De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.

Discussie: brazil r2!

  1. #1

    Standaard brazil r2!

    Brazil is aangekondigd op r2 en r4 dvd. natuurlijk mag dit plaatje niet ontbreken in je collectie. In de uk was een tijdje geleden al bekend geworden dat hij ging komen, maar niet wat de specs zouden worden. Op michaeldvd is zojuist bekend geworden wat de specs op de regio 4 zijn. Aangezien het een fox titel is, is rederlijkerwijs aan te nemen dat de specs gelijk zullen zijn. vraag blijft wanneer Nederland? en waarom niet de overige extra's van de r0 criterion?

    FILM FACTS
    Rated: M15+
    Feature Running Time: 124 minutes
    DVD Features:
    Featurette:- "What is Brazil"
    Trailer

  2. #2

    Standaard Re: brazil r2!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE*
    en waarom niet de overige extra's van de r0 criterion?
    Trailer
    Omdat Criterion waarschijnlijk de exclusieve rechten heeft voor bepaalde extra's :wink:

  3. #3
    Super Member
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Nieuwerkerk ad IJssel

    Standaard

    En wat worden de specs van beeld en geluid? De CC is helaas niet anamorphic en slechts DD2.0 Verder wel een hele mooie uitgave, maar helaas goed aan de prijs....

  4. #4

    Standaard

    Kwaliteit kost nou eenmaal geld...... :wink:

  5. #5

    Standaard

    Totdat de extended editie van LOTR:FOTR uitkwam was de die Criterion-versie van Brazil HET grootste DVD-slagschip wat er op de markt was.

    Hij mist wel anamorfisch beeld en 5.1 of DTS geluid maar verder zit er alles op wat je je maar kunt wensen van een dvd-release.

  6. #6

    Standaard

    Ja verdoe je geld niet met een andere versie dan de Criterion. Deze 3 disc zal je meer dan behagen. Dat deed het mij overigens wel. En ik zie dat de film maar 124 min. duurt. Laat je daar niet mee afschepen gezien het feit de Criterion 142 min. duurt en de versie is zoals Terry Gilliam de film in gedachten had. En dit heeft bij universal nogal wat voeten in de aarde gehad. Alle andere versies zijn dus weer geknipt en bedoeld zoals Gilliam dat juist NIET wilde.

    Aan de Criterion editie heeft Gilliam zelf ook meegewerkt, daarom ook inderdaad dat je die extra's bij een andere versie wel op je buik kunt schrijven. De ondanks uitgekomen Criterion : Fear And Loathing is ook zeer de moeite waard.

  7. #7
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik lees op sommige websites dat de Criterion versie regio 1 is en op een andere dat ie regio 0 is. Kan iemand mij vertellen wat klopt?
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  8. #8

    Standaard

    Volgens deze link:

    http://www.dvdcompare.org.uk/compari...e.php?fid=1851

    is hij R0. Plus:
    This Region 0 disc can be bought in America and Canada
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  9. #9

    Standaard

    De Criterion 3-disc editie is inderdaad regio 0, maar wel NTSC dus daar moet je wel rekening mee houden.

  10. #10

    Standaard

    Maar hoe groot is het beeldkwaliteitsverschil tussen de R2 en de Criterion? Weet iemand dat? De Criterion is immers niet anamorf, maar wel gewoon 1:85.

  11. #11

    Standaard

    Sai schreef :
    Maar hoe groot is het beeldkwaliteitsverschil tussen de R2 en de Criterion? Weet iemand dat? De Criterion is immers niet anamorf, maar wel gewoon 1:85.
    Schijt aan die anamorf of niet! Hallo de R2 versie is weer zo'n gebutcherde
    (gecutte) versie waar je dus geen zak aan hebt, Plus het feit dat de R0
    2 extra discs met extra's heeft!

    Die R2 is dus helemaal niet om blij van te worden.
    Je moet er juist van janken!


    Dushen

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door godofgamblers
    Schijt aan die anamorf of niet!
    Nou nou, soms wil het nog weleens verschil maken of een film letterboxed of anamorf is uitgevoerd hoor! Of dat bij deze ook het geval is betwijfel ik, Criterion heeft wat dat betreft een goede naam. En als we naar de extra's en de cut kijken moge inderdaad duidelijk zijn welke versie de voorkeur heeft.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door godofgamblers
    Sai schreef :
    Maar hoe groot is het beeldkwaliteitsverschil tussen de R2 en de Criterion? Weet iemand dat? De Criterion is immers niet anamorf, maar wel gewoon 1:85.
    Schijt aan die anamorf of niet! Hallo de R2 versie is weer zo'n gebutcherde
    (gecutte) versie waar je dus geen zak aan hebt, Plus het feit dat de R0
    2 extra discs met extra's heeft!

    Die R2 is dus helemaal niet om blij van te worden.
    Je moet er juist van janken!

    Dushen
    Just for the record: is de R2 die 'love conquers all' versie of is het de 'directors cut'?

  14. #14

    Standaard

    Zover ik weet is ook de R2 uk uncut.

    Hij is zo'n 137 min.

    Bij imdb zie ik 142 min maar dat is ntsc, dus het klopt wel.
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Hiemstra
    Zover ik weet is ook de R2 uk uncut.

    Hij is zo'n 137 min.

    Bij imdb zie ik 142 min maar dat is ntsc, dus het klopt wel.
    Da's dan inderdaad de 'directors cut' dan. Ik dacht al: 'hebben ze die LCA-versie nou nog niet in de diep gat gegooit en begraven?'.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •