De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.

Discussie: vraag en aabod

  1. #1
    dvdtjes
    Guest

    Standaard vraag en aabod

    Hallo iedereen,

    Ik zie dat via dit forum veel dvd's geruild of 2ehands verkocht worden.
    Nu is mijn vraag of er behoefte is aan een soort site of zo waar je de vraag en het aanbod bij elkaar brengt.
    Of vinden jullie het forum al genoeg?

    Laat me je reactie weten!

  2. #2

    Standaard

    Staat hier toch al bijelkaar , anders is er altijd nog www.dvdforum.nl 8) .

  3. #3

    Standaard

    Gaat toch prima op dit forum !!

  4. #4

    Standaard

    Volgens mij zijn er al genoeg plaatsen waar dit kan:
    *eBay
    *Marktplaats
    *Tweedehands.nl
    Deze zijn dan vrij algemeen, maar wel erg populair. Het vraag/aanbod gedeelte op DVD.nl is onder de bezoekers van deze site ook erg popi. Je moet het zien als 'convenience shopping'. Waarom naar (weer) een andere site als ik het allemaal hier kan krijgen?
    Een specifieke dvd ruil/verkoop (2de hands) site moet echt wel iets meer bieden dan alleen dat, wil het een trouw publiek trekken. DVD.nl is voor een hoop DVD liefhebbers een soort startpagina en is zowat een 'community' geworden. Daar kom je maar moeilijk doorheen.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  5. #5

    Standaard

    hier vind ik alles veel vertrouwelijker.
    op marktplaats bijv. is me al vaak overkomen dat er ineens niet meer gereageert wordt na een overeenkomst. En de mensen die op ebay rondlopen snap ik niet, want vaak wordt er boven de nieuwprijs geboden.

    m.a.w. dit is perfect zo!


  6. #6

    Standaard

    en van welke (commerciele) instelling ben jij..?
    of wil je er gewoon een oprichten


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    En de mensen die op ebay rondlopen snap ik niet, want vaak wordt er boven de nieuwprijs geboden.
    Daar heb je gelijk in, maar als ik alhier naar de veilingen kijk zie ik hetzelfde. Volgens mij biedt men maar raak omdat men van een veiling het idee heeft dat het goedkoper is. Misschien komt het omdat ik niet naar de Nederlandse prijzen kijk, maar naar internationale. En inderdaad...als je een DVD hier voor €30 moet kopen, kun je 'm makkelijk verkopen voor €15. Maar dat is zo'n beetje het maximum wat ik voor een NIEUWE wil betalen (enkele disc, geen SE). Dus dat wil ik zeker niet voor een 2de handse betalen.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  8. #8

    Standaard

    Hier zit je eigenlijk met een community van mensen die geregistreerd staan en regelmatig van zich laten horen.

    Er is dus eigenlijk vanuit de community ook een beetje controle op wat wordt verhandeld. In mijn optiek gebeurt dat op sites als eBay te weinig. Als ik dan handel moet/wil drijven (ook al heb ik niet echt slechte ervaringen met eBay), doe ik het liever hier dan daar.

  9. #9

    Standaard

    inderdaad... waarom?

    Zodat er net als bij ebay of ricardo slechts een klein groepje aanbieders is die altijd meer vangen voor een dvd dan nieuwprijzen het systeem kunnen vervuilen maar rommel uit de oude doos?
    no thanks!

    het enige, maar dan ook het enige wat hier beter zou kunnen zijn de veilingen.. niet dat dit niet goed gaat.. een dikke 7 geef ik het zeker, maar daar zou naar mijn smaak iets meer aandacht aan besteden mogen worden..

    ook (maar dat weet ik ook al van discussies is een niet door iedereen gedeelde mening) zou ik vinden dat we prijsdiscussie op basis van vraagprijs t.o.v. nieuwprijs wel in een veiling zouden moeten mogen posten (omdat te duur aangeboden dvd's de veiling of beter gezegd de eerlijkheid en oprechtheid van de veiling schade toebrengt!)

    grt.

    Tim
    that's not a tool, that's a goddamn brick! (gone in 60 seconds)

    Mijn collectie
    Bordeaux is Co-StarTrader en Safetrader

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bordeaux
    ook (maar dat weet ik ook al van discussies is een niet door iedereen gedeelde mening) zou ik vinden dat we prijsdiscussie op basis van vraagprijs t.o.v. nieuwprijs wel in een veiling zouden moeten mogen posten (omdat te duur aangeboden dvd's de veiling of beter gezegd de eerlijkheid en oprechtheid van de veiling schade toebrengt!)
    Deels mee eens. Ik blader maar weer gauw verder als ik zie dat er (naar mijn idee) veel teveel wordt gevraagd voor een DVD. Maar meestal zijn het juist de bieders die helemaal door het lint gaan...lijkt wel of ze blind aan het klikken zijn... Wat mij betreft dus voornamelijk een verantwoordelijkheid van de koper.

    Ik herinner me jaren geleden het faillisement van een of andere computertent in A'dam. De boedel werdt geveild en er kwamen heel veel partikulieren op af. Die werden door het Journaal gefilmd en gevraagd naar wat zij ervoor hadden betaald. Ze lieten dus voornamelijk mensen zien die vol trots vertelden dat ze bv een PC voor F1000 hadden gekocht en onder in beeld liet men de winkelwaarde zien: F750 (voorbeeld). Dat zal gezellig zijn geweest bij thuiskomst: 'Kijk eens vrouw...een mooie goedkope PC...' De gedachte dat gespaard wordt is blijkbaar belangrijker dan de besparing zelf.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  11. #11

    Standaard

    damn.. dat programma had ik erg graag willen zien
    that's not a tool, that's a goddamn brick! (gone in 60 seconds)

    Mijn collectie
    Bordeaux is Co-StarTrader en Safetrader

  12. #12

    Standaard

    Het is niet toegestaan om DVD.nl te gebruiken als plaats om marktonderzoekjes te houden voor (commerciele) projecten. Slotje dus.
    Eric van Ballegoie

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •