Pagina 37 van 40 EersteEerste ... 273334353637383940 LaatsteLaatste
De resultaten 901 tot 925 van 1000 worden weergegeven.

Discussie: MediaMarkt Algemeen

  1. #901

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Afgelopen week in Mediamarkt Rotterdam Alexandrium geweest.
    Nou het is erg triest gesteld met de film afdeling daar.
    Een paar rekjes, alles ook nog eens niet geprijsd, er hangen een soort tablets 2 stuks om het product te scannen voor de prijs, maar die werken niet.
    Alles, blu ray dvd en ook nog cd's en lp's zijn in een hoek gepropt.
    Daar ga ik in ieder geval niet meer heen. Het is zo jammer dat dat weg is.
    Klopt helemaal. Je zag de Blu-ray/DVD afdeling daar met de jaren slechter worden. Na de laatste verbouwing is het helemaal uien daar. Ga er ook niet meer naartoe.
    Zelfde geldt overigens nu ook voor MediaMarkt Rotterdam-Centrum, het aanbod daar is ook gereduceerd van een best wel leuke opgezette afdeling met een ruime keuze aan Blu-rays/DVD's jaren geleden naar een handjevol dure rommel nu.
    MediaMarkt Beijerlandselaan is altijd al knudde geweest.
    Dus bye bye MediaMarkt Rotterdam, zet daar in elk geval geen stap meer over de drempel.
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  2. #902

    Standaard

    Tja, de meeste mensen in Nederland kijken liever films via Netflix, Prime of Disney+.

    In Duitsland leeft films kopen veel meer dan hier. De winkels daar puilen nog uit van de films, vaak met veel gelimiteerde dingen zoals media books.

    Maar goed, de verloedering is natuurlijk al dik 10 jaar aan de gang.

  3. #903

    Standaard

    Het assortiment van films is in Ede ook aan het krimpen. Veel rekken zijn nu leeg en UHD wil ook niet doorbreken. Is ook niet vreemd als je kijkt hoe films uitgebracht worden en wat ze er voor vragen. Ik ben ook vaak niet meer vrolijk als ik de winkel verlaat met een paar schijven.

    Loop je naar de andere kant van de winkel dan zie je alleen nog dozen en rekken met balkjes en boxjes. Je kunt er niet meer naar toe gaan om een set als de HK Citation Towers te gaan beluisteren, omdat ze daar geen ruimte meer maken om ze fatsoenlijk te plaatsen. Ben benieuwd of ze wat met een set als de A9 van Sony gaan doen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 15-09-2021 om 22:20
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #904

    Standaard

    De prijzen van Bol actie vorige week waren top. 3 voor 35.
    Blijkbaar kan het wel, want ook die actie zal niet verliesgevend zijn. De meeste heb ik redelijk goedkoop door acties en vooral hanteren verkeerde prijzen door amazon (fr, it en nl). 5 en 7 euro per titel. Dus soms 30 euro voor een steelbook wil ik wel eens uitgeven.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  5. #905

    Standaard

    Mediamarkt te Eke sluit op 01/10/2021 zijn deuren. Dit filiaal was omwille van de inzet van een medewerker (die ook op internet actief is) gekend omwille van zijn iets ruimere aanbod qua blu-ray, cd & vinyl.

    Daarnaast zouden ook opnieuw 2 mediamarkt-filialen in Belgische Makro's verdwijnen.

    Het personeel zou aan de slag kunnen blijven in andere filialen.
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 17-09-2021 om 16:59

  6. #906

    Standaard

    MediaMarkt richt zich op de massa en de massa koopt bijna geen films meer op schijf,
    Meerdere oorzaken, streaming natuurlijk maar ook de prijzen. een reguliere BR nieuw kost vaak nog gewoon dik 15 tot 25 euro en onderttussen worden de neiuwste releases ook nog steeds op DVD uitgebracht waardoor de BR prijs eigenlijk te hoog blijft. Die situatie in combinatie met streaming is funest voor de liefhebbers.

  7. #907

    Standaard

    Mediamarkt Rotterdam Centrum wordt Techvillage: https://retailtrends.nl/news/65315/m...t-in-rotterdam

    In Milaan was dit al. Als ik het zo lees, heb je er dus weinig meer te zoeken. De laatste keer was de dvd-afdeling al geminimaliseerd in een hoekje.

  8. #908

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    MediaMarkt richt zich op de massa en de massa koopt bijna geen films meer op schijf,
    Meerdere oorzaken, streaming natuurlijk maar ook de prijzen. een reguliere BR nieuw kost vaak nog gewoon dik 15 tot 25 euro en onderttussen worden de neiuwste releases ook nog steeds op DVD uitgebracht waardoor de BR prijs eigenlijk te hoog blijft. Die situatie in combinatie met streaming is funest voor de liefhebbers.
    Spijtig genoeg blijft men inderdaad nog vasthouden aan DVD, blijkbaar toch nog heel veel mensen die de stap naar Blu-ray niet hebben willen of kunnen maken.
    Kwaliteitswinst is zo veel als men Blu-ray zou omhelzen, laat staan UHD. Maar men kiest er blijkbaar toch voor om op inferieure manier een film te begluren....
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  9. #909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Mediamarkt Rotterdam Centrum wordt Techvillage: https://retailtrends.nl/news/65315/m...t-in-rotterdam

    In Milaan was dit al. Als ik het zo lees, heb je er dus weinig meer te zoeken. De laatste keer was de dvd-afdeling al geminimaliseerd in een hoekje.
    Succes ermee zou ik zeggen. Van het weekend daar geweest en ze zaten middenin de verbouwing, maar het was qua fysieke media om te janken. Ik dacht bij mijzelf dat het weleens de laatste keer geweest zou kunnen zijn dat ik hier kwam, maar nu ik dit lees, heb ik dat nog sterker.

  10. #910

    Standaard

    Ik ben er sinds de coronacrisis niet meer geweest (nou ja, die ene keer in Amsterdam dan, maar dat is meer Fame dan MM) en ik kan niet zeggen dat ik het gevoel heb dat ik iets heb gemist.

  11. #911

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    Spijtig genoeg blijft men inderdaad nog vasthouden aan DVD, blijkbaar toch nog heel veel mensen die de stap naar Blu-ray niet hebben willen of kunnen maken.
    Kwaliteitswinst is zo veel als men Blu-ray zou omhelzen, laat staan UHD. Maar men kiest er blijkbaar toch voor om op inferieure manier een film te begluren....
    Ik kan daar dus ook niet bij. Maar ja zolang ook nieuwe fims nog steeds gewoon op DVD uitgebracht blijven worden en daardoor de BR prijs kunstmatig hoog gehouden wordt zal de BR niet echt doorbreken. Nieuwe film op DVD 16,99, BR minimaal 24,99 en UHD als die er is 29,99 of meer..Dat zijn zo een beetje de gemiddelde prijzen geloof ik.
    Spelers idem dito, DVD spelers worden nog steeds verkocht, aanbod BR spelers is een stuk kleiner en UDH al helemaal.

  12. #912

    Standaard

    Dvd-spelers en blurayspelers worden nauwelijks nog verkocht, ze zijn wel nog te krijgen, dat klopt, net als cd-spelers. Maar veel vraag is er niet meer. Heb paar jaar geleden mijn oude plasmatv goed verkoxht aan een handelaar, mijn regiovrije dvd- en mijn blurayspeler wilde hij niet eens meenemen, geen vraag meer naar. En ken ook mensen die bij een grote platte store werken, die hebben ze niet eens meer in de winkel staan.

    De prijs van zowel dvd’s als blurays is veel te hoog voor de gemiddelde consument. Voor het geld van 1 dvd kun je 4 maanden amazon streamen. Dat doet iedereen dan ook. Maar ook als de prijs lager zou zijn zou het niet interessant zijn voot de massa. Zie spotify en de prijzen van cd’s. Daar geldt hetzelfde.

    Ze worden nog wel verkocht, maar ook aan een zeer selecte groep die niet kan of wil streamen.

  13. #913

    Standaard

    Playstations en Xboxen spelen ook DVD’s, Blu-rays en UHD’s af.

  14. #914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    Spijtig genoeg blijft men inderdaad nog vasthouden aan DVD, blijkbaar toch nog heel veel mensen die de stap naar Blu-ray niet hebben willen of kunnen maken.
    Kwaliteitswinst is zo veel als men Blu-ray zou omhelzen, laat staan UHD. Maar men kiest er blijkbaar toch voor om op inferieure manier een film te begluren....
    Tegenwoordig verkopen ze veel troep en heeft alles ook 'Dolby Audio', waardoor je als leek kan denken dat het geluid van DVD en OnDemand net zo goed zal zijn als van UHD. Dergelijke fratsen van Dolby zijn alleen maar om bekendheid te genereren en hebben dus weinig met kwaliteit te maken. Als filmmaatschappij moet je er dus voor zorgen dat die logo's op de cover staan, zodat wij ze in de winkel kunnen laten staan/liggen.

    Ze zouden er dus voor moeten zorgen dat er duidelijker onderscheid gemaakt kan worden tussen 'Dolby Atmos' met "TrueHD" en "Digital Plus" als drager en apparaten verkopen die geluid wel goed kunnen weergeven. Anders kunnen de filmmaatschappijen misschien beter codecs gebruiken waar niet zo veel mee gesjoemeld kan worden.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 06-10-2021 om 23:00
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  15. #915

    Standaard

    Vandaag met mijn moedertje naar Utrecht geweest om een dagje te shoppen en uiteraard even langs de Media Markt gelopen, want dat ligt op de route naar de bus. Nou ja, de verbouwing van de winkel is op zich best gelukt, maar de muziek- en filmsectie is om te janken.

    Hoge prijzen voor films die je voor een habbekrats bij de kringloop of online kunt kopen en de keuze is zeer beperkt. 70% bestaat uit dvd's, 28% uit blu-ray en 2% uit 4K/UHD. De muzieksectie beperkt zich tegenwoordig tot een rijtje pop/rock, wat metal en vinyl.

    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 13-10-2021 om 19:13

  16. #916

    Standaard

    Lekker links laten liggen dus deze tent, het bezoeken niet meer waard voor onze hobby....
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  17. #917

    Standaard

    In Brugge viel het gisteren nogal mee. Er was vooral veel keus in 4K, wat me verbaasde, en ook bij de sectie TV-series mijn gading gevonden met Legends of Tomorrow 5.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #918

    Standaard

    Duitsland is ook altijd wel oke, het lijkt wel alsof het aanbod in NL wordt afgeschaald. Logisch ook wel, aangezien hier steeds minder liefhebbers voor fysieke media zijn. Streaming is het credo geworden, helaas.

  19. #919

    Standaard

    Vergeleken met de omringende landen leeft het kopen van films op fysieke media helemaal niet hier.

    Het afschalen van voorraad is natuurlijk al een tijdje aan de gang, maar het feit dat er steeds minder verkocht lijkt te worden is niet alleen te wijten aan de klant en streaming, maar ook aan de vrij lakse houding van de winkels zelf.

  20. #920

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Vergeleken met de omringende landen leeft het kopen van films op fysieke media helemaal niet hier.

    Het afschalen van voorraad is natuurlijk al een tijdje aan de gang, maar het feit dat er steeds minder verkocht lijkt te worden is niet alleen te wijten aan de klant en streaming, maar ook aan de vrij lakse houding van de winkels zelf.
    En de hoge prijzen. Na het faillissement van V&D gooide MM de prijzen flink omhoog. En dat was de start van de daling van de verkopen. Nieuwe seizoenboxen waren daarvoor altijd net onder de 30 en daarna zo boven de 40. Zodoende kocht ik vanaf die tijd nooit meer als het net uit was.

  21. #921

    Standaard

    Triest nieuws voor de liefhebbers van de ''3 = 2'' actie: Hoogstwaarschijnlijk gaat deze actie er niet meer komen!!!

    Dit is besloten omdat in vrijwel elke vestiging er amper nog aanbod is & daarom komt deze er niet meer.

    De directie heeft dit besloten na een check van de filialen.

    Dit nieuws heb ik van een leidinggevende van de Media Markt vernomen.

  22. #922

    Standaard

    Dat is jamer, maar niet verrassend gezien de situatie van fysieke media hier in Nederland.

  23. #923

    Standaard

    Is dit ook van toepassing op de Belgische Mediamarkt winkels?

  24. #924

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BluRay4Life Bekijk bericht
    Is dit ook van toepassing op de Belgische Mediamarkt winkels?
    Geen idee, dat zou je eens moeten vragen in een Belgisch filiaal.

  25. #925

    Standaard

    Bedankt voor je antwoord. Probleem is als je het in de winkels vraagt, het personeel meestal zelf niet weet wanneer deze aktie nog eens is. Zij krijgen deze info blijkbaar ook maar last minute.

Pagina 37 van 40 EersteEerste ... 273334353637383940 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •