De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.

Discussie: Dracula 3D

  1. #1

    Standaard Dracula 3D

    Dracula 3D
    __________________________________________________ ___________________________________

    Eerste blik op Dracula 3D

    Hieronder zie je een eerste blik op Dracula 3D van regisseur Dario Argento (Giallo, 2009) en met Rutger Hauer in de rol van de legendarische vampierjager Van Helsing. Andere rollen zijn voor Thomas Kretschmann (als Dracula), Unax Ugalde en Asia Argento.

    Dracula 3D reist Jonathan Harker met de trein naar het kasteel van Dracula, waar hij aan de slag gaat in de bibliotheek. In het begin is hij onder de indruk van Dracula, maar al snel blijkt dat hij gevangen zit in het kasteel. Ook komt hij achter Dracula's avonturen in de avonduren. Ontsnappen gaat hem niet makkelijk af, aangezien hij in de ban is van de drie bruiden van Dracula.

    De horror die in 3D wordt opgenomen, moet ergens in 2012 in de bioscoop draaien.









    Bron : Filmtotaal.nl

    First Images Of Dario Argento’s DRACULA 3D


















    Fans of artistically perverse Euro-horror always get a little excited when a new Dario Argento movie is announced. Granted, the Italian horror master hasn’t exactly been on top form in recent years with the disappointing Mother Of Tears and the Adrian Brody lawsuit laden Giallo feeling like pale imitations of the director’s iconic classics like Suspiria and Deep Red.

    But there’s always hope amongst the gore-loving community that he’ll recapture his distinct brand of surrealist gore-horror in the next outing. Argento’s upcoming Dracula 3D does hold some promise given that it will be the visual master’s first crack and stereoscopic cinematography and will feature Rutger Hauer as Van Helsing.

    There is always a chance that the lazy storytelling and wooden acting that plagued Argento’s recent work will crop up again here, but hopefully the iconic story will keep the director in check.

    Today the first few images of Argento’s 3D tribute to blood-sucking love-making have hit the internet. They look sufficiently creepy, but we’ll have to wait to see them in motion to know if the director is back on form or not. Hit the jump for an early peak at Dracula 3D.


    Here above you see a few images of Dracula 3D courtesy of the film’s official website.

    So, the movie looks pretty much like you’d imagine. A fairly cheap production (sadly Argento doesn’t command the relatively large budgets he once did), but one filled with bloody entrails, bottomless lasses, and a deeply concerned Rutger Hauer no doubt brooding his way towards a viciously violent finale.

    In short, the pieces are in place for a decent, trashy little 3D horror movie. As long as Argento managed to get himself a script that actually makes sense for the first time in years, this could be a fun scare factory. Certainly Argento’s love of artistically splattering around blood like a psychotic Jackson Pollock could translate well to 3D.

    Let’s face it, liberally tossing blood into the camera is one of the best uses of 3D technology.

    The Dracula 3D website also features a behind the scenes video (which can’t be embedded) that you can check out here. If you’re desperate to see Argento discuss the movie without going to the trouble of clicking on links, we recommend watching this video interview with the director talking about his plans for the film and the plastic glasses fueled format:

    DRACULA_3D_(2011)_Trailer_Dario_Argento

    It’s always difficult to tell what an Argento movie will be like from his descriptions since the relentless over-the-top imagery of his best work is pretty far removed from his slow and measured speech patterns.

    However, it was nice to hear that Argento doesn’t plan to just toss 3D on as a gimmick but to “use 3d in an invasive, disruptive manner” (translation: poking scary stuff at the screen).

    His description of Dracula as “the master of every insanity, of every bloody madness,” might not be the most intellectual approach to the character, but at least the guy seems to be excited by the material.

    It’s been far too long since Dario Argento has been on top form as a director and hopefully Dracula 3D can bring some spark back to those weathered eyes that have witnessed the choreographed murders of countless European beauties.

    An Argento approved bloody massacre could be just the thing to catch sedated 3D audiences off guard and breath a little new life into the format.

    Whether or not there will be a break in Hollywood’s relentless 3D release schedule long enough to accommodate a few Dracula screenings remains to be seen (Joe Dante’s fantastic The Hole 3D has been sitting on a shelf for several years for that very reason), but we can always hope.

    It would be nice to see what Argento can do with 3D on a big screen at least once, even if it ends up being as convoluted and disappointing from a narrative standpoint as his most recent projects.

    Bron : Collider.com
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 17-07-2011 om 12:27

  2. #2

    Standaard

    Wat een stom idee. Ik kan niet beschrijven hoe groot mijn ergernis over het 3D fenomeen is. James Cameron is één van mijn meest favoriete regisseurs, maar dat hij door Avatar de 3D technologie weer populair heeft gemaakt wordt door mij niet in dank afgenomen. Dracula 3D.. Wat een stom idee.. Het is al erg genoeg dat ze Underworld 4 ook al in 3D willen gaan maken.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door InfinitusImmortalitas Bekijk bericht
    Wat een stom idee. Ik kan niet beschrijven hoe groot mijn ergernis over het 3D fenomeen is. James Cameron is één van mijn meest favoriete regisseurs, maar dat hij door Avatar de 3D technologie weer populair heeft gemaakt wordt door mij niet in dank afgenomen. Dracula 3D.. Wat een stom idee.. Het is al erg genoeg dat ze Underworld 4 ook al in 3D willen gaan maken.
    Deze film hoeft van mij ook niet in 3D maar Underworld 4 in 3D lijkt me dan weer wel fantastisch.

    Wat is dat toch met mensen en hun 3D-haat he? Lijkt wel besmettelijk te zijn ofzo maar goed to each his own I guess...

  4. #4

    Standaard

    Jammer dat het in 3D uitkomt.Ben op het moment Bram Stockers Dracula aan het lezen,dus als deze film uitkomt ga ik wel kijken.
    Who's the more foolish
    The fool
    or the fool who follows him

  5. #5

    Standaard

    griezelig.
    GIMLI:
    Well lad, whatever luck you live by, let’s hope it lasts the night.

    LEGOLAS:
    Your friends are with you, Aragorn.

    GIMLI:
    Let’s hope they last the night.

  6. #6

    Standaard

    Het zal moeilijk worden het sublieme Dracula uit 1992 van Coppola te evenaren. Zeker Gary Oldman..
    HT opstelling: Philips 42PFL6007H; Epson TW1000; Onkyo TX-NR808; Onkyo Dv-BD507; AC Ryan Playon HD 2; Humax 5050C; TMA Twister 8000; TMA compact 10

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Wat is dat toch met mensen en hun 3D-haat he?
    Haat is een groot woord. Het is geinig als je niet teveel eisen stelt, maar als je het bv serieus ten opzichte van bluray in een goede opstelling gaat afmeten is 3d nog maar matig in mijn ogen...wellicht dat hier de schoen knelt...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Haat is een groot woord. Het is geinig als je niet teveel eisen stelt, maar als je het bv serieus ten opzichte van bluray in een goede opstelling gaat afmeten is 3d nog maar matig in mijn ogen...wellicht dat hier de schoen knelt...
    Als je het hebt over de 3D home cinema ervaring heb je gelijk, die is technisch gezien nog niet geperfectioneerd maar het gaat hier meer om de anti-3D gevoelens in het algemeen denk ik.

    Ook op andere sites zie ik mensen regelmatig klagen over (aankomende) bioscoopreleases die in 3D worden uitgebracht, ik word daar een beetje moe van want het zijn altijd dezelfde argumenten (het voegt niks toe/het wordt alleen maar gedaan om de toeslag) die in principe al meteen onderuit gehaald kunnen worden behalve dan als iemand echt geen 3D kan kijken want die ervaring is per persoon verschillend.

    Het enige waar ik moeite mee heb wat 3D betreft is wanneer er snel en slecht geconverteerde films worden uitgebracht en (klassieke) oude 2D films die opnieuw worden gereleased in 3D.

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het 3D gedeelte stoort mij niet, Sterker nog na een half uur kijken wen je aan het effect, simpelweg omdat het brein zich aanpast aan alle omstandigheden. Meestal heb ik na een half uur kijken het niet eens meer door.

    Wat me wel stoort is Dracula. In die zin dat ik sinds klein al een enorme Dracula/vampire fan ben. Wat mij betreft na De Hammer klassiekers en Andy Warhol's Dracula, vond ik coppola's versie het meest authentiek. Zeker als je het boek erbij haald. Ik ben dus een beetje bang dat dit echt een van de vele mega misser wordt. Los van het feit dat ik Rutger weer voor me zie in die foute buffy film. (Serie vond ik te gek, nog steeds) De man wordt alleen als schurk of bij een foute film gecast.

    Ook de foto's hierboven doen mij eigenlijk niks, veels te clean... Ik bedoel of je nu van 3D houdt of niet, ik zie ook de toegevoegde waarde in deze film niet. Zeker als de film zelf door de mand valt.
    Maar hé we lopen vooruit op de zaken..

    "Listen to them... What sweet music they make".
    Een dialoog die in mijn twee favo Dracula films voorkomt. Inclusief roemeens accent. (Andy en Gary)
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Deze film hoeft van mij ook niet in 3D maar Underworld 4 in 3D lijkt me dan weer wel fantastisch.

    Wat is dat toch met mensen en hun 3D-haat he? Lijkt wel besmettelijk te zijn ofzo maar goed to each his own I guess...
    3D is bedacht om de boel spectaculairder te maken, maar dat is niet het gevoel dat ik erbij krijg. Afhankelijk van of ik rechts of links in de zaal zit lijkt een deel van het beeld te vervagen. En zelfs als ik in het midden zit komt een 3D film minder scherp op mij over dan een 2D versie. Ondertiteling zweeft er maar een beetje voor. En dan die afgrijselijke bril die tijdens de film moet worden opgedaan. En voor dit alles betaal ik ook nog eens extra?

    Ik moet eerlijk zeggen, ik heb Transformers 3 in 3D gezien en dat vond ik voor het eerst een geslaagde 3D ervaring. Maar ik begrijp totaal niet wat het toevoegt. Er wordt gezegd dat het de beleving 'echter' maakt. Nou, dat lukt mij met wat verbeelding ook wel hoor. Men noemt 3D vooruitgang, maar ik ervaar het als achteruitgang.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Het 3D gedeelte stoort mij niet, Sterker nog na een half uur kijken wen je aan het effect, simpelweg omdat het brein zich aanpast aan alle omstandigheden. Meestal heb ik na een half uur kijken het niet eens meer door.
    Ja, dat had ik nou ook met Transformers 3. Na een aantal minuten had ik al niet meer door dat het 3D was. Wat mij direct weer doet afvragen waarom ik daar dan extra geld voor heb moeten betalen?

    Mijn verwachting is dat deze Dracula film sowieso niet een erg hoog kwaliteitsgehalte zal hebben. Ik vind het een beetje verspeelde moeite om bij een type film als deze dan ook nog eens een 3D laag erover heen te plakken. Avatar, Transformers, Pixar films maken gebruik van een heleboel computeranimatie die met 3D techniek leuk uit het beeld kunnen springen. Voor films als dit is het gewoon overbodige bullshit. Je krijgt hetzelfde als met Pirates 4, dat hele 3D had niets binnen die film te zoeken.
    Laatst aangepast door InfinitusImmortalitas : 20-07-2011 om 02:17

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Het 3D gedeelte stoort mij niet, Sterker nog na een half uur kijken wen je aan het effect, simpelweg omdat het brein zich aanpast aan alle omstandigheden. Meestal heb ik na een half uur kijken het niet eens meer door.
    Dat heb ik dus niet. Logisch, je hersenen proberen het beste er van te maken maar dat ik het na verloop van tijd niet meer door heb met een bril op 3d te zitten kijken, absoluut niet. Het beeld laat bij mij daarvoor veel te veel nog te wensen over. Als je het louter qua beeldkwaliteit gaat vergelijken is het in mijn ogen zelfs een enorme teruggang en wat mij betreft een dik fiasco. Als dit 'het' is volgens de fabrikanten, nou laat dan maar.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  12. #12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •