De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard verschil tussen actieve en passieve subwoofer....

    Moderator note: verplaatst naar Home-Theater

    Kan iemand mij bovenstaande uitleggen?

    ik heb nu een Pioneer receiver met sony dvd speler, daaraan hangen 2 frontspeakers en een center speaker.
    nu wil ik voor wat bas een subwoofer hebben. maar wat is dus het verschil in active en passive?

    alvast bedankt !
    moet ik alweer een onderschrift verzinnen?

  2. #2

    Standaard

    Heb je al de zoekfunctie gebruikt? Er zijn veel onderwerpen te vinden hierover....

    Kort door de bocht: een actieve sub heeft een ingebouwde versterker, een passieve heeft een externe versterker nodig.

  3. #3

    Standaard

    bij een actieve subwoofer kun je zelf de bas instellen, dat kan bij een passieve subwoofer niet. Met een actieve subwoofer kun je bovendien een betere geluid creeren
    Welcome..to the real world

  4. #4

    Standaard

    okay, weet ik dat ook weer, thanks !
    de search gaf niets...
    moet ik alweer een onderschrift verzinnen?

  5. #5

    Standaard

    Simpel gezegd: een active heeft een ingebouwde eindversterker en de passive niet; deze wordt namelijk "gevoed" door het versterkergedeelte in de surroundreceiver/versterker.

    Meestal hebben de active subs aanvullende instelmogelijkheden wat betreft filter, fase en crossoverfrequentie.

    Active subs zijn niet per definitie beter dan een passive sub. Met een goed aangestuurde passieve sub kunnen wel degelijk zeer goede resultaten behaald worden. Veel mensen met een goedkope low-fi hometheater sub met ingebouwde versterker menen dat hun subje echt "je van het" is, maar zullen worden weggeblazen door een "echte" passieve sub aangestuurde door een goede externe versterker.

    Het concept zegt dus eigenlijk niets over de uiteindelijke kwaliteit. Veel belangrijker is bijv. de grootte van sub (kast en speaker), het vermogen dat er achter staat (of ingebouwd of extern), een goede bas speaker en een stevige gebouwde kast.

    Luisteren in een goed gesorteerde zaak naar verschillende subs is uiteraard van groot belang.

  6. #6

    Standaard

    Moet je dan een aparte versterker voor de subwoofer kopen om een passieve sub te gebruiken in een ht opstelling ?

  7. #7

    Standaard

    of beter gezegd, ik heb een yamaha rx-350, kan ik hier gewoon een passieve subwoofer op aansluiten?

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door georgestobbart
    bij een actieve subwoofer kun je zelf de bas instellen, dat kan bij een passieve subwoofer niet. Met een actieve subwoofer kun je bovendien een betere geluid creeren
    Dat is dus niet waar.
    Met een passieve kun je gebruik maken van een betere externe versterker, Bryston is zeer goed voor dit doel.
    Dat geef je meer mogelijkheden tot een beter resultaat omdat je simpelweg niet afhankelijk bent van de ingebouwde versterker bij een actieve.

  9. #9
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stijn simon
    of beter gezegd, ik heb een yamaha rx-350, kan ik hier gewoon een passieve subwoofer op aansluiten?
    Nee, ik raad je aan om in jouw geval voor een actieve te gaan.

  10. #10

    Standaard

    Uhmzz ik heb een tijd lang een passieve gehad. Die moest je gewoon op je front kanalen aansluiten. En moet zeggen dat het erg goed werkte. Vooral met muziek klinkt het mooier dan een actieve. Met films niet maar het is dan ook een goedkoper oplossing natuurlijk. Maar voor films zeker voor actieve gaan. Al vondt ik in mijn geval het niet extreem veel uitmaken maar dat zal wel aan mijn actieve sub liggen

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Heb je je passieve sub nooit met een degelijke versterker geprobeerd ?

  12. #12

    Standaard

    Nee dat niet ook geen idee hoe dat zou moeten werken.

  13. #13
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Dit merk was uiteraard slechts als voorbeeld maar tevens wel een hele goede om subs mee aan te sturen.
    Overigens vallen de prijzen 2de hands redelijk mee en garantie hoef je jezelf al helemaal niet druk om te maken bij dit merk

  14. #14

    Standaard

    zag bij correct in de koopjeskelder ene hoop subs staan, o.a JBL waarvan ik het type en de prijs ff niet meer weet en mijn eigen Klipsch KSW10 nu voor 299 eurie. Wellicht een bezoekje waard ?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •