Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 45 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard !?Muziek in combinatie met Film?!

    Wat vind jij de film met de allerbeste muziek...
    Ik bedoel niet: Wat vind jij de allerbeste soundtrack of het allerbeste nummer uit een film.
    Wat vind jij een film waarbij de muziek perfect is en prima in balans met de film zelf.
    Mijn enige favoriet is ONCE UPON A TIME IN THE WEST....
    Gigantisch goed film en de muziek nog beter....fantastisch!!!
    Palin, Michael - Monty Python's Life Of Brian: "He's not the Messiah. He's a very naughty boy"!

  2. #2

    Standaard

    Alles van Martin Scorsese.

  3. #3

    Standaard

    Es kijken....

    American pie 1 en 2
    Boondock Saints

    The Matrix met op het eind Wake up van Rage against the machine

    en natuurlijk requiem for a dream and band of brothers theme

    Maar misschien wel het gaafste is .. bij Black Hawk Down... eerst een intro met een arabisch muziek en dan BOOM drums bij het zien van Black Hawk Down als titel op je scherm... erg gaaf
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  4. #4

    Standaard

    Gladiator!

    ROMA VICTOR!

  5. #5

  6. #6
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik moet dan zelf toch als eerste denken aan films van David Lynch waarbij Angelo Badalamenti voor de muziek heeft gezorgd. Films als The Straight Story, Fire Walk With Me, Mulholland Drive zijn goede voorbeelden, maar misschien werkt het nog wel het beste in de serie Twin Peaks.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  7. #7
    Senior Member
    Registratie datum
    Apr 2003
    Woonplaats
    somewhere in the darkness of Belgium

    Standaard filmmuziek ah...

    Filmmuziek is mijn grote passie en dé reden waarom ik me voor films ben gaan interesseren. Het begon allemaal met die waanzinnige Jerry Goldsmith score voor Gremlins en de uitbreiding van dat werk in Gremlins 2: The New Batch.

    SPOILERS HIER EN DAAR

    Nu, als we het over een bepaald muziekstuk hebben dat past bij een film dan zijn er heel wat voorbeelden: Carlito's Way (de achtervolging in het station - Patrick Doyle), Ennio Morricone's The Mission, de UFO opening credits van Mars Attacks! (Danny Elfman), Road To Perdition (de finale shoot out), de "Goden Komen Aan In Het Badhuis' scène in Spirited Away, het vogelperspectief shot in The Shawshank Redemption met muziek van Thomas Newman, de chase in Toy Story (Randy Newman), Angelo Badalamenti's duistere score in Auto Focus, Jaws (John Williams - uiteraard!), de Long Tall Sally scène met Bill Duke in Predator (Alan Silvestri)... och, te veel om op te noemen.

    Recent vind John Ottman's versie van dat muziekstuk van Mozart in X2 (de Nightcrawler aanval) zeer goed en de adrenaline voorstuwende chase in Reloaded wordt sterk begeleid door Don Davis' score.

    Drexl
    "We've got everything here from a diddle-eyed Joe to damned if I know!" Drexl (Gary Oldman) in 'True Romance'

    "What's my name? Fuck you, that's my name!" Alec Baldwin in 'Glengarry Glen Ross'

  8. #8

    Standaard

    Voor mij is de absolute top: AMADEUS.

    Verder zijn Les Uns Et Les Autres en Gladiator ook erg mooi.

  9. #9

    Standaard

    American beauty....
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  10. #10

    Standaard

    Bijna alle filmmuziek van Hans Zimmer, Gladiator in het bijzonder. ook zeer goed vind ik de westerns met Eastwood (wat je zelf ook al zegt).

  11. #11

    Standaard

    Hmm, er zijn nogal wat films waarin de muziek een ijzersterke symbiose vormt met de beelden. Moeilijk hoor. Maar als ik hier even m'n gedachten over laat gaan, komt er voor mij één onbetwiste leider uitrollen:

    Blade Runner (fantastisch sfeer gegeven door Vangelis)

    Andere films die ook hoge ogen gooien, zijn:
    Il Postino
    Magnolia
    Erin Brockowich
    City of Angels
    Jaws
    Star Wars: A New Hope / The Empire Strikes Back / Return of the Jedi
    Aliens
    The Straight Story
    Pulp Fiction
    Indiana Jones
    Jurassic Park
    Moulin Rouge
    The Matrix
    Wizard of Oz
    The Godfather
    2001: A Space Odyssey
    Doctor Zhivago
    Grease
    Traffic
    Thin Red Line
    Dances with Wolves

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    Bijna alle filmmuziek van Hans Zimmer, Gladiator in het bijzonder. ook zeer goed vind ik de westerns met Eastwood (wat je zelf ook al zegt).
    Ik vind Hans Zimmer ook bijzonder goed. Vooral zijn scores voor The Rock, Gladiator en Crimson Tide zijn pareltjes.
    Daarnaast ook nog:
    Mark Mancina (Speed, Bad Boys)
    Brad Fiedel (Terminator 2)
    Jerry Goldsmith (Rambo)

  13. #13

    Standaard muziek bij film

    De muziek van Eric Serra in de Fifth Element is echt een knap staaltje van hoe het zou moeten! perfecte balans van beelden en muziek, deze film is in mijn ogen erg ondergewaardeerd

    ook The Big Blue (Le Grand Bleu) heeft een perfecte soundtrack die zelfs zonder de mooie beelden op zich zelf kan staan

    Verdere toppers: De prachtige muziek van Queen in Flash Gordon,
    vooral het begin van film, die simpele drum line, super!

  14. #14

    Standaard

    Uiteraard Forrest Gump
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  15. #15
    Senior Member
    Registratie datum
    Apr 2003
    Woonplaats
    somewhere in the darkness of Belgium

    Standaard Ah Brad Fiedel

    SPOILER

    Het is met pijn in het hart dat ik de vernam dat Fiedel's theme niet in Terminator 3 te horen zal zijn. Componist Marco Beltrami (Scream, Blade II, binnenkort Hellboy) beweerde het thema niet te willen gebruiken en dat is toch wel erg jammer. Toen ik de teaser van T3 zag met de vloeibare letters en die muziek zat ik als een klein jongetje in mijn biocoopzetel te wiebelen. "This trailer is stupid but that music!!!"

    Please, Marco, recon-fucking-sider!!!

    Drexl
    "We've got everything here from a diddle-eyed Joe to damned if I know!" Drexl (Gary Oldman) in 'True Romance'

    "What's my name? Fuck you, that's my name!" Alec Baldwin in 'Glengarry Glen Ross'

  16. #16

    Standaard

    Highlander: Queen op z'n best!
    Rimmer: "Step up to Red Alert"
    Kryten: "Are you quite sure, sir? It does mean changing the bulb !"
    - Red Dwarf: the series -

  17. #17

    Standaard

    Het meren deel zijn actie films waar ik van hou.
    Waar de spannig stijgt of emotinioele scene's (niet te emotioneel) die zijn gecomposeerd en dus niet gezongen hebben vaak echt muziek die ik wel leuk vind.

    Het ligt natuurlijk ook wel aan de film en hoe je je zelf op dat moment voelt.

    Seville uit het begin van Missionimpossible 2 is echt een mooi spaans nummer.
    De rest van the Mi2 score (ook gecomposeerde nummers) is ook wel mooi,maar deze is mijn favoriet.

    Diverse muziek uit Spiderman en met name de maintitel en track 2.

    Jamesbond muziek natuurlijk.
    Jammer dat niet alle muziek uit dad op de soundtrack staat,teken hier voor een 2de soundtrack cd

  18. #18

    Standaard

    Valt mee dat niemand Lord of the Ring heeft genoemd.
    Er waren voor mij een aantal scenes, waar ik echt kippevel kreeg toen de muziek in kwam zetten.
    Denk aan waar Gandalf de put in viel... of hij gevangen zat op de toren.
    Voor mij was Lotr qua muziek echt heel goed.

    Zelfs nog beter dan Lucas... met zijn THX.
    "Your Focus Determines Your Reality." -Qui-Gon Jinn

  19. #19

    Standaard

    The Rock
    Crimson Tide
    Speed
    Bad Boys
    Fast and the Furious

  20. #20

    Standaard

    The Last Waltz; documentaire / concertregistratie van het afscheidsconcert van The Band, met onder meer gastoptredens van Van Morrison, Bob Dylan, Muddy Waters, Eric Clapton en Paul Butterfield.

    Fantasia; Disney's combinatie van klassieke muziek en animatiebeelden... de geluidskwaliteit is na 63 jaar niet perféct, maar voor mij is het wel een absolute klassieker

    Indien 'normale' concertregistraties ook meetellen: Paul Weller - Live At The Royal Albert Hall. 't Is gewoon ontzettend goede muziek

  21. #21
    Senior Member
    Registratie datum
    Apr 2003
    Woonplaats
    somewhere in the darkness of Belgium

    Standaard T3

    Update!

    Net gelezen dat Marco Beltrami een orchestrale versie van Brad Fiedel's Terminator thema heeft opgenomen maar hij is niet zeker of het in de film zal zitten. Misschien tijdens de end credits.

    In ieder geval zal het te horen zijn op de score CD.

    Thought you'd like to know!

    Drexl
    "We've got everything here from a diddle-eyed Joe to damned if I know!" Drexl (Gary Oldman) in 'True Romance'

    "What's my name? Fuck you, that's my name!" Alec Baldwin in 'Glengarry Glen Ross'

  22. #22

    Standaard

    Top Gun natuurlijk....

    Heerlijke sound.

  23. #23

    Standaard

    Hans Zimmer is meestal geweldig, alhoewel ik John Williams een zeer goede bijdrage heb horen leveren aan Star Wars.

    Nog even in het bijzonder, het voor mij persoonlijk meest memoriabele muziekgebruik was in de film Magnolia waar het nummer van Aimee Mann door alle hoofdrolspelers werd gezongen. Je moet het gewoon zien...
    --------------------------------------------------------
    Never Underestimate The Power Of Denial - American Beauty

  24. #24

    Standaard

    Amadeus, vooral het Requiem op het einde van de film.
    Requiem for a dream, brengt de film echt naar een hoger niveau.
    Lord of the Rings uiteraard, is ook de enige film waar ik de soundtrack op CD heb.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinier Gunther
    Top Gun natuurlijk....

    Heerlijke sound.
    Volledig mee eens!!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •