Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 93 van 93 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RemcoZ
    Daar heb jij dan weer gelijk in . Ik kan me voorstellen dat je het inderdaad niet erg realistisch vind. Dat is het waarschijnlijk ook niet, maar ik vond het wel vermakelijk. En je hebt ook gelijk dat apocalypse now inderdaad een iets ander soort oorlogsfilm is dan we were soldiers (ik doelde inderdaad op die vent die I love the smell of napalm in the morning zei). Het komt dus vaker voor, alleen wordt het in de verschillende films ook op verschillende manieren uitgevoerd. En bij de ene film past het misschien beter dan bij de andere.
    Inderdaad! En met jouw laatste zeer wijze zin kunnen we onze gezonde discussie afsluiten. :wink:
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  2. #77

    Standaard

    wow... na al dit gekibbel, wil ik alleen maar zeggen dat IK PERSOONLIJK dit best een goeie film vind. Hou zelf niet zo van vietnam oorlog filmen, één van de meest nutteloze oorlogen ooit (behalve irak dan en elke andere oorlog waar amerika aan mee deed wat geen Wereld oorlog was) maar dat ff terzijde, er komt inderdaad veel van de vrouwen van de soldaten aanbod. Maar dat geeft ook alleen maar aan, dat tijdens een oorlog niet alleen de soldaten het slachtoffer zijn omdat ze toevallig kogels om de oren krijgen. Nee, ik vind dit mooi weergegeven van juist die andere kant, de moeilijkste kant, het verdragen van het verlies. En dan kan iedereen zeggen wat ie wilt, een mening blijft een mening, en je kan er over kibbelen, maar als je zegt wat je er zelf van vind en WAAROM help je mensen meer dan dat je er op in gaat bij iemand anders. Dit is gewoon een ander soort oorlogs film, sentimenteler, misschien inderdaad over amerikaans, maar dat was die hele oorlog, dus dat is voor lief te nemen. Zeker nix mis mee, vooral niet omdat ik m in actie 3 voor 33,- heb gehaald... Nee, dit is één van me betere kopen zonder dat ik m eerst heb gezien. Het is niet alleen meer de soldaatjes onder elkaar, ik moet eerlijk zeggen, dat ie qua documentaire achtige film, het beter doet door juist die kant over de vrouwen... Heel mooi gedaan.

  3. #78

    Standaard

    wat een ongelooflijke zaadfilm.

    Ik heb hem dan ook te koop staan
    Voor degenen met belangstelling....
    Co-Startrader **Mijn DVD Collectie**
    Beeld: Panasonic PT AX-200E+Beamax A-Serie | plasma TV:Panasonic TH-42PX60E Blu Ray spelers: Marantz BD-5004 | PS3 HD-DVD Spelers: Toshiba EP-30 | XboX 360 Receiver: Onkyo TX SR-605
    Speakers: Magnat Quantum/Betasub | Wharfedale Diamons Series | KEF 2005.1 Mediaspeler : Emtec Moviecube S800 PVR (750 GB) WiFi
    Blu Raqy: 199 HD-DVD 164 DVD: 1899

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    Ik vond het wel leuk om een keer gezien te hebben, maar meer ook niet. Ik snap dan weer niet dat die ene vent (een sergeant was het geloof ik) gewoon rechtop blijft lopen als er geschoten wordt. Dat lijkt me zo onrealistisch.
    Ken je 't verhaal van Millin gedurende WW2? Even kort situeren, Millin was doedelzakspeler in de compagnie van Lord Lovat. Een groep commando's die aan land kwam op Sword Beach met de eerste wave. Millin was gewapend met een doedelzak, onder het spervuur vanop het strand verliet hij de landingcraft, muziek spelend om zijn compagniegenoten meer te motiveren.
    Een ander voorbeeld is dat van Roosevelt, zoon van de voormalige president in 1944 (dus niet van Franklin D. Roosevelt). Na heel wat discussies over het al dan niet meegaan mocht hij toch aan wal gaan op Utah Beach met de eerste wave. Daar trok hij zich weinig tot niets aan van het vijandelijk vuur en leidde zijn mannen over het strand, zonder daarbij enige dekking te zoeken.
    Moraal van 't verhaal : zo onrealistisch is het niet, het gebeurt ook IRL. :wink:

  5. #80

    Standaard

    Als ik eerlijk moet zijn, vind ik aan deze film echt geen ene reed

  6. #81

    Standaard

    iedereen zn eigen mening, maar ik vind deze film top.. goed geluid, wrede beelden. alleen heb ik wel het idee, zoals eerder hierboven al werd genoemd, dat de films tegenwoordig een beetje ''competen'' wie de grofste beelden op het scherm kan toveren. vond dat we were soldiers hier aardig aan mee deed en ook ergens in de top10 terechtkomt kort samengevat, leuke film
    Somebody once wrote: "Hell is the impossibility of reason." That's what this place feels like. Hell. (Chris Taylor - Platoon)

  7. #82

    Standaard

    Aardig goede film. Vooral het ''echte oorlogsgevoel'' en de Making Of vond ik mooi. 7/10

  8. #83

    Standaard

    gister gehaald, vanmiddag eens kijken
    The world is yours

  9. #84

    Standaard Black Hawk Down

    Ik weet niet wie van jullie de ''making of Black Hawk Down'' heeft gekeken, maar het echte gevecht in Mogadishu duurde zo'n 18uur lang, dat moet dus worden ingekort tot zo'n 2 uur, daardoor zie je een groot deel door de ogen van 14 personages, daarbij hebben de echte Rangers en de Delta Force die toen in het gevecht zaten alle opnames meegemaakt en soms moesten ze een stapje terug omdat ze te veel emoties hadden, zo erg zag het er allemaal uit. De acteurs hebben ook een klein beetje van de Celta Force training gehad en ook van de Ranger training (maar veel lichter, want de echte training is vele malen zwaarder), en één van de geschreven regels van de Rangers luidt: Leave No Man Behind, oftewel: laat niemand achter. In de gevechtscene's wisten de acteurs niet waar de andere schoten vandaan kwamen, soms waren ze naar eigen zeggen meer zichzelf dan de personage. Een Ranger is bereid te sterven voor zijn teamgenoten, vandaar dat ze ook Mike Durant proberen weer naar de basis te krijgen, jouw rug wordt gedekt door je vriends rug en zijn rug wordt gedekt door jouw rug, als er ook maar een kleine kans is dat ze het kunnen slagen met hun missie, zullen ze er alles aan doen om te slagen met die missie. De hele uitrusting van een Delta of een Ranger is in totaal zo'n 15KG.

  10. #85

    Standaard

    Ik heb de film gisteren op bluray bekeken en heb er gemengde gevoelens over. Mogelijk ingegeven door mijn vermoeidheid na een paar weken hard werken

    De film zelf gaf mij een bepaald afstandelijk en te gemaakt gevoel. Met dank aan Mel Gibson misschien? Of omdat ik zeer recent nog Band Of Brothers (andere oorlog, maar toch) voor het eerst heb gezien.
    Ik vond het er verder wel erg goed uitzien en heel vaak zit je zelf ook echt in de film door de 3D-geluidssporen die een groot deel van de film in beslag neemt. Echt super!!! Dit heb ik echt nog nooit met een film meegemaakt! Zo hoort home entertainment te zijn! Waar anders zijn de achtergrondboxen van een 5.1 (of zelfs 7.1 en 'erger') homecinemaset voor?

    Ook leuk aan de film is niet alleen het thuisfront waar je wat van meekrijgt, maar vooral ook een kijkje in de keuken bij de Vietnamezen! Geeft voor mij wat meer diepgang aan een anders erg eendimensionale film.

    Ik dacht dat er ook een bluray recentie van de film op dvd.nl stond, maar die is zeker verdwenen...

  11. #86

    Standaard

    Deze vandaag eindelijk eens een keer bekeken en ik vond hem erg generiek. Het plot heeft wel wat weg van dat van Platoon, Casualties of War en Hamburger Hill maar dan op een veel flauwere en ongeïnspireerde manier verteld. Er is weinig karakterontwikkeling, de filmstijl is "13 in een dozijn" en je krijgt in tegenstelling tot de eerder genoemde films) nooit echt het gevoel er midden tussen in te zitten. Eigenlijk vond ik de gevechtsscenes vaak meer overkomen als een paintball-wedstrijd dan een oorlog.

    Als met al geen aanrader dus. Maar ik moet wel zeggen dat ik de laatste 20 jaar sowieso weinig interessante oorlogsfilms ben tegengekomen: ik kan er niet direct een opnoemen. De meest recente goede weergaves van oorlog waren dan eerder series als Band of Brothers en The Pacific.

  12. #87

    Standaard

    Misschien verder kijken dan alleen Engelstalige films?

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Misschien verder kijken dan alleen Engelstalige films?
    Ik kijk genoeg niet-Engelstalige films. Het is dan misschien eerder zo dat ik weinig oorlogsfilms kijk. Maar als er in dat genre films zijn die opvallen dan bekijk ik ze wel hoor.

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik kijk genoeg niet-Engelstalige films. Het is dan misschien eerder zo dat ik weinig oorlogsfilms kijk. Maar als er in dat genre films zijn die opvallen dan bekijk ik ze wel hoor.
    Maar Black Hawk Down, The Pianist, Der Untergang en Dunkirk zijn niet jouw soort films?

    Ik vond 'When Trumpets Fade' uit 1998, van dezelfde regisseur als Hamburger Hill, ook best een goeie film. Wordt eigenlijk nooit genoemd in lijstjes.

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Maar Black Hawk Down, The Pianist, Der Untergang en Dunkirk zijn niet jouw soort films?
    Black Hawk Down en The Pianist vallen (met 2001 en 2002 als releasejaar) nog net binnen de 20-jarige termijn waar ik het over had. Dat zijn wel goede films. M.b.t. Dunkirk is het niet zozeer dat het niet "mijn soort" film is maar meer dat ik het geen goede film vind. Die film hangt teveel aan elkaar van modieuze filmische truukjes. Ik ben wel klaar met het werk van Nolan.

    When Trumpets Fade is al wat ouder dan 20 jaar maar daar zal ik me nog wel eens in verdiepen.

  16. #91

    Standaard

    Misschien een paar tips, zoals Tae Guk Gi, The Front Line, Zero Dark Thirty, The Hurt Locker, Letters from Iwo Jima, Inglorious Basterds, Red Cliff, Jarhead, Rescue Dawn, Beasts of no Nation, Waltz with Bashir, Zwarboek.
    Ze worden wel gemaakt, je moet alleen de juiste zien.

  17. #92

    Standaard

    Inglourious Basterds is erg vermakelijk, maar natuurlijk nauwelijks serieus te nemen als oorlogsfilm.

  18. #93

    Standaard

    Begint een beetje off topic te raken hier…

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •