Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 59 van 59 worden weergegeven.

Discussie: Jackie Brown

  1. #51

    Standaard

    Het blijft een goede film dit met een mooie cast waarvan ik Samuel Jackson echt de uitblinker vind.Bij deze film moet je wel geconcetreerd blijven kijken anders snap je er niks meer van.Ook een sterk punt aan de film is dat er weer is een hoofdrol voor een vrouw met ''ballen'' inzit.
    De filmlengte had wel iets korter gemogen,dit was de film wel ten goede gekomen denk ik.Wat ik altijd geweldig aan de films van Tarantino vind is de muziek in z,n films,het past zo goed bij wat je ziet en grotendeels zijn het allemaal topnummers uit vervlogen tijden maar via deze weg komt ook de jonge generatie met deze muziek in aanraking.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  2. #52

    Standaard

    ik vond deze film eigenlijk niet echt goed.
    terwijl ik de andere werken Van Tarantino geweldig vind! (Denk aan Reservoir Dogs, Pulp Fiction, Kill Bill, CSI grave Danger).
    ik weet niet waar het aan ligt, maar de film kon mij niet boeien! misschien dat als ik hem over een half jaar weer kijk wel goed vind. en ik vond Robert De Niro een beetje een suffe karakter hebben. (terwijl Robert een van mijn favorieten is).
    behalve de scene op het [spoiler:ac65954eee] parkeerterrein [/spoiler:ac65954eee] dan. maar misschien is dat wel de bedoeling!

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Kempen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rops
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Is er ergens in NL die Jackie Brown Collectors edition te koop?
    Ik kwam de mijne in een bak bij de FRS tegen. 16 euro, maar dan heb je ook wat...
    Ik heb bij FRS en Van Leest wel een aantal keer een UK-importversie zien liggen. (2-disc i.p.v. 1 disc, geen sleave en vrijwel hetzelfde hoesje als de NL-versie).

    Ik vind trouwens Jackie Brown ook erg goed. Maf dat veel mensen 'm slecht vinden. Pulp fiction springt er misschien wel wat meer bovenuit wat het verhaal betreft (verschillende verhalen door elkaar, stoere teksten, humoristische John Travolta en Samuel L. Jackson...)
    Inderdaad, Pulp Fiction is ietsje beter, en als liefhebber van Tarantino (o.a. stijl van vertellen, muziek, casting, en natuurlijk humor) vind ik ook Jackie Brown zeer de moeite waard.

    Nog een SE waar ik op zit te wachten. De NL-versie ga ik niet aanschaffen, met 4:3 beeld en 2.0 geluid. De import-versie zou nog wel kunnen, want met het huidige beleid van RCV ben ik bang dat we geen R2NL Collector's Edition van Jackie Brown hoeven te verwachten...
    Ik wou er nog op wachten, omdat ik de slipcase van Pulp Fiction CE mooi vond (in de verwachting dat ze dat door zouden trekken naar Jackie Brown CE).
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank_black
    en ik vond Robert De Niro een beetje een suffe karakter hebben.
    Klopt, maar de manier hoe hij die rol dan ook speelt vind ik werelds. De eerste keer had ik ook iets zo van; is dat De Niro wel? Maar na een paar keer herkijken en ook de extra's hebben bekeken besefte ik pas hoe goed hij (en waarschijnlijk QT's inbreng) dat voor hem ongewone karakter neerzet.
    Voor mij staan RD, PF en JB op eenzame hoogte, op grote afstand gevolgd door zijn andere werk.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Voor mij staan RD, PF en JB op eenzame hoogte, op grote afstand gevolgd door zijn andere werk.
    Hier sluit ik me zeker bij aan,Kill Bill vind ik een overschatte film.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  6. #56

    Standaard

    Het was ook de bedoeling dat De Niro zijn karakter zo was. In de extra's van R2UK wordt dit ook vermeld. Je moet zijn karakter los zien van de film. Eigenlijk voegt zijn karakter niks toe aan de film en zou dan ook zo uit de film gesneden kunnen worden.

    Had iets te maken met wat Tarantino wilde uitproberen.

  7. #57

    Standaard

    De jailhouse-tats op Roberts arm waren een ideetje van hemzelf. Ik vind deze rol wel wat ( heel veel zelfs ) toevoegen aan de film. Dit soort kleurrijke figuren maken films compleet, helemaal af.

  8. #58

    Standaard

    OK laat ik het anders formuleren, als je zijn karakter wegsnijdt uit het verhaal blijft het plot gewoon staan. Hij voegt in feite niks toe aan het plot.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Het was ook de bedoeling dat De Niro zijn karakter zo was. In de extra's van R2UK wordt dit ook vermeld. Je moet zijn karakter los zien van de film. Eigenlijk voegt zijn karakter niks toe aan de film en zou dan ook zo uit de film gesneden kunnen worden.

    Had iets te maken met wat Tarantino wilde uitproberen.
    de ultieme film die dit heeft is wel The big Lebowski. er zitten iets meer dan 4 of 5 die er zo uitkunnen maar wel geniaal zijn bedacht. (sorry voor de offtopic)

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •