De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Minority Report DVD Kwalitiet

    Ik heb zojuist Minority Report gekeken en wat me al meteen opviel was de kwaliteit van het beeld... niet dat het slecht was maar ik dacht zo dat het gewoon niet hoorde op een dvd zoals deze.....

    zo las ik dan ook net op dvdzine in de review dit:

    De transfer op zich is goed, hoewel in een snelle vergelijking met de koopversie, viel direct op dat Fox voor de huurversie duidelijk gekozen heeft voor een mindere beeldkwaliteit. Het beeld van deze huurversie bevat meer filmgrain, en mist licht het detail van de koopversie.
    nu lijkt het dus wel of mijn koopversie de kwaliteit van de huurversie heeft....

    maar aangezien ik niet echt een expert ben in dit soort dingen vroeg ik me af of dit nu aan de dvd ligt of dat het gewoon zo hoort ??

    hoe ervaren anderen hun beeldkwaliteit op de koopversie ??

  2. #2

    Standaard

    Dan mag DVD.nl ook een adulthoek introduceren maar ....
    kwalitiet... :P

  3. #3

    Standaard

    Hé, met het vorgie berichtje ben ik opeens 'senior' geworden. Das dan weer lekker.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R.Franzen
    Dan mag DVD.nl ook een adulthoek introduceren maar ....
    kwalitiet... :P
    hahah sorry foutje....

    ik was helemaal in extase van wat dvd.nl heeft geintroduceerd

  5. #5

    Standaard Re: Minority Report DVD Kwalitiet

    Citaat Oorspronkelijk gepost door King Dingeling
    hoe ervaren anderen hun beeldkwaliteit op de koopversie ??
    Onderhand de rechterhand van Steven Spielberg, cinematograaf Janusz Kaminski, heeft in deze film ook weer voor een ruwere look gekozen, er is dus ook weer gekozen voor een wat "grainy" uitstraling... Dit is dus een bewuste keuze geweest...

    Wat betreft het verschil tussen huur en koop kan ik niet zeggen, want ik had em op 4 December al uit Engeland... want ik vond het een beetje belachelijk lang duren tot 26 Maart... (Dit is ook een van de weinige titels die eerst op regio 2 verscheen, en later pas regio 1)
    This Ain't Love... It's Sport Fuckin' Tyler Durden
    / MY COLLECTION /
    EXCEL SHEET

  6. #6
    Super Member
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Nieuwerkerk ad IJssel

    Standaard

    In een van de making offs op de DVD leggen ze dit ook het, het 'grainy' (beeldruis) effect is gedaan om het een film noir achtige look te geven. Ook hebben ze een blauwe filter over het beeld gedaan om een kille uitstraling te geven. Ik heb de R1 overigens.

  7. #7

    Standaard

    Heeft-ie overigens ook DTS geluid?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaz van Kooten
    Heeft-ie overigens ook DTS geluid?
    Jazeker!

  9. #9

    Standaard

    Weet iemand hoe het zit met dat berichtje van dvdzine? Wordt dit een nieuwe trend, rental-versies met een lagere beeldkwaliteit? Ik hoop het niet.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaz van Kooten
    Heeft-ie overigens ook DTS geluid?
    Jazeker!
    Kopen dus

    De erg actievolle screenshots hebben me gedeeltelijk over de streep getrokken, DTS maakt 'm af

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaz van Kooten
    Kopen dus
    Dat had je al lang moeten doen!!!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaz van Kooten
    Kopen dus
    Dat had je al lang moeten doen!!!
    Ja, maar hij's 17 pond! Béétje aan de prijzige kant, dus ik wacht nog even een klein maandje (lees: 'n dag of vijf ).

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Weet iemand hoe het zit met dat berichtje van dvdzine? Wordt dit een nieuwe trend, rental-versies met een lagere beeldkwaliteit? Ik hoop het niet.
    Het was iets wat mij opviel... de verschillen zijn niet vreselijk groot, maar ze zijn er wel.. Kan natuurlijk aan verschillende elementen liggen....bitrate is daar 1-tje van. Ik heb het niet getest, echter alleen geconstateerd.

    Groet Bjorn

  14. #14

    Standaard

    Hoi,

    Minority Report is nu niet direct een film waarbij ik denk aan goed beeld en geluid. Beide vond ik beneden de maat. Naast de "irritante" bewerking van het beeld (toevoeging van grain, overbelichting, blauwfilters) heeft de film veel last van EE.

    Het geluid (heb de DD-track beluisterd, de huurversie heeft immers geen DTS) was niet echt spannend te noemen (op een paar scene's na) en deed nogal synthetisch aan.

    Voor zo'n jonge en grote productie eigenlijk onbegrijpelijk dat de kwaliteit van de dvd anzich achter blijft

    Mvrgr

    Patrick

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vdB
    de "irritante" bewerking van het beeld (toevoeging van grain, overbelichting, blauwfilters)
    Ik zelf vind een ruwe look altijd mooi om naar te kijken en ook een overbelicht of hoog contract shot (Zoals de introductie van "David" bij A.I vond ik geweldig gedaan...)

    Ik vond alleen de blauwfilters een beetje in overvloed aanwezig bij Minority report...
    This Ain't Love... It's Sport Fuckin' Tyler Durden
    / MY COLLECTION /
    EXCEL SHEET

  16. #16

    Standaard

    Hoi,

    Bewerkingen zoals bij A.I, Saving Privat Ryan, Band of Brothers, The Matrix, The Abyss etc vind ik uit "kunstzinnig" oogpunt vaak nog goed gekozen, bij Minority Report vond ik het echter overdone, de washed out-look van de film ism de toegevoegde EE (waardoor de toegevoegde grain naar sterker nog voren kwam dan de bedoeling kan zijn) was niet "my cup of tea" :wink:

    Mvrgr

    Patrick

  17. #17

    Standaard

    Weet iemand of de DTS goed is gemixt? Ik bedoel, DTS kan wel leuk en aardig zijn, maar als alleen de centerspeaker wordt gebruikt is de lol d'r snel af

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •