Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567
De resultaten 151 tot 167 van 167 worden weergegeven.
  1. #151
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    En dan zeggen dat het aan ons lig, hhmmm

  2. #152

    Standaard

    Tja, je hebt mensen, en je hebt moderators
    Mvg,

    Christiaan

  3. #153
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Tja, je hebt mensen, en je hebt moderators
    Mvg,

    Christiaan
    En daarnaast hebben we ook Alex nog

    ps. waar gaat het nu allemaal nog over
    Christiaan, heb je geen vragen meer voor deze thread??

  4. #154
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Christiaan, ik zag wat over speakerstands die jezelf wilt maken
    Ik weet dat ze vrij aan de dure kant zijn maar ik zou je toch adviseren om originele te kopen van een fabrikant
    Spaar ff door
    Zelf maken is wel goedkoop maar is nooit zo mooi
    Alle zelfmaak die ik tot nu toe gezien heb kon je het ook inderdaad zien dat het zelfbouw was
    Hoe mooi sommigen ook waren
    Ik persoonlijk stoor me heel erg veel als je kunt zien dat het hobby dingen zijn
    Mijn advies is dus, koop "echte" stands

  5. #155
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ook dat onderwerp over de AB
    Pronto,s zie je zo links en rechts weleens voorbij komen maar die van Marantz zelden
    Ook Marantz heeft meerdere ab,s in het programma en zijn min of meer hetzelfde als de Pronto,s

    Ps. misschien denk je waarom post ie hierzo en niet daar
    Komt omdat ik me wil beperken tot een forum wat posten betreft omdat anders het einde zoek is en ik helemaal niet meer achter die forums vandaan komt
    Ik lees heel veel daarzo maar posten probeer ik zelden te doen
    Ik zat nu immers eerst hierzo vandaar
    Snap je het nog

  6. #156

    Standaard

    Het was wat moeilijk om te volgen.
    Nee, de reden dat ik zelf mijn stands heb "gemaakt" is niet omdat het me uitmaakt dat ze mooi moeten zijn, ze hoeven geen gigantische verbetering in mijn geluid te brengen, ik wil gewoon net wat meer flexibiliteit dan waneer ik ze op mounts moet zetten in de muur. Daar kun je veel moeilijker mee werken.
    En het geld dat je bespaard op de stands kun je weer mooi op een AB of op nieuwe speakers loslaten . En dat is waar in mijn ogen het geld gewoon even heenmoet. Niet naar een stand. Dat komt wel als ik later een grote jongen met geld ben .
    En ik weet het: ik roep wel vaker dat ik een pronto wil, dus het zal wel weer hetzelfde verhaaltje worden als anders: het even een tijdje roepen, en daarna afkicken van het idee 8)
    Mvg,

    Christiaan

    ps: weet iemand hoe slim het is om de Tannoy DCC te combineren met Tannoy Mx2's? Ze zijn aan de dure kant voor me met 500 voor de center en 600 voor de zuilen, maar ik neem aan dat je dan wel wat in huis hebt. Of combineren ze bijzonder slecht met de Mx2 en moet ik dan alsnog ook nog de DC1's hebben voor 400 ps? Want als dat zo is ga ik niet eens luisteren als ik het kan betalen. Dan wordt het me echt te duur .
    Mvg,

    Christiaan

  7. #157

    Standaard

    Ik heb geen idee hoe ze combineren. Heb de DC's nog niet gehoord.
    Heb jij trouwens een sub zo ja welke en weet jij misschien of de MXsub nog een beetje goed (in comb. met de MX-speakers) klinkt. Of kan ik me die moeite besparen om ernaar te gaan luisteren en beter kijken(luisteren) naar bv de Rel Quake?
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  8. #158

    Standaard

    Had ik niet ergens gelezen dat je je rear speakers met Vogels beugels aan de muur had gehangen?

    Heb dit weekend een Tannoy mercury setje gekocht (we hebben het er al over gehad in een vorige thread) en was van plan om de rears vanavond aan de muur te bevestigen. Of is dat toch niet zo'n goed idee?
    there's only one person who's got his work done by friday, and that was robinson crusoë

  9. #159

    Standaard

    Ik heb de Mx's niet als rear ingesteld. Dat even voorop . Ik gebruik ze als mijn fronts. Ik heb momenteel eentje op een stand, en eentje in een boekenkast ingeklemd, maar ik heb hier nu 2 stands staan. Zo snel ze weer terug zijn bij mij thuis (zit momenteel even ergens anders, incl. mijn HT 8)) ga ik ze op die stands zetten.
    Sinds 2 weken heb ik namelijk ontdekt dat ook de Mx's er heel gevoelig voor zijn hoe je ze neerzet. Ik had ze op een cm of 20/25 van de muur afstaan, maar dat is waarschijnlijk te weinig. Ze staan nu op een cm of 50/75 van de muur af, en ze klinken meteen duidelijk beter. Je KAN ze op de vogels zetten, maar ik zou ze zelf toch op stands zetten. Klinkt in mijn oren gewoon lekkerder.
    Welke Mx's heb je trouwens? Kan ik me even niet voor de geest halen .
    Mvg,

    Christiaan

  10. #160

    Standaard

    twee MX-3M's vloerstaander als fronts, een MX-CM als center en twee MX-1M's als surround speakers.

    Probleem is dat ik achteraan niet echt ruimte heb om speakers op stands te plaatsen.

    Had gedacht dat ze wel dicht bij de muur mochten staan/hangen aangezien ik sowieso alles onder de 100 Hz naar de sub doorschuif.
    there's only one person who's got his work done by friday, and that was robinson crusoë

  11. #161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NicK Portier
    Ik heb geen idee hoe ze combineren. Heb de DC's nog niet gehoord.
    Heb jij trouwens een sub zo ja welke en weet jij misschien of de MXsub nog een beetje goed (in comb. met de MX-speakers) klinkt. Of kan ik me die moeite besparen om ernaar te gaan luisteren en beter kijken(luisteren) naar bv de Rel Quake?
    Ik heb een sub idd. Dat is een simpele Pioneer. Dat ding werkt, en hij kan je bank laten trillen zonder te heftig aanwezig te zijn, maar het kan duidelijk beter.
    Maar, ik heb dus geen MxSub nee. Maar ik zat laatst naar de specs te kijken, en ondanks dat specs bijna niets zeggen, kreeg ik wel het idee dat de bijpassende subwoofer niet veel waard is. Loopt bv maar vanaf 35 Hz, en das eigenlijk gewoon te weinig voor een sub. Ik zou doorsparen, en een andere kopen. En dat terwijl ik hem niet eens ken .
    Misschien nog een idee om gewoon eerst eens te luisteren . Je oren zijn betere specs dan lettertjes in de audio-wereld.
    Mvg,

    Christiaan

  12. #162
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Boullie

    Had gedacht dat ze wel dicht bij de muur mochten staan/hangen aangezien ik sowieso alles onder de 100 Hz naar de sub doorschuif.
    Dat vrij staan heeft niet alleen te maken met de lage tonen
    Zeker ook het hoog en midden zal aanzienlijk kunnen verbeteren wanneer de speaker vrij staat
    Met vrijstaan bedoel ik zo,n 50 a 80cm rondom de speakers geen object of muren
    Sommigen speakers zelfs een meter
    Wil natuurlijk niet zeggen dat het slecht klink als ze bij de muur staan ofzo

  13. #163

    Standaard

    Zeker als ze als surrounds zullen gaan dienstdoen zal het niet SLECHT klinken idd. Weet overigens ook in het geheel niet of dit nog invloed heeft op het surround geluid. Johan? Patrick? Iemand? .
    Weet btw niemand hoe DC's combineren met Mx's? Eigenlijk geen flauw benul van. Het is allebei Tannoy, dus de sound zal wel ongeveer hetzelfde zijn. En voor mijn gevoel kun je bij films beter een "te goede" center hebben, dan een center die minder is dan je fronts. Of denk ik nu scheef?
    Mvg,

    Christiaan

  14. #164

    Standaard

    Hoi Christiaan,

    Wanneer een speaker ruimte nodig heeft om een "goed" geluidsbeeld neer te zetten dan doe je er verstandig aan deze speaker die ruimte ook te geven (of het nu fronts of surrounds zijn maakt niet uit :wink: ).

    Mvrgr

    Patrick

  15. #165

    Standaard

    Ook voor surroundgeluid? Maakt het daar net zoveel uit als voor stereo? Niet dat het nu in mijn huidige opstelling uitmaakt (die krengen staan ongeveer 2 meter van de achterwand, 5 meter van de ene wand, en 1 meter van de andere wand . Die dingen staan bijna midden in een kamer .
    Maar ook voor surround maakt het dus sterk uit? Want mocht ik ooit nieuwe fronts kopen komen mijn huidige Mx2's als surrounds te werken, en dan moet ik ze tegen de muur ophangen, en dan hangen ze maar net achter mijn luisterplek Dat ga ik dus terug merken?
    mvg,

    Christiaan

  16. #166
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Dit zal wel verschil geven ja maar ik denk verders niet dat je er een probleem door krijg wanneer ze in jouw geval met jouw speakers dicht bij de wand hangen
    Wanneer het zover is moet je het gewoon eens proberen wat het verschil is

  17. #167

    Standaard

    Dat is zo. Geluid is 100% persoonlijk. Wat voor de een als een ramp klinkt, is voor de ander weer geweldig. Het enige kan zijn is dat het geluid volslagen anders gaat klinken dan ik verwacht. Ik weet ondertussen natuurlijk hoe surround klinkt in een normale opstelling. Dus als het helemaal verkeerd is zal ik het wel meteen merken. Maar, dat is een mooie reden om of mijn kamer opnieuw in te delen, of om gewoon een ander pandje te zoeken . Tegen de tijd dat het zover is ben ik toch wel weer een tijdje bezig, en dan is het zowieso wel weer tijd om wat anders te zoeken.
    PS: net 2 Fast 2 Furious gezien. Best een gave film, maar de sfeer die in deel 1 zat is volslagen naar de kl*ten helaas. En dat is gewoon heel erg jammer. Er zit wel ietsjes meer verhaal in deel 2, en de actie is DUIDELIJK beter geworden, maar toch ontbreekt er wat voor je gevoel. En dat is gewoon jammer.
    Mvg,

    Christiaan

Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •