het zelfs nog wel te rechtvaardigen, ook al is dat niet altijd even gemakkelijk.

  6. #31

    Standaard

    Je hebt hier inderdaad een aantal hele sterke punten om me onderuit te kunnen halen wat betreft de vergelijking tussen The Pianist en Schindler's List. Toch vindt ik wat betreft de grimmige sfeer en het uitdragen van een oorlogsbeeld toch dat allebei de films zo hun overeenkomsten hebben. Maar je hebt gelijk als je zegt dat The Pianist meer een film over een persoon op de vlucht is, waar Schindler's List overduidelijk over concentratiekampen gaat.
    Echter, je ziet ook duidelijk tot zeer duidelijk in beeld gebracht hoe heftig het is als er razia's plaats vinden, als je ziet hoe mensen uitgemoord worden Hoe men probeerde te overleven in de oorlog.
    1 van de pijnlijkere momente in de film:
    [spoiler:9ee7ac4f85]ze zitten in hun huis, en ze merken dat er een razia plaatsvindt in het pand tegenover ze. Ze doen de lichten uit, en kijken angstig af hoe het de "bezochte" joden afgaat. We zien de SS'ers de joden bevelen om op te staan. De arme oude man in zijn rolstoel kan dit niet. Duuuh . De rest weet je ook nog wel.....[/spoiler:9ee7ac4f85].
    Wat dat betreft hebben Schinder's List en The Pianist toch wel degelijk duidelijke overeenkomsten. Ze laten gewoon ontzettend straight in your face zien hoe het in het dagelijks leven kon verlopen als je een gele ster droeg....
    Misschien is dit nog wel een mooie discussie voor in het dvd-algemeen gedeelte voor we hier compleet off-topic geraken (mijn fout overigens )

  7. #32

    Standaard

    Ook daar zou ik vanuit een historisch theoretisch of historiografisch standpunt weer heel veel tegenin kunnen brengen, maar dat zal ik je maar besparen.

    Ja, daar ben ik het wel mee eens. Ik denk ook dat we daarom zulk soort film willen zien. Omdat we een idee willen krijgen hoe dat nou eigenlijk gegaan is. En omdat verschillende slachtoffers van de Tweede Wereld Oorlog nu nog in leven zijn is het zake dat we voor onze nabestaanden de boodschap goed meegeven : DIT NOOIT MEER !!!

    Het is daarom ook heel goed dat mensen als Spielberg God mag weten hoeveel Holocaust slachtoffers heeft geinterviewd en dit allemaal heeft vastgelegd. Ook met Band Of Brothers begon in die trand, door eerst de mensen van de 101ste Divisie zelf aan het woord te laten. Op den duur worden dit tijdloze documenten.

    In de geschiedenis zijn wij maar slechts voorbijgangers. Maar dat dat is de geschiedenis zelf, en is op den duur van geen tijd meer, maar iets van alle tijden.

  8. #33

    Standaard

    Schindler's List Confirmed For Spring 2004.

    Universal's December 16th release of Seabiscuit contains a selection of recent and upcoming Dreamworks / Universal DVD releases, and we are please to report that amongst them is a trailer for Spielberg's excellent Schindler's List.

    The trailer boldly states that the multi-Oscar winning World War II drama, that tells the true story of the Czech-born German businessman Oskar Schindler, is due for release during the Spring 2004.

    Bron: http://www.dvddebate.com/
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  9. #34

    Standaard

    inmiddels te bestellen bij amazon.com.......

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    inmiddels te bestellen bij amazon.com.......
    En daar is te lezen dat er ook een 'Gift Set' komt:
    Gift Set includes widescreen DVD, Schindler’s List: Images of the Steven Spielberg Film book, CD Soundtrack, senitype, and certificate of authenticity enclosed in an limited edition oversized plexiglas case.
    Yummy! Kijken of ik er plaatjes van kan vinden...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  11. #36

  12. #37

    Standaard

    Ziet er zeer goed uit
    Bekijk mijn: Gedeeltelijke Collectie en bluray
    UltraStarTrader (114)

  13. #38

    Standaard

    En natuurlijk die gift set gelijk besteld!!! :wink:
    Ziet er idd erg goed uit

  14. #39

    Standaard

    Ik wil die documantaire 'Broken Silence' er ook wel graag bij die in de VS op dezelfde datum uitkomt. Ik dacht eerst dat deze diss extra DVD zouden zijn die bij Schindlers List hoorde, met het bonusmateriaal, ik verheugde mij al op een kleine 5 uur aan bonus, maar nee, je moet het los kopen. Het is wel jammer dat het zelfs aan de giftset niet is toegevoegd. Ik denk dat dit echt een waardevolle toevoeging geweest zou zijn, en je echt een goed beeld van de gruwellen van de holocaust zouden kunnen geven. Het is wel jammer dat Paramount zo karig is met de extra's van de titel zelf, want daar mijn idee leent de film zich daar perfect voor.

    Alle andere films van Spielberg : E.T, Jaws, Indiana Jones, Jurassic Park, Close Encounters, A.I, Minority Report hebben allemaal ook fantastische extra's, waarom nou juist de meest geanticipeerde film niet. Een gemiste kans. Nou ja we weten nog niet wat de speelduur zou zijn van de 3 documantaires, maar het zou wel geen 3 uur zijn. Maar afwatchen tot Maart dan maar.

  15. #40

    Standaard

    De site van Van Leest geeft al behoorlijk uitgebreide informatie over de uitgave van Schindlers List.

    http://www.vanleest.nl/pages/product...00_mYl5USp3e2l

  16. #41

    Standaard

    Heb Broken Silence ook in de Pre-order staan bij Soon....

    Zit alleen nu ff te kijken of ik de giftset in NL met NL-subs zal halen..of de R1 die ik reeds in Pre-order heb....

    Moet nog even de verschillen checken, mochten die er zijn...

    De R2 komt er sowieso in normale versie..., maar welke giftset zal het worden...zijn ze hetzelfde qua inhoud....

    Greetz,
    Toine

  17. #42

    Standaard Giftset

    bron: www.schindlerslist.com

    BETREFT VOLGENS MIJ DE REGIO 1 !

    Release 9 maart 2004 !

    The Collector's Gift Set is a special limited box set that is a must-
    own for all DVD collectors

    THE GIFT SET INCLUDES:
    Special Plexiglass Casing Designed Exclusively for This Gift Set
    Collector's Edition Packaging Featuring Schindler's List in Its
    Original Widescreen Presentation
    A Rare Limited Edition Senitype
    Schindler's List: Images of the Steven Spielberg Film, a
    Stunning Picture Book Showcasing Images by
    Photographer David James with a Forward by Steven Spielberg
    The Original Soundtrack Including Academy Award® - Winning
    Music by Acclaimed Composer John Williams
    Certificate of Authenticity

    Disc 1
    Run Time: 3 Hours 16 Minutes
    MPAA Rating: R
    CARA Reasons: Language, Some Sexuality and Actuality Violence
    Bonus Features

    Voices From the List
    The Shoah Foundation Story with Steven Spielberg
    Cast and Filmmakers
    About Oskar Schindler

    Technical Information
    Audio

    English Dolby Digital 5.1 Surround
    French Dolby Digital 5.1 Surround
    Spanish Dolby Digital 5.1 Surround
    English DTS 5.1 Surround
    Captions: English
    Subtitles: French, Spanish
    Picture: Anamorphic Widescreen (1.85:1)
    B&W with Color Sequences

  18. #43

    Standaard

    Kortom...Geen engelse subs???



    Greetz,
    Toine

  19. #44

    Standaard

    Op dvdsoon staat weldegelijk eng. subs...
    ..
    hmm nu wordt het vaag...

    En als de R2 precies hetzelfde wordt als giftset....tja dan cancel ik en ga ik voor de R2....

    Mits zelfde inhoud he...boekje layout enz.

    Altijd handig NL tekst en NLO...

    Greetz,
    Toine

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door toine_schoots
    Kortom...Geen engelse subs???



    Greetz,
    Toine
    Als ik de beschrijving op schindlerslist.com zie, dan zitten die er idd niet bij, maar persoonlijk lijkt me dat weer erg onwaarschijnlijk, want volgens mij zitten bij elke engels gesproken dvd wel engelse subs.
    Ik wacht daarom ook echt op de NL-editie !

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Denniz1974
    Citaat Oorspronkelijk gepost door toine_schoots
    Kortom...Geen engelse subs???
    want volgens mij zitten bij elke engels gesproken dvd wel engelse subs.
    Dat hoeft niet. Ik heb er een paar zonder subs. Bij de ene film is het erger als de ander. Voornamelijk als ze met zwaar accent praten of mompelen. Doorgaans geen probleem (voor mij dan).
    Het is inmiddels een tijdje terug dat ik deze film heb gezien, maar werd er geen Duits gesproken?
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  22. #47

    Standaard

    Tja Duits, ik zou het echt niet weten. Misschien een paar woorden, maar ik weet het echt niet meer. (heeft iemand hem op video en kan die er misschien iets meer over zeggen ?

    Overigens staat die erover op www.playusa.com:

    Actors Liam Neeson ; Malgoscha Gebel ; Ralph Fiennes ; Shmulik Levy ; Ben Kingsley ; Caroline Goodall ; Embeth Davidtz ; Jonathan Sagalle
    Director Steven Spielberg
    Certificate Restricted
    Year 1993
    Screen Widescreen 1.85:1 Anamorphic
    Colour B&W ; Colour
    Languages English - Dolby Digital (5.1) ; DTS
    Additional Languages French, Spanish
    Subtitles English, French, Spanish
    Duration 196 minutes (approx)


    (giftset)

  23. #48

    Standaard

    Als je de aankondiging ziet op DVDTimes staan daar gewoon Engelse subs bij. Aangezien die info is gebasseerd op info van de uitgever, zal dat wel kloppen.

    Lees overigens net nog even de thread terug en zie dan dit staan:
    Captions: English
    Subtitles: French, Spanish
    English Captions betekent toch gewoon Engelse ondertitels? Closed Captions en subtitles zijn toch min of meer hetzelfde? Paniek om niets imo.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  24. #49

    Standaard

    dat lijkt mij ook !

    Blijft natuurlijk erg vreemd dat er veel verschillende dingen over deze release naar buiten komen die elkaar telkens weer tegenspreken ...

  25. #50

    Standaard

    Ik had graag die giftset gewild maar ik heb die CD al, welke ik dan straks dubbel heb. Verder vind ik het jammer dat ze ook niet die serie Broken Silence erbij in hebben gedaan. Denk dus dat ik gewoon apart voor de DVD van SL en de Serie ga, maar dan wel de R1 versie.

Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •