Pagina 3 van 52 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 1280 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Ik ga hier (Breda) zelden tot nooit naar de bios. 2 bioscopen met klote beeld en nog slechter geluid, en dan ook nog eens belachelijke prijzen. Nee, laat mij maar naar Antwerpen gaan. Het Metropolis is dé bioscoop voor de filmliefhebber. Vorige week nog naar 2f2f geweest en ik heb me bijzonder vermaakt.

    En inderdaad, het zijn over het algemeen de pubers die het ons onmogelijk maken om van een film te genieten.

    PS: vriendinnen van filmliefhebbers kunnen ook vervelend zijn...
    I don't have any friends.. Nobody likes me...

  2. #52

    Standaard Ergernissen

    Wat mij opvalt is dat er schijnbaar niemand op het idee komt om eens het personeel aan de mouw te trekken als men zich aan het gedrag van anderen stoort. (en ik bedoel dus niet krakende zakjes chips of kinderen die net voor de eerste keer met een rietje overweg kunnen)

    Ik ga 1 á 2 x in de week naar de bios maar als het mij begint te irriteren (komt gelukkig héél zelden voor) dat overige bezoekers zich 'misdragen' en het helpt niks als je ze daarover aanspreekt dan meldt ik dat bij het personeel. De keren dat ik dit deed was het na 5 minuten weer rustig in de zaal.

  3. #53
    Senior Member
    Registratie datum
    Apr 2003
    Woonplaats
    somewhere in the darkness of Belgium

    Standaard Owkee here we gooo...

    Als rastapooier en filmliefhebber word ook ik wel eens geconfronteerd met een bende op hol geslagen idioten... enkele ergernissen op een rijtje:

    1. met lasertjes rond de borsten - hoohoo, wat zijn we stout - van actrices cirkelen met alle luidruchtige reacties van de vrienden tot gevolg.

    2. Soms zijn die harde bolletjes tussen de popcorn heel vervelend. En ze gewoon uit je mond halen is wel heel lastig. Dus wat doen we? We spuwen ze gewoon zo ver mogelijk de zaal in waar ze hopelijk op het haar van een bezoeker terechtkomen. En kijk, hij weet niet wat er gebeurt en zit met zijn handen in zijn haar te wrijven! WAAHAAHAAA, I need a life!

    3. Laat ik duidelijk stellen dat ik niets heb tegen zwaarlijvige mensen maar laatst zat ik me toch verschrikkelijk te ergeren aan twee gigantische koeien die, gewapend met een de verbeelding tartende emmer popcorn en bodemloze putten vullende cola's, de zaal binnen kwamen gestrompeld om zich natuurlijk, al kreunend en burpend, in de arme zeteltjes achter me te laten zakken. Geen probleem dacht ik, zolang ze hun in smalle schoentjes geperste varkenspoten maar niet in mijn rug duwen. Wat volgde was erg... ze zaten de hele tijd met het rietje van hun cola in de beker te spelen met alle irriterende geluiden tot gevolg en wisten schaterlachend te verkondigen dat ze met of die of die naar bed wilden.

    4. Een idioot riep tijdens The Two Towers: "kijk elfjes!". Het resultaat: er liggen twintig op hem geïnspireerde voodoo-popjes op mijn kamer.

    Er zijn nog te veel dingen gebeurt om op te noemen. De bioscoop in kwestie is in veel gevallen zelf verantwoordelijk. Als een rookruimte wordt vervangen door nog meer snoepgoed dan werkt de bioscoopketen het probleem alleen maar in de hand. Och, ik heb alles meegemaakt. Onscherpe projecties, te stil geluid, te luid geluid (believe me, there is such a thing...) en meer van dat fraais.

    Gelukkig zijn er ook positieve dingen. Zo zat er tijdens Dinosaur een klein jongetje dat opeens begon te briesen toen een T-Rex in de aanval ging. Moeder was wel verplicht de zaal te verlaten, tot groot jolijt van ondergetekende.

    Laatst zat er bij The Two Towers een manneke van, ik vermoed, vijf of zes jaar. Er was geen pauze. Het manneke gaf 3 uur lang geen kik en verliet de zaal huppelend en glimlachend, gevolgd door een duidelijk trotse vader.

    En daar doe ik het allemaal voor.

    Om de problemen op te lossen: in de week gaan of wachten, hoewel ik vind dat wij, als echte filmliefhebbers, ons niet moeten laten wegdrummen door een paar debiele onverlaten.

    Peace out,

    Drexl
    "We've got everything here from a diddle-eyed Joe to damned if I know!" Drexl (Gary Oldman) in 'True Romance'

    "What's my name? Fuck you, that's my name!" Alec Baldwin in 'Glengarry Glen Ross'

  4. #54
    Senior Member
    Registratie datum
    Apr 2003
    Woonplaats
    somewhere in the darkness of Belgium

    Standaard Bijna vergeten!!!

    Wat ik jullie toch echt moet vertellen is het grote kotsfestijn...

    In de jaren dat ik trouw naar de bioscoop ga heb ik heel wat kotsfestijnen meegemaakt, meestal toe te schrijven aan De Duivelse Snack, oftewel, de nanchos.

    Ooit zat er een kerel voor me met een plastic zak aan zijn mond. Er was geen geluid te horen maar toen ik tijdens de pauze even ging pissen zag ik dat hij zijn stoel volledig had ondergekotst. De stank werd toen pas echt duidelijk. Een viertal meisjes moesten het zootje komen opkuisen (met gasmaskertjes!) en vloekten heel luid toen de lichten uitgingen en de film opnieuw begon. Nu, ik zat daar dus met de leuke combinatie van een kotsgeur en verstuivers. Dikke fun.

    Na Antz heb ik een jongen volledig halsoverkop aan het kotsen zien slaan. De eindgeneriek begon en meteen, geen seconde later, vlogen de groengele brokken als een misselijkmakende fontein uit zijn mond.

    Leuk hé!
    "We've got everything here from a diddle-eyed Joe to damned if I know!" Drexl (Gary Oldman) in 'True Romance'

    "What's my name? Fuck you, that's my name!" Alec Baldwin in 'Glengarry Glen Ross'

  5. #55

    Standaard Re: Owkee here we gooo...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Drexl
    3. Laat ik duidelijk stellen dat ik niets heb tegen zwaarlijvige mensen maar laatst zat ik me toch verschrikkelijk te ergeren aan twee gigantische koeien die, gewapend met een de verbeelding tartende emmer popcorn en bodemloze putten vullende cola's, de zaal binnen kwamen gestrompeld om zich natuurlijk, al kreunend en burpend, in de arme zeteltjes achter me te laten zakken. Geen probleem dacht ik, zolang ze hun in smalle schoentjes geperste varkenspoten maar niet in mijn rug duwen. Wat volgde was erg... ze zaten de hele tijd met het rietje van hun cola in de beker te spelen met alle irriterende geluiden tot gevolg en wisten schaterlachend te verkondigen dat ze met of die of die naar bed wilden.
    Ik stoor me hier behoorlijk aan omdat een goede vriendin van me pakweg 150kg weegt.......en dan jezelf nog indekken ook: 'Ik heb niets tegen zwaarlijvige mensen maar......'...HATE THAT! Je terminologie geeft het weg: koeien, varkenspoten....GROW UP!! Het gaat om dat SLURPEN en hun opmerkingen...NIET hun omvang.

    Link is snel gelegd naar:
    'Ik heb niks tegen homo's, allochtonen, gehandicapten, etc......MAAR...'

    NOT PLEASED AT ALL HERE!!

  6. #56

    Standaard

    En toen bleef het stil.........

  7. #57

    Standaard

    Het zal hierboven vast al genoemd zijn, maar waar ik me echt heel erg aan kan ergeren is als je in een volle zaal zit en er je hebt een vaste plaats of er is haast geen plaats meer dat je dan naast iemand komt te zitten die verschrikkelijk stinkt naar zweet !!!!
    Dit vind ik echt het ergst in een bioscoop.
    Ik ga de laatste tijd eigenlijk nooit meer naar de bios (laatste keer was TTT).
    Ik zit liever bij m'n eigen hometheater, alle ruimte, als je moet plassen ff op pauze, als je dorst hebt ff op pauze en naar de koelkast lopen enz. en het beeld en zeker het geluid is bij mij thuis toch stukken beter dan in de bios.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander H
    Het zal hierboven vast al genoemd zijn, maar waar ik me echt heel erg aan kan ergeren is als je in een volle zaal zit en er je hebt een vaste plaats of er is haast geen plaats meer dat je dan naast iemand komt te zitten die verschrikkelijk stinkt naar zweet !!!!
    OF als mensen niet weten dat een beetje parfum/eau de toilette genoeg is en dat de geur van een halve fles wel eens iemand zijn NEUS kan uitkomen....maar altijd nog beter dan zweet ja...vooral zo'n zure lucht... .

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HJV
    Citaat Oorspronkelijk gepost door pavko
    en ga eens op maandag of dinsdag naar de bioscoop, dat scheelt ook nog al eens wat. Het Geteisem moet dan i.i.g gewoon de volgende dag naar school of komt niet in grote groepen naar de bios
    Doe ik al te vaak. Goede films worden alleen vaak gereleased in periodes van vakantie. Zit je er nog te vaak tussen....

    En trouwens: Vandaag is het zondag: Morgen is het school? Kon nou niet zeggen dat het geteisem thuis bleef...
    En daarom zeg ik "maandag of dinsdag" en niet zondag.....de eerste 2 dagen zijn traditioneel gezien gewoon wat minder in trek voor uitgaan of bioscoopbezoek.
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Amelink
    Ja, kinderen maken ook veel lawaai. Ik had trouwens bij oceans eleven, wazig beeld in de bios. De ondertiteling nog maar net te lezen. Maar nu kan ik wel engels dus was dat geen groot probleem. Maar vervelend is het wel
    Ik sta dan meestal binnen 3 minuten op de deur van de projectiekamer te kloppen om de operateur van het probleem op de hoogte te stellen. meestal doen ze er dan meteen iets aan maar soms tref je er een die volhoudt dat het wel scherp is. Dan leg ik even uit dat ik fotograaf ben met twenty-twenty vision en dat ik echt uitstekend kan bepalen wanneer iets niet helemaal scherp is (bovendien krijg ik dan heel snel koppijn). de camera-crew heeft zich uit de naad gewerkt om alles scherp op de film te krijgen en dan zal zo'n fluim het wel even verpesten voor iedereen...

    1 keer zelfs de manager er bij moeten roepen en die gaf mij toen gelijk
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HJV
    [Kleinere zaal betekent ook kleiner beeld. Dat je dichter op het scherm zit vind ik juist veel nadeliger. Beetje afstand mag nog wel...
    Inderdaad, anders is het lezen van de ondertitels net het volgen van een tenniswedstrijd

    1 keer noodgedwongen op de 1e rij van een zaal in Tuschinsky gezeten....dat dus nooooit meer!
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  12. #62

    Standaard

    Ik las het topic even door om op voorbeelden te komen en die zijn er dus genoeg waar ik me ook aan erg. Het ergste vind ik idd zon klotelasertje, van die koters die hun bekken nie kunnen houden en van die mensen die overal om lachen. Maar dan ook egt hard en lang terwijl er niemand anders lacht of gewoon heel kort.

    Bijvoorbeeld bij Fellowship of the Ring in de Gouw gebeuren er een paar leuke dingen maar dat mens schuin achter me bleef lachen hoe irritant kan dat zijn!

    En vreselijk is t ook als mensen steeds tegen je stoel aantrappen of steeds commentaar geven bij elke nieuwe scene. ''oe dit is zo gaaf moet je opletten''. Of bij iedere scene hun menig geven. ''nou dat vond ik nou niet egt goed geacteerd dat had beter gekunt he?'' dat soort dingen. Maar meestal helpt een boze blik of een aantal woorden wel genoeg

    Maar ondanks dit ga ik om de 2 weken minimaal wel 1 keer naar de film. Vaak ook meerdere keren naar dezelfde film. Vanavond voor de 3e keer naar X-men 2

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elessar
    Maar ondanks dit ga ik om de 2 weken minimaal wel 1 keer naar de film. Vaak ook meerdere keren naar dezelfde film. Vanavond voor de 3e keer naar X-men 2
    God you're nuts...I like you!

  14. #64

    Standaard

    Zeer snel een film bezoeken is ook een mogelijkheid. Vaak ga ik naar de premiere en heb relatief gezien weinig last van mensen. Zo ook bij beide Lotr-premieres. Voornamelijk komen de eerste dag ''echte'' fans waar je niet zoveel last van hebt. Natuurlijk wordt het er wel lawaai gemaakt, maar van jongeren die met dingen gaan gooien of die een grote mond hebben....ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt....
    Forever dreaming, hardened by life itself, striving, moving, where fainthearted fail.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------
    Three-Star Trader (69)

  15. #65

    Standaard

    Ik iriteer me mateloos aan die 'bet-wetertjes', die alles denken te weten en dat dan ook luid, duidelijk en als eerste willen laten weten:
    Da's die reclame van die zware shag!!!!

    Denken die mensen dat ik dom ben? Ik kan zelf ook lezen wat er geprojecteerd wordt! Dan gaan ze alles herhalen wat er op het scherm staat!?

    Snap ik niet....ik kan er niet goed tegen.....
    "There are so many things that have to happen for two people to meet.... "

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pavko
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Amelink
    Ja, kinderen maken ook veel lawaai. Ik had trouwens bij oceans eleven, wazig beeld in de bios. De ondertiteling nog maar net te lezen. Maar nu kan ik wel engels dus was dat geen groot probleem. Maar vervelend is het wel
    Ik sta dan meestal binnen 3 minuten op de deur van de projectiekamer te kloppen om de operateur van het probleem op de hoogte te stellen. meestal doen ze er dan meteen iets aan maar soms tref je er een die volhoudt dat het wel scherp is. Dan leg ik even uit dat ik fotograaf ben met twenty-twenty vision en dat ik echt uitstekend kan bepalen wanneer iets niet helemaal scherp is (bovendien krijg ik dan heel snel koppijn). de camera-crew heeft zich uit de naad gewerkt om alles scherp op de film te krijgen en dan zal zo'n fluim het wel even verpesten voor iedereen...

    1 keer zelfs de manager er bij moeten roepen en die gaf mij toen gelijk
    Sommige operateurs hebben inderdaad (letterlijk) een bril nodig of ze draaien alleen de ondertitels scherp (die staan laag en daardoor wordt het beeld halverwege en bovenin onscherp).

  17. #67

    Standaard

    Ach, je kunt ook lol beleven aan de reeds eerder beschreven ettertjes:

    Een paar (oke, veel) jaar geleden zat ik met mijn neef in de bios voor Arachnafobia. Voor aanvang zat een stel van die jonge ettertjes een aardige hoeveelheid herrie en troep te produceren. Opmerkingen hielpen niet.
    Toen de film eenmaal op gang kwam en de spanning opliep, waren ze ineens wel erg stil. Toen heb ik het niet kunnen laten, op een moment dat de spanning erg opliep, om bij de 'leider' een hand in zijn nek te leggen en te zeggen: "Nu zijn jullie wel stil, he!"
    Nog voor ik de zin af had, stormde hij al gillend de zaal uit.
    Wraak is zoet!
    Rimmer: "Step up to Red Alert"
    Kryten: "Are you quite sure, sir? It does mean changing the bulb !"
    - Red Dwarf: the series -

  18. #68

    Standaard

    Ach, meerendeel is al gezegd, maar hier komt toch nog iets:

    -M&M's naar beneden laten rollen vanaf de bovenste rij! (Zoetermeer)! Dit is ZOOO irritant!!

    -Mensen die de film al hebben gezien en het NIET kunnen laten om dingen alvast te verklappen, zo was ik bijvoorbeeld bij Jurassic Park 3 [spoiler:d16a71e9a3]de raptor 'in' de stolp komt in beeld en iemand schreeuwt tegen zijn al even bezopen vrienden 'die is echt!!!'....[/spoiler:d16a71e9a3] Als je me ergens boos mee maakt is het daarmee!
    I am fire
    I am..........Death

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Milan
    -Mensen die de film al hebben gezien en het NIET kunnen laten om dingen alvast te verklappen
    Erger ik me ook mateloos aan ja. Zo zal ik nooit vergeten dat ik Star Wars: Episode 1 aan het kijken was en twee Yoda-wannabees achter me de hele tijd alle Yoda-zinnen voor zaten te zeggen, twee seconden voordat ze daadwerkelijk uitgesproken werden.
    Leek verdorie wel of er een omgekeerde echo in de zaal zat.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Milan
    -Mensen die de film al hebben gezien en het NIET kunnen laten om dingen alvast te verklappen
    Erger ik me ook mateloos aan ja. Zo zal ik nooit vergeten dat ik Star Wars: Episode 1 aan het kijken was en twee Yoda-wannabees achter me de hele tijd alle Yoda-zinnen voor zaten te zeggen, twee seconden voordat ze daadwerkelijk uitgesproken werden.
    Leek verdorie wel of er een omgekeerde echo in de zaal zat.
    had je toen tegen hun gezegd dat yoda in een klein krot aan zijn einde komt?
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Yoda-wannabees
    Dat soort mensen moet zeldzaam zijn , zagen ze er ook zo uit?

  22. #72

    Standaard

    wat ook leuk is: De film gewoon starten terwijl het licht nog aan staat!
    En pas na 15 minuten uit zetten!

  23. #73

    Standaard

    Ik ga 't maandag overigens weer even proberen... 's avonds naar Bruce Almighty, in Den Haag. Ik ben benieuwd

  24. #74
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Tja, veel is al gezegd. Voor mij is de locatie van de bioscoop erg belangrijk. Amsterdam is een drama, vooral Pathe Arena. Ga nu vaak in mijn woonplaats (Huizen) - prima bioscoop met veelal opgevoede mensen (objectieve observatie... kan er ook niks aan doen). En inderdaad, Kinepolis in Antwerpen is een fantastische bioscoop. Ging er vroeger vaak naar toe, maar is nu helaas te ver weg om ff naar de bioscoop te gaan.

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door brucebikkel
    wat ook leuk is: De film gewoon starten terwijl het licht nog aan staat!
    En pas na 15 minuten uit zetten!
    Of niet in het juiste formaat beginnen af te spelen.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

Pagina 3 van 52 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •