Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 53 van 53 worden weergegeven.

Discussie: The Others Tentamen

  1. #51

    Standaard

    Ik heb de film gister maar weer eens gekeken (tentamen is di 15-04)

    Even de tips op een rijtje:

    de hond -> nope geen hond te bekennen

    Jezus -> zou kunnen, ze zijn erg gelovig, maar denk niet dat de aanwijzing 'REX' hier op slaat...

    Oedipus Rex -> duidelijke vergelijking idd met het verhaal. Zij doodt haar eigen kinderen zonder dat ze het achteraf zelf nog weet. Ze krijgt dit te horen door een blind medium (de blinde ziener uit Oedipus)

    Oedipus-complex -> overduidelijk inderdaad dat het jongetje erg aan z'n moeder hangt en de dochter er juist niet veel van moet weten. de omschrijving van Erik klopt wel, alleen doet deze fase zich eerder voor. wat ik heb gelezen zit deze fase rond de leeftijd van 6 jaar. het meisje draait uiteindelijk 180 graden om en valt haar moeder ook in de armen

    Wat ik me wel afvraag is wat het betekend dat dat meisje van de werksters niet kan praten... Dat MOET gewoon ergens voor staan lijkt me...iemand?

  2. #52

    Standaard

    Dacht net dat ik ff zou kijken uit nieuwsgierigheid wat het uiteindelijk was, maar er stond nog niets. Wat was het nou uiteindelijk...de hond?

  3. #53

    Standaard

    Heb het tentamen inmiddels gehad en ging alleen maar om een aantal overeenkomsten met het verhaal van Oidipus te noemen.... Zaten we dus heel de tijd best goed. Oidipus-complex kwam er niet in voor...

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •