Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 93 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    'They finally got it right'
    Tja, Moore was (en blijft) een beroepsmilitair. Natuurlijk is hij ook niet te beroerd een film te promoten waaraan hij als adviseur meewerkte en die gebaseerd is op zijn boek. Heeft hij vast niet voor niets gedaan .

    Ik denk dat hij met deze opmerking vooral het algemene beeld wat de film geeft bedoelde en niet zozeer een individuele actie. We Were Soldiers geeft natuurlijk een heel ander beeld van de oorlog in Vietnam dan cynische films als bv Platoon, Apocalypse Now en Full Metal Jacket.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  2. #52

    Standaard

    Ik heb hem zojuist aangeschaft en bekeken maar ben er niet zo heel erg over te spreken.
    Apocalypse Now blijft voor mij de beste uit dit genre en daar haalt deze film het absoluut niet bij.

    Het zit (zoals ook anderen opmerkte) boordevol met clichésituaties. Alle ontroerende fragmenten uit eerdere oorlogfilms zijn gekopieert en gepropt in deze film. Ligt er net een te sterven op het slagveld, krijgen we een heel zanikverhaal (waarbij het hele slagveld volgens mij even rust neemt want er zijn even geen achtergrondgeluiden meer te horen) en vervolgens doet hij zijn oogjes dicht en hupsakee daar hoor je het knallen weer en gaat de actie vliegensvlug verder.

    Zeer storende factor is het verhaal zelf, die heb ik namelijk niet kunnen vinden. Ze gaan met 400 man naar een berg waar 4000 vijanden zouden zitten en vervolgens begint er aan een stuk door geschiet en geschiet en geschiet. Alles gaat zo supersnel, je kunt niks volgen op proberen mee te denken. Je dient je verstand op nul te zetten en gaat naar "geschiet" zitten kijken. Waar het nou eigenlijk om gaat doet er allemaal niet toe als er maar geschiet te zien valt, moet de regisseur gedacht hebben. En dat terwijl het originele verhaal juist heel aangrijpend moet zijn.

    Verder is er vooral in het begin (waarbij meneer Gibson de gelukkige en softe huisvader uithangt) geen snelheid en geen verhaal, je wilt de film bijna stopzetten omdat hij je verveelt. Ze scheppen "een" beeld van de thuissituatie van iemand uit het leger en daar kun je een half uur naar zitten gapen.

    Tekstuologisch gezien wordt je van al het gepraat en geschreeuw niks wijzer. De dialogen hebben totaal geen inhoud (zoals in een soap), maar doen wel heel intelligent overkomen (wat het dus niet is).

    Verder speelt de film zich af in de jaren 60 en ook daar is weinig van te merken. Het lijkt wel of men de afgelopen maand in de 2e golfoorlog moet hebben willen doen voorkomen, geen ouderwets 60's sfeertje dus, wat alles nauwelijks realistisch en geloofwaardig maakt.

    Het enigste pluspunt is de beeld en geluidskwaliteit.
    Veel mooie jungle en helicopter beelden.
    I'm gonna make you an offer you can't refuse!

  3. #53

    Standaard

    niets aan toe te voegen van hierboven. De titel alleen al bah

    Top 3 vietnam films:

    Apocalypse now
    Full Metal Jacket
    The Deer hunter
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommycat
    Apocalypse now
    The Deer hunter
    Deze twee films vind ik dan weer helemaal niets aan.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door robvanknegsel
    Verder is er vooral in het begin (waarbij meneer Gibson de gelukkige en softe huisvader uithangt)
    Zoals zo vaak tegenwoordig. Of beter: de ideale huisvader (zoals ook in Signs en The Patiot). Uiterst christelijk, houdt van zijn kinderen (nooit 1 kind, dat mag niet) en hij is vaak de ideale vervanging voor de verdwenen moeder. Pfff. Ik kan me niet voorstellen dat een beroepsmilitair, zoals in deze film, genoeg thuis is om echt zijn vaderrol goed te vervullen.
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommycat
    Top 3 vietnam films:
    Apocalypse now
    Full Metal Jacket
    The Deer hunter
    Hmmm...qua titels mee eens, maar de vergelijking gaat mank. Net als 2001 vergelijken met Star Wars. Compleet ander thema, ook al speelt het zich af in Vietnam. De hier genoemde 3 films laten heel goed zien wat oorlog met iemand doet qua persoonlijkheid. We were soldiers laat de gruwelijkheid van de strijd zien, maar er wordt nauwelijks ingegaan op persoonlijke ontwikkeling. Je ziet eigenlijk alleen maar vreselijke slachting-scenes afgwisseld met jank scenes van het thuisfront. Wat die slachtingen met de soldaten persoonlijk doet, zie je niet. Het is meer een Real American Hero film. Past wel bij die lui in deze tijd...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  7. #57

    Standaard

    De meest zielige vertoning in deze waardeloze grabbelbak-voor-2-euro-film vond ik nog wel het feit dat ze de kant van Vietnam in 3 seconden belicht hebben.

    Soort van “nee hoor, dit is niet een wij-zijn-de-beste-film, kijk maar..”

    Hadden ze dat eruit gelaten dan was het misschien wel een semi-waardeloze grabbelbak-voor-5-euro-film geweest *grin*

    Oh ja, nog een toegift in mijn commentaar op het gemekker over “je zal het maar meemaken zo’n oorlog”

    Ja, dat klopt, dat is niet leuk.. maar soldaten kiezen daar zelf voor, en zijn dus per definitie niet zielig.
    het zielige gedoe met die vrouwen maakt me al helemaal over de pis.. Die trouwen toch uit vrije wil met zo’n niksnut die niks kan en als uitvlucht maar het leger in gaat?

    Het enige waar ik aan Amerikaanse zijde dan wellicht nog een ietsie pietsie medelijden voor had kunnen opbrengen zouden de kinderen van zo’n sukkel zijn.. heb jij die zien huilen in de film.. ik niet!

    *zucht*
    that's not a tool, that's a goddamn brick! (gone in 60 seconds)

    Mijn collectie
    Bordeaux is Co-StarTrader en Safetrader

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommycat
    Top 3 vietnam films:
    Apocalypse now
    Full Metal Jacket
    The Deer hunter
    Hmmm...qua titels mee eens, maar de vergelijking gaat mank. Net als 2001 vergelijken met Star Wars. Compleet ander thema, ook al speelt het zich af in Vietnam. De hier genoemde 3 films laten heel goed zien wat oorlog met iemand doet qua persoonlijkheid. We were soldiers laat de gruwelijkheid van de strijd zien, maar er wordt nauwelijks ingegaan op persoonlijke ontwikkeling. Je ziet eigenlijk alleen maar vreselijke slachting-scenes afgwisseld met jank scenes van het thuisfront. Wat die slachtingen met de soldaten persoonlijk doet, zie je niet. Het is meer een Real American Hero film. Past wel bij die lui in deze tijd...
    ik wilde deze jankfilm ook zeker niet vergelijken met deze meesterwerken. Maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat ik deze films nou echt een goed beeld vindt geven van de strijd in vietnam. En star wars met 2001 gaan vergelijken kan idd niet. Maar anders dan we were soldiers is star wars iig een goeie film.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bordeaux
    Die trouwen toch uit vrije wil met zo’n niksnut die niks kan en als uitvlucht maar het leger in gaat?
    We gaan toch niet beledigend worden he

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommycat
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommycat
    Top 3 vietnam films:
    Apocalypse now
    Full Metal Jacket
    The Deer hunter
    Hmmm...qua titels mee eens, maar de vergelijking gaat mank. Net als 2001 vergelijken met Star Wars. Compleet ander thema, ook al speelt het zich af in Vietnam. De hier genoemde 3 films laten heel goed zien wat oorlog met iemand doet qua persoonlijkheid. We were soldiers laat de gruwelijkheid van de strijd zien, maar er wordt nauwelijks ingegaan op persoonlijke ontwikkeling. Je ziet eigenlijk alleen maar vreselijke slachting-scenes afgwisseld met jank scenes van het thuisfront. Wat die slachtingen met de soldaten persoonlijk doet, zie je niet. Het is meer een Real American Hero film. Past wel bij die lui in deze tijd...
    ik wilde deze jankfilm ook zeker niet vergelijken met deze meesterwerken. Maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat ik deze films nou echt een goed beeld vindt geven van de strijd in vietnam. En star wars met 2001 gaan vergelijken kan idd niet. Maar anders dan we were soldiers is star wars iig een goeie film.
    Hoe kun jij nou weten of deze film een goed beeld geeft van de oorlog? Was je er soms bij? Nee, de enigen die kunnen beoordelen of deze film een goed beeld geeft zijn diegenen die er zelf geweest zijn.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dirty Harry
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommycat
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommycat
    Top 3 vietnam films:
    Apocalypse now
    Full Metal Jacket
    The Deer hunter
    Hmmm...qua titels mee eens, maar de vergelijking gaat mank. Net als 2001 vergelijken met Star Wars. Compleet ander thema, ook al speelt het zich af in Vietnam. De hier genoemde 3 films laten heel goed zien wat oorlog met iemand doet qua persoonlijkheid. We were soldiers laat de gruwelijkheid van de strijd zien, maar er wordt nauwelijks ingegaan op persoonlijke ontwikkeling. Je ziet eigenlijk alleen maar vreselijke slachting-scenes afgwisseld met jank scenes van het thuisfront. Wat die slachtingen met de soldaten persoonlijk doet, zie je niet. Het is meer een Real American Hero film. Past wel bij die lui in deze tijd...
    ik wilde deze jankfilm ook zeker niet vergelijken met deze meesterwerken. Maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat ik deze films nou echt een goed beeld vindt geven van de strijd in vietnam. En star wars met 2001 gaan vergelijken kan idd niet. Maar anders dan we were soldiers is star wars iig een goeie film.
    Hoe kun jij nou weten of deze film een goed beeld geeft van de oorlog? Was je er soms bij? Nee, de enigen die kunnen beoordelen of deze film een goed beeld geeft zijn diegenen die er zelf geweest zijn.
    nee ik was er niet bij maar ik was ook niet bij de moord op jfk en ook niet in de corleone familie.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  12. #62

    Standaard

    edit
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  13. #63

    Standaard

    en appels kun je niet met peren vergelijken

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dirty Harry
    en appels kun je niet met peren vergelijken
    waarom niet? Het zijn beide vruchten, en ik vind ze allebei lekker...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dirty Harry
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bordeaux
    Die trouwen toch uit vrije wil met zo’n niksnut die niks kan en als uitvlucht maar het leger in gaat?
    We gaan toch niet beledigend worden he
    Als je daarmee bedoelt dat ik mensen beledig die destijds zichzelf hebben aangemeld (toen de oorlog met vietnam al begonnen was) met het doel vrijwillig naar Vietnam te gaan ?

    Ja, dan wel.. tenzij dat niet mag volgens de forumregels.. dan niet..
    that's not a tool, that's a goddamn brick! (gone in 60 seconds)

    Mijn collectie
    Bordeaux is Co-StarTrader en Safetrader

  16. #66

    Standaard

    Nee ik bedoelde militairen in het algemeen

  17. #67

    Standaard

    ..in het algemeen niks mis mee.. dus geen niksnut Dirty Harry *grin*
    that's not a tool, that's a goddamn brick! (gone in 60 seconds)

    Mijn collectie
    Bordeaux is Co-StarTrader en Safetrader

  18. #68

    Standaard

    gister gezien, absoluut niet echt slecht zoals zoveel in deze recensie als reactie hebben gegeven, en een aantal argumenten die worden genoemd, tsjaaaa wat moet je ermee, op die manier kan je wel urenlang doorgaan, ik vond de film best leuk, beeld & geluid was idd goed en de film krijgt van mij een 6,8 (net geen 7 en ook geen 6,5)

    oh ja, Black Hawk Down is leuker, maar Deer Hunter vind ik dus echt weer helemaal NIX

  19. #69

    Standaard

    Net voor het eerst gezien.

    Op zich best wel een aardige film met op het oog realistische gevechts-scene's. Maar ondanks dat het een waar gebeurd verhaal is, ik vond het nou niet bijster interessant verteld of weergegeven. Mel Gibson komt bij niet over als een beroepssoldaat en de emotionele scene's zijn in al zijn films hetzelfde en niet erg overtuigend.

    Ik heb zelf de R1 voor heel weinig bij DVDSoon aangeschaft en ik vond de beeldkwaliteit in sommige scenes nogal korrelig, maar niet storend.

    Nee, ben niet kapot van deze film geworden, geef mij Full Metal Jacket maar.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  20. #70

    Standaard

    Ik vind zelf deze film best een goede film...de actie's en ook het verhaal vind ik mooi gedaan en Mel zelf vind ik uitstekend spelen in deze oorlogsfilm.
    Full metal jacket is natuurlijk ook goed maar toch vond ik dit iets meer "spannender".
    Het einde van Full speelde gewoon af in een gebouw maar in WWS hadden ze iedereen vermoord en gingen weg. Missie geklaard.
    Vind ik zelf leuker maar goed...
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  21. #71

    Standaard

    Ik vond Het een indrukwekkende film. Ook de scenes van de vrouwen thuis stoorden me zeker niet. Het is toch ook een onderdeel van een oorlog, en dit wordt normaal nooit verteld.

    over de review: [spoiler:22b5e8e62c]door het lezen van de review weet je wel dat Moore het gaat overleven omdat hij z'n visie over de film heeft gegeven.[/spoiler:22b5e8e62c]

  22. #72

    Standaard

    Ik vond het wel leuk om een keer gezien te hebben, maar meer ook niet. Ik snap dan weer niet dat die ene vent (een sergeant was het geloof ik) gewoon rechtop blijft lopen als er geschoten wordt. Dat lijkt me zo onrealistisch. Verder zijn de gevechtscene's wel ok, maar op de een of andere manier mis ik gewoon iets aan deze film die oorlogsfilms als bv Black Hawk Down, Saving Private Ryan en Band Of Brothers wel hebben. Een matige oorlogsfilm, die voor een keertje huren wel leuk is.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    Ik snap dan weer niet dat die ene vent (een sergeant was het geloof ik) gewoon rechtop blijft lopen als er geschoten wordt. Dat lijkt me zo onrealistisch.
    Ik geloof dat dit bij wel meer oorlogsfilms voorkomt. Sommige leiders die maar niet geraakt kunnen worden. Ik meen me te herinneren, but correct me if i'm wrong, dat dit ook voorkomt in Apocalypse Now en Black Hawk Down.

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RemcoZ
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    Ik snap dan weer niet dat die ene vent (een sergeant was het geloof ik) gewoon rechtop blijft lopen als er geschoten wordt. Dat lijkt me zo onrealistisch.
    Ik geloof dat dit bij wel meer oorlogsfilms voorkomt. Sommige leiders die maar niet geraakt kunnen worden. Ik meen me te herinneren, but correct me if i'm wrong, dat dit ook voorkomt in Apocalypse Now en Black Hawk Down.
    Daar heb je gelijk in, maar bij Black Hawk Down wordt Tony Sizemore wel geraakt in zijn nek, dus dat scheelt al weer. Apocalypse Now doel je op die vent met zijn I love the smell of napalm in the morning denk ik. De film is vrij 'ziek' en dat valt dan wel op zijn plaats, maar bij We Were Soldiers vond ik het uitermate irritant. Bij Black Hawk Down ook wel een beetje, maar daar viel het nog mee t.o.v. We Were Soldiers.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    Citaat Oorspronkelijk gepost door RemcoZ
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    Ik snap dan weer niet dat die ene vent (een sergeant was het geloof ik) gewoon rechtop blijft lopen als er geschoten wordt. Dat lijkt me zo onrealistisch.
    Ik geloof dat dit bij wel meer oorlogsfilms voorkomt. Sommige leiders die maar niet geraakt kunnen worden. Ik meen me te herinneren, but correct me if i'm wrong, dat dit ook voorkomt in Apocalypse Now en Black Hawk Down.
    Daar heb je gelijk in, maar bij Black Hawk Down wordt Tony Sizemore wel geraakt in zijn nek, dus dat scheelt al weer. Apocalypse Now doel je op die vent met zijn I love the smell of napalm in the morning denk ik. De film is vrij 'ziek' en dat valt dan wel op zijn plaats, maar bij We Were Soldiers vond ik het uitermate irritant. Bij Black Hawk Down ook wel een beetje, maar daar viel het nog mee t.o.v. We Were Soldiers.
    Daar heb jij dan weer gelijk in . Ik kan me voorstellen dat je het inderdaad niet erg realistisch vind. Dat is het waarschijnlijk ook niet, maar ik vond het wel vermakelijk. En je hebt ook gelijk dat apocalypse now inderdaad een iets ander soort oorlogsfilm is dan we were soldiers (ik doelde inderdaad op die vent die I love the smell of napalm in the morning zei). Het komt dus vaker voor, alleen wordt het in de verschillende films ook op verschillende manieren uitgevoerd. En bij de ene film past het misschien beter dan bij de andere.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •