Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 80 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard TMA; topmerk speakers???

    Hoi,

    Zoals in m'n vorige topic over de KEF-eggs valt te lezen heb ik gisteren Stassen in Venlo bezocht voor een luistersessie.

    Tussen de bekende merken sub/sat sets (1000 - 1500 euro) stond ook een voor mij onbekend merk, namelijk TMA. Het zag er niet uit als een topmerk (kunststof speaker, clips voor kabel, geen merknaam op kast), maar werd wél als zodanig gepresenteerd. En ja hoor, het klonk daarbij ook nog als beste van alle speakers die stonden opgesteld.

    Wat ik tot nu toe weet:

    - TMA staat voor Technology Master Audio.
    - Maakt sinds 1974 speakers, is Belgisch.
    - Op internet is praktisch niets over dit merk te vinden, geen tests/reviews etc...
    - Dit is de site waar het merk te vinden is: www.limitgroup.com

    Wie kent dit merk en is er iemand die er wat meer over kan vertellen, of zelfs ervaring heeft met deze speakers?

    Groet van Arno
    Sony STR-DB 840 QS ......... Sony DVP-NS 930V QS ......... Sony CDP-XB 740 QS ......... B&W VM-1 (5x) ......... REL Q150E ......... Philips 24 PW 9553 ......... One For All Kameleon

  2. #2

    Standaard

    Hmm, niemand kent het merk?

    Toch vind ik het vreemd, een sat-speaker (zoals ik beluisterd heb) van 2 kg en 13 cm hoogte met een frequentiebereik van 45 Hz tot 35.000 Hz, kan dat eigenlijk wel?

    Het staat hier, op de site van dat 'topmerk', wél zo beschreven... Lijkt me onwaarschijnlijk, volgens mij zijn dat waarden die normaal bij redelijk volwassen standspeakers horen, toch?

    Arno
    Sony STR-DB 840 QS ......... Sony DVP-NS 930V QS ......... Sony CDP-XB 740 QS ......... B&W VM-1 (5x) ......... REL Q150E ......... Philips 24 PW 9553 ......... One For All Kameleon

  3. #3
    djoeri
    Guest

    Standaard

    Volgens mij is dat toch een Brits merk en geen Belgisch. Maar wat die frequentie betreft kan best kloppen, want de canton plus x hebben een frequentie bereik van 30000 hz, en die zijn maar 1.7 kilo. http://www.canton.de/www/content/ind...ng=de&cntry=de Maar wat vond je van die speaker? Ik heb er ook eens geluisterd en vond ze wel goed klinken. Maar ben uiteindelijk voor phonar gegaan.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AMD
    Hmm, niemand kent het merk?

    Toch vind ik het vreemd, een sat-speaker (zoals ik beluisterd heb) van 2 kg en 13 cm hoogte met een frequentiebereik van 45 Hz tot 35.000 Hz, kan dat eigenlijk wel?
    45 hz? lijkt me zeer overdreven. De speakers zelf ken ik niet.

  5. #5

    Standaard

    AMD,

    Ik heb bij stassen een sub van TMA gekocht: TMA TWISTER 4000 (E 735). In combinatie met de canton plus x-jes en een onkyo 595 ben ik er (nog steeds) tevreden over. Of het een topmerk is of niet, kan ik niet beantwoorden, maar volgens mij moet het gewoon goed klinken. Mijn oren zijn namelijk niet zo gevoelig voor merkjes en andere tags op speakers!

    Veel wijsheid in je keuze!

    MPIE

  6. #6

    Standaard

    @ Djoeri en Raskel,

    Misschien is het ook wel Brits, ik zie op die site bij 'Contact' een Belgisch adres staan. Wellicht is dit de importeur, maar ik kan de site van de fabrikant niet vinden.

    De frequenties die Canton hanteert vielen me ook al op, maar ik heb al vaker gelezen dat zij daarin wel wat te optimistisch zijn. Nietemin klonk de Canton Plus ook opvallend goed, ik heb 't idee dat Canton onderschat wordt (in NL ook niet erg bekend).


    @ Mpie,

    Zoals ik al schreef klonken ze heel goed, en ik besef dat dat het belangrijkste is. Maar de 'goedkope' afwerking van de plastic kast en die iele clips brachten me aan het twijfelen.

    Dank voor jullie reacties.

    Ik ga er - als leek - trouwens zomaar vanuit dat de grootte van de speaker mede een factor is die het frequentiebereik bepaalt. Anders gezegd, dat zo'n kleine sat-speaker nooit zo'n groot bereik kan hebben als hier getoond. Is dat wel zo, is er een verband, of heeft het puur met de gehanteerde techniek te maken?

    Arno
    Sony STR-DB 840 QS ......... Sony DVP-NS 930V QS ......... Sony CDP-XB 740 QS ......... B&W VM-1 (5x) ......... REL Q150E ......... Philips 24 PW 9553 ......... One For All Kameleon

  7. #7

    Standaard

    Beste Arno,

    Misschien dat ik je iets verder kan helpen. Ik heb zelf mijn spullen bij Stassen gekocht en na 3 intensieve luistersessies (voor alle componenten in een Audio + HT set behalve beeld) ben ik tot de conclusie gekomen dat de TMA's voor mij het beste waren. Ik heb:

    TMA Premium 905 (2x, fronts)
    TMA Premium 900c (Center)
    TMA Premium 901 (2x, surround)

    Ik ben echt zeer tevreden over deze speakers, geniet elke keer dat ik ze gebruik. Het mooie van deze speakers is dat ze zowel op muziek als HT gebied fantastisch presteren.

    Ook ik wist tot nu toe nauwelijks iets over dit merk (terwijl ik ze al een paar maanden hier heb staan) maar nu heb ik dan toch eindelijk iets gevonden. Kijk eens op www.tmahifi.com, daar vind je (summiere) informatie.

    De importeur in Belgie reageert niet op mail en aan de telefoon willen ze je ook niets vertellen. Ik werd (een maand of 3 geleden) afgepoeierd met "Nee, daar is geen enkele informatie over". Overigens, op hun website is volgens mij ook helemaal niets te vinden (jouw link werkt niet (meer) en ik heb daar al vaker gezocht. Als het met TMA te maken heeft dan is het een dode link).

    De specs van de frequenties lijken mij wel te kloppen. Ik heb met verbazing zitten luisteren naar de diepte die uit mijn speakers komt. Een sub is voor mij dan ook zeker niet nodig. De bas kun je echt behoorlijk voelen (de 905s zijn gespecd op 31 Hz). Niet alleen dat natuurlijk, het klinkt ook nog eens waanzinnig gedefinieerd, strak en het kan behoorlijke volumes moeiteloos aan zonder vervorming.

    Verder heb ik nog een vraag aan jou, ik begrijp je opmerking over de kunstof behuizing niet. De behuizing is gewoon van hout (gefineerd weliswaar maar dat zijn praktisch alle luidsprekers toch). Ik vind zelfs dat ze zeer degelijk gebouwd zijn. Ook de vorm is wat mij betreft erg strak, geen tierelantijnen maar wel een paar fijne details).

    Verder moet je denk ik toch op je gehoor afgaan denk ik. Voor mij was de keus heel duidelijk (ook al heb ik er lang over gedaan). Voor mij verreweg de beste speakers voor de prijs.

    Michael.
    Heart: Denon 3803 - Source: Denon 2200
    Fronts: TMA Premium 905 - Center: TMA Premium 900c - Surr: TMA Premium 901

  8. #8

    Standaard

    Hoi Michael,

    Dank voor je uitgebreide antwoord, maar zoals je onderaan m'n berichtjes kunt lezen heb ik ondertussen al een speakerset gekocht. De speakers waar ik destijds naar heb gekeken, waren ook uit een heel andere klasse dan die van jou, ik meen uit de compact-serie van TMA.

    Groet van Arno
    Sony STR-DB 840 QS ......... Sony DVP-NS 930V QS ......... Sony CDP-XB 740 QS ......... B&W VM-1 (5x) ......... REL Q150E ......... Philips 24 PW 9553 ......... One For All Kameleon

  9. #9

    Standaard

    Ik ben vandaag bij Stassen geweest. "My mind was set" voor een stel Kef Q5 speakers. Immers, een vriend van mij heeft deze ook, en ik heb ze regelmatig bij hem gehoord, en ook eens thuis bij mogen beluisteren. En dat klonk heel erg aardig moet ik zeggen. Mooi design ook.
    Dus ik kom bij Stassen binnen onder het motto: "Doe mij een stel Kef Q5 in dark apple kleur, inladen en wegwezen."

    Heb mezelf toch laten verleiden tot een luistersessie. Na een tijdje heen en weer switchen tussen een aantal verschillende merken kwam ik toch steeds weer op TMA terug. Vooral bij het live-album van Eric Clapton waren de verschillen duidelijker hoorbaar. De aanslag van de snaren op de acoustische gitaar, de stem die meer los stond van de instrumenten, damn... zelfs het applaus klonk realistischer. Maar ook andere CD's vond ik gewoon mooier klinken.

    Ik had nog nooit van het merk gehoord. Ze zagen er ook vrij saai uit vergeleken met de Q-serie, de prijs was van hetzelfde niveau. Maar de klank was zonder meer overtuigend en doorslaggevend. Dus is het een stel TMA Premium 903 geworden, met de toezegging dat ik ze 2 weken in alle rust mag proberen, en als ze niet 200% bevallen, ik ze mag omruilen.

  10. #10

    Standaard

    Er is al eens meer hier op dit forum gezegd dat KEF speakers bij stassen niet klinken. Zal misschien wel dat kasteeltje zijn wat 't 'm doet.
    Maar zelf ben ik er toen ook geweest voor KEF's te beluisteren en kwam ook op Phonar uit.
    En ik had er ook nog nooit van gehoord van dat merk maar ik ben er zeer tevree mee.
    Ze zeggen dat ze speakers uit dezelfde prijsklasse erbij zetten om te vergelijken, misschien zitten die van TMA onderaan in die klasse.
    Mijn advies is net als van de meesten hier, op je gehoor af gaan en flink zeuren voor korting bij stassen. :wink:
    Well, i be G** damned, a cop when you need one!! T3

  11. #11

    Standaard

    Een update-je t.a.v. mijn vorige post dan maar.
    Ik heb mijn speakers nu een dikke week. Hebben er nu zo'n 60 uur "break-in" op zitten, 's nachts met een test-CD met witte ruis, overdags natuurlijk met muziek, en 's avonds de onvermijdelijke films.

    Zelfs mijn vrouw hoorde een duidelijke verbetering t.o.v van de Tannoy Dual Concentrics studiomonitoren, welke eerst dienst deden als fronts.
    En dat is waarlijk een verdienste, aangezien zij meestal pas verschil hoort als ik 1 van de 2 speakers ontkoppel, of als de glazen deur van het audiomeubel het geluid uit de center smoort.
    En waar zij voorheen de dvd van Blof doodleuk via de (godbeterehet) TV-speakers beluisterde, heb ik haar al een paar keer met haar tengels aan de receiver weten te betrappen.

    Maar toch, ik heb tevergeefs geprobeerd meer info over de TMA's te verzamelen. Ik heb wat posts op enkele fora gelezen waarin verschillende mensen redelijk argwanend waren t.o.v Stassen en hun "wondermerk", zeker in luistervergelijking t.o.v gerenommeerde/bekende merken, waarbij de TMA's opvallend/(verdacht?) goed uit de bus komen.

    Ik werd er wel een beetje nerveus van. Ik had al de neiging om weer naar Stassen te rijden om es flink stennis te schoppen en hun switchboard open te gaan schroeven om op zoek te gaan naar een evt ingebouwde enhancer. Paranoia alom.

    Maar...afgelopen weekend is die vriend van me langs geweest met zijn Q5's (mijn aanvankelijke eerste keuze) voor een shoot-out. Ik had hem vantevoren de voorgeschiedenis al via de telefoon verteld en hij verklaarde me toen min of meer voor gek.
    "Totaal onbekend merk? / Alleen daar te koop? / Hoezo effen bruine doos? / geen enkele documentatie? / En op het hele World Wide Web geen test te vinden?" enz enz. (enig gevoel voor dramatiek is hem niet vreemd....)

    Afijn, mijnheer arriveerde met zijn Q5's en een stapeltje van zijn CD's, en gaandeweg de luistersessie werd hij steeds nerveuzer. CD's werden gewisseld en gewisseld. Zijn dramatiek kwam weer om de hoek kijken: "Dit KAN niet!" Hij vond het wel af en toe een beetje kil klinken, maar hetzelfde vond hij ook van zijn Q5's, wat te wijten is aan mijn Pioneer receiver, en hij heeft thuis een heerlijk warme Marantz stereo versterker. (Dat wordt mijn volgende upgrade, evt als HT-receiver, dunno yet)

    Eind van het liedje: hij heeft zachtjes morrend doch ruiterlijk toegegeven dat die TMA's toch wel "verdomd fijn klinkende dozen zijn". We hebben daarna nog 2 films gekeken, wat hem wederom overtuigde. En ik kan weer met een gerustgesteld gevoel gaan slapen. Deze "dozen" blijven lekker staan waar ze nu staan.

  12. #12

    Standaard

    HEy,

    Moeten jullie voor de geien eens op deze site kijken.http://www.moremusic.nl. en dan vooral de prijslijsten. Staan met toch ff prijzen op. Luidsprekers van 52000 euro en eene luidspreker kabeltje van meer dan 20000 euro.
    Dat zijn echte top spullen denk ik.
    Maar net iets boven mijn budget :wink:

    Groeten Danny

  13. #13

    Standaard

    Goh,
    ik ken zelfs audio-sets van ruim 200.000 euro!
    dat ligt "net" boven mijn budget. :wink:

  14. #14

    Standaard

    Grappig. Ik ging afgelopen vrijdag voor een Rel Quake II sub naar...jawel, Stassen.

    Vanwege WAF, mijn vrouw ook meegenomen. De Quake was ze helemaal weg van (ik ook trouwens!). En eigenlijk stond mijn besluit al vast. Maar een luistertest leidde mij toch naar de TMA Twister 8000. Die hij mij voor maar € 50,- duurder dan de Quake kon aanbieden.

    Tsja, wat kan ik zeggen... de TMA neemt flink meer ruimte in beslag, maar heeft veel power. Ik hoef geen dreunend laag en ik ben nog aan 't inregelen en inspelen. Maar het klinkt voorlopig allemaal prima!

  15. #15

    Standaard

    ik heb nu ook sinds een aantal maanden TMA de compact 10 als speakers en de twister 5500 als sub. ik ging ook voor kef eitjes, maar deze klonken toch wel een heel stuk beter en ik kreeg ze voor dezelfde prijs mee.
    ook nu na een aantal maanden ben ik nog super tevreden over het detail en de ruimtelijkheid die de speakers geven en de het vermogen van de sub (thx trailer koeien op dvd Nmo).
    echt een aanrader voor iedereen die een compacts setje wil.
    de compact 10 die ik nu heb vond ik zelfs een heel stuk beter klinken dan zijn grotere broertje de compact 20 ( klonk wollig/gedempt)
    ( ik moet wel toegeven dat ze niet de mooiste speakers zijn)
    maar daar moet je doorheen kijken
    ook ik kreeg bij stassen 6 weken luistertijd om te beslissen, aangezien ik twijfelde over het merk (kende ik totaal niet)

  16. #16

    Standaard

    Ik ging voor de Kef's en ben naar huis gegaan met Canton Plus-XL's.
    Ik vond de TMA's niet mooi klinken, maar heb ze alleen maar gehoord met een Onkyo 601 receiver.
    Een vriend van me is 4 weken geleden geweest en heeft dezelfde keuze als mij gemaakt.
    Mazzel,

    René

  17. #17

    Standaard TMA speakers?

    Nu ben ik sinds gisteren in het bezit van de TMA speaker zuilen 903 en de centre 900. Ik had ook nog nooit van het merk gehoord. (ook niet gek als ik zie hoe weinig ervan op het Internet te vinden is)

    Ik was vrijblijvens bij Stassen voor een luistersessie, en was van plan om een heel ander bedrag voor speakers uit te geven dan ik nu heb gedaan. Ik had aangegeven rond de 1000 a 1500 euro uit te geven voor vier zuilen en een centre (sub komt later). Deze prijs had ik (misschien niet helemaal eerlijk) gebasseerd op prijzen die ik in Duitsland zag voor Kef, Infinity, Magat speakers.

    Nu lees ik achteraf allerlei dingen over TMA en Stassen die niet echt positief zijn, vandaar dat ik toch even kwijt wil.

    Ik ben echt bijzonder goed geholpen en de verkoper (Marcel) was absoluut niet opdringerig. We mochten alles op ons gemak bluisteren en we moesten zelf aangeven wat we het mooist vonden. Ik en mijn vriendin vielen in eerste instantie direct voor de Kef Q5 vanwege zijn design, maar we vonden wel dat deze speaker te weinig hoge tonen had met de rest. Klonk ons te zwaar.

    Een andere speaker (merk? geen idee) vonden we beter klinken in dat opzich maar te weinig laag. Toen we vroegen of er niet iets was wat dat zou combineren kwam de verkopen met het advies eens naar de TMA 903 te luisteren.

    En inderdaad, die had precies dat mooie lage van de Kef gecombineerd met mooi midden en hoog. We hoorden details die ze nog nooit eerder op die CD hadden gehoord!

    Met andere woorden, direct verkocht.

    Nu lees ik hier en daar dat Stassen zou kunnen beinvloeden door middel van aanpassingen op hun apparatuur waardoor de TMA altijd beter zouden klinken dan Kef of B&W of Mission. Maar waarom zouden ze dat doen?!

    Hoe dan ook, de speakers staan nu thuis en vind ze mooi klinken. Het zit me alleen toch een beetje dwars dat ik hier en daar wat negatieve verhalen hoor waar ik me enigzins in kan vinden. Want als zo'n merk als TMA ZOveel beter zou klinken als al die andere (gangbare) merken waarom was er dan niet meer over te vinden op het Internet?!

    Het mooiste zou zijn om de Kef Q5 er nu thuis nogeens naast te zetten.

  18. #18

    Standaard

    @Koos,
    ik heb de 903's inmiddels een paar maanden in mijn bezit en heb werkelijk nog geen seconde spijt gehad. Binnenkort wil ik de centre 900 aanschaffen. Mag ik vragen wat die centre jou gekost heeft?

  19. #19

    Standaard

    Ja dat mag

    Stassen vroeg voor de complete set (4x 903 en 1x 900C) €1999,-. Maar aangezien dit boven mijn budget was, en ook nog op vakantie wil deze maand, heb ik besloten eerst 2x de 903 en de centre 900 te kopen en na m'n vakantie de rear zuilen.

    Voor de Centre en 2 zuilen moest ik €1200 betalen.

    Op zich een hele mooi prijs aangezien je € 795,- op de site van TMA ziet staan en de list price bij Stassen € 495 is voor de zuilen en € 529,- voor de center.

    Maar goed, het blijft vreemd dat daar zomaar zonder te vragen zoveel korting afging, en nogsteeds vind ik het vreemd dat TMA dan zo ondergewardeerd is. Maar jouw bericht over die test met de Q5's thuis was ook gerustellend voor mij en m'n vriendin.

  20. #20

    Standaard

    Duidelijk. Toch een beetje vreemd dat Stassen een hogere listprijs hanteert voor de centre dan de fronts. De importeur doet dat niet. Maar uiteindelijk is er aan de kassa geen verschil, en daar gaat het om.
    Wat ik wel jammer vind is dat de centre geen mooie afgeronde randen aan de voorzijde heeft itt tot de 903's. Om van de (qua vorm) totaal afwijkende 901 rears maar helemaal te zwijgen. De pest is dat een stel 903's achterin bij mij weinig zin heeft, ze zouden dan worden opgesloten tussen drie flinke zitmeubels. En aangezien de middrivers bij de 903's onder de woofer zijn gemonteerd zou ik deze van positie moeten wisselen als ik nog geluid boven de banken wil horen...
    (ps: zo in mezelf pratend vind ik het nog niet eens zo'n gek idee Mijn vrouw haat bookshelfs op een standaard en ziet liever een paar floorstanders. Mijn probleem is volgens mij ineens opgelost. )

  21. #21

    Standaard

    Toch nog even een vraagje over die test-luister-sessie bij je thuis.

    Een vriend van je was met zijn Kef Q5's langsgekomen om thuis nogeens te testen. Je vertelde wel dat hij ze toch ook goed vond klinken, maar had jij thuis ook dezelfde ervaring dat die Kef's eigenlijk best slecht klinken t.o.v. de TMA's. Ik vond bij Stassen namelijk dat ze veels te zwaar klonken en bijna geen fatsoenlijk midden en hoog weergaven.

    Ik las in een van je posts dat je bij Stassen hetzelfde vond, maar hoe zat dat toen je ze thuis nogeens naast elkaar had staan?
    Ik kan me gewoon zo moeilijk voorstellen dat die Kef's zo "slecht" zouden klinken. Zoals ik ze hoorde, kan ik me niet voorstellen dat iemand het mooi zou vinden (afgezien van het design natuurlijk). Het leek net of de zanger(es) met hand voor de mond zong zoals het klonkt.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Duidelijk. Toch een beetje vreemd dat Stassen een hogere listprijs hanteert voor de centre dan de fronts. De importeur doet dat niet. Maar uiteindelijk is er aan de kassa geen verschil, en daar gaat het om.
    Wat ik wel jammer vind is dat de centre geen mooie afgeronde randen aan de voorzijde heeft itt tot de 903's. Om van de (qua vorm) totaal afwijkende 901 rears maar helemaal te zwijgen. De pest is dat een stel 903's achterin bij mij weinig zin heeft, ze zouden dan worden opgesloten tussen drie flinke zitmeubels. En aangezien de middrivers bij de 903's onder de woofer zijn gemonteerd zou ik deze van positie moeten wisselen als ik nog geluid boven de banken wil horen...
    (ps: zo in mezelf pratend vind ik het nog niet eens zo'n gek idee Mijn vrouw haat bookshelfs op een standaard en ziet liever een paar floorstanders. Mijn probleem is volgens mij ineens opgelost. )
    Geef haar eens een dikke pakkerd! :wink: 8)

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door KoosG
    Ik kan me gewoon zo moeilijk voorstellen dat die Kef's zo "slecht" zouden klinken. Zoals ik ze hoorde, kan ik me niet voorstellen dat iemand het mooi zou vinden (afgezien van het design natuurlijk). Het leek net of de zanger(es) met hand voor de mond zong zoals het klonkt.
    Dat vond ik dus ook toen ik de Q5 bij Stassen hoorde!
    Echt veruit een van de slechtste speakers van de ca. 30 opgestelde speakers.
    Terwijl het volgens de verkoper een van de best verkopende speakers is bij hen.
    Arrivederci

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jokey
    Citaat Oorspronkelijk gepost door KoosG
    Ik kan me gewoon zo moeilijk voorstellen dat die Kef's zo "slecht" zouden klinken. Zoals ik ze hoorde, kan ik me niet voorstellen dat iemand het mooi zou vinden (afgezien van het design natuurlijk). Het leek net of de zanger(es) met hand voor de mond zong zoals het klonkt.
    Dat vond ik dus ook toen ik de Q5 bij Stassen hoorde!
    Echt veruit een van de slechtste speakers van de ca. 30 opgestelde speakers.
    Terwijl het volgens de verkoper een van de best verkopende speakers is bij hen.
    Kan je echt nagaan dat veel mensen toch voor een merknaam gaan i.p.v. de best klinkende speaker!

  25. #25

    Standaard

    Koos,
    De eerste keer dat ik de Q5's thuis hoorde was in vergelijking met de Tannoy Dual Concentrics studiomonitoren die ik als fronts gebruikte. De Tannoys zijn erg goed, maar niet voor een luisterafstand van 4-4,5 meter. Wel op 1,5 tot 2 meter (gezeten achter de mengtafel) waar ze eerst stonden. Dan zijn ze fenomenaal. De Q5's vond ik toen thuis lekker klinken, relaxed zonder opdringerig te worden. Een prettig karakter zonder de boventoon te voeren als het ware...

    Bij Stassen vond ik de Q5's in vergelijking met de TMA's wat matter klinken, minder sprankelend hoog en minder ver doorlopend in het laag..
    Zeker niet zwaarder zoals jij hebt ervaren.
    Acoustische gitaren (met name de attack/aanslag van de snaren) klonken als samples uit een synth. Niet authentiek.

    Maar goed, de bovenverdieping in Venlo is niet hetzelfde als mijn huiskamer, vandaar de shoot-out thuis tussen de Q5's van mijn vriend en de TMA's. Deels ook vanwege dezelfde "paranoia/ongeloof" die jou ook overviel, en de "niet goed, gewoon omruilen" garantie. Vandaar dat ze de eerste week al 60 uur serieuze inspeeltijd voor de kiezen kregen. Ik wilde gewoon de best mogelijke vergelijking kunnen maken.
    Maar ook hier thuis bleek relaxed beter te kunnen worden vertaald als tammer/laid back, een iets platter geluidsbeeld en minder "natuurlijk".

    De Q5's zijn absoluut geen verkeerde speakers, klinken echt niet slecht, en ik heb wel veel slechtere gehoord bij Stassen (kan ook een kwestie van smaak zijn) , de recencies over de Q5 zijn over het algemeen erg lovend, maar hun kracht ligt imho meer op HT gebied, mede vanwege het afstraal gedrag. En die looks he... Toch best veel kwaliteit voor de prijs.

    MAAR qua muzikaliteit (daar ging het mij om) wint de TMA het gewoon. Period. Meer bang voor dezelfde buck. En dan is de keuze snel gemaakt. Blanco doos of niet.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •