Pagina 43 van 52 EersteEerste ... 33394041424344454647 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.051 tot 1.075 van 1280 worden weergegeven.
  1. #1051

    Standaard

    helaas is het wel waar, mensen zijn te beinvloeden en met name het cognitieve systeem

    met geur, een bepaalde tekst of foto is gros zo om te lullen (het sbs6-publiek effect)

  2. #1052

    Standaard

    Of het nou wel of niet werkt, ik kan me niet voorstellen dat het gebeurd want dan moet je steeds bij een akte een frame ertussen plakken. (en bij Digital Cinema heb je volgens mij niet eens de mogelijkheid om naadloos 1 frame middenin de film te zetten in je playlist)

    En btw, als er opeens een rood frame van Coca Cola in de film zit merk je dat dat heus wel.

    Oftewel, kom maar eens met bewijzen dat het daadwerkelijk common practice is! (ik heb het dus niet over experimenten, die uiteraard wel zijn)

  3. #1053

    Standaard

    geen dingen in je hoofd halen als je niets van subliminal stimuli weet, of ze het nog steeds doen, vast, want het blijft een niet onbewust waaneembare techniek die wordt gebruikt door merkonderzoekers en andere media tot marketing gerelateerde figuren

  4. #1054

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    geen dingen in je hoofd halen als je niets van subliminal stimuli weet, of ze het nog steeds doen, vast, want het blijft een niet onbewust waaneembare techniek die wordt gebruikt door merkonderzoekers en andere media tot marketing gerelateerde figuren
    Ik ben welbekend met subliminal advertising én het feit dat het werkt, maar dat maakt het niet minder ongeloofwaardig dat het gebruikt word in de bios. Als je daar nou eens bewijs voor kon aanhalen (al was het maar een nieuwsbericht), maar ik heb zo'n vreemd voorgevoel dat dat je niet gaat lukken.

    Ik heb wel eens gehoord van gevallen waar het in politieke campagnes is gebruikt.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  5. #1055

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    deze maatregelen worden in de VS wel degelijk toegepast, alsmede het vertonen van eten en drinken dmv van secondenfracties beelden door de film te laten vertonen
    Ja dat bestaat overigens echt maar is in ieder geval verboden. Ze hebben daar proeven mee gedaan om mensen onbewust te beïnvloeden en dat werkt inderdaad, maar het mag dus niet. En ze doen dat ook niet. Ook niet in Amerika.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  6. #1056

    Standaard

    Hier was toevallig een vraag over bij QI, en het blijkt gewoon dat het in de eerste plaats niet eens werkt, en ten tweede ook nooit toegepast is in de bioscopen (die single frame reclames, in ieder geval).
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  7. #1057

    Standaard

    Ja, dat gebeurt inderdaad. Ik was zo eens naar Fight Club aan het kijken hè, en...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #1058

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Hier was toevallig een vraag over bij QI, en het blijkt gewoon dat het in de eerste plaats niet eens werkt, en ten tweede ook nooit toegepast is in de bioscopen (die single frame reclames, in ieder geval).

    dan mag QI stopgezet worden, hoewel dat sowieso al mocht omdat ze alle feiten óf enorm uit verband trekken óf broodje aap berichten van internet plukken

  9. #1059

    Standaard

    Aangezien een filmrol afgespeeld wordt met 24 beeldjes per seconde gaat dat subliminale frame echt niet onopgemerkt voorbij. En inderdaad, eventjes 1 framepje ertussen plakken, als je de reels binnenkrijgt als operateur van de bioscoop, is onnozel werk, waarbij je met knip en plakwerk ontzettend secuur moet zijn om het frame in zijn geheel en leesbaar te kunnen doen weergeven op het doek. Hoe dat digitaal werkt weet ik niet.

    Al met al lijkt het me niet praktisch om een single frame ergens in te proppen. Is een leuke X-File over, overigens. Even kwijt welke.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  10. #1060

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101 Bekijk bericht
    Aangezien een filmrol afgespeeld wordt met 24 beeldjes per seconde gaat dat subliminale frame echt niet onopgemerkt voorbij. En inderdaad, eventjes 1 framepje ertussen plakken, als je de reels binnenkrijgt als operateur van de bioscoop, is onnozel werk, waarbij je met knip en plakwerk ontzettend secuur moet zijn om het frame in zijn geheel en leesbaar te kunnen doen weergeven op het doek. Hoe dat digitaal werkt weet ik niet.

    Al met al lijkt het me niet praktisch om een single frame ergens in te proppen. Is een leuke X-File over, overigens. Even kwijt welke.
    Digitaal is het niet mogelijk om even in een hoofdfilm iets te plaatsen, het systeem geeft je niet de vrijheid om dat te doen. Verder is het plaatsen van 1 frame voor een operateur inderdaad nauwelijks te doen om het toonbaar te houden, met al die lassen die je maakt daardoor ziet de bezoeker dat gewoon bijna niet. Ik ken geen operateur die bereid zou zijn om dat te plaatsen, laat staan dat een bioscoop eigenaar dat zou willen.
    Ikran is not horse!

  11. #1061

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Hier was toevallig een vraag over bij QI, en het blijkt gewoon dat het in de eerste plaats niet eens werkt, en ten tweede ook nooit toegepast is in de bioscopen (die single frame reclames, in ieder geval).
    Ze hebben het ooit eens uitgetest in België via een tv programma. Weet wel niet meer wat of wanneer. Ik herinner me wel nog dat het publiek het helemaal niet doorhad dat er frames in de bioscoopfilm verborgen waren.
    Maar één ervan was gewoon het woord GEEUW. (zwarte achtergrond met witte letters), toen begonnen er echt heel veel mensen te geeuwen. Ze hebben het meerdere keren gedaan en het had telkens effect bij een grote groep mensen. Verder herinner ik me er niks meer van...was wel grappig om te zien.

  12. #1062

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Dan zijn ze bij 'mijn' bios in Breda (toch ook Pathe) gelukkig heel dom. Want daar zitten geen pauzes in de film. Gelukkig. Maar goed: je haalt je eten toch ook niet in de pauze? Veel te lange rijen en als je aan de beurt bent moet je alweer in de zaal zitten.
    Idem in Den haag, zowel pathé als het filmhuis. De laatste bioscoop waar men pauze had zat bij mijn weten in Delft maar die is opgeheven (jammer genoeg overigens). Hoewel er in Zoetermeer geloof ik nog een bioscoop is met pauze.

    vroeger was de bios een theater, een schouwburg een speciale plek, nu is het een sociale videohoek
    Klopt. D'r in en d'r uit. Gelukkig is dat bij filmhuizen (of in elk geval die die ik bezoek) anders. Maar bij Pathé is het gewoon: erin, film kijken, wegwezen. Niemand blijft meer hangen om nog iets te praten, iets te drinken oid. Het is gewoon een snack. Ergens wel jammer, ergens ook weer niet.

    Overigens is die techniek niet nieuw. Waren er vroeger niet ook Disneyvideo's met frames waar erotiek in zat? Of was dat een broodje aap verhaal?

    Ik vraag me trouwens af of men 1 frame met coca cola rood wel zal zien. Maar allicht ook weer wel en zal men dat dan ook niet doen. Geen idee. Wel interessant om over na te denken.
    Laatst aangepast door deweb : 14-01-2011 om 21:44

  13. #1063

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ik ben welbekend met subliminal advertising én het feit dat het werkt, maar dat maakt het niet minder ongeloofwaardig dat het gebruikt word in de bios. Als je daar nou eens bewijs voor kon aanhalen (al was het maar een nieuwsbericht), maar ik heb zo'n vreemd voorgevoel dat dat je niet gaat lukken.

    Ik heb wel eens gehoord van gevallen waar het in politieke campagnes is gebruikt.
    Nou kijk even hier dan: http://en.wikipedia.org/wiki/Subliminal_stimuli

    Overigens, in het verlengde daarvan, een buitengewoon interessant filmpje van 7 minuten over hoe twee reclameontwerpers gevraagd word om een posterontwerp te maken... Wat ze bedenken is echter allang via slinkse wijze in hun hoofd geprent... Kijk maar hier.
    Laatst aangepast door John Tak : 17-01-2011 om 00:30
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  14. #1064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris Springer Bekijk bericht
    Verder is het plaatsen van 1 frame voor een operateur inderdaad nauwelijks te doen om het toonbaar te houden, met al die lassen die je maakt daardoor ziet de bezoeker dat gewoon bijna niet. Ik ken geen operateur die bereid zou zijn om dat te plaatsen, laat staan dat een bioscoop eigenaar dat zou willen.

    Het plaatsen van 1 frame is op zich een zeer eenvoudige ingreep voor een operateur (weet ik uit persoonlijke ervaring), want film wordt aangeleverd in diverse aktes. Daartussen kan eenvoudig en onzichtbaar een frame geplaatst worden. Veel extra lassen zijn hierbij helemaal niet nodig. Het lijkt me echter stug dat dit ook daadwerkelijk gebeurd. Maar eenvoudig en mogelijk is het zeker.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  15. #1065

    Standaard

    Er is helemaal geen behoefte aan (stiekeme) subliminale stimuli omdat adverteren gewoon openlijk wordt gedaan in de bioscoopzaal. Denk maar aan een lekker koud glaasje bier met condensdruppels erop, of lekkere wijven bij je Bacardi. Of in de film zelfs, product placement, James Bond is erom verguisd. En adverteren ze ook juist niet met dingen die je in de bios kunt kopen? In België was er altijd de oufti reclame. Ziet er lekker uit, maar eenmaal een doosje in bezit valt het behoorlijk tegen. Toch word ik door het beeld en het idee gemotiveerd om een doosje te kopen.
    Laatst aangepast door 1101 : 17-01-2011 om 13:28
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  16. #1066

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Het plaatsen van 1 frame is op zich een zeer eenvoudige ingreep voor een operateur (weet ik uit persoonlijke ervaring), want film wordt aangeleverd in diverse aktes. Daartussen kan eenvoudig en onzichtbaar een frame geplaatst worden. Veel extra lassen zijn hierbij helemaal niet nodig. Het lijkt me echter stug dat dit ook daadwerkelijk gebeurd. Maar eenvoudig en mogelijk is het zeker.

    Ik vind een extra las al te veel, stoor mij al aan een las uit het lab als ik die tegenkom in een akte. Persoonlijk als operateur zou ik dus nooit een extra frame er in plaatsen vanwege de irritatie die het oplevert als de las door de machine gaat, laat staan twee achter elkaar. (lijkt mij ook dat de machine het niet fijn vindt omdat het minder flexibel is, iig Vic5's vinden het niet fijn)

    Vind het trouwens erg irritant als mensen die te laat binnenkomen dan ook nog even fijn hun handen voor het beeld houden om aan de zaal te laten weten dat ze binnen zijn :S. Laatst twee keer meegemaakt toen ik in de film zat, dat kinderen van een jaar of zes dat doen okay maar bij volwassenen heb ik toch iets van "gedraag je eens naar je leeftijd".
    Ikran is not horse!

  17. #1067

    Standaard

    Sommige mensen weten hoe ze irritant gedrag in de bioscoop moeten aanpakken. Misschien een beetje radicaal: dat wel.

    Popcorn leidt tot moord in bioscoop

    RIGA - Een ruzie over popcorn heeft dit weekeinde in een bioscoop in Letland fatale gevolgen gekregen voor een 42-jarige man. Het slachtoffer at in het Forum Cinemas complex in de hoofdstad Riga te luidruchtig van zijn portie gepofte mais naar de mening van een 27-jarige man die een vuurwapen bij zich had. Hij schoot de popcorn-eter neer na afloop van een voorstelling van de film Black Swan, zo meldde het Letse persbureau LETA.

    Het slachtoffer werd snel overgebracht naar een ziekenhuis, maar zijn leven bleek niet meer te redden. De politie in de oostelijke lidstaat van de Europese Unie meldde zondag dat de dader in de bioscoop is gearresteerd.

    De mannen zouden al bij het begin van de voorstelling ruzie hebben gekregen over de consumptie van de popcorn. De situatie leek daarna te kalmeren, maar escaleerde alsnog op het moment dat de aftiteling al liep.
    Zie http://www.telegraaf.nl/buitenland/9...t_moord__.html

    Hij was wel erg geduldig om te wachten tot het eind van de film. Kennelijk wilde hij de rest van het publiek niet ergeren met storende pistoolschoten tijdens de film.

  18. #1068

    Standaard

    Haha, en dat is niet de eerste keer, ergens eerder in dit topic stond ook al een soortgelijk berichtje..

  19. #1069

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Sommige mensen weten hoe ze irritant gedrag in de bioscoop moeten aanpakken. Misschien een beetje radicaal: dat wel.


    Zie http://www.telegraaf.nl/buitenland/9...t_moord__.html

    Hij was wel erg geduldig om te wachten tot het eind van de film. Kennelijk wilde hij de rest van het publiek niet ergeren met storende pistoolschoten tijdens de film.
    Misschien moeten ze dit krantenartikel als afschrikwekkend voorbeeld in alle bioscoopzalen hangen hahahaha
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  20. #1070

    Standaard

    De oplossing in Nederland zou het stoppen met de verkoop van popcorn zijn.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  21. #1071

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    De oplossing in Nederland zou het stoppen met de verkoop van popcorn zijn.....
    Ik werk in een bioscoop waar ze geen popcorn meer verkopen, toch missen er dan veel mensen wat hoor!

    haha maar het is dus niet om moordlustige redenen ....

  22. #1072

    Standaard

    Nieuwe ergernis: alweer een film (Alpha And Omega) die niet in de originele versie draait
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  23. #1073

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Nieuwe ergernis: alweer een film (Alpha And Omega) die niet in de originele versie draait
    Het is dan ook wel zo'n verschrikkelijke bout-film dat het niet echt uit maakt natuurlijk. Nu even zonder dollen eigenlijk is dit geen bioscoop-ergenis maar een distributeur-ergernis want voor zover ik weet heeft A-Film alleen een NL gesproken versie uitgebracht en de OV versie niet eens.

    Ik zelf heb er bijna nooit last van want ik moet toch wel een complimentje aam mijn bioscoop geven want die draaien werkelijk alles minimaal één week in NL & OV indien beschikbaar terwijl ze toch maar 5 zalen hebben dat is nog eens service.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  24. #1074

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    De oplossing in Nederland zou het stoppen met de verkoop van popcorn zijn.....
    Oh yesss... Héél graag.....
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  25. #1075

    Standaard

    Ook erg vervelend, gister meegemaakt bij de voorstelling van Scream 4 20:15 Pathe de Kuip.

    Mensen die constant met hun telefoon zitten te spelen, te pingen , foto's te maken MET flits , luidruchtig te zijn , de meest asociale woorden roepen ... en ga maar door! Als je dat wil doen blijf dan verdomme lekker thuis!!!

    Dit waren 4 dames , van Turks/Marokaanse afkomst op rij 5 , stoel 30 t/m 27.

Pagina 43 van 52 EersteEerste ... 33394041424344454647 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •