Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 94 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Ok, op 25 mei 2004 zou er dus een Nederlandse release moeten uitkomen dankzij Indies. De UK-editie is tegenwoordig trouwens erg vaak in de schappen van Van Leest en FRS te vinden. Alleen is dit een versie die geen mooie digipack case heeft maar een gewone amaray case.

  2. #52

    Standaard

    Indies heeft Citizen Kane aangekondigd in een persbericht (Bron: DVD Info).

    Er verschijnen twee versies: een single-disc en een dubbel-disc. Van een Special Edition, zoals die in Engeland is verschenen, is echter geen sprake!

    Specificaties single-disc en disc 1 van de dubbel-disc:

    Taal: Engels
    Ondertiteling: Nederlands
    Regio: 2 (PAL), zwart/wit
    Beeld: 4:3
    Geluid: Dolby Digital 2.0
    Extra’s: Photo gallery, Biographies

    Specificaties van disc 2 van de dubbel-disc:

    Inhoud: de documentaire The Battle over Citizen Kane van 108 minuten
    Taal: Engels
    Ondertiteling: Nederlands
    Regio: 2 (PAL), kleur en zwart/wit
    Beeld: 4:3
    Geluid: Dolby Digital 2.0
    Extra’s: Photo gallery

    De releasedatum is: 25 mei 2004.

  3. #53

    Standaard

    Disc 2 is gewoon de tweede schijf van de Amerikaanse editie. Alleen had die versie op disc 1 ook nog de nodige extra's staan waarvan hier geen melding wordt gemaakt. Beetje vaag dus wat voor versie ze gebruikt hebben voor de film zelf.

  4. #54

    Standaard

    Naief als ik ben dacht ik hier gewoon de Engelse 2 disc editie te gaan krijgen met Nederlandse ondertiteling, voor een zacht Indies prijsje. Natuurlijk weer niks van dat, het ontbreken van een commentaar track bij deze film is gewoon onbegrijpelijk. Indies doet haar reeds schitterende reputatie weer alle eer aan.

  5. #55

    Standaard

    Dit is weer jammer, ik zag hier ook een aankondiging van bij van Leest. Het heeft ook dezelfde hoes als de regio 1 versie. Maar ze laten dan weer een aantal extra's weg. Dit gebeurt toch wel erg vaak.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Dit is weer jammer, ik zag hier ook een aankondiging van bij van Leest. Het heeft ook dezelfde hoes als de regio 1 versie. Maar ze laten dan weer een aantal extra's weg. Dit gebeurt toch wel erg vaak.
    Zie http://www.vanleest.nl/pages/Product...oductID=425622 en http://www.vanleest.nl/pages/product...oductID=431481



    Als het dan ook om de Amerikaanse transfer gaat dan is het, ondanks het ontbreken van veel extra's, toch nog wel een koopje. 10 euro voor een film-only versie en 15 euro voor eentje met de documentaire zijn geen slechte prijzen. Maar ja: dan moet het dus inderdaad echt een goeie transfer zijn.

    Enne.. de echte liefhebbers importeren natuurlijk of de Engelse of de Amerikaanse SE.

  7. #57

    Standaard

    Wat een brute pech dat Indies zijn handen heeft weten te leggen op de rechten van deze magnifieke film. Dit had verboden moeten zijn.
    1 disc met een kale film en 1 disc met een documentaire
    Nu zal een écht goede uitgave wel voor altijd uitblijven.

    Ik denk alsnog de Engelse regio 2 versie aanschaffen dan maar.
    I'm gonna make you an offer you can't refuse!

  8. #58

    Standaard

    Ik zag dat ie nu in de winkel ligt en ik vroeg me af: heeft iemand hem gekocht en is dit de Engelse of Amerikaanse transfer?

    Voor alle duidelijkheid: de Engelse versie kan het beste herkent worden aan het certificatiescherm aan het begin van de film...



    Verdere verschillen kun je hier zien: http://207.136.67.23/film/dvdcompare/citizenkane.htm

    Ik ben benieuwd welke versie het is maar ik neem aan dat het de Amerikaanse transfer is.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik zag dat ie nu in de winkel ligt en ik vroeg me af: heeft iemand hem gekocht en is dit de Engelse of Amerikaanse transfer?

    Voor alle duidelijkheid: de Engelse versie kan het beste herkent worden aan het certificatiescherm aan het begin van de film...
    De Indies release begint met een RKO leader (radiozendmast met geanimeerde "stralen").

    Verdere verschillen kun je hier zien: http://207.136.67.23/film/dvdcompare/citizenkane.htm
    Volgens mij hebben we hier zelfs met nóg een andere versie te maken.

    2-Disc Indies versie: € 14.99 bij van Leest (3 voor € 33,=)
    Even eens screenshotje gemaakt. Vergelijk maar met de screenshots bij genoemde link...

  10. #60

    Standaard

    Hahahahahahahaha

    Dit is toch echt niet normaal meer, ik ben nog maar net bekomen van nieuwe Texas Chainsaw Massacre 2-dvd oplichterij en nu dit. Als indies hier nu 4 jaar geleden was mee voor de dag gekomen was dit misschien interessant geweest, maar na de gerestaureerde UK en US versie er nog maar aan denken om dit durven uit te brengen. Nu gaan ze toch echt wel te ver...

  11. #61

    Standaard

    Tja, Indies is een klein bedrijf. Die hebben het geld niet om met een fatsoenlijke versie op de markt te komen.

  12. #62

    Standaard

    Reden te over dus om bij de R2 versie te blijven (alhoewel die R1-versie na deze thread te hebben doorgenomen me ook wel interessant lijkt)
    It's hard to be a Saint in the City

  13. #63

    Standaard

    ik hoop hem morgen te ontvangen van dvd outlet hij klinkt allemaal wel goed als ik het zo lees

  14. #64

    Standaard

    Hmm.. Wat dit voor transfer is is me ook niet helemaal duidelijk. Zou dit een volkomen verknalde overzetting van de NTSC-transfer zijn? Lijkt me niet. Het moet haast wel een andere transfer zijn maar god mag weten waar deze nou weer vandaan komt.

    Nou ja. Hieronder ter vergelijking ook maar eens een screenshot van de oude, ongerestaureerde Universal regio 2 editie. Deze is ook beroerd maar misschien net iets scherper.


  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Hmm.. Wat dit voor transfer is is me ook niet helemaal duidelijk. Zou dit een volkomen verknalde overzetting van de NTSC-transfer zijn? Lijkt me niet. Het moet haast wel een andere transfer zijn maar god mag weten waar deze nou weer vandaan komt.
    Hij is in de eerste plaats erg onscherp... ondanks dat heeft het ook nog eens zwaar edge-enhancement, wat erop duidt dat het origineel nóg onscherper was, wat er op zijn beurt weer op kan duiden dat men eerst érrug veel ruis heeft gefilterd... b.v. van een videotransfer ofzo...

    Ik ben niet snel ontevreden bij DVD-releases van oude films, maar dit gaat me inderdaad echt te ver! Ik vrees dat dit de eerste keer wordt dat ik een DVD naar de winkel terugbreng omdat ik niet heb gekregen wat ik ervan verwacht had!
    Ok...ok.... € 14,99 (zonder mijn korting) voor 2 discs... maar toch...
    IK VERWACHT BIJ EEN DERGELIJKE KLASSIEKER GEWOON IETS BETERS!!!

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Hij is in de eerste plaats erg onscherp... ondanks dat heeft het ook nog eens zwaar edge-enhancement, wat erop duidt dat het origineel nóg onscherper was, wat er op zijn beurt weer op kan duiden dat men eerst érrug veel ruis heeft gefilterd... b.v. van een videotransfer ofzo...
    Ik ben jouw screenshot en de mijne (+ ter referentie die van de Engelse en Amerikaanse SE's) toch maar eens wat verder gaan vergelijken en ik krijg toch de indruk dat het om dezelfde transfer gaat. Qua 'fussyness' lijken ze wel wat op elkaar, alleen hebben ze bij de Indies-transfer kennelijk een bewerking uitgevoerd waarbij de rare verkleuringen uit de oude Universal-transfer zijn weggenomen (maar waarbij er kennelijk wat scherpte verloren gegaan is). Het is dus gewoon een ongerestaureerde transfer waarop een beetje huis-tuin-en-keuken-enhancement op heeft plaatsgevonden. :x

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Ik ben niet snel ontevreden bij DVD-releases van oude films, maar dit gaat me inderdaad echt te ver! Ik vrees dat dit de eerste keer wordt dat ik een DVD naar de winkel terugbreng omdat ik niet heb gekregen wat ik ervan verwacht had!
    Ok...ok.... € 14,99 (zonder mijn korting) voor 2 discs... maar toch...
    IK VERWACHT BIJ EEN DERGELIJKE KLASSIEKER GEWOON IETS BETERS!!!
    Nou er zijn gelukkig 2 prima SE's te krijgen (zie eerdere postings in deze thread) dus je hebt gelukkig de nodige opties.

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Nou er zijn gelukkig 2 prima SE's te krijgen (zie eerdere postings in deze thread) dus je hebt gelukkig de nodige opties.
    Yep... Ik ga voor de tweede keer in m'n DVD-tijdperk zondigen op de regel dat NL-ondertitels erg zwaar wegen i.v.m. minder goed engelssprekende meekijkers.

    [DOORDRAAIENDE BERT VISSER MODUS]
    De eerste keer was bij Disney's Atlantis i.v.m. widescreen versie, en deze keer wordt het dus vanwege de MINDER DAN huis-tuin-en-hobbykamer opknapklus!!
    Werkelijk schandalig! Geef me liever 1 disc met alleen de film dan 2 discs die te ergerlijk zijn om naar te kijken...
    [/DOORDRAAIENDE BERT VISSER MODUS]

    *ZUCHT*

  18. #68

    Standaard

    Ik ben blij dat ik 'm niet heb gekocht.
    Wat een verschil met de R1.

    Als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel vage beelden. :x

    Ga ik ook maar voor de R1 versie, terwijl ik liever ook NL ondertiteling had.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  19. #69

    Standaard

    Tja, iemand noemde Citizen Kane ooit wel eens 'filmschool-in-a-box' en daar kan ik me wel bij aansluiten. Als je echt alles uit die film wilt halen wat er inzit dan kun je er het beste een zo goed mogelijke dvd-editie van kopen. Het ontbreken van NL-ondertiteling is erg jammer maar het woog voor mezelf in ieder geval niet op tegen alle informatie die je meekrijgt bij een van de SE's. Vooral de commentaartracks (en dan vooral die van de R1-editie) zijn echt enorm informatief.

    Nou ja: ik ben dan eigenlijk ook zo langzamerhand wel Citizen Kane 'freak' aan het worden want ik heb al 3 dvd-edities van deze film en ik overweeg om deze dvd misschien toch ook maar te gaan kopen. Het is nog niet helemaal hetzelfde als wat Niels Simons heeft met Terminator 2 maar we doen ons best..

  20. #70

    Standaard

    Dit is zo ontzettend teleurstellend. Ik was echt van plan deze versie te kopen naast de UK-versie, maar als ik dit zo hoor en zie... Nee dus, jammer van de docu, maar die heb ik al eens gezien. Het is niet te begrijpen dat zo'n film tot zo'n trash-dvd wordt verdoemd.

  21. #71

    Standaard

    Ik was gisteren bij FRS om hem aan te schaffen, maar 'toevallig' was hij in bestelling. 's Avonds las ik deze thread en nu aarzel ik sterk om hem te kopen. Zonde! Ik zou de film graag willen zien... (maar dan toch ook wel Nederlands ondertiteld).

  22. #72

    Standaard

    Ik zat er ook nog aan te denken hem te kopen gezien de nederlandse ondertitels en de lage prijs, maar dit is echt te belabberd. Ik hou het bij de regio 1 versie.

  23. #73

    Standaard

    Voor wie het echt niet kan laten om deze 'miskleun' te kopen: bij de MM in Den Haag ligt hij voor € 12,99. Maar zelfs voor dat bedrag zal ik hem niet aanschaffen.

  24. #74

    Standaard

    Ik denk dat het gemis van "The Battle Over Citizen Kane" en met name het commentaar van Peter Bogdanovic een te groot gemis is. Iedereen kan me zeggen wat is wil, maar deze man, zelf regiseur (van O.A. The Mask) was een hele goede vriend van Orson Welles. Ik weet niet of er mensen zijn die het boek "This Is Orson Welle's" wel eens hebben gelezen, maar Bogdanovic kende Welles als geen ander. Maar ook kende hij Hitchcock, Truffaunt en andere grootheden uit die tijd. Omdat hij met een been in Welles z'n tijd staat heeft hij toch iets meer waarde voor mij.

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Ik denk dat het gemis van "The Battle Over Citizen Kane" en met name het commentaar van Peter Bogdanovic een te groot gemis is. Iedereen kan me zeggen wat is wil, maar deze man, zelf regiseur (van O.A. The Mask) was een hele goede vriend van Orson Welles. Ik weet niet of er mensen zijn die het boek "This Is Orson Welle's" wel eens hebben gelezen, maar Bogdanovic kende Welles als geen ander. Maar ook kende hij Hitchcock, Truffaunt en andere grootheden uit die tijd. Omdat hij met een been in Welles z'n tijd staat heeft hij toch iets meer waarde voor mij.
    the battle over citizen kane is als extra schijf toegevoegd aan de se editie

    de commentaar track ontbreekt

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •