De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.

Discussie: Badlands [DVD]

  1. #1

    Standaard Badlands [DVD]

    Badlands [DVD]

    De rebelse Kit en de piepjonge Holly vluchten moordend en vernielend naar de Badlands.

    Lees dit artikel

  2. #2
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik was erg blij toen deze film eindelijk op dvd kwam voor regio twee. Een jaar of tien, vijftien geleden zat ik thuis op een avond een beetje verveeld te zappen toen deze film langskwam. Ik had nog nooit van deze film gehoord, maar ik bleef uiteindelijk aan de buis gekluisterd. Hij is daarna niet vaak meer op tv geweest, maar als ie werd uitgezonden keek ik weer. Nu dus eindelijk op dvd in een mooie versie met een zeer degelijke, maar helaas wel korte docu.
    In die docu blijkt trouwens dat Terrence Malick wel degelijk voor de camera heeft gestaan al was het alleen maar om de acteur te vervangen die die dag niet kwam opdagen.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  3. #3

    Standaard

    Inderdaad een mooie film, al was het maar op Sissy Spacek weer eens bezig te zien.

  4. #4

    Standaard

    Zeer goede film, aanrader. De muziek van deze film werd ook gebruikt in True Romance.

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Ik had hem voordat ik de dvd kocht nog niet eerder gezien, maar wat een schitterende film! De hele manier waarop het verhaal verteld wordt is echt een toonbeeld van subtiliteit en nuance: het is gewoon meesterlijk dat Mallick met zijn eerste volledige film al meteen zo'n niveau wist te bereiken. The Thin Red Line is al een favoriet van me maar met deze film zie ik nu dat dat niet uit het niets kwam. Het verhaal van de film houdt je continue in de ban en Spacek en Sheen zetten echt een fantastische prestatie neer met hun vertolking van de twee hoofdpersonen waarvan je je constant afvraagt waarom ze doen wat ze doen. Eigenlijk deden ze me heel veel denken aan jeugdigere versies van Bonnie en Clyde (wat is Spacek nog ongelovelijk jong in deze film btw) maar hun karakters zijn een stuk complexer als die uit de film Bonnie & Clyde.

    Verder is de fotografie werkelijk adembenemend mooi: als je ooit een film wilt zien die het Amerikaanse landschap op zijn mooist laat zien dan kan ik je deze zeer aanbevelen. Nog een compliment is er voor de soundtrack want die is ook buitengewoon sterk.

    EDIT: na het zien van deze ben ik nu btw erg benieuwd aan het worden naar Days of heaven. Iemand die daar een mening over heeft?

  7. #7

    Standaard

    Hoewel er qua extra's de dvd niet buitengewoon gevuld is. Vond ik ze vrij sterk en geven veel informatie over de film. Vond de film enigszins tegenvallen had er meer van verwacht.

  8. #8

    Standaard

    Badlands (1973)
    Mijn eerste Malick is me niet tegengevallen. Ik was wel wat afwachtend met zijn films, omdat ik bang was dat het bij zijn films te veel draait om zijn kunstachtige karakter en beelden en dat visueel voor inhoud gaat. Badlands is iig een leuke filmervaring met 2 zeer bijzondere karakter gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Dat Malick een oog heeft voor de natuur is in Badlands wel duidelijk, want er zitten aardig wat mooie shots bij, waarbij Sheen en Spacek op de voorgrond te zien zijn van een lange en grote horizon, een prachtige shot van de maan, stand van de wolken, een simpele maar mooi gefilmde weiland etc. Inhoudelijk is Badlands ook prima en verveelt geen minuut waarbij ik het einde leuk vind gedaan. Originele film met mooie beelden en bijzondere karakters vertolkt door Sheen en Spacek.

    7.5

  9. #9

    Standaard

    Puike hoofdrolspelers, vooral dan de jonge Martin Sheen.
    Maar een topfilm kon ik dit niet noemen, vond hem een beetje traag en saai.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •