Pagina 39 van 52 EersteEerste ... 2935363738394041424349 ... LaatsteLaatste
De resultaten 951 tot 975 van 1280 worden weergegeven.
  1. #951

    Standaard

    James Cameron is er ook niet blij mee, dit zorgt voor totaal verkeerde indrukken van 3D.

    Btw, de lijst op Belbios is nog niet compleet, dus wacht even.

  2. #952

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Ik vind het erg prettig dat je gewoon zelf je stoel kunt uitkiezen. Met die Pathé Unlimited Card ga je nu naar een ATM en je prikt gewoon je stoel van een plattegrond. En inderdaad, hoe moeilijk kan het zijn om de juiste rij te nemen en op de goeie stoel te gaan zitten??

    Mijn GIGA Nummer Een Ergernis is gevreet en geritsel. Ik word echt helemaal gek van dat onophoudelijke popcorn gesmak om me heen, en mensen die tijdens de film op hun dooie gemak heel uitgebreid een of ander hevig krakende zak snoep pakken en daar in gaan zitten grabbelen.

    Je moet voor de lol 's opletten wat een herrie een volle zaal maakt, dat is vaak meer geluid dan er van het doek af komt.

    Maar de bioscopen vinden dat blijkbaar niet boeiend; die verkopen zoveel mogelijk tegen nog steeds debiel hoge prijzen. Wat mij betreft zou alle krakende ritselende verpakkingen verbannen mogen worden.

    Ik ga graag naar de bios, meestal Pathé de Kuip vanwege de bereikbaarheid en gratis parkeren (dan kan je nog 's rustig een tweede of zelfs derde film eraan vast plakken zonder je zorgen te hoeven maken over de parkeermeter). Ja ja heel Hollands :razz:

    Alle goeie tips hier ten spijt: het lijkt er dus toch meer en meer op dat hardop praten, vreten, wandelen, tegen stoelen trappen, op je gemak gaan zitten SMS-en of bellen tijdens de voorstelling, andere mensen lastig vallen met onzinnig commentaar, een enorme teringzooi achterlaten in de bioscoop etc. NORMAAL is, en dat WIJ dan ons maar moeten aanpassen door daar omheen te zeilen en op de dal uren naar de film te gaan????? Kom OP zeg....

    Bij UP ben ik bewust op zo'n "rustig" moment gegaan. Nou het hele emotionele eerste half uur ging zo'n beetje langs me heen vanwege een of andere Jodokus die echt onophoudelijk zat te kraken met zijn zakkie snoep. En als je er na een half uur ergeren iets van zegt krijg je teruggeroepen dat het maar moet kunnen, want het is een bioscoop???? Het is dus blijkbaar de standaard geworden.
    Ik lees zelfs hier iemand die het maar 'saai' vind geworden in de bioscoop. Nou jaaaa....!!!! Dus het wordt pas leuk als je "lekker kunt matten" en "lekker keet kunt schoppen" in de bios?? Dan is een avondje pas geslaagd???

    Nou ik lees hier volop reacties van mensen die het niet eens zijn met dit soort gedrag. Kunnen we nou niet gewoon een tegenreactie beginnen? Gewoon mensen aanspreken?

    Ik kom vast heel zeikerig over, nou ik geloof heus dat ik dat niet ben, maar er zijn in ieder geval wel steeds meer mensen die een andere filmbeleving hebben dan ik...
    Gratis parkeren??? weet niet wanneet je voor het laats geweest bent maar het is absoluut niet gratis parkeren..

  3. #953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BobT Bekijk bericht
    Ik vind wel dat ze bij Pathé wel heel streng doen. Maar misschien is er een reden voor.

    Is het tegenwoordig soms zo dat mensen al snel ruzie gaan zoeken als ze het zelf moeten uitzoeken? Want volgens mij is de plaatsaanwijzing nu standaard, en dat vind ik een beetje vreemd.

    Ik merkte namelijk toen ik naar Sherlock Holmes ging dat de plaatsaanwijzing eerder de oorzaak was van de chaos. Het duurde voornamelijk heel lang omdat er uitgezocht moest worden wie op welke plaats moest zitten.

    Ik vroeg me echt af of het niet wat sneller zou gaan als er geen plaatsaanwijzingen waren en mensen netjes aan elkaar vragen of plaatsen bezet zijn en of het mogelijk was om op te schuiven om plaats te maken.

    Misschien dat ik niet vaak genoeg in de multiplexen kom, maar ik heb het nooit zo associaal meegemaakt dat iemand niet op schoof als het mogelijk was.

    Nu kan je bijv. niet eens kiezen om van plek te veranderen als je al vroeg binnen bent gekomen, maar je krijgt een asociale menigte achter je.

    Ergens vind ik het ook niet kloppen. Nu kan je ver van te voren je plaats al bestellen en heel laat binnenkomen (en mogelijk het publiek storen). Dat is dan toch knap ***lig voor degene die wat later kaartjes hebben gehaald en misschien met mindere plaatsen moeten doen, terwijl ze wel vele eerder in de zaal waren.

    Bij verwachtte drukke voorstellingen kan ik me voorstellen dat ze plaataanwijzingen hebben en strenger zijn.
    Maar vroeger was het bij een gewone voorstelling, dat als je laat was, je het moest doen met de stoelen die over waren.

    Sinds wanneer is dat principe voorbij?
    Ik vind dit eigenlijk helemaal niet raar. Degene die een goeie plek wilt hebben moet ze kaartjes dan ook maar eerder halen. Ik haal ze ook altijd een paar dagen van te voren op vroeg op de dag zelf. Ik heb geen zin om in de rij te staan en heb ook geen zin om een slecht plekkie te krijgen.. Dus neem ik de moeite om ze eerder te gaan halen.

  4. #954

    Standaard

    En wat is volgens jullie de beste plek om in de zaal te zitten?
    PSN: r4zZ1__

  5. #955

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roffa Bekijk bericht
    Gratis parkeren??? weet niet wanneet je voor het laats geweest bent maar het is absoluut niet gratis parkeren..
    Alleen maandag t/m woensdag is het na 18.00u gratis, anders na 23.00u. Adviseer je anders hem op het parkeerterrein van het stadion zelf te zetten of aan de andere kant, op het grote parkeerterrein naast de Gamma. Daar is het gratis. 2 minuutjes lopen alleen.

  6. #956

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luuk v/d B Bekijk bericht
    En wat is volgens jullie de beste plek om in de zaal te zitten?
    Dat is er ook nog één, sommige mensen vinden het verschrikkelijk om op de bovenste rij te zitten

    Zolang het niet te ver onderaan is vind ik het best, liefst wel in het midden. Hoewel je als je aan de zijkant zit je benen kwijt kan in het gangpad, wat bij Schouwburgplein wel fijn is. Bij de Kuip ga ik dan meestal, daar is er geen probleem met beenruimte.

  7. #957

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luuk v/d B Bekijk bericht
    En wat is volgens jullie de beste plek om in de zaal te zitten?
    4/5 rijen boven het 'midden van het midden' denk ik. Ligt aan de grootte van de zaal natuurlijk.

  8. #958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luuk v/d B Bekijk bericht
    En wat is volgens jullie de beste plek om in de zaal te zitten?
    achteraan! zitten er teminste niet van die rotkids in je rug te trappe.
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  9. #959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door YvieYvonne Bekijk bericht
    achteraan! zitten er teminste niet van die rotkids in je rug te trappe.
    Die zitten juist achteraan, toch?
    Ik zit meestal een rij of twee voor het midden. Zo is het scherm groot genoeg, krijg je geen last van je nek en kan er een persoon van twee meter voor je zitten zonder dat die het scherm blokkeert.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  10. #960

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded Bekijk bericht
    Ik zal eerlijk zeggen dat de toename van Nederlanders mijn hoofdreden is om niet meer naar deze bioscoop te gaan.
    bij mij is dat de toename van 'medelanders' die zich (in de bioscoop) misdragen.

    :sad:
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  11. #961

    Standaard

    bij mij is dat de toename van 'medelanders' die zich (in de bioscoop) misdragen.
    Je kan van de M van 'medelanders' beter de N maken, het lijkt mij hier overduidelijk dat jij hier spreekt over de 3e generatie die grotendeels in NL is geboren. (Ik krijg hierbij erg het 'wij en 'zij' gevoel).

    Van deze 'medelanders' heb ik totaal geen last, ik heb last van mensen die kauwen op chips of popcorn (zowel voor als na de pauze) en mensen die te laat binnen komen.

  12. #962

    Standaard

    In willekeurige volgorde waarom ik de laatste tijd (ca 2 jaar) de bioscoop mijd.

    - mijn bank zit beter i.e. ik ben 1m95 en zit gewoon niet lekker in die stoelen ook al is de beenruimte al een stuk beter dan ca 10 jaar terug
    - achterlijke prijzen voor een simpel flesje drank
    - mensen die popcorn of ander shit vreten met allerlei bijgeluiden of geuren
    - mensen die bellen of zelfs maar sms'en (licht van display's kunnen ze ook vanuit de ISS waarnemen)
    - rumoerig in de zaal, verschilt van film tot film en van publiek tot publiek
    - geen pauze om eens flink te zeiken (doe ik nu ook toch :razz:, gewoon mijn eerste levensbehoefte)

    Daarnaast, niet direct een bioscoop ergenis - het kost ontzettend veel tijd: haar kammen, jas aan, in de auto, in de file, parkeerplek zoeken, naar de bios lopen, in de rij voor de kassa, wachten in de zaal tot de film eindelijk begint, terug naar de auto (in de rij voor de betaalautomaat), terug naar huis, jas ophangen

    En als afsluiter is de totaal prijs (benzine, parkeren, kaartje, drankje)/kwaliteit verhouding niet best. De prijs van een kaartje an sich is redelijk, de rest is tegenwoordig gewoon stervensduur.
    Daarbij redenerend ik ga/ging naar de bioscoop als ik de film echt graag wou zien en dan was er ook 99% kans dat ik de DVD ook zou aanschaffen, ik bespaar mij de helft van de kosten nu en mis alleen de optimale beeld en geluids ervaring die de bios mij biedt.

    Overigens, ik maak wel verschil tussen een film kijken voor mijzelf en een avondje uit met één of meer en dan een filmpje pakken, het laatste gaat meer om de gezelligheid (dus de hele tijd praten tijdens de film, popcorn stouwen etc....) alleen dan ben ik dus nog in de bioscoop te vinden.

  13. #963

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roffa Bekijk bericht
    Gratis parkeren??? weet niet wanneet je voor het laats geweest bent maar het is absoluut niet gratis parkeren..
    Bij de Kuip zelf is het tot op de dag van vandaag nog steeds gratis parkeren hoor....! En ja dan moet je inderdaad wel even de weg oversteken, maar dat heb ik er graag voor over.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  14. #964

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door YvieYvonne Bekijk bericht
    achteraan! zitten er teminste niet van die rotkids in je rug te trappe.

    Grappig, als er een paar rijen rampzalig te noemen zijn dan is de laatste rij daar wel 1 van. Juist omdat je dan onder de speakers zit en dus weinig zal merken van het surround sound gedeelte van de film, je mist dus een gedeelte van de film ervaring. Het beste is juist vanaf het midden tot aan rij 5.
    Tenminste, in Almere is dat zo, als ik persoonlijk op rij 5 zit in elke zaal dan loopt het doek door tot aan mijn ooghoeken, ik heb dan dus het volledige beeld voor me zonder dat ik de muur bijvoorbeeld zie . Voor mij is dat absoluut de beste rij maar nogmaals, in Almere. (vaak zit je dan ook redelijk ver van het "tuig" af omdat die juist achter in willen zitten)
    Ikran is not horse!

  15. #965
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Bij een IMAX film worden in de Pathe Arena de laatste rijen zelfs afgesloten.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Bij een IMAX film worden in de Pathe Arena de laatste rijen zelfs afgesloten.
    Klopt, vooral bij 3D films omdat hoe verder je daarbij naar achteren gaat zitten hoe minder je van het effect merkt.
    Ikran is not horse!

  17. #967

    Standaard

    edit.
    Hellboy : I'm fireproof, you're not.
    Goldtrader op DVDforum.nl

  18. #968

    Standaard

    Wat is het hier rustig geworden in dit topic. Is bioscoopgaand Nederland zich gaan gedragen tijdens de bioscoopfilms?
    Hellboy : I'm fireproof, you're not.
    Goldtrader op DVDforum.nl

  19. #969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AgentSmith Bekijk bericht
    Wat is het hier rustig geworden in dit topic. Is bioscoopgaand Nederland zich gaan gedragen tijdens de bioscoopfilms?
    Overgaand van het gedrag van de bezoeker, naar de kwaliteit van de bioscoop zelf.

    Recentelijk Inception gezien in Utopolis Zoetermeer.
    Jammer genoeg was (zoals gewoonlijk) de projectie uit focus en niet binnen de grenzen van het scherm.
    Erger was echter dat het geluid een werkelijk onprettig hard volume had.

  20. #970

    Standaard

    ik heb geen ergenissen omdat ik nooit meer naar de bios ga!!!

  21. #971

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Estel Bekijk bericht
    Overgaand van het gedrag van de bezoeker, naar de kwaliteit van de bioscoop zelf.

    Recentelijk Inception gezien in Utopolis Zoetermeer.
    Jammer genoeg was (zoals gewoonlijk) de projectie uit focus en niet binnen de grenzen van het scherm.
    Erger was echter dat het geluid een werkelijk onprettig hard volume had.

    Geluid staat bijna standaard te hard tegenwoordig, in Pathe in elk geval waarschijnlijk omdat de jeugd doof is. Echt heel irritant

  22. #972

    Standaard

    Ging vorige week naar Eclipse en daar was het geluid veel te hard en de airco stond veel te laag... was echt koud

  23. #973

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dreamerke Bekijk bericht
    Ging vorige week naar Eclipse en daar was het geluid veel te hard en de airco stond veel te laag... was echt koud
    Dan staat de airco toch juist veels te hoog?. Tenzij ze ook warme airco hebben daar.

    Ik ga nog wel vaak naar de bios voor mijn doen vind ik dan, toch wel 3-5 keer per maand. Ik zal eens wat ervaringen plaatsen.

    Pathe Zaandam
    Is in april van dit jaar geopend in het gloednieuwe Hermitage complex in het hartje van de stad. Bioscoop is 6 zalen groot gemiddeld zo'n 200 stoelen per zaal. (zaal 1 380). Digitale projectie in zaal 1 & 3. Bioscoop is op zich mooi, nieuw en gouden wc's. Er is ook genoeg ruimte, alleen waarschijnlijk omdat het zo nieuw is, voelt het nogal leeg aan.
    Eten & Drinken is duur maar dat is zo'n beetje standaard bij pathe.
    Stoelen met bekerhouders zitten goed (zijn ook nieuw) maar zijn eigenlijk net iets te kort. Wel mooi zijn de extreem brede armleuningen, zo zit je nooit meer te vechten met je buurman om de armleuningen.
    Entree is niet zo hoog en met CJP pas goed te doen, alleen eten en drinken is veels te duur dus zelf iets meenemen. Locatie is wel goed op 2 min lopen van station zaandam + saturn om de hoek. Analoge projectie wisselt erg, in zaal 1 is dat gewoon goed. maar in de andere zalen onscherp onrustig meestal.

    CineMagnus Schagen
    Misschien wel mijn meest favo bios. Gratis parkeren op 5 min lopen van station. Digitale projectie in ALLE zalen. Verschrikkelijk lekkere stoelen met een hoge rugleuning. Toegang is normaal 5, 7 en 9 euro (ochtend, middag, avond). + 1,50 toeslag voor 3D ofzo. Eten en drinken is goed betaalbaar. zeg 1.80 voor een cola en 2.50 voor een meer dan een halve liter. Popcorn ook 1,80, 2,30 , 2,50. Zakjes snoep enzo ook een euro. Zelfs bier is niet echt duur. Plus dat deze bios ook nog echt gezellig is, er mensen werken die vrolijk en ook filmliefhebber zijn, ze een uitgebreid art-house assortiment hebben en een duidelijke website.
    Nadeel vind ik dat het een relatief kleine bios is met 5 zalen en dan 580 stoelen in totaal waardoor het soms wel een beetje VOL oogt, maar ach dat neem ik op de koop toe voor zo'n top bios. Want ook nooit overlast.

    Dit zijn wel zon beetje mijn ervaringen van de afgelopen tijd. Nu word het eens tijd dat de Gemeente hier (HOORN) eens de vergunning af gaat geven aan CineMagnus groep van Frits Nieuwenhuizen voor ook zon mooie bios hier. Want die in schagen is echt top.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  24. #974

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rood Bekijk bericht
    Daarnaast, niet direct een bioscoop ergenis - het kost ontzettend veel tijd: haar kammen, jas aan, in de auto, in de file, parkeerplek zoeken, naar de bios lopen, in de rij voor de kassa, wachten in de zaal tot de film eindelijk begint, terug naar de auto (in de rij voor de betaalautomaat), terug naar huis, jas ophangen

    En als afsluiter is de totaal prijs (benzine, parkeren, kaartje, drankje)/kwaliteit verhouding niet best. De prijs van een kaartje an sich is redelijk, de rest is tegenwoordig gewoon stervensduur.
    Daarbij redenerend ik ga/ging naar de bioscoop als ik de film echt graag wou zien en dan was er ook 99% kans dat ik de DVD ook zou aanschaffen, ik bespaar mij de helft van de kosten nu en mis alleen de optimale beeld en geluids ervaring die de bios mij biedt.
    Jas aan, 5 minuten op de fiets naar de bios. Een kaartje halen bij de automaat ( Pathe unlimited a 9 euro per maand ) 9 van de 10 keer met maximaal 1 persoon voor je. Vervolgens doorlopen naar de supermarkt 5 minuten verderop, even cola en wellicht iets erbij meenemen ( 1,50? ) Het kan dus ook anders .
    Who buys DVD's anyway? :)

  25. #975

    Standaard

    Ik vind het zo vervelend als er pauze is, zit je net in goed in het verhaal en word het spannend, word de film afgebroken, en soms gaan ze dan niet verder waar je gebleven bent en dan komt iedereen met al die krakerige en stinkende popcorn naar binnen en laat het weer vallen. Ook dat slurpen uit die bekers en het open en dicht doen van die grolsch flesjes bier. Ook aan het begin van de film is dat vervelend. En ja de consumpties zijn duur, dus ik koop ze ook zelden, enkel een twix ofzo. De beeld kwaliteit als je naar wat kleinere bioscopen gaat vind ik ook heel vervelend. Want sommige films draaien nou eenmaal niet in de grote bioscoop. En dan ook vaak die mobieltjes die mensen aan laten staan, en dan worden ze gebeld, dan nemen ze ook nog op! Hoe kunnen ze. En dat signaal van de boxen verstoord ook het geluid van de boxen, dat word ook alleen minder. Ik had ook bij Alice in Wonderland OV 3D dat er balken link en rechts kwamen, het was net 4:3, hoe kun je zo van een film genieten? En dan nog de prijs. Als je gaat vergelijken wat een kaartje een paar jaar geleden nog koste vergeleken met nu. Maar veel mensen doen het nou eenmaal, omdat het goedkoop vermaak is. Dan zou ik de prijzen ook wel zo hoog doen. Maar soms kosten de kaartjes 9 euro, en als je dan met z'n tweeën gaat kost het 18 euro, voor even een film die soms ook nog in slechte kwaliteit is met veel irritante mensen. Ik weet dit laatste is niet super erg, maar het is toch wat.

    Wat is mijn oplossing:

    Ik ga gewoon lekker naar de Imax toe als het kan, er komen steeds meer films in de Imax. En dat is maar goed ook. Want er zit geen pauze in, het beeld is super strak en het kaartje kost 12 euro, en mensen denken oh, 12 euro, dan ga ik toch maar naar de normale van 9 euro, en die mensen die dat doen kopen ook vaker popcorn, en in de Imax heb je er minder last van, en is na een kwart van de film alle popcorn al opgegeten.

    Zo dat heb ik eindelijk eens gezegd. Ik weet dat mensen geen Imax in de buurt hebben, maar dat gaat heus nog wel een keertje komen, ik heb nou eenmaal geluk dat ik in het centrum van Utrecht woon en dat het maar een kwartiertje met de trein is, want dan wel weer 6 euro kost. Maar goed. Anders ga ik gewoon naar de Pathe in Utrecht, die is nog de beste bioscoop in Utrecht voor niet Arthouse films.

Pagina 39 van 52 EersteEerste ... 2935363738394041424349 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •