Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
De resultaten 101 tot 110 van 110 worden weergegeven.

Discussie: Hero (jet Li)

  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kevin Baeckelandt
    Ik ben een leek op dit gebied en ik stel mij volgende vraag:

    Als je de NTSC versie koopt en je speelt die thuis af op een PAL TV, dan wordt NTSC omgezet naar PAL en heb je dus last van Speed-Up. Of heb ik het helemaal verkeerd
    Nee, je tv kan wel of niet NTSC (of dan wel PAL aan).

    Maar NTSC kan je niet afspelen op een tv die alleen PAL kan en andersom ook niet. De tv's van tegenwoordig kunnen beide aan (en verder nog secam volgens mij, maar dat ken ik verder niet), dus als je PAL zet de tv zichzelf in PAL stand en bij NTSC in NTSC stand.

    NTSC wordt dus nooit op de tv omgezet naar PAL. Alleen op de dvd wordt er mee geprutst
    Dus als je DVDspeler NTSC kan afspelen heb je geen probleem

  2. #102

    Standaard

    Alle DVD-spelers kunnen NTSC afspelen. De vraag is of je TV NTSC aan kan. Zo niet, dan hebben de meeste DVD-spelers wel de optie om een NTSC-DVD realtime te converteren naar PAL. Dit is dus een oplossing, maar je verliest wel wat kwaliteit bij deze conversie.

    Bij die conversie treedt echter geen PAL-speedup op. PAL-speedup komt alleen voor als van een bioscoopfilm (24 fps) direct een PAL-DVD wordt gemaakt (25 fps). Dan doen ze namelijk geen echte conversie, wat zorgt voor mooi soepel beeld. Je krijgt dan echter wel een kleine versnelling door het afspelen van een 24 fps film met 25 fps.

    Maar PAL-speedup heeft verder niks te maken met eventuele conversies van NTSC naar PAL.

    Verder wint op DVDBeaver NTSC het vaak van PAL, niet omdat NTSC per definitie beter is, maar om verschillende andere redenen. Bij DVDBeaver bespreken ze vaak klassieke en/of zeldzame films. In Amerika kan het wel uit om van deze films een mooie release te maken, maar in PAL-landen zijn het vaak kleinere releases.
    Ook heb je inderdaad soms PAL-DVD's die NTSC-bronmateriaal gebruiken. Dit kan zijn omdat converteren van een NTSC-DVD naar PAL goedkoper is dan zelf helemaal een DVD produceren. Ook is er soms geen originele master meer te krijgen van een film en is de enige optie een NTSC naar PAL conversie te doen.

    In ieder geval...
    Ik denk dus dat de Nederlandse release van Hero wel gewoon direct van film naar PAL is omgezet, wat zorgt voor PAL-speedup, maar wel mooi soepel beeld. En die PAL-speedup moet je je maar niet te veel zorgen over maken want dat merk je toch niet.
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Is de R2NL uitgave qua beeld en geluid net zo goed als de signature box (3000 stuks)??
    iemand een antwoord
    De Signature box heeft al niet eens de beste kwaliteit, die is voorbehouden aan de R2Japan uitgave.

    Check dvdbeaver maar eens.

    En meestal gaat er in de conversatie van NTSC naar PAL ook nog wel wat van de beeldkwaliteit verloren.
    En nu zou ik dan graag weten waar je die R2 japan kan kopen??

    Graag een linkje, want ik heb lopen zoeken, maar ik weet niet precies welke het is, en als ik op die aziatische webshops kijk krijg ik altijd meerdere hits??
    Turn around and feel the vibe.....

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    En nu zou ik dan graag weten waar je die R2 japan kan kopen??

    Graag een linkje, want ik heb lopen zoeken, maar ik weet niet precies welke het is, en als ik op die aziatische webshops kijk krijg ik altijd meerdere hits??
    http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=REDV-20
    http://www.amazon.co.jp/exec/obidos/...114029-8016303
    http://global.yesasia.com/en/PrdDept...ection-videos/

    Bij NTSC DVD's valt me vaak de pulldown conversie op, waardoor het beeld niet helemaal gelijkmatig loopt bij camera bewegingen (heel kleine schokjes). Daarom heb ik vaak liever PAL. Bij deze Japanse Hero DVD echter had ik geen last van deze conversie (het is er wel maar valt niet echt op).
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  5. #105

    Standaard

    Toch heeft Pal meer beeldlijnen dan NTSC (Never The Same Color) en geeft hierdoor beter beeld Dus Regio 2 is vaak ook beter dan Regio 1.

  6. #106

    Standaard

    Die zijn niet goedkoop die japanners

    Kan iemand mij eens uitleggen hoe ik de taal op die sites kan converteren naar engels ofzo. Ik heb wel de taalpakketten geinstalleerd (in ieder geval japans) maar dan nog kan ik een hoop er niet van lezen (bijna niks) of krijg ik toch nog dingen in het japans, of er staan enorm veel vraagtekens??
    Turn around and feel the vibe.....

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Die zijn niet goedkoop die japanners

    Kan iemand mij eens uitleggen hoe ik de taal op die sites kan converteren naar engels ofzo. Ik heb wel de taalpakketten geinstalleerd (in ieder geval japans) maar dan nog kan ik een hoop er niet van lezen (bijna niks) of krijg ik toch nog dingen in het japans, of er staan enorm veel vraagtekens??
    http://dictionary.reference.com/tran...l?lp=ja_en&r=y

    Altijd handig die online woordenboeken 8)
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  8. #108

    Standaard

    http://global.yesasia.com/en/PrdDept...ection-videos/ Is dit ook de Japanse versie maar dan in een luxere uitgave?
    Weet iemand hier wat van en wat zit er dan bij? De publishers lijken wel te verschillen.

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dropveter
    http://global.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/pid-1002965577/did-0/code-j/section-videos/ Is dit ook de Japanse versie maar dan in een luxere uitgave?
    Weet iemand hier wat van en wat zit er dan bij? De publishers lijken wel te verschillen.
    is met popjes enzo
    is al OOP dus je ga hem heel moeilijk vinden
    op dit forum zijn er af en toe mensen die hem aanbieden maar je ga zeker 120euro moeten afdokken

  10. #110
    Vrede
    Guest

    Standaard Hero

    ik heb de film in de bioscoop gezien, gratis voorpremiere.
    en vond m zooooooooooo mooi.
    visueel vooral, echt onmogelijk om iets beters te maken.
    en de sfeer is prachtig. maar de binding met de karakters maar matig, weinig betrokken. en bij een langere versie is dat misschien minder.

    Dus mijn vraag: Wat is de langste versie die te krijgen is? hoeveel langer is die dan de bioscoopversie?
    En met nederlandse ondertiteling?
    En zonder logo's of irritante dingen die door t beeld vliegen of in de hoeken staan?
    Iemand een idee welke ik dan het beste kan kopen?

    En wat is dat R1 en R2 waar iedereen het over heeft?

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •