De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard vraagje over de douane

    Bij mij is er een pakket met dvd's onderschept. Normaal moet je aan de deur het verschuldigde bedrag contant betalen. Nu kreeg ik echter een factuur opgestuurd.
    Op de factuur staat dat ik naast de invoerbelasting ook inklaringskosten moet betaling.
    Dit heb ik zelf nog niet meegemaakt, iemand anders wel??

    Hoe komen ze aan het bedrag? Is het een vast bedrag? Wanneer gebruiken ze de inklaringskosten?

    Iemand die hier iets meer over weet, want ik vind het heel raar.
    Bekijk mijn: Gedeeltelijke Collectie en bluray
    UltraStarTrader (114)

  2. #2

    Standaard

    vreemd zeg. Ik heb ook een keer douanekosten (belasting dus) moeten betalen aan de deur. Maar van deze kosten die jij nu noemt heb ik ook nog nooit gehoord. Misschien dat www.douane.nl en www.belastingdienst.nl uitkomst bieden?

  3. #3

    Standaard

    Ik vind het ook een beetje raar. Ik heb al heel veel besteld in het buitenland maar nog nooit heb ik een factuur gekregen die ik eerst moet betalen met een overschrijving. Moet dus ook nog wachten op mijn dvd's.

    Wat ik denk wat inklaringskosten zijn: administratiekosten??
    Kan het mis hebben!!

    De inklaringskosten was trouwens: 15 Euro. Er komt nog een pakket uit Amerika en ben niet van plan om dit weer te betalen.
    Bekijk mijn: Gedeeltelijke Collectie en bluray
    UltraStarTrader (114)

  4. #4

    Standaard

    zie http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm

    Officiele kosten zijn douanerechten en de BTW.

    inklaringskosten zijn volgens mij de kosten die het vervoersbedrijf verrekend i.v.m. inklaring van je goederen.

    Dit heb ik ook eens gehad met een koerier uit de US.
    bij mij zaten toen kosten voor douane rechten en btw in dat bedrag inbegrepen + een paar euro voor snelle afhandeling..

    mij was dit het meer dan waard i.v.m. ongeveer 3 weken snellere levering, maar kan me voorstellen dat je hier weinig zin in hebt.

    Zou het zeker even uitzoeken als ik jou was

    grt.

    Tim
    that's not a tool, that's a goddamn brick! (gone in 60 seconds)

    Mijn collectie
    Bordeaux is Co-StarTrader en Safetrader

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bordeaux
    zie http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm

    Officiele kosten zijn douanerechten en de BTW.

    inklaringskosten zijn volgens mij de kosten die het vervoersbedrijf verrekend i.v.m. inklaring van je goederen.

    Dit heb ik ook eens gehad met een koerier uit de US.
    bij mij zaten toen kosten voor douane rechten en btw in dat bedrag inbegrepen + een paar euro voor snelle afhandeling..

    mij was dit het meer dan waard i.v.m. ongeveer 3 weken snellere levering, maar kan me voorstellen dat je hier weinig zin in hebt.

    Zou het zeker even uitzoeken als ik jou was

    grt.

    Tim
    Hoeveel waren die kosten bij jou dan, als je het over een klein bedrag hebt?

    Ga vanmiddag even bellen en wat meer duidelijkheid vragen.
    Bekijk mijn: Gedeeltelijke Collectie en bluray
    UltraStarTrader (114)

  6. #6

    Standaard

    Als het pakje door PTT Post of de Douane is geopend dan is dit middels plakband voorzien van tekst op het pakje aangegeven.
    PTT Post brengt geen kosten in rekening voor hun bemiddeling.
    van de belastingdienst
    Bekijk mijn: Gedeeltelijke Collectie en bluray
    UltraStarTrader (114)

  7. #7

    Standaard

    Ik heb het antwoord:

    Sinds 1 januari heeft tpg de diensten van EMS overgenomen en omdat dat een couriersbedrijf is moeten ze dat aangeven.

    14,75 is eeen standaard bedrag ongeacht de handelingen en de prijs.

    Dat is mooi balen want er komen nog twee pakketen.
    Bekijk mijn: Gedeeltelijke Collectie en bluray
    UltraStarTrader (114)

  8. #8

    Standaard

    Het standaard bedrag is dus voor TPG.

    Ik heb namelijk nog een factuur gekregen van een ander pakketje door een ander bedrijf GLS.

    Hier is het 9,50. Dit is wel mooi klote want het gaat hier om 1 dvd. Deze dvd heb ik particulier gekocht.

    Heeft iemand weleens inklaringskosten betaalt bij bijv. een bestelling van amazon.com dit jaar, of alleen douanerechten?

    Vorig jaar heb ik daar wel eens besteld en werd het ook onderschept, alleen hoefde ik daar alleen douanerechten te betalen.

    WEET IEMAND IETS MEER!!!
    Bekijk mijn: Gedeeltelijke Collectie en bluray
    UltraStarTrader (114)

  9. #9

    Standaard

    Hoi Robert,

    heb deze helaas een paar dagen niet gezien, sorry voor uitblijven van mijn reactie.

    ik geloof dat ik ook rond die koers betaald heb, echter die liep niet via TPG.

    als ik het zo hoor zijn ze weer lekker bezig die vrienden van de TPG..
    zwaar belachelijk als je het mij vraagt, want die kosten slaan natuurlijk nergens op.

    Overigens bestel ik regelmatig sieraden onderdelen uit amerika en canada (mijn vrouw maakt.. je raadt het al.. sieraden) echter heb ik met EMS zendingen nog nooit (!!!) hoeven betalen..
    eerlijk is eerlijk, de laatste zending via EMS (die overigens wel redelijk snel is) is al een tijdje geleden.

    Volgens mij kun je dit overigens wel omzeilen door vanuit USA en Canada die zending aan te merken als Gift (via particulier) en/of Commercial Sample als het via een bedrijf gaat.
    Dit doen onze leveranciers ook altijd als het lichtere (spoed)zendingen betreft die niet over de $100,00 heen gaan..

    Overigens schiet me wel te binnen dat de laatste ems zending die ik gehad heb zo onduidelijk was qua kosten dat ik erom geruzied heb met de bezorger.
    Uiteindelijk alleen de kosten betaald voor douane rechten + btw.
    (er stonden namelijk 3 verschillende bedragen op allerlei formulieren en het was al laat in de middag).

    Mijn tip.. zeuren, zeuren en nog eens zeuren.
    Je vraagt namelijk niet om die kosten, nog om de dienst dat ze het voor je inklaren (versnelt) en de kosten staan niet bekend bij de online leverancier.. lijkt me erg wazig dat ze je kunnen dwingen om 3 x 15 euro te betalen (en al helemaal niet voor die particuliere zending).

    suc6 ermee!!!
    that's not a tool, that's a goddamn brick! (gone in 60 seconds)

    Mijn collectie
    Bordeaux is Co-StarTrader en Safetrader

  10. #10

    Standaard

    Dank je Bordeaux voor de informatie. Ik heb eens wat info gezocht op het internet:

    Waarom wordt het pakket in Duitsland ingeklaard en niet in Nederland?
    Dit is voordeliger. In Nederland bedraagt de omzetbelasting al 19%, daar komen dan de invoerrechten nog eens bij. In Duitsland wordt voor zendingen met een waarde van meer dan 45 euro en minder dan 350 euro een percentage van 13,5% gehanteerd. Dit is een gemiddeld tarief (BTW hoog en laag + gemiddeld invoerrechten percentage). Dit is alleen van toepassing op zendingen van particulieren aan particulieren zonder handelskarakter.

    Waarom moet ik invoerrechten en BTW over cadeaus en tweedehands goederen betalen?
    Over producten met een waarde van meer dan 45 euro moeten invoerrechten en omzetbelasting betaald worden. Dit is volgens de Europese wetgeving. Dit geldt voor cadeaus en tweedehands goederen met een waarde van meer dan 45 euro. Indien de waarde van de zending meer dan 45 euro bedraagt moeten over het volledige bedrag invoerrechten en BTW betaald worden.

    Waarom moet ik invoerrechten en BTW over eigen goederen betalen?
    Er hoeven geen invoerrechten en BTW over eigen goederen betaald te worden indien u met bewijsstukken kunt aantonen dat de goederen eigendom zijn. Indien het verhuisgoederen zijn, zoals persoonlijke goederen van studenten, kan een vrijstelling worden gehaald bij de inspectie van de douane in zijn/haar woonplaats.

    Waaruit is het rembours- en/of factuurbedrag opgebouwd?
    Het bedrag is opgebouwd uit invoerrechten, omzetbelasting (per product verschillende percentages, zie www.douane.nl) en inklaringskosten

    Op welk moment weet ik of ik moet betalen en zo ja hoeveel?
    Pakketten waarvoor BTW + eventuele invoerrechten + inklaringskosten verschuldigd zijn worden van tevoren schriftelijk aangekondigd. Dit geldt vooralsnog alleen voor zendingen die in Duitsland worden vrijgemaakt.

    De verzekerde waarde was veel hoger dan de werkelijke waarde. Wat kan ik hieraan doen?
    U kunt hiervoor een bewaarschrift indienen bij GLS Netherlands, afdeling Global Import. Zorg er voor dat u bewijsstukken meestuurt die de werkelijke waarde aantonen.

    Ik ben in het bezit is van een BTW nummer. Kan ik de omzetbelasting verrekenen ook al is het uitgetrokken bedrag niet correct?
    Ja, u kunt te allen tijde het gefactureerde BTW bedrag op uw maandelijkse BTW aangifte verrekenen. Als bewijsstuk gelden hiervoor de bijgevoegde douanedocumenten.
    Bekijk mijn: Gedeeltelijke Collectie en bluray
    UltraStarTrader (114)

  11. #11

    Standaard

    zucht.. om het allemaal maar makkelijk te maken zullen we maar zeggen
    that's not a tool, that's a goddamn brick! (gone in 60 seconds)

    Mijn collectie
    Bordeaux is Co-StarTrader en Safetrader

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •