Pagina 22 van 52 EersteEerste ... 1218192021222324252632 ... LaatsteLaatste
De resultaten 526 tot 550 van 1280 worden weergegeven.
  1. #526

    Standaard

    Inderdaad. Klagen over eten tijdens een film is overdreven. In een perfect stille omgeving zitten zal met 100 mensen in een zaal sowieso nooit lukken, dus als je echt zo'n obsessie hebt om volledige stilte, kijk je best gewoon thuis op je HT...
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  2. #527

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Witless Bekijk bericht
    Ik heb echt totaal geen problemen met mensen die eten of drinken tijdens de film. Ik eet zelf ook graag tijdens een film en ik heb er echt nooit last van. Ik snap ook niet echt waarom jullie dat wel irritant vinden.

    Het is en blijft een publieke omgeving. Je moet je gewoon aanpassen en er vrede mee hebben dat andere mensen nou eenmaal eten of drinken of hun voeten op een leuning zetten terwijl er niemand zit.

    Wat ik alleen soms irritant vind in de bios als mensen constant zitten te smoesen of te bellen tijdens de film.

    En over de 'hoge' prijs, ik sluit me daar zeker bij aan. Alleen ben ik sinds vorig jaar slim genoeg geweest om een Pathe Unlimited pas te halen waardoor ik onbeperkt naar de bios kan voor slechts 18 euro per maand. dat betekend: 2 keer naar de film, en ik ga gratis.
    Normaal gesproken heb ik er ook nooit zo'n last van, maar in dit geval was het anders. Drinken heb ik ook totaal geen probemen mee. Maar popcorn- of chipsgeluiden kunnen soms erg afleiden, afhankelijk van hoe iemand eet natuurlijk. Deze twee deden niet bepaalt hun best om het stilletjes te doen, om me maar eufemistisch uit te drukken. En ik was niet de enige die er last van had. Bovendien duurde het ook minstens drie kwartier en vielen er vele stiltes in de film. De zaal was ook redelijk klein (80 zitplaatsen).

    Het mag dan een publieke omgeving zijn, maar dat is nog geen vrijbrief om alles te mogen natuurlijk Sterker nog: het is eerder andersom. Juist in een publieke omgeving heb je rekening met elkaar te houden. Dus jou redenering kan ik niet volgen. Volgens jou moet de persoon die geen overlast bezorgt zich aanpassen aan degene die wel overlast bezorgt!? Dat is de omgekeerde wereld! Voor zo'n instelling hebben we een woord bedacht: asociaal

    Een ander heeft net zo goed voor een plezierig avondje betaald en een beetje rekening houden met elkaar lijkt me dan het minste. Je hoeft het van mij ook niet te per se te begrijpen hoor, als je het maar kunt aannemen en respecteren

    Hetzelfde als iemand rookt. De een heeft er last van, de ander niet. Maar het is toch wel beleefd om rekening met de ander te houden en in het bijzijn van anderen niet of elders te roken wanneer ze er mogelijk last van hebben. Dat is mijn uitgangspunt tenminste. Afijn, genoeg hierover. Het lijkt nu net of ik overal snel last van heb, maar dat valt gelukkig reuze mee. Van mij kan en mag er heel veel, zolang je een ander niet tot last bent. Kennelijk denkt niet iedereen daar zo over en gaan ze alleen van hunzelf uit
    Laatst aangepast door BigLebowski : 29-02-2008 om 02:14
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  3. #528

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman Bekijk bericht
    Inderdaad. Klagen over eten tijdens een film is overdreven. In een perfect stille omgeving zitten zal met 100 mensen in een zaal sowieso nooit lukken, dus als je echt zo'n obsessie hebt om volledige stilte, kijk je best gewoon thuis op je HT...
    Een perfect stille ruimte heb je idd nooit en is ook helemaal niet wat ik bedoel of waar ik voor pleit. Een beetje gekraak zou niet erg zijn, maar nu was het meer dan dat
    Laatst aangepast door BigLebowski : 29-02-2008 om 02:15
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  4. #529

    Standaard

    De grootste irritatie van mij is toch wel dat als iemand voor de 2e keer naar een film gaat, en zo'n beetje aan het begin van de film de plot al moet verraden.
    Ik had de pech om achter iemand te zitten die 2 dagen eerder al een keer naar "The Sixth Sence" geweest was.. Zat ik daar dus te kijken naar iets wat al helemaal niet meer spannend was.

    Laatst ben ik met mijn dochtertje naar Alvin & The Chipmunks geweest.. Was een heel gezin aanwezig, inclusief baby :S Njah.. die kleintjes kunnen niet tegen zulk hard geluid.. blehren dat het kind deed... en mama vond de film te leuk denk ik...
    I don't have any friends.. Nobody likes me...

  5. #530

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Op het moment, wanneer aangegeven wordt dat de mobieljtes uit moeten, dat er heel veel té overdreven hun gsm uit moeten zetten.
    Nee toch? Moeten ze aan blijven staan?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #531

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nasibal Bekijk bericht
    Laatst ben ik met mijn dochtertje naar Alvin & The Chipmunks geweest.. Was een heel gezin aanwezig, inclusief baby :S Njah.. die kleintjes kunnen niet tegen zulk hard geluid.. blehren dat het kind deed... en mama vond de film te leuk denk ik...
    Een baby in de bioscoop?
    a) Wat bezielt die ouders?
    b) Waarom zijn ze binnengelaten?

    Toch wel het vreemdste wat ik tot nu toe in dit topic heb gelezen
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  7. #532

    Standaard

    of als je in de sneak zit, dat er iemand achter je al gaat verklappen welke er komt, omdat hij een 'mannetje' kent

    godver, je hebt websites waar dit ook op staat, maar ik wil het bij de begincredits zien, dat is het mooie van de sneak

  8. #533

    Standaard

    Nou ja ik kan me nog herinneren dat ik bij de eerste Saw een vader en moeder met een kind van rond de 4 jaar binnen zag komen. Nu ging ik zelf vroeger ook met mn pa naar films als Robocop 2 of Terminator 2 (die ook niet licht op geweld zijn) maar martelingen die door een vierjarige worden aanschouwd zijn toch wel van een andere orde. Vraag me toch af of het mens dat indertijd aan het loket zat gewoon het kind niet zag ofzo.

    Verder mag van mij iedereen eten en drinken in de bioscoop, ga alleen niet gooien met spul of flesjes naar beneden laten rollen. Grootste ergernis is wel het praten onder een film, fluisteren oke maar vocaal je mening laten weten onder de film vind ik net iets teveel van het goeie. Weet nog dat ik naar Perfume ging in de bios, een film waar vele stille momenten inzaten. Zitten er van die 15-jarige pubers in de bios die vantevoren denken dat het een of andere horrorfilm is. Lachen om elke tepel, schelden naar het scherm, jullie kennen het vast wel. Nou die hebben het geweten ook!!
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  9. #534

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    of als je in de sneak zit, dat er iemand achter je al gaat verklappen welke er komt, omdat hij een 'mannetje' kent

    godver, je hebt websites waar dit ook op staat, maar ik wil het bij de begincredits zien, dat is het mooie van de sneak
    Inderdaad, ik heb zo ook al menig wurgneiging moeten onderdrukken
    Gelukkig wist bij de leukste verrassingssneak die ik bijwoonde (Pan's Labyrinth) niemand welke eraan stond te komen
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  10. #535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Z-Man Bekijk bericht
    Weet nog dat ik naar Perfume ging in de bios, een film waar vele stille momenten inzaten. Zitten er van die 15-jarige pubers in de bios die vantevoren denken dat het een of andere horrorfilm is. Lachen om elke tepel, schelden naar het scherm, jullie kennen het vast wel. Nou die hebben het geweten ook!!
    Was dat toevallig in Pathé de Munt?
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  11. #536

    Standaard

    Tsja de prijs :P

    Nee maar goed top 5je:
    1. mensen die door de film heen praten
    2. mensen die bellen
    3. mensen die achter je zitten en hun voeten tegen jouw rugleuning zetten
    4. mensen die met spullen gaan gooien (erg kinderachtig)
    5. verliefde stelletjes die beter naar een kamer hadden kunnen gaan dan inplaats van de bios.

  12. #537

    Standaard

    In feite is er in 45 jaar niet zo veel veranderd in de bioscoop. In de jaren '60 had je ook al luidruchtige types en rolden de cola flesjes naar beneden onder de benen door. Soms werd je in je nek gekwat door een balkonbezoeker.

    Mijn ergernis in die tijd: het roken in de zaal. Dat was toegestaan en werd ook voortdurend aangemoedigd door de vele sigaretten- en shag reclames voor- en tijdens de pauze.

    Niet alleen dat de filmdoeken bruin van de nicotine zagen, maar tijdens de voorstelling kon je het treffen dat je door de rookontwikkeling weinig van de film zag. Vooral als er een paar rokers pal achter je zaten. De stoelen waren meestal niet zonder brandgaten. De beenruimte was over het algemeen schandalig krap (ik spreek over Amsterdam) behalve in de Tusch en the City.

    Wel was er in die tijd meer gezag en werden notoire raddraaiers met zachte doch dwingende hand naar buiten gewerkt. En popcorn was in de Nederlandse zalen nog niet uitgevonden.

    Er was in die tijd nog niet veel film op TV ( 1 x per week) dus moest je daarvoor sowieso naar de bios. Toch denk ik met veel genoegen aan het bioscoopje pakken terug.

    Nu, met onze thuistheaters, is het contrast met de grote zalen natuurlijk een stuk groter.

    Thuis de rust om je heen, als je die wenst. En het geluid naar eigen smaak. Pauzes zelf in te lassen. Genieten van je favoriete film.
    Dat moet je in de bios allemaal maar afwachten, want je bent afhankelijk van eventuele nukken van mede-bezoekers. (En zo te lezen zijn die er te over).

    De laatste 20 jaar ben ik nauwelijks naar het theater geweest. Ik vind een pauze tijdens de hoofdfilm irritant en het geluid staat veel te hard (kennelijk afgestemd op disco -doven). Hoewel ik in het door mij af en toe bezochte theater een flinke beenruimte heb, er in de zaal niet gerookt wordt en het met de luidruchtigheid van het publiek wel meevalt, is bij mij de drang om een film op het grote doek te zien niet zo vaak aanwezig. Uitzonderingen: Bond en het genre Gladiator, Master and Commander etc.

    Ik zou ook niet weten welke maatregelen mijn animo voor de bioscoop zouden vergroten. Misschien de live show weer terug ? (Helaas onbetaalbaar geworden)
    Laatst aangepast door Herman ter Lingen : 29-02-2008 om 11:47 Reden: woord verbeterd

  13. #538

    Standaard

    Het mag dan een publieke omgeving zijn, maar dat is nog geen vrijbrief om alles te mogen natuurlijk :wink: Sterker nog: het is eerder andersom. Juist in een publieke omgeving heb je rekening met elkaar te houden. Dus jou redenering kan ik niet volgen. Volgens jou moet de persoon die geen overlast bezorgt zich aanpassen aan degene die wel overlast bezorgt!? Dat is de omgekeerde wereld! Voor zo'n instelling hebben we een woord bedacht: asociaal
    Oh nee, zo bedoel ik het niet. Tuurlijk moet je rekening met elkaar houden. Maar ik bedoel dat je niet moet verwachten dat iedereen 80 minuten lang stil is of muisstil in zijn chipszak kan graaien.

    Wat trouwens ook irritant is soms, als mensen steeds de trap of en af gaan om weet ik veel wat te doen. Dat kan soms best afleidend zijn.

  14. #539

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Witless Bekijk bericht
    Oh nee, zo bedoel ik het niet. Tuurlijk moet je rekening met elkaar houden. Maar ik bedoel dat je niet moet verwachten dat iedereen 80 minuten lang stil is of muisstil in zijn chipszak kan graaien.

    Wat trouwens ook irritant is soms, als mensen steeds de trap of en af gaan om weet ik veel wat te doen. Dat kan soms best afleidend zijn.
    Ik heb volgens mij nooit beweerd dat het muisstil moet zijn, maar er is nog wel een verschil tussen rustig je chippie opeten of luidruchtig graaien En over dat laatste had ik het En dan duurde het ook nog bijna de hele eerste helft van de film.

    Mensen die de trap op en af lopen kunnen ook afleiden ja, maar dat duurt meestal maar eventjes. Ik heb het trouwens ook nog nooit meegemaakt dat bij aanvang van de film iedereen al binnen is en op z'n plek zit. Soms komen ze zelfs nog een kwartier na aanvang binnen. Dat begrijp ik nooit zo goed. Ik zou zelf geen minuut van de film willen missen, anders hoeft het van mij niet meer.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  15. #540

    Standaard

    Ja oke.

    Ik zat laatst Step Up 2 te kijken en er ging iemand gewoon dansen op de trap. What the f?

    Mja, in sommige gevallen is het wel oke als het luidruchtig is. Bijvoorbeeld bij de Premiere van Transformers. Iedereen werd gek in de eerste scene met Blackout. Of toen Optimus Prime zeer subtiel zijn entree maakte, begon iedereen te klappen en te juichen. Dat vond ik wel mooi.

  16. #541

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aloys Bekijk bericht
    Was dat toevallig in Pathé de Munt?
    Nope ietsje verderop in een bios in Limburg , zo zie je maar weer dat Limburgers en Hollanders even aso zijn.

    Ook snap ik het zelf niet (zoals iemand eerder zei) dat mensen een kwartier later de zaal in komen wandelen. Weggegooid geld als je het mij vraagt. Hetzelfde geld voor weglopen tijdens een film, hoe slecht ie ook is ik blijf em lekker uitzitten!
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  17. #542

    Standaard

    Multiplex bioscopen a la De Munt in Amsterdam laat ik tegenwoordig links liggen. Een film als No Country For Old Men wil ik nog zien in de bioscoop maar ga dan alleen naar Tuschinski. Het liefst kijk ik thuis met beamer en home cinema set. Dan praat er tenminste niemand doorheen! Dat blijft toch mijn grootste ergernis, bezoekers die niet stil kunnen zijn tijdens de film. Op filmpresentaties zelf en de faciliteiten in bioscopen heb ik weinig aan te merken..
    "I like to remember things my own way. Not neccessarily the way they happened". - Bill Pullman in Lost Highway

  18. #543

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Witless Bekijk bericht
    Ja oke.

    Ik zat laatst Step Up 2 te kijken en er ging iemand gewoon dansen op de trap. What the f?
    bij zo'n film vraag je er natuurlijk ook 'n beetje om
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  19. #544

    Standaard

    Misschien had ik No country for old men toch tijdens het filmfestival moeten zien.

    Gisteren zat ik dan wel tussen een nagenoeg goed publiek, maar hadden we toch een stelletje naast ons zitten die duidelijk aangeschoten waren en tijdens de film nog een paar Grolsch flesjes openden.

    Op zich bekijken ze de film wel gewoon en zijn dat soort mensen er volgens mij niet op uit om de boel bewust te verzieken, dus er iets van zeggen is ook weer net overdreven.
    Maar ik kan er echt niet tegen wanneer iemand een giechelbui heeft wanneer de scene daar echt niet om vraagt.

  20. #545

    Standaard

    Lang leven de home cinema. Of uitgestorven matinee's.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  21. #546

    Standaard

    Net nog meegemaakt bij No country for old men in Breda:
    Ben je bijna aan het einde van de film, komt de clou eraan: gaat achter in de zaal (kleine zaal, dus iedereen merkt het meteen) de deur open.
    Komt een stel binnen (babbeldebabbel...) kijkt om zich heen, zegt de vrouw: "Oeps volgens mij zijn we te vroeg (voor de volgende voorstelling). Iedereen totaal afgeleid, weg clou. Dank je wel !!

  22. #547

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BobT Bekijk bericht
    Maar ik kan er echt niet tegen wanneer iemand een giechelbui heeft wanneer de scene daar echt niet om vraagt.
    Maar dat ligt meer aan het feit dat mensen bepaalde scenes anders interpreteren of nog beter gezegd, een heel vreemde smaak van humor hebben. Zelf heb ik de laatste tijd ook over verbaasd dat sommige mensen overal humor in zien (bij Gone Baby Gone en No Country for Old Men nogal verbaasd).

    Overigens, bij No Country for Old Men meegemaakt dat meteen na het laatste shot een meisje richting haar vriend nogal luid opmerkt " en waar slaat dit nou weer op?????? Wat een ***film!" en de vriend vervolgens aan vriendin uitleggen wat de clou is.....Normaal gesproken erg irritant maar deze keer juist wel leuk...

    Ik heb echt totaal geen problemen met mensen die eten of drinken tijdens de film. Ik eet zelf ook graag tijdens een film en ik heb er echt nooit last van. Ik snap ook niet echt waarom jullie dat wel irritant vinden.
    Het hangt af naar welke film en welke scene je zit te kijken. Als ik naar een actiefilm zit te kijken is het niet zo erg, maar als je naar bijvoorbeeld Away From Her of No Country for Old Men kijkt is dat weer iets minder... Gelukkig ga ik bijna alleen naar films zonder pauze zodat je als je er last van hebt dit vooral is in het eerste half uur van een film (want daarna zitten ze zonder..). Overigens geldt voor mij hetzelfde voor praten en zo... Sommige films vragen juist dat je niet stil blijft.

  23. #548

    Standaard

    Voor mij toch sowieso de prijs en daarnaast vaak mensen die gaan praten of aan elkaar gaan uitleggen wat er nou precies gebeurt allemaal.

  24. #549

    Standaard

    Erg opvallend: Het bioscooppubliek in Canada

    Tijdens Iron Man flink gejoel en gejuich bij vele one-liners en actiemomenten, veel schatergelach (het was toch geen comedie, af en toe komisch ok) en bovenal en het meest tenenkrommend: geklap na vele filmmomenten en natuurlijk op het einde...

    Als toerist pik ik dit wel maar het moet niet vaker voorkomen (het leek wel een dagje op de kermis)
    Laatst aangepast door Martin Z. : 05-05-2008 om 15:49
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  25. #550

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zandbergen Bekijk bericht
    Erg opvallend: Het bioscooppubliek in Canada

    Tijdens Iron Man flink gejoel en gejuich bij vele one-liners en actiemomenten, veel schatergelach (het was toch geen comedie, af en toe komisch ok) en bovenal en het meest tenenkrommend: geklap na vele filmmomenten en natuurlijk op het einde...

    Als toerist pik ik dit wel maar het moet niet vaker voorkomen (het leek wel een dagje op de kermis)
    Ik vind eigenlijk dat zoiets bij een blockbuster wel moet kunnen. Probleem is natuurlijk: hoe bepaal je op welk moment het gepast is om te gaan klappen/lachen/whatever en op welk moment niet.

Pagina 22 van 52 EersteEerste ... 1218192021222324252632 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •