Pagina 30 van 40 EersteEerste ... 20262728293031323334 ... LaatsteLaatste
De resultaten 726 tot 750 van 1000 worden weergegeven.

Discussie: MediaMarkt Algemeen

  1. #726

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Maar niet iedereeen heeft een rijbewijs, dus niet iedereen kan spijtig genoeg naar de duitse MM vestigingen
    Er zijn meer vervoersmiddelen dan alleen de auto.

  2. #727

    Standaard Re:

    Vorig jaar mei nog bij Saturn Hamburg geweest (grootste consumentenelektronica winkel ter wereld), en enkele MediaMarkten in Berlijn, maar ondanks het grote aanbod was het er overal maar relatief rustig.
    Saturn Keulen schijnt de grootste te zijn. Daar ben ik met het voorjaar geweest en dat was 1 hele verdieping dvd's en cd's. Mijn portemonnee was er minder blij mee. Ligt op loopafstand van Keulen HBF.

  3. #728

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Saturn Keulen schijnt de grootste te zijn. Daar ben ik met het voorjaar geweest en dat was 1 hele verdieping dvd's en cd's. Mijn portemonnee was er minder blij mee. Ligt op loopafstand van Keulen HBF.
    Even nagezocht.

    Die Saturn in Keulen is 10.000 m2 groot terwijl die in hamburg met 18.000 m2 bijna 2 keer zo groot is.
    De betreffende Saturn in Keulen heeft blijkbaar wel een grotere media afdeling dan Hamburg, naar het schijnt zelfs de grootste media afdeling ter wereld.
    Verder zit er in in de binnenstad van Keulen nog een concept store van Saturn die vorig jaar is vernieuwd en uitgebreid naar 6500 m2.

    (PS die concept store in de binnenstad blijkt een normale Saturn, maar met 6500 m2 nog altijd één die zich kan meten met de grotere MediaMarkten hier in Nederland)
    Laatst aangepast door Frenkel : 25-07-2019 om 10:39
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  4. #729

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Maar niet iedereeen heeft een rijbewijs, dus niet iedereen kan spijtig genoeg naar de duitse MM vestigingen
    Een tip:

    Voor 31 Euro koop je een "schoner tag ticket single NRW"
    Deze is een dag geldig in (met uitzondering van IC en ICE) al het OV in heel Noordrijn-Westfalen, ook geldig vanaf grensstations als Arnhem en Venlo.
    Door de weeks na 9.00 uur en in het weekend de gehele dag.

    Online: https://fahrkarten.bahn.de/privatkun...-NRW_LZ03#stay
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  5. #730

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Er zijn meer vervoersmiddelen dan alleen de auto.
    Zou jij vanaf Schijndel (Noord Brabant, waar ik dus woon) op de fiets naar Duitsland gaan als je er zou wonen?? nou sorry maar ik toch echt niet. Is mij toch echt te ver. En verder zijn er geen enkele andere mogelijkheden voor me. Dus .... weinig keuze he!!! En wordt nogal prijzig als ik eerst naar eens grensstad zou moeten reizen met bus en trein, en dan vervolgens zo'n ticket kopen. En ik ken er helemaal de weg niet, dus verdwaal zo. Dan zou ik nog liever gaan met iemand uit de buurt, dan dat ik dat alleen moet gaan doen.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 25-07-2019 om 12:17

  6. #731

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Even nagezocht.

    Die Saturn in Keulen is 10.000 m2 groot terwijl die in hamburg met 18.000 m2 bijna 2 keer zo groot is.
    De betreffende Saturn in Keulen heeft blijkbaar wel een grotere media afdeling dan Hamburg, naar het schijnt zelfs de grootste media afdeling ter wereld.
    Verder zit er in in de binnenstad van Keulen nog een concept store van Saturn die vorig jaar is vernieuwd en uitgebreid naar 6500 m2.

    (PS die concept store in de binnenstad blijkt een normale Saturn, maar met 6500 m2 nog altijd één die zich kan meten met de grotere MediaMarkten hier in Nederland)
    Voor de compleetheid het is deze Saturn: https://www.google.com/maps/place/SA...22!4d6.9564165

  7. #732

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Zou jij vanaf Schijndel (Noord Brabant, waar ik dus woon) op de fiets naar Duitsland gaan als je er zou wonen?? nou sorry maar ik toch echt niet. Is mij toch echt te ver. En verder zijn er geen enkele andere mogelijkheden voor me. Dus .... weinig keuze he!!! En wordt nogal prijzig als ik eerst naar eens grensstad zou moeten reizen met bus en trein, en dan vervolgens zo'n ticket kopen. En ik ken er helemaal de weg niet, dus verdwaal zo. Dan zou ik nog liever gaan met iemand uit de buurt, dan dat ik dat alleen moet gaan doen.
    Je moet er wat voor over hebben tegenwoordig. Pak de bus of fiets naar Den Bosch en dan verder met de trein richting Duitsland. Zo moeilijk is het niet.

    En dat verdwalen... Iedereen heeft tegenwoordig een gsm met internet, dus Google maps raadplegen moet ook nog wel lukken lijkt me.

  8. #733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Vorig jaar mei nog bij Saturn Hamburg geweest (grootste consumentenelektronica winkel ter wereld), en enkele MediaMarkten in Berlijn, maar ondanks het grote aanbod was het er overal maar relatief rustig.

    De gouden tijden zijn allang voorbij voorbij voor de MediaMarkt.
    Ooit hebben ze zowat alle kleine electronica zaken van de markt geconcurreerd. Inmiddels lijken ze de boot te missen, zijn niet meer van deze tijd en lijken ze zelf het slachtoffer te worden van marktwerking.

    Het is al weer een tijd geleden dat ik bij MediaMarkt Eindhoven ben geweest, toen hadden ze de winkel zojuist omgebouwd tot een MediaMarkt nieuwe stijl.

    Wat een verschrikkelijk concept is/was dat.
    Ik weet niet of het nog altijd zo is daar ?
    De Mediamarkt in Eindhoven is werkelijk verschrikkelijk geworden na de verbouwing.
    Het ziet d'r allemaal beter uit dan voorheen, maar daar waar ze voor de verbouwing nog altijd leuke koopjes hadden met die lage stellage met titels van €5 die regelmatig vernieuwd werd en die bak bij de roltrap liggen d'r nu al maandenlang dezelfde titels voor veel te hoge prijzen.
    Ik haal d'r nooit meer iets.

  9. #734

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Voor de compleetheid het is deze Saturn: https://www.google.com/maps/place/SA...22!4d6.9564165
    Dat is de gene van 6500 m2 die vorig jaar is verbouwd, Bij het station zit er een van 10000 m2 (Saturn Colonge Hansaring), die, naar eigen zeggen, de grootste media afdeling ter wereld heeft.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  10. #735

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Dat is de gene van 6500 m2 die vorig jaar is verbouwd, Bij het station zit er een van 10000 m2 (Saturn Colonge Hansaring), die, naar eigen zeggen, de grootste media afdeling ter wereld heeft.

    Ik kom regelmatig bij de Saturn Hansaring (paar keer per jaar als ik naar konzerten ga in Keulen).
    Is ongeveer 15 tot 20 minuten lopen vanaf het station.
    Het bestaat eigenlijk uit 2 panden.
    Apparatuur en witgoed is in een ander pand dan de media(overkant van de straat.)
    Weet niet of het de grootste media afdeling van de wereld is maar wel heel groot en uitgebreid.
    Krijg hier toch wel telkens een paar uurtjes om.
    De andere Saturn ligt midden in het winkelcentrum en is ook best de moeite waard(enorme verbetering in vergelijking toen deze nog in de kaufhof zat).
    Er is wel vaak prijsverschil voor de zelfde Blu-ray's/dvd's tussen beide filialen.
    De Media Markt in Keulen is toch een heel stuk minder interessant dan de Saturn.

  11. #736

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Dat is de gene van 6500 m2 die vorig jaar is verbouwd, Bij het station zit er een van 10000 m2 (Saturn Colonge Hansaring), die, naar eigen zeggen, de grootste media afdeling ter wereld heeft.
    Bedankt voor de tip. Ik zet hem op de lijst voor als ik weer eens in Keulen ben. Ik ben de laatste keer het centrum niet uitgeweest (kwam er per trein vanaf Aachen).

  12. #737

    Standaard

    Bij MM Alexandrium heeft een idioot bedacht dat ze geen prijzen meer op de films zelf doen, maar dat je elke film zelf moet scannen voor de prijs.
    Voorheen zag je nog wel eens een film met een prijsje die leuk genoeg was om mee te nemen, nu is dat dus verdwenen. Ik ga echt niet elke keer naar die scanner toe lopen met films. Helaas, nooit meer daar kopen dus.

  13. #738

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Bij MM Alexandrium heeft een idioot bedacht dat ze geen prijzen meer op de films zelf doen, maar dat je elke film zelf moet scannen voor de prijs.
    Voorheen zag je nog wel eens een film met een prijsje die leuk genoeg was om mee te nemen, nu is dat dus verdwenen. Ik ga echt niet elke keer naar die scanner toe lopen met films. Helaas, nooit meer daar kopen dus.
    Dit mag ook niet in Nederland. Artikelen in winkels moeten duidelijk geprijsd zijn: https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...-product-staan

  14. #739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dit mag ook niet in Nederland. Artikelen in winkels moeten duidelijk geprijsd zijn: https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...-product-staan
    Dat is wel een hele leuke. Ga ik toch eens aankaarten daar.

  15. #740

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dit mag ook niet in Nederland. Artikelen in winkels moeten duidelijk geprijsd zijn: https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...-product-staan
    Bij Mediamarkt Ekkersrijt in Eindhoven is dit ook 't geval, daar zijn geen prijzen aanwezig en moet je alles scannen.

  16. #741

    Standaard

    Nou, dan stel ik voor dat ze bij Media Markt een systeem invoeren waarbij je zelf de prijs mag bepalen die je voor een product over hebt... Wat een vreemd gedoe allemaal, zeg!
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  17. #742

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j0enne Bekijk bericht
    Bij Mediamarkt Ekkersrijt in Eindhoven is dit ook 't geval, daar zijn geen prijzen aanwezig en moet je alles scannen.
    MM Centrum daar zijn de schijfjes gewoon geprijsd. Maar ik ken de afdelingschef daar goed, zal het wel eens aankaarten.

  18. #743

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dit mag ook niet in Nederland. Artikelen in winkels moeten duidelijk geprijsd zijn: https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...-product-staan
    Zie ook https://www.consuwijzer.nl/prijzen-e...-product-staan

    MM Utrecht heeft de dvd-afdeling verplaatst naar net naast de wasmachine's. Erachter is 1 grote bouwkeet. Qua grootte was het niet veel anders dan eerder wellicht ietsje kleiner maar van alle soorten was gewoon genoeg aanwezig. Ik zag zelf niet iets dus was snel weer weg.

  19. #744

    Standaard

    Dit is in de Mediamarkt in Maastricht ook het geval. Erg absurd. Je moet inderdaad titel per titel scannen en het scannen verloopt ook nog niet eens vlot, in 1 geval werd de barcode niet herkend en telkens is er een 'lag' tijd. Dit systeem is ook al actief in de FNAC winkels in België, waar je enkel uitzonderlijk een titel diende te scannen, het overgrote gedeelte had alsnog prijsetiketten. Erg domme policy en onnodige omslachtigheid om de drempel om fysieke media te kopen, nog maar eens te verhogen. "Ik ben toch niet gek"?
    Laatst aangepast door bumblefeet : 29-07-2019 om 12:53

  20. #745

    Standaard

    Dan zijn ze illegaal bezig. Bedrijfsleiding aanspreken hierover of anders aangifte gaan doen van illegale praktijken. Moet je eens kijken hoe snel ze het dan veranderen.

  21. #746

    Standaard

    Ik zie toch misschien wel een maas: "De prijs kan op het product zelf staan of op het rek waarin het product ligt."

    Wat nu als de scanner zich op hetzelfde rek bevindt als de blu-ray's? Dat is echt niet in gevallen zo trouwens, maar bij 1 rek wel.

  22. #747

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik zie toch misschien wel een maas: "De prijs kan op het product zelf staan of op het rek waarin het product ligt."

    Wat nu als de scanner zich op hetzelfde rek bevindt als de blu-ray's? Dat is echt niet in gevallen zo trouwens, maar bij 1 rek wel.
    En nog een aanvulling hierop:
    De aanduiding van de verkoopprijs en de prijs per meeteenheid vindt plaats op, in of nabij het product of het monster, dan wel op de verpakking of op het voorwerp, waarin het zich bevindt. Ten aanzien van elke nabij een product of een monster vermelde verkoopprijs en prijs per meeteenheid blijkt duidelijk op welk product deze aanduiding betrekking heeft.

    Zie Artikel 4.

  23. #748

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En nog een aanvulling hierop:
    De aanduiding van de verkoopprijs en de prijs per meeteenheid vindt plaats op, in of nabij het product of het monster, dan wel op de verpakking of op het voorwerp, waarin het zich bevindt. Ten aanzien van elke nabij een product of een monster vermelde verkoopprijs en prijs per meeteenheid blijkt duidelijk op welk product deze aanduiding betrekking heeft.

    Zie Artikel 4.
    Precies, in Nederland moeten producten duidelijk geprijsd zijn en dit valt daar overduidelijk niet onder. Je kunt immers niet zien wat het kost en moet er een handeling voor doen die vergelijkbaar is met aan medewerker vragen wat iets kost. Dat mag dus niet in een winkel gericht op consumenten (in groothandels wel). Dingen die je in het buitenland vaak ziet, bijv artikelen in etalage zonder prijs, mogen hier ook niet, net zomin als horloges of zonnebrillen in een vitrine waarbij de prijsjes 'weggedraaid' zijn in het bandje of achter het pootje (in de VS heel gewoon). Wellicht mag het in Duitsland wel, waardoor MM deze praktijk hanteert, maar dus niet in Nederland.

    Aangifte doen zal weinig zin hebben (de politie gaat echt niet de MM binnenvallen, niet alles wat illegaal is is een zaak van de politie), maar je kunt het wel bijv bij de Consumentenbond melden, of bij MM landelijk.
    Laatst aangepast door Oakey : 29-07-2019 om 17:41

  24. #749

    Standaard

    Ik verwacht dat MediaMarkt echt wel heeft onderzocht of dit juridisch mag.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  25. #750

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Ik verwacht dat MediaMarkt echt wel heeft onderzocht of dit juridisch mag.
    Alleen mag het niet he, dus hebben ze het niet onderzocht.
    Misschien denken ze dat ze er mee weg komen, maar dat is wat anders.

    Het zijn ook producten waarbij de prijs meteen duidelijk moet zijn, anders dan bijv een tube tandpasta die ongeveer hetzelfde kost. Een dvd of bluray kan €2 kosten of €40.
    Laatst aangepast door Oakey : 29-07-2019 om 18:56

Pagina 30 van 40 EersteEerste ... 20262728293031323334 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •