Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 167 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Ik zal inderdaad morgen eens even met de dealer bellen om te vragen of hij nog op een of andere manier aan die kleur kan komen.
    Zoniet de fabrikant schrijven.
    Heeft hij niets ga ik opzoek naar tweede hands.
    Het gaat in ieder geval om een Tannoy MxC. Mijn fronts zijn uit oktober. Dus een MxC uit dezelfde serie zou perfect zijn
    Groeten,

    Christiaan

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Het gaat in ieder geval om een Tannoy MxC. Mijn fronts zijn uit oktober. Dus een MxC uit dezelfde serie zou perfect zijn
    Dat MOET kunnen. Bel ook eens naar Multifoon Hifi: 010-2518888.

  3. #53

    Standaard

    Haha, das duidelijke taal. Dat MOET kunnen omdat deze nog vrij recent vervangen is door de nieuwe uitvoeringen? Of zijn er gewoon nog genoeg van terug te vinden?
    Iig mooi om te horen dat er waarschijnlijk nog wel aan te komen is.
    Alvast bedankt voor het telefoonnummer. Ga ik morgen eens proberen

  4. #54

    Standaard

    Nieuwe vraag: je leest nogal eens dat mensen met verschillende speakerkabels werken voor hun hoog en laag driver.
    Zijn hier nog redenen voor? Want sommige mensen roepen en zweren bij hoog en laag dat het perfect werkt. Andere mensen met dezelfde opstelling roepen juist bij hoog en laag dat het een verkrachting van het geluid is.
    Is het gebruiken van 2 verschillende kabels nu ene broodje of de waarheid?
    groeten,

    Christiaan

    PS: heb de naam van het toppic veranderd

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Haha, das duidelijke taal. Dat MOET kunnen omdat deze nog vrij recent vervangen is door de nieuwe uitvoeringen? Of zijn er gewoon nog genoeg van terug te vinden?
    Beiden...

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Nieuwe vraag: je leest nogal eens dat mensen met verschillende speakerkabels werken voor hun hoog en laag driver.
    Zijn hier nog redenen voor? Want sommige mensen roepen en zweren bij hoog en laag dat het perfect werkt. Andere mensen met dezelfde opstelling roepen juist bij hoog en laag dat het een verkrachting van het geluid is.
    Is het gebruiken van 2 verschillende kabels nu ene broodje of de waarheid?
    Ik ben zelf volledig tegen het gebruik van verschillende kabels voor hoog en laag. Verschillende kabels hebben verschillende karakteristieken en dat wil je niet. Eigenlijk vind ik al dat je met bi-wiring soms iets verliest aan homogeniteit in je geluid en met verschillende kabels wordt dit alleen maar erger, of je moet heel erg toevallig een mooie combinatie weten te vinden, maar dan heb je veel geluk.

  7. #57
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Nieuwe vraag: je leest nogal eens dat mensen met verschillende speakerkabels werken voor hun hoog en laag driver.
    Zijn hier nog redenen voor? Want sommige mensen roepen en zweren bij hoog en laag dat het perfect werkt. Andere mensen met dezelfde opstelling roepen juist bij hoog en laag dat het een verkrachting van het geluid is.
    Is het gebruiken van 2 verschillende kabels nu ene broodje of de waarheid?
    groeten,

    Christiaan

    PS: heb de naam van het toppic veranderd
    Bi wiren bedoel je
    Dit kan werken alleen moet je er totaal geen wonderen van verwachten
    Ik denk niet dat je de investering van de extra meters kabel eruit haald in de kwaliteit
    Dan kun je beter je huidige kabels vervangen door nog betere ipv te gaan bi wiren
    Dit gaat erom dat de laag unit de hoog niet kan beinvloeden
    Heeft ook weer met dat dempings verhaal te maken
    Is dit een beetje wat je bedoelde

  8. #58

    Standaard

    Dus kort gezegd: het kan een vooruitgang zijn, maar dan moet je dus heel veel geluk hebben met het vinden van de juiste combi.
    Een broodje aap is het dus niet altijd?
    Groeten,

    Christiaan

  9. #59
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Een broodje aap is het dus niet altijd?

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Een broodje aap is het dus niet altijd?
    Nee, maar het is een stuk veiliger en in 99,9999% gevallen verstandiger om de kabels hetzelfde te houden. Mensen die zeggen dat het allemaal veel beter is zoeken meestal bevestiging van hun eigen keuze. Ik betwijfel of ze ook echt alle mogelijkheden hebben lopen uitproberen.

  11. #61

    Standaard

    groeten, christiaan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    knip
    knip
    Dit is inderdaad wat ik bedoelde ja.
    Ik vroeg het trouwens niet omdat ik er interesse in had ofzo hoor, maar vroeg het me gewoon af. Als je eens een avondje zit uit te rusten doe je wel eens wat nadenk werk

    (heb vandaag op school maar van 10.00 tot 17.30 met 2 anderen een haventerrein staan indelen , daar denk je volslagen niet bij na :wink: )
    PS: Johan: werk je de hele tijd met dat snelpost systeem en ken je alleen maar die ene code, of heb je gewoon geen zin om andere leuke smilies te gebruiken? Het valt gewoon meteen op dat je ze weglaat vandaag :wink:

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Een broodje aap is het dus niet altijd?

    ROLFLOL.

    Je was me weer eens te snel af.
    Ff lezen wat Garmtz geschreven heeft :wink:

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door garmtz
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Een broodje aap is het dus niet altijd?
    Nee, maar het is een stuk veiliger en in 99,9999% gevallen verstandiger om de kabels hetzelfde te houden. Mensen die zeggen dat het allemaal veel beter is zoeken meestal bevestiging van hun eigen keuze. Ik betwijfel of ze ook echt alle mogelijkheden hebben lopen uitproberen.
    Het lijkt mij dat daar bijzonder veel tijd en met een beetje pech bijzonder veel geld in gaat zitten.
    Dus ik ga er ook niet vanuit dat ze alle combi's hebben kunnen proberen. Doe jij ook niet neem ik aan? Terwijl je volgens mij toch best een purist bent 8)

  14. #64
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    PS: Johan: werk je de hele tijd met dat snelpost systeem en ken je alleen maar die ene code, of heb je gewoon geen zin om andere leuke smilies te gebruiken? Het valt gewoon meteen op dat je ze weglaat vandaag :wink:
    Werk ik met "snelpost" dan???
    Geen idee
    Soms geef je wel eens vlug een antwoord en dan laat je een aparte smilie wel eens achterwegen, vandaar

  15. #65

    Standaard

    Je werkt nooit met dat witte blok onderin beeld? hoef je alleen maar te typen en op "Quick Reply" te drukken. Gaat net wat sneller bij kleine berichtjes. Dit is eigenlijk al lang genoeg voor een "normale" reply. :P

  16. #66
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    ik zie dit blokje nu voor het eerst, erg he

  17. #67

    Standaard

    ROFLOL. Zo zie je maar weer. Ik leer wat over HT erbij, jij leert wat over het forum erbij
    Wel irritant als je die smilies niet uit je hoofd kent.
    Ik ken er maar een paar.
    :P en daar stopt het wel ongeveer mee

  18. #68

    Standaard

    Ik heb gister weer een belangrijke les in kamer akoustiek geleerd: het maakt gewoon echt krankzinnig veel uit welke kamer je in speelt (met audio dan, surround nog niet gedaan).
    Sinds gister staan mijn speler/cd-speler/receiver/fronts/center aangesloten in het huis. Zet een cd'tje op (Enya: may it be)en je hoort gewoon een wereld van verschil.
    Mijn eigen kamer is 3.5*5.5. De kamer waar ik nu in zit is een kamer van 6*6. Dus daar gaat ook al een heel verschil in zitten.
    Verder staan de achterkanten nu richting een vrij grote boekenkast (6*2.5).
    Je merkt gewoon dat de speakers veel meer lucht hebben en dat ze prettiger klinken. Het stereo-beeld is gewoon echt toegenomen.
    Momenteel staan ze nog op wankele plastic bijzet tafeltjes en veel te laag. Maar waarschijnlijk gaat mijn geluid nog beter klinken als ze op stands staan op de goede hoogt.
    Wow, dat gaat balen worden als ik weer in mijn eigen huis moet gaan luisteren .
    Groeten,

    Christiaan.

    ps: ze hebben 2 dagen op een slaapkamer van 3*3.5 gestaan. Bij mijn eigen huis heb ik mijn sub gewoon nodig om voldoende laag te hebben. Hier kon ik mijn speakers op small laten staan (zonder sub), en het klonk nog steeds goed genoeg. Zet ik ze op large (dus ook zonder sub) en zet ik mijn volume wat hoger staan de gietbetonnen muren gewoon lekker mee te dreunen op het geluid. Dat lukt me thuis niet mensen: zonder subwoofer
    Groeten,
    Christiaan

  19. #69
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Voor de meeste speakers is het ook belangrijk dat ze echt vrij staan
    Dus voldoende ruimte rondom de speakers
    Verder is een kleine ruimte niet goed voor het geluidsbeeld
    Het geluid heeft de ruimte nodig om zich te ontwikkelen
    Dat is dus waarschijnlijk ook hetgene wat je nu zelf heb ervaren

  20. #70

    Standaard

    Waarschijnlijk wel ja. Nu staan ze dus nog vrij beroerd: hele verkeerde "stands" en veeeeel te laag (staan op tafeltjes van 30 cm hoog ). Wel hebben ze tussen een halve en een hele meter aan ruimte aan de zijkanten en de achterkant. Aan de voorkant dus een metertje of 5/5.5
    En er zit een simpele optische kabel tussen. Straks eens even een betere optische kabel kopen (liefste dezelfde als tussen dvd-speler en receiver).
    En mijn subwoofer staat nog in een hoek gepropt. Die kan ik echter pas verplaatsen als ik die stands gemaakt heb. Die tafeltjes zijn nogal fors, dus ik kan mijn sub niet tussen mijn fronts plaatsen op het moment. Dus nu kom ik echt heel veel laag te kort. Zet ik ze in de grote kamer alleen op large (dus zonder sub) hoor je het laag bijna niet. Zie mijn vorige post hoe dat zit in een kleine kamer .
    Het kan nog wel een weekje duren vrees ik voor ik een betere opstelling kan hebben. Eerst hertentamens doen en school afmaken.
    Komende vrijdag heb ik vakantie, en dan kan ik naar hartelust uitproberen. Maar voor stereo-plaatsing ben ik alvast erg tevreden.

  21. #71

    Standaard

    Nieuwe vraag: wat is er de reden van dat netfilters slecht zijn voor de dynamiek indien je ze gebruikt in combinatie met een voorversterker?
    Ik las daarnet dat verhaal van Martin over zijn nieuwe speakers. En daar ook weer: geen netfilter icm een voorversterker.
    Dit zou ten koste gaan aan dynamiek. Wat is hier de reden voor?
    Is daar een natuurkundige reden voor? Of is het hetzelfde als het dempen van je receiver: daar is ook geen offciele reden voor te vinden tot nu toe.
    Alvast weer bedankt.
    Groeten,

    Christiaan

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Nieuwe vraag: wat is er de reden van dat netfilters slecht zijn voor de dynamiek indien je ze gebruikt in combinatie met een voorversterker?

    Christiaan
    Is mij ook een beetje vaag: lees hier text van seec-audio.

    De HQMC-7PU is een hoogwaardig High-End stekkerblok gebouwd met groot vakmanschap. Toepassing hiervan levert verbeteringen op van de AC-Netspannings-aanvoer bij u thuis of op kantoor. Met mame in de audioketen. Dit is o.a te danken de toegepaste LF filtering binnen in "THE MANIFOLD". Speken we in termen van muziek: Exacte dynamiek en echte details worden meteen gewaardeerd door de verwende luisteraars, o.a. door de zeer lage 'Ri'. De HQMC-7PU kan ook ingezet worden voor de stroom-verbindingen/voorziening van zeer zware Eindversterkers, TV's, LCD/DLP projectors, of aan Computers ter "bescherming" tegen spannings-pieken om vervelende beschadigingen zo veel mogelijk te voorkomen etc, etc. (surge suppressor).
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  23. #73

    Standaard

    Ik wil wel wat prijzen weten, dus een mooie reden om eens een hifi winkel op te zoeken voor wat prijzen. en wat uitleg hierover.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Nieuwe vraag: wat is er de reden van dat netfilters slecht zijn voor de dynamiek indien je ze gebruikt in combinatie met een voorversterker?
    Ik las daarnet dat verhaal van Martin over zijn nieuwe speakers. En daar ook weer: geen netfilter icm een voorversterker.
    Hoi Christiaan,

    Helaas heb je het verhaal niet goed gelezen, er werd namelijk afgeraden om netfilters te gebruiken met eindversterkers :wink:

    Waarom? De filterende onderdelen verhogen de weerstand van het contactdoos en belemmeren daarmee de stroomafname (vooral sterk wisselende en/of zeer hoge stroomafname). Voor dvd-spelers ed apparaten welke veelal een constante en minimale stroomafname hebben geen probleem. Voor zware eindversterkers (en ook zware geintegreerde versterkers) echter niet aan te raden want een belemmering in stroomopname heeft zijn uitwerking op oa de dynamiek (piek in stroomafname en dus een meer dan gewone daling van het lichtnetspanning) wanneer de filterende onderdelen niet speciaal met dit gebruik in gedachte zijn ontworpen (en er zijn maar weinig netfilters die dat zijn).

    Mvrgr

    Patrick

  25. #75

    Standaard

    Ik dacht al zo iets gelezen te hebben over stroom afname en pieken en dalen. Maar wist het niet zeker meer.
    En tja, voor of eindversterker: kwist dat het 1 van de 2 was, maar wist het niet zeker meer. Had ook geen zin om het terug te zoeken. Was in de tussentijd met iets anders bezig .
    Bedankt voor de uitleg weer 8)
    groeten,

    Christiaan

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •