Pagina 1 van 52 123451151 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 1280 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Grootste bioscoop-ergenissen

    Oke,

    Ik las zojuist wat commentaar op bezoek aan de bioscoop hier elders op het forum. Kan me niet herinerren dat iemand hier al eens over is begonnen, dus doe ik een voorzet. Dit in de hoop dat het nog goed gaat komen in Nederland.

    Zojuist heb ik een film (Bruce Almighty) in de bios gezien en ik ergerde me, gebeurt wel vaker, aan een aantal zaken tijdens het bekijken van de film. Graag hoor ik jullie ervaringen. Mijn top 3:
    1. Telefoon af laten gaan en rustig een lang gesprek aangaan (bij voorkeur bij een psychologische thriller waar veel dialoog in zit);
    2. Het tot een kunst verheffen om zo luidruchtig mogelijk etenswaren te nuttigen. Mijn leukste/meest bijzondere ervaring was net: Op een niet normale wijze een ijsje nuttigen (een hond die dorst heeft maakt nog minder lawaai als hij water opslurpt). Ook een topper is het eten van popcorn met open mond en vervolgens met je buurman converseren over alles dat niet met de film te maken heeft. Dit betekent dus dat de zojuist ingevoerde popcorn retour komt in de nek van degeen die ervoor zit;
    3. Pubers die met z'n achten naar de film gaan. Het is natuurlijk stoer dat je voor het eerst zonder moeder naar de film mag (je bent natuurlijk rebels) en dat je met je groepje gaat is natuurlijk geweldig. Wat krijg je vervolgens: kuddegedrag. Ze denken dat ze zo stoer zijn en dat ze alles kunnen maken. Zodoende gaan ze met popcorn e.d. gooien en doen ze link als je ze beschaafd vraagt hun waffel te houden.... (het is ook wel een bijzondere ervaring om als 22-jarige 'opa' te worden genoemd).

    Ik beschouw mezelf als een tolerant persoon. Jullie merken denk ik echter wel dat ik me erger als ik naar de bios ga. Hierdoor blijf ik snel eerder thuis en koop dan ook weer eerder de dvd 8) Echter: ik doe vaak nog een poging om te genieten van een film waar ik naar heb uitgekeken. Het bezoek zie ik dan ook liever niet verknald door onverlaten. Zodoende vraag ik JULLIE ervaringen. Hopelijk kunnen we een aantal zaken op een rijtje zetten en er aan beginnen om weer eens te genieten van een film in de bios.


    Wat zijn jullie ervaringen????

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij is wel een idee om niet in de eerste weken van een nieuwe film naar de bios te gaan, maar pas na 1-2 maanden.
    Dan zijn de zalen meestal veel leger en komen er ook minder 'onverlaten'.

  3. #3

    Standaard

    en ga eens op maandag of dinsdag naar de bioscoop, dat scheelt ook nog al eens wat. Het Geteisem moet dan i.i.g gewoon de volgende dag naar school of komt niet in grote groepen naar de bios
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Laurens-Jan
    Volgens mij is wel een idee om niet in de eerste weken van een nieuwe film naar de bios te gaan, maar pas na 1-2 maanden.
    Dan zijn de zalen meestal veel leger en komen er ook minder 'onverlaten'.
    Zit wat in, heb je gelijk in. Echter: Een bioscoop is er voor iedereen voor dat je kan genieten van een film op een groot scherm. Moet ik 2 maanden wachten voor een film die hier toch draait, dan is hij:
    a. Vaak al op dvd in Amerika (minder vriendelijk voor portemonnee);
    b. Meestal al verdwenen uit de bioscoop waar ik meestal naar toe ga. Ga het liefst naar Pathe Arena, maar daar heb ik heel vaak geen tijd voor om naar af te reizen.
    c. 9 van 10 keer in veel kleinere zalen (kan wat bioscopen in bijv. Utrecht noemen) te bewonderen. Het is dan wel rustig, maar dan is op zo'n klein scherm het niet heel fijn kijken en vaak is het geluid bagger.

    Een beetje normaal kijken naar een film in de bios lijkt mij een kleine moeite. Wat gij niet wilt.....

    Maar ja: Vat ik het te zwaar op, dan mogen jullie het ook zeggen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pavko
    en ga eens op maandag of dinsdag naar de bioscoop, dat scheelt ook nog al eens wat. Het Geteisem moet dan i.i.g gewoon de volgende dag naar school of komt niet in grote groepen naar de bios
    Doe ik al te vaak. Goede films worden alleen vaak gereleased in periodes van vakantie. Zit je er nog te vaak tussen....

    En trouwens: Vandaag is het zondag: Morgen is het school? Kon nou niet zeggen dat het geteisem thuis bleef...

  6. #6
    grolzch1
    Guest

    Standaard bioscoop-ergenissen

    Ik erger me aan mensen die de heletijd met hun voeten tegen je stoel lopen te trappen

  7. #7

    Standaard

    3. Pubers die met z'n achten naar de film gaan. Het is natuurlijk stoer dat je voor het eerst zonder moeder naar de film mag (je bent natuurlijk rebels) en dat je met je groepje gaat is natuurlijk geweldig. Wat krijg je vervolgens: kuddegedrag. Ze denken dat ze zo stoer zijn en dat ze alles kunnen maken. Zodoende gaan ze met popcorn e.d. gooien en doen ze link als je ze beschaafd vraagt hun waffel te houden.... (het is ook wel een bijzondere ervaring om als 22-jarige 'opa' te worden genoemd).
    Dit soort gasten vaak genoeg meegemaakt, ik waarschuw ze precies 1x en daarna pak je gewoon de "leider" en dan is het meestal wel over, 1 x is het een vechtpartij geworden in pathe arena.
    FOK YOU MAN (Tony Montana)

  8. #8

    Standaard

    .....c. 9 van 10 keer in veel kleinere zalen (kan wat bioscopen in bijv. Utrecht noemen) te bewonderen. Het is dan wel rustig, maar dan is op zo'n klein scherm het niet heel fijn kijken en vaak is het geluid bagger...
    Ter reactie hierop, de grootte van de zaal heeft in zoverre weinig te maken met hoe goed het geluid is, veelal is de akoestiek in een kleinere zaal beter.
    Het geluidmateriaal is in de meeste modernere bioscopen identiek aan elkaar, en doordat je dichter op het doek zit, is het beeld voor je gevoel even groot als in een grote zaal.

    Mijn voorkeur gaat dan ook zeker uit naar een kleine zaal.

    En over de irritaties over bepaalde mensen, je kiest er tenslotte zelf voor om naar blockbusters te gaan, wil je dit doen zul je toch even moeten wachten of door de weeks gaan, de druktemakers zullen niet verdwijnen want deze willen ook de films zien.

  9. #9

    Standaard

    mijn ervaring is, en ik ga 1 keer per week ongeveer , op een doordeweekse dag in de middag rond een uur of 13:00 - 14:00 naar pathe eindhoven
    Aangezien dat ik bakker ben en werk van 18:00 tot een uur of 2:00 heb ik overdag de tijd ervoor
    Maarja niet iedereen kan bakker zijn
    Mijn DVD's

    Playstation 3 (250GB)
    Onkyo TX-SR702E
    Mordaunt-Short 908 Vloerstaanders
    Mordaunt-Short 905C
    R.E.L. Stampede
    Xindak Bekabeling
    Panasonic 42PX80E (ISF Calibratie)

  10. #10

    Standaard Re: Grootste bioscoop-ergenissen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HJV
    Kan me niet herinerren dat iemand hier al eens over is begonnen
    Ik wel. En via de zoekfunctie werd m'n vermoeden bevestigd: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=11507

    Maar die gaat dan weer voornamelijk over praten in de bioscoop. En dat is dan ook één van m'n grootste ergernissen. Ten eerste stoort het praten op zich, ten tweede gaat het ofwèl niet over de film, ofwèl het zijn pubers die niets zinnigs te zeggen hebben ('kei-vet, man!'), en ten derde gaat het meestal om een groepje pubers of figuren die het puber-niveau nooit zijn ontgroeid waarbij de Neanderthaler-opmerkingen van de één door de rest als een uitdaging worden opgevat om nog grover/harder/meer te roepen.

    Een goeie tweede ergernis is de GSM in de bioscoop. Komt iets minder vaak voor, daarom iets lager op m'n ergernissen-ranglijst.

    Eten is de bioscoop is over het algemeen ook irritant (krakende chipszakjes, luidruchtig gesmak). Ik snap niet dat mensen zich niet die 2 a 2,5 uur niet kunnen beheersen. Prop je desnoods vóór de film vol en laat je vraatlust ná de film ook rustig de vrije loop.

    Over het algemeen hou ik gewoon niet van dat bioscoop-gedoe in Amerikaanse stijl: luid joelen, vreten, zuipen en vooral applaudiseren (onbegrijpelijk: alsof de personages op het witte doek ineens een buiging gaan maken om het publiek te bedanken voor het applaus). Alle onderdelen van een film zijn er om van te genieten. Niet alleen het beeld, maar ook het geluid, de muziek en de stiltes.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  11. #11

    Standaard

    Kinderen... als ik naar de bios ga, ga ik ook vaak zo laat mogelijk, zodat je die schreeuwende koters er niet meer bij hebt.
    Alhoewel hoe later, hoe meer mensen bier ophebben, wat op zich niet erg is, want ik zit er ook dan met bier op, maar sommige mensen kunnen niet tegen drank... en gaan dan een beetje lopen eikelen.
    Maar altijd nog beter dan een kudde kinderen.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  12. #12

    Standaard

    Ja, kinderen maken ook veel lawaai. Ik had trouwens bij oceans eleven, wazig beeld in de bios. De ondertiteling nog maar net te lezen. Maar nu kan ik wel engels dus was dat geen groot probleem. Maar vervelend is het wel

  13. #13

    Standaard

    Er was al een thread met poll over dit onderwerp

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...ioscooppubliek

    Deze thread is weer een leuke aanvulling hierop :wink:
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Amelink
    Ja, kinderen maken ook veel lawaai. Ik had trouwens bij oceans eleven, wazig beeld in de bios. De ondertiteling nog maar net te lezen. Maar nu kan ik wel engels dus was dat geen groot probleem. Maar vervelend is het wel
    Dan had je bij het bioscooppersoneel moeten melden dat dit niet orde was, dan had de operateur (ik ben er zelf één) hier iets aan moeten/kunnen doen.

    Overigens de beste manieren om vervelende klanten te vermijden zijn:

    1. Op de dalavonden en middagen naar de film gaan (zoals maandag en dindag)
    2. Zo ver mogelijk voorin de zaal gaan zitten (zit je dichter bij het filmgeluid en dus hoor je de rest minder)
    3. Ergens anders gaan zitten
    4. Zo snel mogelijk na het uitkomen van een film er naar toe gaan
    (de echte fans willen hem als eerste zien en zijn meestal stiller)
    5. In de bioscoop gaan werken :wink:

  15. #15

    Standaard

    Het laatste wat je moet doen, is je gaan ergeren aan andermans gedrag, tot een niveau waar je een bezoek aan de bios gaat mijden.
    Het komt helaas vaker voor dan ik zou willen geloven. Maar dit beperkt zich niet tot het bezoeken van een bios, maar is meer een maatschappelijk probleem. Uitgaan in het algemeen is minder leuk geworden.

    Problemen zijn inderdaad herkenbaar, maar ik laat me daardoor niet mijn plezier bederven.

    Mijn persoonlijke ergenis is het feit dat die Biossen hun popcorn zo belachelijk zout maken. Tot het niveau dat ik na de film mijn lippen niet meer voel... - MAG HET WAT MINDERRRRR!!!!!!!
    "Your Focus Determines Your Reality." -Qui-Gon Jinn

  16. #16

    Standaard

    Wegens alle eerder genoemde redenen zal ik dus ook nooit en te nimmer naar een zogenaamde servicebioscoop gaan. Hier mag gerookt worden tijdens de voorstelling (3D-effect ) en loopt personeel bestellingen op te nemen.
    Maar goed, ieder heeft zijn eigen prioriteiten als het om films gaat :wink:
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Jango
    Mijn persoonlijke ergenis is het feit dat die Biossen hun popcorn zo belachelijk zout maken. Tot het niveau dat ik na de film mijn lippen niet meer voel... - MAG HET WAT MINDERRRRR!!!!!!!
    Misschien moet je niet zo'n grote emmer kopen

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Jango
    Mijn persoonlijke ergenis is het feit dat die Biossen hun popcorn zo belachelijk zout maken. Tot het niveau dat ik na de film mijn lippen niet meer voel... - MAG HET WAT MINDERRRRR!!!!!!!
    De frisdrank moet ook verkocht worden.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet
    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Jango
    Mijn persoonlijke ergenis is het feit dat die Biossen hun popcorn zo belachelijk zout maken. Tot het niveau dat ik na de film mijn lippen niet meer voel... - MAG HET WAT MINDERRRRR!!!!!!!
    Misschien moet je niet zo'n grote emmer kopen
    .... 1 bakje popcorn?? En dat terwijl ik 3 uur naar Lord of the Rings zit te kijken?? Mag ik per infuus weer naar buiten worden gedragen!!
    "Your Focus Determines Your Reality." -Qui-Gon Jinn

  20. #20

    Standaard

    Ik erger me aan gasten die van het begin tot het einde zitten te lebberen en iets verder gaan ook nog!!!! Oh fuck, dat was ik zelf bij The Mummy Returns....... ; wie toen in Rembrandt, Utrecht was: EXCUSES!!!!

  21. #21

    Standaard

    Het gedrag van anderen is een van de redenen dat ik nog hoogst zelden naar de bioscoop ga (andere redenen zijn o.a. het inferieure beeld en geluid t.o.v. thuis 8)). Als ik naar een bioscoop ga is dat ter ontspanning. Vaak valt mij dat er medebioscoopbezoekers zijn die totaal niet geïnteresseerd zijn in de film maar een genoegen erin scheppen zoveel mogelijk mensen te irriteren. Ondermeer op wijzen zoals hierboven al werden beschreven maar ook door met van die laserpennen te klooien en wat al niet meer.
    Het is nog nooit tot ruzie gekomen; met woorden is het tot nu toe altijd gelukt de probleemzoekers te "corrigeren". Ik kan dan echter niet zeggen dat ik nog met veel plezier het vervolg van de film kijk.
    Op een andere tijdstip gaan kan een uitkomst bieden, maar pak maar eens een film van 23.00 uur in City (Amsterdam) of Tuschinski. Lekkere sfeer hangt er meestal. Als er al niet tijdens de zaal het een en ander is voorgevallen dan zoeken mensen na afloop wel ruzie .
    Enemies make dangerous friends

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tim Weisselberger
    Ter reactie hierop, de grootte van de zaal heeft in zoverre weinig te maken met hoe goed het geluid is, veelal is de akoestiek in een kleinere zaal beter.
    Het geluidmateriaal is in de meeste modernere bioscopen identiek aan elkaar, en doordat je dichter op het doek zit, is het beeld voor je gevoel even groot als in een grote zaal.
    Kleinere zaal betekent ook kleiner beeld. Dat je dichter op het scherm zit vind ik juist veel nadeliger. Beetje afstand mag nog wel...

    Akoestiek is idd goed als je in bijv. in een kleine zaal van Pathe Arena komt (kijk ik ook graag een film). Echter de zalen waar ik weleens kom (bijv. 8 mm heb ik in Utrecht gezien (dacht in 'Studio')). Dan zit je in een klein zaaltje waar geluid zo slecht is dat je je bijna afvraagt wat wordt gezegd...


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Buscemi
    Er was al een thread met poll over dit onderwerp

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...ioscooppubliek

    Deze thread is weer een leuke aanvulling hierop :wink:
    Had ik toch mijn bril op moeten zetten 8)

  23. #23

    Standaard

    Al jaren vermijd ik in Nederland de piektijden in de bios vanwege alle ellende die hierboven is vermeld. Maandag- en dinsdagavond zijn prima. De mensen die dan in de zaal zitten zijn doorgaans wel de liefhebbers.

    En mocht je toevallig dichter bij België wonen: als ik al in het weekend naar de bios ga, dan doe ik dat in Antwerpen. Je staat er versteld van hoeveel meer beschaafd het Belgische publiek is (ja: ook de pubers!). Als er daar ergernis is, dan kun je er geld op zetten dat het Nederlanders zijn: schaamteloos en zonder enig respect voor anderen.
    #Do you go to the movies/find a friend in a film/holding hands with the heroes/fall in love with the heroine# --- "Movies" van Hothouse Flowers

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mazdalfa
    Je staat er versteld van hoeveel meer beschaafd het Belgische publiek is (ja: ook de pubers!).
    Zo heb ik eens ontzettend veel lol gehad in een zaaltje in Sint Niklaas (B) met 'Koko Flanel': leuke B/NL mix

  25. #25

    Standaard

    Ik ga meestal op zondagavond een paar weken nadat de film uit is. Na een paar weken zitten de zalen niet meer vol. Van volle zalen word ik altijd een beetje "unheimnis". Liever een halflege (of nog legere!) zaal. Doordat er veel minder mensen in de zaal zitten zullen die dus logischerwijs minder lawaai/onrust in de zaal maken.

    Laatst naar X-Men 2 in Almere geweest, ongeveer 3-4 weken na de opening van de film. 'k zat weliswaar in de kleinste zaal, maar samen met in totaal 8-10 mensen. Als je je dan nog stoort aan de mensen moeten het wel echte ********ken zijn, en dat waren ze dus niet. Heerlijk rustig kunnen genieten van de film .

Pagina 1 van 52 123451151 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •