Pagina 38 van 40 EersteEerste ... 2834353637383940 LaatsteLaatste
De resultaten 926 tot 950 van 1000 worden weergegeven.

Discussie: MediaMarkt Algemeen

  1. #926

    Standaard

    De laatste keer dat ik in een Media Markt was toen een dergelijke actie liep, is ongeveer vier jaar geleden en toen kon ik al niet slagen. Kon me toen ook niet aan de indruk onttrekken dat men voorafgaande aan de actie de prijzen stilletjes verhoogd had. Nee, dan zijn de acties van bol.com in de meeste gevallen een stuk aantrekkelijker.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #927

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BluRay4Life Bekijk bericht
    Bedankt voor je antwoord. Probleem is als je het in de winkels vraagt, het personeel meestal zelf niet weet wanneer deze aktie nog eens is. Zij krijgen deze info blijkbaar ook maar last minute.
    Ik ben goed bevriend met de afdelingsleider, dus ik weet normaal gesproken ruim van te voren wanneer er zo'n actie is. En zodoende weet ik ook dus wat er speelt, en vandaar dat ik dit te horen heb gekregen. Ik vind het jammer dat de actie er dus niet meer gaat komen (onder voorbehoud!!!), want hij kwam altijd van pas wat mij betreft.

  3. #928

    Standaard

    Ik ben al jaren geleden afgehaakt op de Nederlandse MM vwb aanbod Bluray en UHD. Veel te weinig keuze, en prijzen die echt exorbitant hoog zijn, zelfs met aanbiedingen. Dan kan je het beter bij Amazon of soms zelfs via Bol.com aanschaffen voor een lagere prijs. Heel goed dat de MM hiermee stopt, dit ging nergens meer over.

  4. #929

    Standaard

    Ik heb al jaren geen film meer gekocht daar. En waarom zou ik ook als het online veel goedkoper is?

    Je bent een dief van je eigen portemonnee en die nostalgische gevoelens van 'lekker door de bakken struinen' ben ik ook allang kwijt.

  5. #930

    Standaard

    Hoe is het aanbod van MM in Tilburg? Vergelijkbaar met Utrecht of slechter? Ik ga morgen winkelen in Tilburg i.c.m. textielmuseum erna.

  6. #931

    Standaard

    Ik ben gisteren toevallig in Den Haag geweest en heb daar het aanbod, of beter het gebrek eraan, eens met eigen ogen mogen aanschouwen. Jullie overdrijven werkelijk niet, dit is om te huilen. Ik overdrijf niet door te stellen dat een Mediamarkt zoals die van Schoten makkelijk het honderdvoudige aanbiedt.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #932

    Standaard

    Ik ken persoonlijk de verantwoordelijke van Schoten.

    Via deze bron vernam ik dat vanaf 12 tot 18 december er weer een 2+1 actie is bij de entertainmentafdeling.

  8. #933

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door smooth Ron Bekijk bericht
    Ik ken persoonlijk de verantwoordelijke van Schoten.

    Via deze bron vernam ik dat vanaf 12 tot 18 december er weer een 2+1 actie is bij de entertainmentafdeling.
    Misschien bij jullie in Belgie, maar hier niet.

  9. #934

    Standaard

    Ik begin me af te vragen of Mediamarkt over een paar jaar nog bestaat. De winkels worden steeds rommeliger, het (nauwelijks aanwezige) personeel oogt steeds ongeïnteresseerder en als ik iets zoek wat ze op de website hebben staan dan is het 9 van de 10 keer niet aanwezig in de winkel. Over het steeds kleiner wordende aanbod van fysieke media heb ik het dan nog niet eens want dat dat er uit gaat weten we eigenlijk al meerdere jaren. Maar ik vraag me eigenlijk af of de keten als geheel het wel gaat redden: in ieder geval als keten van fysieke winkels dan. Het concept van de winkels is al heel lang niet meer aangepast en de toeloop lijkt ook al lang dalende.

    Ik denk dat er binnen 5 jaar wel berichten als "Mediamarkt in zwaar weer" of "Mediamarkt vraagt uitstel van betaling aan" in de media gaan verschijnen.

  10. #935

    Standaard

    Hier in Nederland kan je ze inderdaad wel sluiten, bijna iedereen is gewend aan internet shoppen, ook voor grotere aankopen zoals witgoed ed. In landen om ons heen, zoals Duitsland, zie ik dat niet zo snel gebeuren omdat daar het aanbod en interesse groot is. Maar hier inderdaad wordt het erg troosteloos.

  11. #936

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik begin me af te vragen of Mediamarkt over een paar jaar nog bestaat. De winkels worden steeds rommeliger, het (nauwelijks aanwezige) personeel oogt steeds ongeïnteresseerder en als ik iets zoek wat ze op de website hebben staan dan is het 9 van de 10 keer niet aanwezig in de winkel. Over het steeds kleiner wordende aanbod van fysieke media heb ik het dan nog niet eens want dat dat er uit gaat weten we eigenlijk al meerdere jaren. Maar ik vraag me eigenlijk af of de keten als geheel het wel gaat redden: in ieder geval als keten van fysieke winkels dan. Het concept van de winkels is al heel lang niet meer aangepast en de toeloop lijkt ook al lang dalende.

    Ik denk dat er binnen 5 jaar wel berichten als "Mediamarkt in zwaar weer" of "Mediamarkt vraagt uitstel van betaling aan" in de media gaan verschijnen.
    Voor het behalen van omzet zal het voor de fysieke winkels denk ik lastig worden. De Mediamarkt wordt volgens mij nog wel veel gebruikt om producten te zien, te horen en te proberen. Door de rommelige inrichting, het omgevingslawaai en het personeel dat denk ik weinig plezier heeft, wordt ook dit een groter probleem.

    De grootste oorzaak daarvan is volgens mij de ellende met de balkjes en de boxjes. Om een goede indruk te krijgen van wat een set of een soundbar te bieden heeft heb je afgesloten ruimtes nodigen en goede opstellingen, maar die zijn bij de Mediamarkt vaak niet te vinden.

    Wat dat betreft zal het denk ik beter zijn om de fysieke winkels meer te gebruiken als een beurs voor consumenten-elektronica.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Hier in Nederland kan je ze inderdaad wel sluiten, bijna iedereen is gewend aan internet shoppen, ook voor grotere aankopen zoals witgoed ed. In landen om ons heen, zoals Duitsland, zie ik dat niet zo snel gebeuren omdat daar het aanbod en interesse groot is. Maar hier inderdaad wordt het erg troosteloos.
    Ik denk dat onze economie meer is gebaseerd op (online) kennis dan op (offline) kunde en dat de kennis daardoor voor de onkunde zorgt.

    Kennis is misschien wel objectief en onafhankelijk, maar de kunde is nodig om die informatie goed te kunnen verwerken en dat is iets waar winkels niet meer voor kunnen en mogen zorgen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 28-01-2023 om 14:29
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #937

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    ...Kennis is misschien wel objectief en onafhankelijk, maar de kunde is nodig om die informatie goed te kunnen verwerken en dat is iets waar winkels niet meer voor kunnen en mogen zorgen.
    Maar gelukkig hebben we jou daar voor

  13. #938

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Maar gelukkig hebben we jou daar voor
    Niet alleen mij, maar ook de rest van het forum.

    We blijven hopen dat ze ook een keer naar ons luisteren i.p.v. dat ze alleen nog maar naar de cijfertjes kijken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #939

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Niet alleen mij, maar ook de rest van het forum.

    We blijven hopen dat ze ook een keer naar ons luisteren i.p.v. dat ze alleen nog maar naar de cijfertjes kijken.
    Je begrijpt de dikgedrukte zin niet, met daaronder mijn reactie. Dat slaat 100% op jouw ''wetenschap'' wat je doceert steeds over het geluid van bijvoorbeeld schijfjes. Ik vond die zin zo passend, vandaar de knipoog erachter.

  15. #940

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Voor het behalen van omzet zal het voor de fysieke winkels denk ik lastig worden. De Mediamarkt wordt volgens mij nog wel veel gebruikt om producten te zien, te horen en te proberen. Door de rommelige inrichting, het omgevingslawaai en het personeel dat denk ik weinig plezier heeft, wordt ook dit een groter probleem.

    De grootste oorzaak daarvan is volgens mij de ellende met de balkjes en de boxjes. Om een goede indruk te krijgen van wat een set of een soundbar te bieden heeft heb je afgesloten ruimtes nodigen en goede opstellingen, maar die zijn bij de Mediamarkt vaak niet te vinden.

    Wat dat betreft zal het denk ik beter zijn om de fysieke winkels meer te gebruiken als een beurs voor consumenten-elektronica.
    De tijd dat de MM zich profileerde als winkel voor de liefhebber met echte adviseurs die in een luister-ruimte de tijd namen voor een klant die in ene hoger segment een aanschaf overwoog is denk ik al bijna 10 jaar achter ons. Gelukkig zijn daar alternatieve winkels voor, maar van de MM kan je dat gewoon niet meer verwachten.

    Ik denk dat onze economie meer is gebaseerd op (online) kennis dan op (offline) kunde en dat de kennis daardoor voor de onkunde zorgt.
    Als onze economie gebaseerd is op kennis en kunde is dat helemaal niet zo slecht natuurlijk. Online kennis heeft soms een risico omdat men soms hun feiten van sites als Wikipedia haalt die niet gecheckt zijn. Offline kunde is ook niet slecht, dat heb ik afgelopen zaterdag gemerkt in een schoenenwinkel voor onze kinderen. Daar werden we echt goed geholpen met nieuwe schoenen voor ze. Dus dan hebben kennis en kunde in een offline winkel echt een meerwaarde. Ik denk dat je bedoelt dat sommige verkopers alleen online kennis hebben en niet perse kunde in de praktijk en dat het daardoor vaak mis gaat in winkels. Dat hoeft niet perse zo te zijn (sommige verkopers die IT-producten oid verkopen kunnen veel hebben aan online kennis) maar je ziet door grote personeelstekorten wel vaak wat meer onervaren jongeren staan in winkels die nog niet precies weten wat ze doen. Ach ja, iedereen moet het leren denk ik dan maar.

    Kennis is misschien wel objectief en onafhankelijk, maar de kunde is nodig om die informatie goed te kunnen verwerken en dat is iets waar winkels niet meer voor kunnen en mogen zorgen.
    Nogal een bout statement en ben ik niet met je eens, zie alleen al mijn ervaring hierboven. En zo heb ik er meerdere: opticiens, de bakker, slager en kaas/noten-winkels, etc. Het is makkelijk praten voor jou omdat je je al jaren in je eigen comfort-zone bevindt en dus makkelijk neer kan praten op mensen die het (nog) niet zo goed weten allemaal (ondanks het feit dat jij er vaak ook meer naast zit dan dat je het bij het goede einde hebt ). Maar ga er maar aan staan, tegelijkertijd een vak leren (verkopen) van ingewikkelde producten/diensten tegenover publiek dat vaak erg kritisch en ongeduldig is. Ik zou vaak niet in de schoenen van ze willen staan. Dus ik denk dat het winkelend publiek ook vaker wel eens wat netter en vriendelijker mag zijn naar de verkopers en soms wel wat meer mogen relativeren in plaats van er direct op in te hakken naar het personeel en ze af te snauwen. Een beetje geduld en vriendelijkheid brengt je verder dan dit gedrag.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 30-01-2023 om 09:35

  16. #941

    Standaard

    De laatste keer dat ik in de Media Markt wat gekocht heb is echt jaren terug, toen ik voor mijn toenmalige Windows PC (inmiddels ben ik helemaal op Apple-producten overgestapt) een nieuw toetsenbord en muis nodig had. En dan is het wel prettig dat er in zo'n winkel flink wat keuze van dat soort producten is die je bovendien kunt uitproberen en bekijken. Dat gold ook voor de opberghoes voor mijn iPad die ik daar heb gekocht. Het fysiek in je handen nemen van producten is iets wat ik wel erg mis bij het online winkelen. Schoenen koop ik nooit online, en kleding in beperkte mate, dus fysieke winkels vind ik wel belangrijk, los van het goede advies dat je in veel gevallen krijgt. Daar schortte het bij Media Markt wel aan. Men was/is er alleen maar op uit om zoveel mogelijk producten aan klanten te verkopen. Een eerlijk advies krijg je er zelden.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  17. #942

    Standaard

    En met een beetje pech ook een tweedehandsproduct dat weer als nieuw wordt verkocht.

  18. #943

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    De tijd dat de MM zich profileerde als winkel voor de liefhebber met echte adviseurs die in een luister-ruimte de tijd namen voor een klant die in ene hoger segment een aanschaf overwoog is denk ik al bijna 10 jaar achter ons. Gelukkig zijn daar alternatieve winkels voor, maar van de MM kan je dat gewoon niet meer verwachten.
    Toen ze begonnen werkte de markt als een trap. De onderste trede en een paar daarboven werden gebruikt door de Mediamarkt en de treden daarboven voor de alternatieve winkels. Je kon makkelijk kiezen op welke trede je ging staan. Nu lijkt -voor zover ik het zie- de markt als een T-splitsing. Aan de ene kant heb je de winkels waar je voor weinig geld het nieuwste kunt kopen met een korte levensduur en aan de andere kant dat waarvan je langer plezier kunt hebben en misschien zelfs ook voor hetzelfde geld. Dit maakt in Nederland het kiezen en het aanpassen van de markt lastiger en daardoor vergelijkt de gemiddelde consument volgens mij meer online dan offline.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik denk dat je bedoelt dat sommige verkopers alleen online kennis hebben en niet perse kunde in de praktijk en dat het daardoor vaak mis gaat in winkels.
    Dat ook, maar de inrichting van de winkels zorgt er vaak voor dat de verkopers die kunde niet kunnen ontwikkelen en daardoor zal de gemiddelde consument meer vertrouwen op zijn/haar eigen kennis en kunde.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Nogal een bout statement en ben ik niet met je eens, zie alleen al mijn ervaring hierboven. En zo heb ik er meerdere: opticiens, de bakker, slager en kaas/noten-winkels, etc. Het is makkelijk praten voor jou omdat je je al jaren in je eigen comfort-zone bevindt en dus makkelijk neer kan praten op mensen die het (nog) niet zo goed weten allemaal (ondanks het feit dat jij er vaak ook meer naast zit dan dat je het bij het goede einde hebt ). Maar ga er maar aan staan, tegelijkertijd een vak leren (verkopen) van ingewikkelde producten/diensten tegenover publiek dat vaak erg kritisch en ongeduldig is. Ik zou vaak niet in de schoenen van ze willen staan. Dus ik denk dat het winkelend publiek ook vaker wel eens wat netter en vriendelijker mag zijn naar de verkopers en soms wel wat meer mogen relativeren in plaats van er direct op in te hakken naar het personeel en ze af te snauwen. Een beetje geduld en vriendelijkheid brengt je verder dan dit gedrag.
    Een winkel die een bepaald soort producten verkoopt, hoort te zorgen voor een comfort-zone, zodat consumenten makkelijk kunnen vergelijken en een goede keuze kunnen maken. Voor beeld en geluid is dit veel moeilijker, omdat hierbij de omgeving meer (negatieve) invloed heeft. Om voor een goede comfort-zone te zorgen, zouden ze de winkels heel anders moeten inrichten en afwerken om zo meer op een thuis-situatie te lijken. Sommige andere grote winkels zijn slimmer, die hebben bvb een gedeelte met minder fel omgevingslicht voor beeld en/of een afgesloten ruimte voor geluid. Dit is iets wat Mediamarkt ook zou kunnen doen om zo minder op een webwinkel te lijken.

    Mediamarkt is een winkel die door de inrichting en kleurstelling weinig rust uit straalt, dus ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen niet zo vriendelijk zijn tegen de verkopers. Zulke mensen zijn vaak niet zo vriendelijk, omdat ze dan uit hun comfort-zone gehaald zijn door een actie en dat maakt deze keten uniek. Als het dan ook nog eens de enige electronica-winkel in de omgeving is, hoef je niet lang te wachten op misdragingen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 31-01-2023 om 00:00
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  19. #944

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht

    Dat ook, maar de inrichting van de winkels zorgt er vaak voor dat de verkopers die kunde niet kunnen ontwikkelen en daardoor zal de gemiddelde consument meer vertrouwen op zijn/haar eigen kennis en kunde.
    Wat een heerlijke onzin weer Gerco , volgens mij ontwikkel je altijd nog kennis en kunde door ergens te werken en ervaring op te doen, te leren in de praktijk en wellicht theorie. Ik heb nog nooit gehoord dat je van een bepaalde stellagekast kennis en kunde opdoet van het product dat erop staat. Maar goed, ieder zijn ding zullen we maar zeggen...

    Een winkel die een bepaald soort producten verkoopt, hoort te zorgen voor een comfort-zone, zodat consumenten makkelijk kunnen vergelijken en een goede keuze kunnen maken. Voor beeld en geluid is dit veel moeilijker, omdat hierbij de omgeving meer (negatieve) invloed heeft. Om voor een goede comfort-zone te zorgen, zouden ze de winkels heel anders moeten inrichten en afwerken om zo meer op een thuis-situatie te lijken. Sommige andere grote winkels zijn slimmer, die hebben bvb een gedeelte met minder fel omgevingslicht voor beeld en/of een afgesloten ruimte voor geluid. Dit is iets wat Mediamarkt ook zou kunnen doen om zo minder op een webwinkel te lijken.
    Dat eerstgenoemde is natuurlijk de keuze van de winkel zelf en op welk publiek ze zich richten. Een Ikea richt zijn winkel anders in dan een Jysk of een Action, omdat ze zich richten op een ander publiek en een ander kostenplaatje willen hebben in hun winkels. Dus dat "hoort te zorgen voor..." is je eigen verwachting maar geen verplichting. Vwb audio zaken is het ook maar waar ze zich op richten. Daarnaast heb je ook gewoon de voorkeur van verschillende klanten die liever een TV van de plank af halen ipv helemaal ontvangen te worden voor een kijksessie in een huiskamer. Je projecteert je eigen voorkeur op een gehele branche, maar jouw voorkeuren zijn natuurlijk niet de wet waaraan alle winkels zich moeten houden natuurlijk. Zoveel mensen, zoveel wensen.

    Mediamarkt is een winkel die door de inrichting en kleurstelling weinig rust uit straalt, dus ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen niet zo vriendelijk zijn tegen de verkopers. Zulke mensen zijn vaak niet zo vriendelijk, omdat ze dan uit hun comfort-zone gehaald zijn door een actie en dat maakt deze keten uniek. Als het dan ook nog eens de enige electronica-winkel in de omgeving is, hoef je niet lang te wachten op misdragingen.
    Wat een onzin Gerco, normale omgang met mensen en fatsoensnormen hebben niks te maken met een winkelinrichting. En daarnaast, als je je ergens niet prettig voelt, ga dan weg. Niemand verplicht je om een Mediamarkt in te lopen. Maar om dat als excuus te gebruiken om maar niet vriendelijk te doen tegen het personeel is nu precies wat er mis is in dit land. Bizar dat je dit gedag op deze wijze vergoelijkt Gerco, ik had je eerlijk gezegd wel wat hoger ingeschat.

  20. #945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Mediamarkt is een winkel die door de inrichting en kleurstelling weinig rust uit straalt, dus ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen niet zo vriendelijk zijn tegen de verkopers. Zulke mensen zijn vaak niet zo vriendelijk, omdat ze dan uit hun comfort-zone gehaald zijn door een actie en dat maakt deze keten uniek. Als het dan ook nog eens de enige electronica-winkel in de omgeving is, hoef je niet lang te wachten op misdragingen.
    Dus ze lokken het zelf uit? Zelden zulke totale onzin gehoord. Zeg dan niets.

  21. #946

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Wat een heerlijke onzin weer Gerco , volgens mij ontwikkel je altijd nog kennis en kunde door ergens te werken en ervaring op te doen, te leren in de praktijk en wellicht theorie. Ik heb nog nooit gehoord dat je van een bepaalde stellagekast kennis en kunde opdoet van het product dat erop staat. Maar goed, ieder zijn ding zullen we maar zeggen...
    Dat geldt niet alleen voor werk. Ik neem aan dat wanneer jij iets gaat kopen waar je lang plezier van wilt hebben jouw kennis en kunde gebruikt en hoopt dat de verkoper jou de juiste informatie geeft zodat jij het goed kunt vergelijken.

    Van een bepaalde stellagekast kun je idd geen kennis en kunde op doen van het product wat er op of in staat, maar het geeft vaak wel een indruk van de winkel of hoe ze het willen verkopen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dat eerstgenoemde is natuurlijk de keuze van de winkel zelf en op welk publiek ze zich richten. Een Ikea richt zijn winkel anders in dan een Jysk of een Action, omdat ze zich richten op een ander publiek en een ander kostenplaatje willen hebben in hun winkels. Dus dat "hoort te zorgen voor..." is je eigen verwachting maar geen verplichting. Vwb audio zaken is het ook maar waar ze zich op richten. Daarnaast heb je ook gewoon de voorkeur van verschillende klanten die liever een TV van de plank af halen ipv helemaal ontvangen te worden voor een kijksessie in een huiskamer. Je projecteert je eigen voorkeur op een gehele branche, maar jouw voorkeuren zijn natuurlijk niet de wet waaraan alle winkels zich moeten houden natuurlijk. Zoveel mensen, zoveel wensen.
    Voor koopjesjagers zijn winkels als de Ikea, de Action en de Jysk een comfort-zone. Die hebben geen zin om alles uit te proberen en te vergelijken, maar willen het zo snel mogelijk meenemen voor de laagste prijs.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Wat een onzin Gerco, normale omgang met mensen en fatsoensnormen hebben niks te maken met een winkelinrichting. En daarnaast, als je je ergens niet prettig voelt, ga dan weg. Niemand verplicht je om een Mediamarkt in te lopen. Maar om dat als excuus te gebruiken om maar niet vriendelijk te doen tegen het personeel is nu precies wat er mis is in dit land. Bizar dat je dit gedag op deze wijze vergoelijkt Gerco, ik had je eerlijk gezegd wel wat hoger ingeschat.
    Jij praat wel erg makkelijk, maar slaat ook de spijker op zijn kop.

    In woonplaatsen die klein zijn of ver uit elkaar liggen, is het moeilijk om naar een andere winkel te gaan. Tegenwoordig moet je naar een grote stad toe gaan om te kijken welke elektronica-winkel je het prettigst vindt om producten te kunnen vergelijken. Wanneer je geluk hebt zijn dat soort winkels niet ver van elkaar verwijderd zoals bvb bij het Alexandrium in Rotterdam.

    Heb je weinig keus, dan is niet meer naar een fysieke winkel gaan de enige optie en dat wordt volgens mij op dit moment massaal gedaan. Daarom is iedereen nu ontzettend tevreden over de producten die ze online hebben gekocht en de dienstverlening die daar bij hoort.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 01-02-2023 om 23:31
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #947

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dus ze lokken het zelf uit? Zelden zulke totale onzin gehoord. Zeg dan niets.
    Niet de verkopers, maar de formule van de keten lokt dat uit en daar zijn sommige verkopers de dupe van.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  23. #948

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht

    Voor koopjesjagers zijn winkels als de Ikea, de Action en de Jysk een comfort-zone. Die hebben geen zin om alles uit te proberen en te vergelijken, maar willen het zo snel mogelijk meenemen voor de laagste prijs.
    Voor de Action en Jysk misschien wel, maar Ikea profileert zich allang niet meer als winkel voor de koopjesjagers hoor. Het voordeel is dat je alles daar kan uitproberen, maar de laagste prijs hebben ze allang niet meer.

    Jij praat wel erg makkelijk, maar slaat ook de spijker op zijn kop.

    In woonplaatsen die klein zijn of ver uit elkaar liggen, is het moeilijk om naar een andere winkel te gaan. Tegenwoordig moet je naar een grote stad toe gaan om te kijken welke elektronica-winkel je het prettigst vindt om producten te kunnen vergelijken. Wanneer je geluk hebt zijn dat soort winkels niet ver van elkaar verwijderd zoals bvb bij het Alexandrium in Rotterdam.
    In Nederland ligt alles erg dicht bij elkaar, ook al leef je op het platteland, zeker als je dit vergelijkt met landen om ons heen. Dus het even verder rijden als je geen zin hebt in een Media Markt is zo gedaan. Daarnaast liggen veel grote winkels aan de rand van steden in nieuwe winkelcentra waar je goed kan parkeren en waarvan de bereikbaarheid erg goed is. Dus het is echt niet moeilijk om "even" naar een andere winkel te gaan.

    Heb je weinig keus, dan is niet meer naar een fysieke winkel gaan de enige optie en dat wordt volgens mij op dit moment massaal gedaan. Daarom is iedereen nu ontzettend tevreden over de producten die ze online hebben gekocht en de dienstverlening die daar bij hoort.
    Ik vermoed dat je dit sarcastisch bedoelt, maar online tevredenheid is geen utopie denk ik zoals je het stelt. Ik denk dat ketens als Bol.com, Coolblue, Wehkamp, Zalando enz er veel aan doen om klanten tevreden te houden. Maar we hadden het hier over MediaMarkt en daarvan ben ik in elk geval over de online bestellingen erg tevreden. Ook over mijn TV die ik daar voor best wat euro's 5 jaar geleden heb gekocht.

  24. #949

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    In Nederland ligt alles erg dicht bij elkaar, ook al leef je op het platteland, zeker als je dit vergelijkt met landen om ons heen. Dus het even verder rijden als je geen zin hebt in een Media Markt is zo gedaan. Daarnaast liggen veel grote winkels aan de rand van steden in nieuwe winkelcentra waar je goed kan parkeren en waarvan de bereikbaarheid erg goed is. Dus het is echt niet moeilijk om "even" naar een andere winkel te gaan.
    Ik gaf het Alexandrium daarom als voorbeeld, maar in Zeeland is er alleen een vestiging in Middelburg en dat is voor bvb iemand in Renesse -volgens Google Maps- ongeveer 40 KM. Het meest efficiënte is dan om een product online te bestellen, maar dat betekent dat de fysieke winkel dus minder omzet maakt en als ze dan naar de omzet en de drukte in de fysieke winkel kijken, zullen ze denken dat het minder zinvol is om de vestiging in Middelburg open te houden. Anders is het misschien handig om de bezoekers een (elektronische) voucher te geven, wanneer de klant een product gezien en/of getest heeft. De korting is dan als een beloning voor het bezoek van de fysieke winkel en om te voorkomen dat iets alleen geretourneerd wordt vanwege ontevredenheid, dus niet vanwege een defect, schade of een fout.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik vermoed dat je dit sarcastisch bedoelt, maar online tevredenheid is geen utopie denk ik zoals je het stelt. Ik denk dat ketens als Bol.com, Coolblue, Wehkamp, Zalando enz er veel aan doen om klanten tevreden te houden.
    Webwinkels doen heel veel om een klant tevreden te houden. Fysieke winkels doen moeite om de consument te informeren en een product te laten proberen en zo te voorkomen dat er veel geretourneerd wordt en daardoor ben ik bereid om wat meer te betalen wanneer een webwinkel(keten) ook een fysieke winkel heeft.

    Dan is er ook nog het geweten wat -in ieder geval bij mij- gaat protesteren wanneer ik een product in winkel A probeer en bij winkel B koop. Als ik iets bij winkel A probeer zal ik het vaak bij winkel A kopen of de webwinkel daarvan. De enige uitzondering is wanneer (web)winkel A een product niet (meer) op voorraad heeft. Mediamarkt is wat dat betreft wel goed bezig, omdat ze zowel fysieke als virtuele winkel(s) hebben.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  25. #950

    Standaard

    MM Eindhoven gaat over een tijdje verbouwd worden. De bovenste afdeling (waar de entertainment afdeling zich bevind) gaat als goed is verdwijnen & de inhoud van die afdeling gaat verdeeld worden over de 1e 2 etage's. Wat er gaat gebeuren met de bovenste etage is nog niet bekend, maar zal wellicht een soort magazijn gaan worden. In ieder geval gaat de Entertainment afdeling ook daar verkleind worden!

Pagina 38 van 40 EersteEerste ... 2834353637383940 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •