Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 29 worden weergegeven.

Discussie: Sony dav-s880

  1. #1

    Standaard Sony dav-s880

    Hallo,

    Is er iemand die bovenstaand systeem heeft en even wil vertellen of het bevalt? Ik ben namelijk van plan om dit systeem aan te schaffen (ben al druk aan het sparen).
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  2. #2

    Standaard

    'k Zou doorsparen voor losse componenten. Als ik 't goed heb hebben de Sony DAV-setjes geen scartuitgang, en over de S-Master versterkers heb ik ook niet al te goede dingen gehoord.

  3. #3

    Standaard

    En ik heb juist weer meerdere malen gehoord (oa. op dit forum) dat de DAV s880 weer wel heel erg behoorlijk geluid zou geven. Hij zou niet onderdoen voor veel (losse componenten) setjes.
    Maar, mooi en goed zijn nog altijd subjectief in audio .
    Misschien zijn er genoeg mensen hier met ervaringen erover.

    ps: ik heb begrepen dat de DAV S550 al met component uitgangen werkt. Ik neem dus aan dat de 880 dit ook heeft. Ik zal het eens opzoeken.

    psII: Net even gekeken op sony.nl, en helaas: er zit a. geen scart op en b. geen component. Dat is toch wel heel erg jammer zo.

  4. #4

    Standaard

    de dav S 500 zoog in ieder geval
    FROM ALL THE THINGS I HAVE LOST I MISS MY MIND THE MOST

  5. #5

    Standaard

    Wat zouden jullie mij aanraden als het op losse componenten aankomt?

    Waar ik een beetje tegenop zie is om bij een goede versterker de juiste luidsprekers te vinden. Wat ik zoek is een sacd- en dvdspeler vandaar dat mijn eerste gedachte naar de dav-s880 uitging. Als ik alles los moet gaan kopen loopt dat flink in de kosten natuurlijk.
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  6. #6

    Standaard

    Als je voor losse componenten wilt gaan (wat op zich heel verstandig is als je later wilt gaan uitbreiden), dan is het wel zo makkelijk voor jezelf om van te voren een budget op te stellen. Het is wellicht ook wel handig om dat budget iets lager in te schatten dan wat het echt is. Ik lees tamelijk vaak verhalen van mensen die een bepaald budget hebben, en daar toch duidelijk overheen gaan (zelf begon ik met het idee om zo rond de 700 euro, en ik eindige met een set van 1000 + een paar maanden later 2 boxen van 150 per stuk ). Dus je budget wat lager inschatten kan waarschijnlijk geen kwaad.
    Ook wel handig om te weten: waar gebruik je je set het meeste voor: voor films/tv of om ook (heel veel) muziek mee te luisteren? Want veel wat goedkopere componenten zijn niet meteen geweldig op stereo gebied. Weer even een stukje eigen ervaring: ik begon met mijn setje, en ik was blij. Toen kwamen toch die nieuwe boxen, en was ik weer opnieuw blij. Momenteel ben ik pas weer blij als ik het geld heb voor een losse stereo-versterker. (let wel: ik heb dus geen mega-goede set, met de duurdere componenten is het op stereo-gebied al een stuk beter vertoeven, ook met een receiver).
    Even samenvatten: welk budget zit je ongeveer aan te denken, en wat is belangrijker: filmgeluid of muziek?
    Met die dingen zijn er genoeg mensen met meer kennis dan ik die je goede adviezen kunnen geven.
    Succes!

    EDIT: hou er met je budget ook een beetje rekening mee dat de "gouden regel" voor bekabeling "voorschrijft" (niet al te serieus nemen) dat je ongeveer 10/20% van de waarde van je set aan bekabeling uitgeeft. Is op zich nog wel iets om even rekening mee te houden dus

  7. #7

    Standaard

    Ik luister graag naar muziek én ik kijk vaak dvd' s een beetje fifty/fifty eigenlijk. Ik zag in het blad HET een receiver van Marantz voor €750 (adviesprijs), de SAR-5300 Nu lijkt me dat qua receiver een prima keus. Maar nu de luidsprekers nog. Plus nog een dvd/sacd speler. Iemand een idee?
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  8. #8

    Standaard

    Ik zou een paar audio-bladen kopen. Staan altijd een heel behoorlijk aantal tests in. Vaak is het wel zo dat de merken uit het land van het blad als wat beter uit de tests komen.
    Maar nog even over die versterker: ga wel eerst luisteren! Dat is toch zo ontzettend belangrijk. Niet alleen maar op specs en op kosten en mooie verhalen afgaan, maar gewoon stomweg een afspraak bij de dealer maken, en er echt voor gaan zitten.
    En: welke totale prijs zit je ongeveer aan te denken? Want het maakt logischer wijs uit of je nu 1000 euro wilt uitgeven, of 100.00 euro.
    Marantz staat iig als goed bekend, ook met stereo.

  9. #9

    Standaard

    Tja, wat wil, of kan ik uitgeven. Als ik lang genoeg zou sparen zou ik ooit een keer een ton bij mekaar hebben, als ik ongeveer over over grootvader ben :wink: Maar zelf zat ik ongeveer te denken aan een eurotje of 2000, 2500.
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  10. #10

    Standaard

    Kingforaday, zoiets bijvoorbeeld?

    Sony STR-DB 1080 QS



    6 x 100W
    QS range
    Dolby Digital / dts decoder
    Dolby Prologic II / dts NEO:6 decoder
    Dolby Digital EX / dts ES decoder
    Digital Cinema Sound EX
    3 x 32 bit Digital Sound Processor
    4 Audio inputs, 2 Audio output
    5 AV inputs, 2 AV output
    5 digital inputs, 1 digital output
    RDS tuner with 30 presets
    remote commander with LCD screen supplied
    available in black and silver
    602,00 euro

    Sony DVP-NS 905 QS



    Precision Drive 2, Super Audio CD multi-channel playback, CD-R/RW & data CD (MP3) playback, DVD-RW ( VR ) playback, Integrated Dolby Digital and DTS Decoder, MP3 Browser, TV Virtual Surround, Multi-disc resume, Video Equalizer, 12bit/108MHz Noise Shaped Video D/A Converter for excellent picture quality, QS design, Jog Shuttle on front panel, Multi-brand TV & Receiver Control, 2 jaar garantie
    510,00 euro

    B&W VM-1/AS-1



    5 x VM-1: 950,00 euro
    1 x AS-1: 349,00 euro


    Arno
    Sony STR-DB 840 QS ......... Sony DVP-NS 930V QS ......... Sony CDP-XB 740 QS ......... B&W VM-1 (5x) ......... REL Q150E ......... Philips 24 PW 9553 ......... One For All Kameleon

  11. #11

    Standaard

    Als je veel naar muziek luister zou ik ook naar Marantz/NAD/Rotel gaan kijken. Niet dat ik uit eigen ervaring kan spreken, maar als de vehalen (en dat zijn er nogal veel) waar zijn zouden dit merken zijn die het heeeeel behoorlijk doen op stereo ensurround geluid.
    Vooral Rotel en B&W schijnt heel erg lekker samen te gaan.
    Tis jammer dat de combi 1066 en 1075 te duur is. ALs je daarvoor zou gaan zou je op een totaal van ongeveer 3500 euro uitkomen geloof ik. En dat schijnt een hele prettige combi te zijn. Die heeft net een paar concurenten verslagen in de What*Hi-Hi van afgelopen maand. En dat waren concurenten van minimal het 3 dubbele.....
    Succes

  12. #12

    Standaard Re: Sony dav-s880

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kingforaday
    Hallo,

    Is er iemand die bovenstaand systeem heeft en even wil vertellen of het bevalt? Ik ben namelijk van plan om dit systeem aan te schaffen (ben al druk aan het sparen).
    Waarom ga je niet in een winkel luisteren,want wat de ene wel goed vind klinken vind jij misschien wel weer een stuk minder!!!!
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SLASH
    de dav S 500 zoog in ieder geval
    Zeker een nog luxere versie dan met zuig uitvoering,was het voor stof of moet ik aan iets anders denken!!!! :wink:
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  14. #14

    Standaard

    Kingforaday, zoiets bijvoorbeeld?

    Sony STR-DB 1080 QS



    6 x 100W
    QS range
    Dolby Digital / dts decoder
    Dolby Prologic II / dts NEO:6 decoder
    Dolby Digital EX / dts ES decoder
    Digital Cinema Sound EX
    3 x 32 bit Digital Sound Processor
    4 Audio inputs, 2 Audio output
    5 AV inputs, 2 AV output
    5 digital inputs, 1 digital output
    RDS tuner with 30 presets
    remote commander with LCD screen supplied
    available in black and silver
    602,00 euro

    Sony DVP-NS 905 QS



    Precision Drive 2, Super Audio CD multi-channel playback, CD-R/RW & data CD (MP3) playback, DVD-RW ( VR ) playback, Integrated Dolby Digital and DTS Decoder, MP3 Browser, TV Virtual Surround, Multi-disc resume, Video Equalizer, 12bit/108MHz Noise Shaped Video D/A Converter for excellent picture quality, QS design, Jog Shuttle on front panel, Multi-brand TV & Receiver Control, 2 jaar garantie
    510,00 euro

    B&W VM-1/AS-1



    5 x VM-1: 950,00 euro
    1 x AS-1: 349,00 euro


    Arno
    Dat ziet er niet verkeerd uit Arno. De sacd/dvd speler vind ik wel een beetje prijzig, volgens mij heeft philips eentje van onder de 300 euro


    Als je veel naar muziek luister zou ik ook naar Marantz/NAD/Rotel gaan kijken. Niet dat ik uit eigen ervaring kan spreken, maar als de vehalen (en dat zijn er nogal veel) waar zijn zouden dit merken zijn die het heeeeel behoorlijk doen op stereo ensurround geluid.
    Vooral Rotel en B&W schijnt heel erg lekker samen te gaan.
    Tis jammer dat de combi 1066 en 1075 te duur is. ALs je daarvoor zou gaan zou je op een totaal van ongeveer 3500 euro uitkomen geloof ik. En dat schijnt een hele prettige combi te zijn. Die heeft net een paar concurenten verslagen in de What*Hi-Hi van afgelopen maand. En dat waren concurenten van minimal het 3 dubbele.....
    Succes
    Ik zal er goed over na gaan denken i.i.g. bedankt voor de reacties.

    Waarom ga je niet in een winkel luisteren,want wat de ene wel goed vind klinken vind jij misschien wel weer een stuk minder!!!!
    Das is i.d.d. een verstandig idee om te doen!
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  15. #15

    Standaard

    Ik zou ook nog even wachten met het kopen van deze set.
    Ten eerste: het geluid is niet grandioos..... zeker niet te vergelijken met losse componenten.
    En ten tweede: mocht je toch gaan voor een all-in-one systeem, en je vind de DAV-S880 er wel goed uitzien, dan kan je beter wachten op de opvolger, de DAV-S888, deze zal vanaf juni leverbaar zijn..... En deze heeft een stuk beter geluid dan de DAV-S888

    M. vr. gr.

  16. #16

    Standaard

    Ik heb de DAV-S880, en ik kan niet anders zeggen dat het een heeeeeele goede set is.

    Het geluid is zuiver, en ook de subwoofer klinkt lekker.
    Daarnaast is het een van de mooiste HTS-sets que vormgeving die ik ken.
    Ver zit alles erop, dolby 5.1 en DTS.

    Verder speelt deze set naast je DVD ook Super Audio CD's,

    Wel moet ik idd toegeven dat dit setje niet over een scart uitgang beschikt, dat is dan ook het enige nadeel dat ik kan melden.

  17. #17

    Standaard

    dat is dan ook het enige nadeel dat ik kan melden.
    Hoe klinkt een cd of de tuner in stereo?

  18. #18

    Standaard

    (DAV-S800) Ook CD en radio - stereo - klinkt goed. Zet dan wel even het systeem op 2 ch. stereo. Laat je 'm op A.S.D. staan, dan zul je, als je goed luistert, een hele zachte ruis uit de achterspeakers horen.

    Verder zéér positief over deze set. Veel (instel)mogelijkheden, eenvoudige bediening (AB had wel wat meer aandacht mogen krijgen, je moet 'm echt goed op de set richten om enig respons te krijgen).

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Net even gekeken op sony.nl, en helaas: er zit a. geen scart op en b. geen component. Dat is toch wel heel erg jammer zo.
    Ja nou heb ik zo'n ding en wat denk je dat er achterop zit.
    Juist ja component.
    En ik ben ook nog uitermate tevreden perfekt geluid, heb het met veel vergeleken (ik woon boven RAF Amsterdam) en topper.
    Ziet er ook nog mooi uit.
    En natuurlijk het is Sony (waarom zou je een ander merk kopen?)

    mocht je toch gaan voor een all-in-one systeem, en je vind de DAV-S880 er wel goed uitzien, dan kan je beter wachten op de opvolger, de DAV-S888, deze zal vanaf juni leverbaar zijn..... En deze heeft een stuk beter geluid dan de DAV-S888
    Dat is leuk, set is nog niet uit maar je weet al dat hij beter geluid heeft.
    Hoe doe je dat ? dat wil ik ook kunnen.
    StarTrader

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Indiana
    Ver zit alles erop, dolby 5.1 en DTS.
    Correctie: alles zit er op, mits je genoegen neemt met 5.1... de STR-DB1080qs is een discrete 6.1 receiver, dus mocht kingforaday ooit willen uitbreiden, dan raad ik 'm deze receiver aan.

    ...en trouwens, losse componenten stáán toch ook veel mooier

  21. #21

    Standaard

    ik zit ook te twijfelen over deze set
    nl tss volgende

    pioneer hc-71s
    of

    sony dav s-880 of nu komt ook de sony dav s-888 ! met actieve sub ! maar deze is dan weer ietske duurder
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaz van Kooten
    ...en trouwens, losse componenten stáán toch ook veel mooier ;)
    O ja. Dat vind ik dus absoluut niet.

    Juist lelijk al die losse rommel.
    StarTrader

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Betamax
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaz van Kooten
    ...en trouwens, losse componenten stáán toch ook veel mooier
    O ja. Dat vind ik dus absoluut niet.

    Juist lelijk al die losse rommel.
    Als me beeld en geluid maar mooi zijn,dan pas de rest!!!!
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Als me beeld en geluid maar mooi zijn,dan pas de rest!!!!
    Dus je vind losse componenten ook niet mooi, maar vind het geluid belangrijker.

    Is het geluid van losse componenten dan altijd beter dan van een mooie set?
    Dus groot en veel is beter?
    Dan moet ik snel m'n oude koelkast GSM weer uit de kast halen en dat mooie kleine dingetje maar weg doen.
    StarTrader

  25. #25

    Standaard

    Niet geheel onbelangrijk lijkt mij:

    * Heb je het geld ervoor over?
    * Hoor / zie je het verschil überhaupt?
    * Kun je het kwijt / past het in je (woon)kamer?

    Laten we (tot op bepaalde hoogte) wel reëel blijven. "Het is maar een hobby".

    En om die slapende honden toch maar even wakker te maken: Als je het verschil niet hoort of er nu standaard LS-kabel of Monster-cable wordt gebruikt, ...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •