Bekijk uitslag poll: Wat is je favoriete Hitchcock?

Stemmers
173. Je mag niet stemmen in deze poll
  • the lodger (1926)

    0 0%
  • Blackmail (1929)

    0 0%
  • The man who knew too much (1934)

    1 0,58%
  • The thirty-nine steps (1935)

    2 1,16%
  • The lady vanishes (1938)

    1 0,58%
  • Rebecca (1940)

    4 2,31%
  • Foreign correspondent (1940)

    0 0%
  • Shadow of a doubt (1943)

    1 0,58%
  • Spellbound (1945)

    1 0,58%
  • Notorious (1946)

    1 0,58%
  • Rope (1948)

    3 1,73%
  • Strangers on a train (1951)

    5 2,89%
  • Rear window (1954)

    38 21,97%
  • The trouble with Harry (1956)

    2 1,16%
  • Vertigo (1958)

    34 19,65%
  • North by Northwest (1959)

    20 11,56%
  • Psycho (1960)

    38 21,97%
  • The Birds (1963)

    22 12,72%
  • Marnie (1964)

    0 0%
  • Frenzy (1972)

    0 0%
Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 98 van 98 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    Ik heb hier echt nog maar belachelijk weinig van gezien, ben er nu inmiddels wel aan toe. Nu nog een mooie box uitzoeken
    same here!
    alleen Psycho gezien.
    en The Birds 6 jaar geleden en daar weet ik niet veel meer van dus.

  2. #77

    Standaard

    Heb er al zo'n 20 meesterwerkjes gezien, en ik moet zeggen dat ik Rebecca de mooiste van allen vind.
    Joe's collection
    Top 20
    > If anyone needs me, I'll be in the hero cave...rubbing out a solution - Captain Hero <

  3. #78

    Standaard

    vind rebecca zeer goed, maar ook 39 steps

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door luyckfasseel stefan
    vind rebecca zeer goed, maar ook 39 steps
    OK
    39 steps staat op 2 stemmen.

  5. #80

    Standaard

    Nieuwste aanwinst: Lifeboat uit 1944. WEER een erg goeie minder bekende hitchcock. Het is niet echt suspense maar wel een heel spannende 'ensemble-film'. Echt een film die je van begin tot einde in de greep houdt. Jammer dat dit soort films zo ondersneeuwen.

  6. #81

    Standaard

    Ik vind Psycho en vooral Vertigo erg overgewaardeerd. NBNW is mijn favoriet, maar ook Rear Window is fantastisch.

  7. #82

    Standaard

    Ik heb er slechts 6 van hem gezien, idd een schande , maar vind ze alle 6 geweldig:

    Rebecca (1940)
    Strangers on a train (1951)
    Rear window (1954)
    Vertigo (1958)
    North by Northwest (1959)
    Psycho (1960)

    Inhoudelijk is North by Northwest misschien wel de beste, terwijl het eind van Psycho te goed is voor een benaming en Rear Window, zeker in die tijd, één vd knapst en origineelste films ooit is. Strangers on a Train een geweldige sfeer bevat, Vertigo met een hele sterke twist tot het eind goed en Rebecca mij op een bepaalde manier wellicht het meest aansprak.

    Hoe dan ook, ze zijn allemaal geweldig maar als ik er echt één uit dit rijtje moet kiezen toch in deze volgorde: Rear Window, North By Northwest, Rebecca en dan de rest, maar dat kan morgen zo weer anders zijn :wink:

    Mijn favoriete regisseur op dit moment dus moet snel meer gaan kopen van hem, want hij heeft me nog nooit teleurgesteld...

  8. #83

    Standaard

    tja, eigenlijk is mijn echte favoriet:

    Family Plot

    Heerlijk entertainment, beetje luchtig en 'n flinke dosis humor!
    pluk de dag

  9. #84

    Standaard

    Iemand enig idee waarom Dial M for Murder, een van mijn favorieten, niet op dvd verschenen is (voor zover ik weet tenminste).

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin de Rijk
    Iemand enig idee waarom Dial M for Murder, een van mijn favorieten, niet op dvd verschenen is (voor zover ik weet tenminste).
    Die is al lang op dvd verschenen, zowel op r1 als r2.

  11. #86

    Standaard

    (Beetje offtopic maar moet volgens mij kunnen)

    Vraagje tussendoor;

    Wat is een mooie uitgave van de film Notorious?
    Kwam een uitgave van House of Knowledge en een regio 0 tegen.
    De regio 0 is overigens geen criterion maar een import.
    Qua beeldkwaliteit verschillen uitgaves onderling nog weleens.




    Bedankt alvast.

    Gr, Rudolph

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rudolph
    (Beetje offtopic maar moet volgens mij kunnen)

    Vraagje tussendoor;

    Wat is een mooie uitgave van de film Notorious? Kwam een uitgave van House of Knowledge en een regio 0 tegen. Qua beeldkwaliteit verschillen uitgaves onderling nog weleens.




    Bedankt alvast.

    Gr, Rudolph
    De Criterion is denk ik wel het beste, maar die is OOP en ook nog eens regio 1. Er is nog wel een box uit in Nederland met 4 films (Notorious, The Paradine Case, Spellbound en Rebecca) die ook van prima kwaliteit is maar die verder geen extra's bevat.

  13. #88

    Standaard

    Mijn favoriete Hitchcock is Rear Window. De andere films die als zijn meesterwerken worden beschouwd (vooral Vertigo en Psycho) vielen me nogal tegen bij een eerste kijkbeurt, terwijl veel minder bekende films me veel beter meevallen. In ieder geval ben ik blij dat ik begin vorig jaar begonnen ben met films van Hitchcock te kijken, eigenlijk een grote schande dat ik eerder nooit een film van hem gezien had Maar hij verdient meer dan dik zijn reputatie als 1 van de beste regisseurs ooit.

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    De Criterion is denk ik wel het beste, maar die is OOP en ook nog eens regio 1. Er is nog wel een box uit in Nederland met 4 films (Notorious, The Paradine Case, Spellbound en Rebecca) die ook van prima kwaliteit is maar die verder geen extra's bevat.
    Heb je toevallig ook een link naar die Nederlandse box? Ik ben ook nog op zoek naar een betaalbare versie van Notorious.

    [edit] ik heb hier wat info gevonden over de box. [/edit]

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    De Criterion is denk ik wel het beste, maar die is OOP en ook nog eens regio 1. Er is nog wel een box uit in Nederland met 4 films (Notorious, The Paradine Case, Spellbound en Rebecca) die ook van prima kwaliteit is maar die verder geen extra's bevat.
    Heb je toevallig ook een link naar die Nederlandse box? Ik ben ook nog op zoek naar een betaalbare versie van Notorious.
    http://www.mediadis.com/video/detail.asp?id=124763

    staat ook nog op m'n koop-lijst

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor
    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    De Criterion is denk ik wel het beste, maar die is OOP en ook nog eens regio 1. Er is nog wel een box uit in Nederland met 4 films (Notorious, The Paradine Case, Spellbound en Rebecca) die ook van prima kwaliteit is maar die verder geen extra's bevat.
    Heb je toevallig ook een link naar die Nederlandse box? Ik ben ook nog op zoek naar een betaalbare versie van Notorious.
    http://www.mediadis.com/video/detail.asp?id=124763

    staat ook nog op m'n koop-lijst
    Kijk eens aan, dankjewel! Binnekort maar eens aanschaffen dan.

  17. #92

    Standaard

    voor de prijs kan je het in ieder geval niet laten hé

  18. #93

    Standaard

    Van wat ik gezien heb kies ik voor Vertigo met net daar achter North by Northwest.

  19. #94

    Standaard

    Ik moet er nog heel wat zien maar tot nu toe is dit mijn top 3:

    1. Rear Window
    2. Lifeboat
    3. Vertigo

  20. #95

    Standaard

    Voor mij absoluut "Vertigo", een van mijn favoriete films aller tijden.

    "Rear Window" en "Psycho" en "Strangers on a train" zijn uiteraard ook toppers, geen twijfel aan, en staan allemaal mooi samen op de tweede plaats.

    "The Birds" is voor mij vrij lang geleden. Ik herinner mij vooral dat hij een heel goede stijl had, maar het verhaal was wel heel teleurstellend. Ik twijfel er echter niet aan dat ik er meer van zal genieten nu ik weet hoe het hele verhaal gaat...

    "North by Northwest" is uiteraard ook heel goed, maar toch vind ik hem een beetje overgewaardeerd. Ik vind de film eigenlijk gewoon te lang. De film bestaat uit drie delen (het eerste tot aan de moord, het tweede (op de vlucht) en het derde deel is het hele stuk aan Mount Rushmore). Welnu, dat laatste deel is op zich wel heel goed, maar in het geheel vind ik dit deel er maar een beetje "aangeplakt". Het voelt in mijn ogen niet meer echt aan als dezelfde film.... Een van de redenen is waarschijnlijk omdat de film heel wat vaart verliest in de overgang tussen deel 2 en deel 3. Een andere reden is dat de rol van de hoofdrolspeler ook verandert, in deel 1 en 2 probeert hij de hele tijd te weten te komen wat er aan het gebeuren is terwijl hij in deel 3 in een echte spion wordt veranderd. Dat is op zich niet slecht, maar het versterkt wel het gevoel dat ik heb, dat we niet meer in dezelfde film zitten... Ik denk dat het misschien beter zou geweest zijn moest men in deel 2 naar een climax toewerken die dan op het einde van dat deel zou plaatsvinden, en waar dan ook de film zou eindigen....

    "The 39 Steps" vind ik persoonlijk een heerlijke film. Het verhaal is wat te vergelijken met "North by Northwest", maar deze film bereikt wel zijn climax in het gedeelte dat te vergelijken is met deel 2 van NbNW, waardoor "The 39 Steps" veel meer als 1 geheel aanvoelt. Uiteraard is deze film minder spectaculair dan NbNW, maar hij heeft wel een enorme charme, waardoor hij nooit gaat vervelen...

    Ik vind het nogal vreemd dat "The man who knew too much" (1934) in de lijst staat, maar de remake niet. De remake is naar mijn mening namelijk op bijna ieder vlak superieur aan het origineel. Het is zoals Hitchcock zelf zei: "Het origineel was het werk van een beginneling, de remake van een professional." Het enige vlak waar het origineel beter is dan de remake is de slechterik: Peter Lorre is gewoonweg schitterend en het is niet vanzelfsprekend om hem te overtreffen.

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jerry2 Bekijk bericht
    Ik vind het nogal vreemd dat "The man who knew too much" (1934) in de lijst staat, maar de remake niet. De remake is naar mijn mening namelijk op bijna ieder vlak superieur aan het origineel. Het is zoals Hitchcock zelf zei: "Het origineel was het werk van een beginneling, de remake van een professional." Het enige vlak waar het origineel beter is dan de remake is de slechterik: Peter Lorre is gewoonweg schitterend en het is niet vanzelfsprekend om hem te overtreffen.
    Een noodzakelijke keuze vanwege het beperkt aantal films dat op te nemen is in de poll. Is dat nog steeds zo eigenlijk?

    Waarom 1934. Ik wou genoeg films uit zijn Engelse periode opnemen, was daarbij ondermeer aan het dubben over young and innocent, deze film en secret agent, ook met Peter Lorre. Zelf geef ik de voorkeur aan het origineel. Ik vind de remake afgezien van een aantal prachtige scenes wat te langzaam en Doris Day kan mij niet echt bekoren. Verder heeft hij betere films gemaakt in de jaren vijftig.
    Peter lorre is absoluut een van de redenen die de doorslag gaven.

  22. #97

    Standaard

    1. Psycho
    2. Rebecca
    3. Strangers On A Train
    Laatst aangepast door Fikret : 05-11-2007 om 01:38

  23. #98

    Standaard

    Update

    1. Spellbound (1945)
    2. Rebecca (1940)
    3. Strangers on a Train (1951)
    4. Psycho (1960)
    5. Notorious (1946)
    6. Saboteur (1942)
    7. Vertigo (1958
    8. Shadow of a Doubt (1943)
    9. I Confess (1953)
    10. Man Who Knew Too Much, The (1956)
    11. North by Northwest (1959)
    12. To Catch a Thief (1955)
    13. Dial M for Murder (1954)
    14. Rear Window (1954)
    15. 39 Steps, The (1935)
    16. Rope (1948
    17. Frenzy (1972)
    18. Lifeboat (1944)
    19. Stage Fright (1950)
    20. Trouble with Harry, The (1955)
    21. Marnie (1964)
    22. Wrong Man, The (1956)
    23. Lady Vanishes, The (1938
    24. Foreign Correspondent (1940)
    25. Man Who Knew Too Much, The (1934)
    26. Sabotage (1936)
    27. Birds, The (1963)

    Van de Hitchcock-toppers enkel Suspicion (1941) nog niet gezien omdat daar geen dvd-release met NL-subs van bestaat.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •