Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678
De resultaten 176 tot 197 van 197 worden weergegeven.
  1. #176

    Standaard

    Dit vind ik een goede discussie. Ga hier ook alsjeblieft mee door want hoe meer feedback op de regels hoe beter!!!

    Ik wil ten eerste even kwijt dat ik nergens over beslis, wil beslissen of mag beslissen. Ik ben geen crewlid en ik zal daarom hier alleen mijn eigen mening lopen verkondigen. Iemand van de crew moet hun zegje maar doen indien nodig. Ik ben wel de enige actieve moderater in de handelsforums volgens mij, dus wat dat aangaat.....

    Ok, mijn mening is de volgende:
    Ik ben tegen de stelling van Music Instructor. Ik ben zelf op dit forum gaan verkopen en kopen juist vanwege de prijzen die genoemd moeten worden. Het zorgt voor duidelijkheid en snelheid. Ik vond het op dvdforum helemaal niet prettig om constant maar te moeten gissen naar de vraagprijs en dan of teveel te betalen of een snau te krijgen. Natuurlijk is het soms lastig om een vraagprijs te bedenken, maar meestal is het geen probleem lijkt mij.

    Als ik het wel moeilijk vind om een prijs te noemen dan check ik gewoon even wat de online winkelprijzen zijn, ook de creditcard prijzen. Want hierdoor weet ik wat mensen ervoor kunnen betalen als ze een nieuwe aanschaffen. Daarna maak ik er een mooie vraagprijs van waar ik tevreden over ben. Wat de kopers er dan van vinden is van latere zorg. Aanpassen kan altijd!

    Van mij mogen de regels dus blijven zoals ze nu zijn, ik vind niet dat we net als dvdforum geen prijzen hoeven te noemen. Onderscheidt moet er zijn en als iemand echt geen vraagprijzen wilt noemen dan moet hij of zij daar maar gaan handelen.

    Let wel, dit is enkel mijn eigen persoonlijke meninkje als Rein Schaap en niet als moderator van het handelsforum.

    Laterz!

  2. #177

    Standaard

    Zijn we nu opeens allemaal uitgediscussieerd??? Dat lijkt me sterk.

  3. #178
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Ik denk dat iedereen gezegd heeft wat hij wou zeggen.

    Enkel nieuwe invloeden (=meningen) kunnen de discussie opflakkeren denk ik.

  4. #179

  5. #180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    Zijn we nu opeens allemaal uitgediscussieerd??? Dat lijkt me sterk.
    euh, "ze" waren een kleine week geleden al uitgediscussieerd..

  6. #181

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Andries
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    Zijn we nu opeens allemaal uitgediscussieerd??? Dat lijkt me sterk.
    euh, "ze" waren een kleine week geleden al uitgediscussieerd..
    Je hebt inderdaad gelijk. Maar ik zie nog steeds geen enkele reactie van de crew, geeft ook niet. Want hun standpunt lijkt me eigenlijk zo duidelijk als wat en die staat in de handelregels beschreven.

  7. #182

    Standaard

    Ik zal dan ook maar onze mening / policy posten: Bij DVD's te TKA worden aangeboden dient gewoon een vraagprijs vermeld te worden. Wil je liever dat mensen zelf een bod uitbrengen? Biedt hem dan gewoon aan in het veilinggedeelte met een startprijs van 0 Euro. In het TKA forum moeten we niet een half-half veiling gaan creeren, dat komt de duidelijkheid niet ten goede.
    Eric van Ballegoie

  8. #183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Ik zal dan ook maar onze mening / policy posten: Bij DVD's te TKA worden aangeboden dient gewoon een vraagprijs vermeld te worden. Wil je liever dat mensen zelf een bod uitbrengen? Biedt hem dan gewoon aan in het veilinggedeelte met een startprijs van 0 Euro. In het TKA forum moeten we niet een half-half veiling gaan creeren, dat komt de duidelijkheid niet ten goede.
    Beetje vage reactie moet ik zeggen. Het ging mij erom dat mensen zelf een realistisch bod moeten kunnen uitbrengen op een DVD. Ik heb al verschillende redenen opgegeven waarom ik 'em niet in een veiling wil neerzetten. Maar daarvoor moet je deze thread nog maar eens doorlopen
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  9. #184

    Standaard

    En Eric reageert dat de crew graag wilt dat je je dus toch aan de regels moet gaan houden en een vraagprijs moet opgeven.

    Volgens mij is er niets vaags aan zijn reactie?

    (ik ken uiteraard jouw goede bedoelingen, we houden tenslotte intensief pm-contact)

  10. #185

    Standaard

    Nee, op zich is er ook niets vaags aan. Tenminste... het eerste gedeelte dan... Maar over het gebruik van de veiling heb ik het vaak genoeg gehad in deze thread dacht ik zo... Dat antwoord past daar gewoon niet helemaal bij

    Maar goed... laten we er maar over ophouden...
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  11. #186

    Standaard

    Ben het voor de verandering wel een keer eens met Eric Maar goed, mijn standpunt was al bekend he

  12. #187

    Standaard

    Dit lijkt mij the place to be, dus dat is een beste kick!

    Een van de regels, waar men het in het algemeen niet mee eens is, zegt dat er een (vraag)prijs moet worden genoemd bij het aanbieden van dvd's in de TKA. Nou stoor ik mij eraan, dat mensen dan een onrealistisch bedrag neerzetten, om mensen tóch te laten bieden. Wat dus weer beter in de veiling hoort. Het gebeurt ook nog niet zo heel veel, maar meer in vlagen.

    Nou zie ik, in een op dit moment druk bezochte thread, dat er bij het plaatsen van een tweede thread een moderator edit op wordt gegooid, ongeacht de forummer. Over één kam en daar ben ik het enigszins mee eens. Maar kan dat ook niet worden toegepast op het plaatsen van prijzen?

    Door bijv. de regel te veranderen naar 'Het is verplicht om een realistische prijs te vermelden bij TKA'. Als mensen het dan nóg te hoog vinden, dan: '...heeft de eventuele koper het recht om naar alle redelijkheid onder te bieden.'

    Anders blijft het toch een lite-versie van een veiling, imo.


    P.S.: Ik gooi maar een balletje op hoor 8)
    Leland Gaunt: "The young carpenter from Nazareth? I know him well. Promising young man. He died badly."

  13. #188

    Standaard

    Op zich ben ik het met je eens. Alleen dan kom je weer op de discussie, wat is realistisch. Ben het wel met je eens dat regels in de trant van "Ik moet een prijs noemen dus xx Euro voor alles." graag anders ziet.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  14. #189

    Standaard

    En realistisch? Als ik een dvd aanbied voor 10 euro, krijg ik geheid mails op mijn dak dat diezelfde dvd in een obscure winkel ergens in het noorden van Nederland voor 3,99 ligt. Dus ligt mijn prijs eigenlijk 250 % te hoog. Desondanks ga ik daarom mijn prijs niet laten zakken: wie daarvoor naar ik-weet-niet-waar wil rijden, doe maar (zeker met de huidige benzineprijzen: veel succes).

    Maar wat is een realistische prijs? In België ligt die altijd hoger dan in Nederland, omwille van het wettelijke Belgische verbod op verkoop met verlies voor de officiële winkels. Een Million Dollar Baby 2-disc voor 14 euro kan ik hier in België niet scoren hoor...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #190

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maick Werner
    Dit lijkt mij the place to be, dus dat is een beste kick!

    Een van de regels, waar men het in het algemeen niet mee eens is, zegt dat er een (vraag)prijs moet worden genoemd bij het aanbieden van dvd's in de TKA. Nou stoor ik mij eraan, dat mensen dan een onrealistisch bedrag neerzetten, om mensen tóch te laten bieden. Wat dus weer beter in de veiling hoort. Het gebeurt ook nog niet zo heel veel, maar meer in vlagen.

    Nou zie ik, in een op dit moment druk bezochte thread, dat er bij het plaatsen van een tweede thread een moderator edit op wordt gegooid, ongeacht de forummer. Over één kam en daar ben ik het enigszins mee eens. Maar kan dat ook niet worden toegepast op het plaatsen van prijzen?

    Door bijv. de regel te veranderen naar 'Het is verplicht om een realistische prijs te vermelden bij TKA'. Als mensen het dan nóg te hoog vinden, dan: '...heeft de eventuele koper het recht om naar alle redelijkheid onder te bieden.'

    Anders blijft het toch een lite-versie van een veiling, imo.


    P.S.: Ik gooi maar een balletje op hoor 8)
    In de praktijk lijkt het mij on-mo-ge-lijk om te beoordelen of een prijs realistisch dan wel onrealistisch is. Als de crew hier aan gaat beginnen zijn ze ten eerste meer tijd kwijt, en tweede zullen ze nog meer verkopers verliezen. En hebben we hier op dit forum nog geen regeltjes genoeg?

  16. #191

    Standaard

    zijn er nog niet regels genoeg hier, kom op zeg
    Five-Star Trader / SafeTrader
    934 trades (nog steeds 2de plaats in de traderslijst!!!)

  17. #192

    Standaard

    Ik bedoel niet prijzen waarbij de verschillen met een winkel te verwaarlozen zijn! Ik heb het over de echt domme bedragen, bijv.

    TKA: Gladiator 3-Disc Extended Edition € 50,-

    En dan een tekstje erbij als:

    Ik heb geen idee wat ik ervoor moet vragen, maar een prijs is verplicht 8)

    Van dattum. Ik ben het met Werner eens dat het vergelijken met winkels niet te doen is. Iemand biedt iets aan voor bedrag x, maar krijgt te horen dat het in winkel y net zo duur is of iets goedkoper zelfs, dan zeg ik ook: 'Rij dan maar naar die winkel!'

    Mijn ergernis is uitsluitend gericht op (extreme) belachelijke prijzen. Ga er dan maar mee naar de veiling, marktplaats of dat andere toezichtloze forum met z'n hele pandemonium aan posts.
    Leland Gaunt: "The young carpenter from Nazareth? I know him well. Promising young man. He died badly."

  18. #193

    Standaard

    Hiermee kan ik het alleen maar eens zijn. Op dat soort kreten zou de crew wel kunnen letten.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  19. #194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maick Werner
    Ik bedoel niet prijzen waarbij de verschillen met een winkel te verwaarlozen zijn! Ik heb het over de echt domme bedragen, bijv.

    TKA: Gladiator 3-Disc Extended Edition € 50,-

    En dan een tekstje erbij als:

    Ik heb geen idee wat ik ervoor moet vragen, maar een prijs is verplicht 8)

    Van dattum. Ik ben het met Werner eens dat het vergelijken met winkels niet te doen is. Iemand biedt iets aan voor bedrag x, maar krijgt te horen dat het in winkel y net zo duur is of iets goedkoper zelfs, dan zeg ik ook: 'Rij dan maar naar die winkel!'

    Mijn ergernis is uitsluitend gericht op (extreme) belachelijke prijzen. Ga er dan maar mee naar de veiling, marktplaats of dat andere toezichtloze forum met z'n hele pandemonium aan posts.
    Wat is inderdaad realistisch ?
    Natuurlijk is het de bedoeling dat bij echt onrealischtische prijzen ingegrepen wordt en zal hier inderdaad ook strenger op gelet worden.
    Voorheen werd dit enigzins nog een beetje door de vingers gezien maar vanaf heden gaan we hier inderdaad beter op letten en diegene een p.m. o.i.d. sturen om zo spoedig mogelijk de prijzen aan te passen. Gebeurt dit niet zullen er andere maatregelen genomen worden (bijv thread op slot doen).
    Natuurlijk kunnen we niet altijd alles op tijd zien dus medewerking van de forumleden kan ook nooit kwaad natuurlijk :wink:

  20. #195
    Ruud Vorstermans
    Guest

    Standaard

    Goedkope (winkel)prijzen zijn natuurlijk alleen maar interessant als je ook daadwerkelijk bij die winkel kunt gaan kopen.
    Als je in Delfzijl woon of in België ( heb je niet altijd op redelijke afstand de beschikking over winkels met aanbiedingsprijzen).

    En wie bepaalt nu eigenlijk of een prijs "absurd hoog" is?

    Als elke potentiële koper (iedereen) dat vindt, blijft de verkoper met zijn onverkochte object zitten, so what?

    Nu wordt vaak als argument gebruikt dat de aanstaande koper "beschermd" moet worden en dat vind ik niet reëel.
    De plaatselijke DVD-"boer", die ook vaak duur is (heeft weer te maken met die bereikbaarheid en daarmee met een beperkte kopersgroep ), zou het toch ook niet niet accepteren, als in zijn winkel mensen aanstaande kopers zouden vertellen dat een bepaalde DVD bij MM Gent véél goedkoper is

    Je hebt als koper ook een informatieplicht.

  21. #196

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ruud Vorstermans
    Goedkope (winkel)prijzen zijn natuurlijk alleen maar interessant als je ook daadwerkelijk bij die winkel kunt gaan kopen.
    Als je in Delfzijl woon of in België ( heb je niet altijd op redelijke afstand de beschikking over winkels met aanbiedingsprijzen).

    En wie bepaalt nu eigenlijk of een prijs "absurd hoog" is?

    Als elke potentiële koper (iedereen) dat vindt, blijft de verkoper met zijn onverkochte object zitten, so what?

    Nu wordt vaak als argument gebruikt dat de aanstaande koper "beschermd" moet worden en dat vind ik niet reëel.
    De plaatselijke DVD-"boer", die ook vaak duur is (heeft weer te maken met die bereikbaarheid en daarmee met een beperkte kopersgroep ), zou het toch ook niet niet accepteren, als in zijn winkel mensen aanstaande kopers zouden vertellen dat een bepaalde DVD bij MM Gent véél goedkoper is

    Je hebt als koper ook een informatieplicht.
    Helemaal mee eens. Prijzen kunnen soms echt wild-west zijn.
    Voorbeeld: Luxe uitgaven boek Hobbits en LOTR met tekeningen van Alan Lee kost 125 euri. Nou, ik heb dit weekend een flinke stapel zien liggen in de plaatselijke boekhandel in Oss voor.....jawel 24,95.
    'k Heb er zelf eentje gekocht......uiteraard :P
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  22. #197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maick Werner
    Ik bedoel niet prijzen waarbij de verschillen met een winkel te verwaarlozen zijn! Ik heb het over de echt domme bedragen, bijv.

    TKA: Gladiator 3-Disc Extended Edition € 50,-

    En dan een tekstje erbij als:

    Ik heb geen idee wat ik ervoor moet vragen, maar een prijs is verplicht 8)

    Van dattum. Ik ben het met Werner eens dat het vergelijken met winkels niet te doen is. Iemand biedt iets aan voor bedrag x, maar krijgt te horen dat het in winkel y net zo duur is of iets goedkoper zelfs, dan zeg ik ook: 'Rij dan maar naar die winkel!'

    Mijn ergernis is uitsluitend gericht op (extreme) belachelijke prijzen. Ga er dan maar mee naar de veiling, marktplaats of dat andere toezichtloze forum met z'n hele pandemonium aan posts.
    dat is idd wel irritant. Maar waar ik me nog meer aan stoor zijn dus aan de mensen die zeggen dat ie bij een bepaalde winkel goedkoper te krijgen is. Dat hoort niet in TKA thuis, zulke opmerkingen dus plaats ze ook niet. Bevalt de prijs je niet, dan koop je m toch in de winkel of ergens anders??
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •