Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 94 van 94 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Ik had het ook over de UK versie. Maar in NL zijn we beter af blijkbaar. Ik ben blij dat ik deze film al een hele tijd heb. Een meesterwerk !!! Nu The Magnificent Amberson (het vervolg op Citizen Kane nog) maar dit lijkt maar niet van de grond te komen. Er werd een tijdje gespeculeerd over het feit dat Criterion de rechten had voor deze film, maar tot op heden is er geen nieuws.

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fries46
    Voor wie het echt niet kan laten om deze 'miskleun' te kopen: bij de MM in Den Haag ligt hij voor € 12,99. Maar zelfs voor dat bedrag zal ik hem niet aanschaffen.
    een echte miskleun wil ik het nu ook weer niet noemen

    de beeldkwaliteit is niet super te noemen maar dat zijn we van meer films gewoon (8 femmes, trois couleurs: blanc, etc)

    de toevoeging van The Battle is een welkome aanvulling ik denk dat je de beeldkwaliteit zelf moet zien om er een oordeel over te geven, dus ik zou hem ergens lenen voor te roepen dat je hem links moet laten liggen

    (ik maak uit jouw posts op dat je hem nog net hebt gekocht en je mening hebt gevormd aan de hand van de berichten hier, als ik er naast zit.... sorry)

  3. #78

    Standaard

    O.k. Edwin, met het laatste heb je gelijk: ik heb hem nog niet gekocht en nog niet zelf gezien. Maar afgaande op de diverse commentaren en mijn eigen recente deceptie bij de aankoop van enkele Classic Movies, was ik wel wat teleurgesteld geraakt. Temeer omdat ik Citizen Kane heel graag zou willen zien/hebben, en er heel veel oude films (bv. die met Humphrey Bogart) wèl kwalitatief goed zijn -en niet duur!
    Huren/lenen is natuurlijk ook een optie.

  4. #79

    Standaard

    Ik kon hem toch niet laten liggen voor dat schappelijke weggooiprijsje en ik wilde hem toch wel graag Nederlands ondertiteld bekijken zodat ik het verhaal zo goed mogelijk kon snappen.
    Wat zijn mijn bevindingen?

    De beeldkwaliteit is volgens mij scherp genoeg, maar het contrast is een grote ellende waar ik mij gruwelijk aan heb zitten storen.
    Dit is dus geen zwart/wit film maar een grijs/grijs film. Het zwart was niet zwart en het wit was nooit wit. Het enigste dat 'wit' is is de ondertiteling. En wat wil het geval, deze ondertiteling is niet uit te zetten! Bah bah, en dat in deze tijd, is dat nu zo moeilijk? Een optie erop om ondertiteling aan of uit zetten?

    Op het eerste gezicht een aardige film en het bijzondere camerawerk geeft aan dat het niet zomaar een doorsnee filmpje is. Spannend kan ik hem niet noemen, actie zit er natuurlijk ook niet in, weinig drama, een beetje moeilijk te categoriseren dus. Je moet aandachtig erbij blijven om het verhaal goed te blijven begrijpen, maar ik denk dat er bij het 2e keer zien van deze film, mij veel meer duidelijk wordt.
    Het antwoord op de grote vraag van de hele film, wat bedoelde Kane met 'Rosebud'? vond ik een beetje vreemd (om het woord teleurstellend nog even niet te gebruiken) maar wellicht dat dit duidelijker wordt als ik hem nog eens ga bekijken.

    De dag erna bekeek ik de documentaire. Deze zit bomvol met informatie (naar mijn idee té veel details) maar voor de expert is die heel interessant. Om deze nu te nomineren voor een Oscar, vind ik wat teveel van het goede. Ook bij deze documentaire moet je goed opletten anders val je zo in slaap (ikzelf raakte regelmatig de draad kwijt doordat ze mijn aandacht niet wisten te houden). De documentaire gaat vooral in op de levens van Orson Welles en William Randolph Hearst. Saillainte details heb ik maar weinig gehoord.

    Al om al een vermakelijke film om een keer gezien te hebben en die ik absoluut nog eens ga bekijken om het verhaal beter te begrijpen.
    De DVD uitgave is van de buitenkant tip top in orde (mooie digipack), maar de DVD kwaliteit zelf laat veel te wensen over. Veel aspecten waarvan sommigen, volgens mij met bijzonder weinig moeite, niet nodig waren geweest, héél jammer wat dat betreft, doe iets goed of doe het niet!

    Wellicht over een tijdje de Britse versie aanschaffen.
    I'm gonna make you an offer you can't refuse!

  5. #80

  6. #81

    Standaard

    Is die R2 uk bij bepaalde sites nog in digipack te krijgen?

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd
    Is die R2 uk bij bepaalde sites nog in digipack te krijgen?
    Ik weet niet of die nog via websites is te krijgen maar heb gisteren zelf de R2UK SE gekocht bij Virgin. Het was de laatste en er stonden voor de rest alleen nog maar keepcase uitgaves. Het is trouwens een erg stevige digipack zover ik kan zien, heb hem namelijk nog niet uit de seal gehaald.
    Four-Star Trader (236)

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd
    Is die R2 uk bij bepaalde sites nog in digipack te krijgen?
    Het is geen site maar ik heb hem toevallig wel ergens in een winkel gezien: Boudisque in Utrecht had nog twee exemplaren in de schappen staan. De prijs was volgens mij ook 'vriendelijk' alhoewel ik niet meer precies weet hoeveel het was.

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd
    Is die R2 uk bij bepaalde sites nog in digipack te krijgen?
    Het is geen site maar ik heb hem toevallig wel ergens in een winkel gezien: Boudisque in Utrecht had nog twee exemplaren in de schappen staan. De prijs was volgens mij ook 'vriendelijk' alhoewel ik niet meer precies weet hoeveel het was.
    www.boudisque.nl

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd
    Is die R2 uk bij bepaalde sites nog in digipack te krijgen?
    Het is geen site maar ik heb hem toevallig wel ergens in een winkel gezien: Boudisque in Utrecht had nog twee exemplaren in de schappen staan. De prijs was volgens mij ook 'vriendelijk' alhoewel ik niet meer precies weet hoeveel het was.
    www.boudisque.nl
    Op de site staat € 12,99 voor de UK-editie en dat zou best wel eens kunnen kloppen.

    Ik durf trouwens niet te garanderen dat je, als je via de site besteld, ook de digipack krijgt. Ik zou daar eerst naar informeren als ik jou was.

  11. #86

    Standaard

    Nu lees ik deze thread wordt ik toch wel een beetje verdrietig, net Citizen Kane aangeschaft, die Nederlandse digipack, maar als ik het zo hoor is die beeldkwaliteit dus dikke schijt. Beetje jammer, ik hoop dat het niet teveel van het kijk plezier wegneemt.

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bruce Lee Bekijk bericht
    Nu lees ik deze thread wordt ik toch wel een beetje verdrietig, net Citizen Kane aangeschaft, die Nederlandse digipack, maar als ik het zo hoor is die beeldkwaliteit dus dikke schijt. Beetje jammer, ik hoop dat het niet teveel van het kijk plezier wegneemt.
    Ik vond het best meevallen. Nou is dit wel de enige versie die ik heb gezien en heb dus geen vergelijkingsmateriaal
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bruce Lee Bekijk bericht
    Nu lees ik deze thread wordt ik toch wel een beetje verdrietig, net Citizen Kane aangeschaft, die Nederlandse digipack, maar als ik het zo hoor is die beeldkwaliteit dus dikke schijt. Beetje jammer, ik hoop dat het niet teveel van het kijk plezier wegneemt.
    Je zou kunnen overwegen de Orson Welles Screen Legends box te kopen. Deze bevat de gerestaureerde UK versie (deze versie dus) en 3 andere O. Welles-toppers: "A Man For All Seasons" en "The Lady From Shanghai" bevatten o.a. NL ondertitels, Citizen Kane Engelse ondertitels, "Waterloo" is helaas zonder ondertitels.
    Orson Welles Screen Legends is te koop voor £12.99 incl. verzenden bij Blah.

  14. #89

    Standaard

    Ik heb de UK Special Edition versie maar merk dat de dialoog 'out of sync' is met het beeld. Dit is heel storend. Hebben jullie dit ook?



    Alex

  15. #90

    Standaard

    Ik heb die versie, maar het is mij niet opgevallen. Kun je een paar scenes opnoemen waar dit voorkwam? Dan kijk ik even of het bij mij ook het geval is.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  16. #91

    Standaard

    Ik heb die versie eveneens. Ook bij mij is dit niet het geval. En na zo'n vijftien kijkbeurten ben ik daar nogal zeker van. Verdomme, nu heb ik weer zin om hem nog eens te bekijken.

  17. #92

    Standaard

    Dit is raar. Als ik film kijk, luister ik altijd naar het geluid via mijn hi-fi setup. De audio uitgang van de DVD speler is aangesloten op mijn versterker. Als ik de speakers van de TV aanzet dan is het geluid van Citizen Kane wel synchroon. Met andere films is het altijd geen probleem.


    Alex
    Laatst aangepast door Alex Cremers : 14-09-2008 om 08:23

  18. #93

    Standaard

    Dan zou het dus met je hi-fi setup te maken moeten hebben. Misschien kun je de responsetijd instellen, en kijken of dat helpt? Het enige nadeel daarvan is dat andere dvd's dan ook achter gaan lopen. Of is het er wel, en heb je het bij andere dvd's nog niet opgemerkt?
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  19. #94

    Standaard

    Ik denk dat het geluid bij CK er niet pefect op zit (te wijten aan nasynchronisatie misschien) en dat dit extra hard opvalt met mijn manier van afspelen (beeld en geluid gescheiden). Met andere, meestal modernere films zal het nauwelijks of niet opvallen. Ik heb nu de geluidsuitgang van de TV (plasma) op mijn versterker aangesloten (niet meer rechtstreeks van de DVD speler) en dit lijkt een verbetering te zijn.

    Ik denk er opeens aan dat het geluid van Gattaca (standaard and Superbit) bij mij ook niet geheel synchroon loopt.


    Alex

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •